Skærme
Fijala 3554
ny skærm med flimmer ?
Fra : gc

Dato : 07-12-06 14:25

Jeg har lige købt en ny 19" widescreen,
http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?Produktid=61206309

Men når jeg vælger den anbefalede opløsning på 1440 * 900, er der noget
mørkt baggrunds flimmer
over hele skærmen, det er der ikke hvis jeg vælger en lavere opløsning, men
der er teksten uskarp.

Jeg har et Nvidia geforce 5200 grafikkort og brugte før en 17" MAG fladskærm
uden problemer.
Jeg bruger det medfølgende VGA kabel.

Nogen foreslag.?

/Gert

Fra : JK

Dato : 07-12-06 14:39

On Thu, 7 Dec 2006 14:25:04 +0100, "gc" <gertc@msn.com> wrote:

> [...]
>der er teksten uskarp.
>
>Jeg har et Nvidia geforce 5200 grafikkort og brugte før en 17" MAG fladskærm

Jeg kan se, at skærmen også har DVI indgang.

Mit råd er: prøv med DVI kabel og et grafikkort med DVI udgang.
Det skal være et moderne kort som er udviklet med kendskab til
1440x900, - det er en ret ny opløsning på markedet.

Forklaringen skulle være, at opløsningen er et dårligt match for
digital/analog konverteren i grafikkortet. Det kan vel dårligt være
den i skærmen, det er galt med (skulle være beregnet til det).

Jeg har set noget tilsvarende med 1024x768 på en 15". Det er så
umoderne nu, at DVI transmission reddede billedkvaliteten. Så fandt
jeg imidlertid en 19" med 1280x1024 og analog transmission og så kørte
det fint analogt !

Et andet råd kunne være: hent nyeste grafikkort driver. Er der en
skærmdriver med skærmen ?

mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-06 17:52

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message
> [...]
> digital/analog konverteren i grafikkortet. Det kan vel dårligt være
> den i skærmen, det er galt med (skulle være beregnet til det).

jeg tror nu mere det er baggrundsbelysningen der flimre!?

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-12-06 19:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message
> 1440x900, - det er en ret ny opløsning på markedet.

> jeg tror nu mere det er baggrundsbelysningen der flimre!?

Isåfald skulle den vel flimre i alle opløsninger? Baggrundsbelysningen er jo
ens.

- Martin

Fra : gc

Dato : 08-12-06 08:21

> [...]
> det fint analogt !
>
> Et andet råd kunne være: hent nyeste grafikkort driver. Er der en

Jeg tror du har ret.
Jeg prøvede lige at sætte den gamle 17" skærm til igen med 1440x900
Det blev selvfølgelig presset sammen men der var samme flimmer.
Så det er nok ikke skærmen, men grafikkortet.
Jeg har hentet nye drivere.

Jeg har brugt din forklaring overfor prc-data og fået lov til at bytte
skærmen til en :

Acer AL1951Ds, den køre med samme opløsning som min gamle 17".

er der nogen der kender den ?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-12-06 08:59

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærmen til en :
>
> Acer AL1951Ds, den køre med samme opløsning som min gamle 17".

Nu kender jeg ikke den nævnte skærm men hvorfor ikke skifte dit gfx kort ud
med et bedre og helst et der kan køre med dvi så vil din nye skærm komme til
sin ret og når nu prc har været til at snakke med vil de sikkert gå med til
at du får lov til at prøve med et nyt gfx kort først. Der kan være stor
forskel på dvi og vga.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : gc

Dato : 08-12-06 09:25

> [...]
> gå med til at du får lov til at prøve med et nyt gfx kort først. Der kan
Hej Poul

Jeg har egentlig ikke brug for de store grafik hestekræfter, det er primært
til kontorarbejde/websider.
Der er DVI udgang på mit grafikkort, så jeg vil nu købe et DVI-kabel.

Der er sikkert ikke noget galt med skærmen alligevel.
men jeg har egentlig fortrudt at jeg har købt en widescreen 19"
billedet bliver faktisk lavere end min gamle 17".
Så jeg bytter den nok alligevel.

Jeg leder efter en 19" med DVI og højtalere(kun til lidt kontor bip), så
acer var et bud.

Tak for inputtet.

/gert

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-12-06 15:04

> [...]
> Så jeg bytter den nok alligevel.
>
> Jeg leder efter en 19" med DVI og højtalere(kun til lidt kontor bip), så

Jeg har haft et 5200 gfx kort og tro mig det er uegnet til at trække lidt
hårdt med på dvi, derfor mit forslag
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : N_B_DK

Dato : 10-12-06 07:52

In news:457970e4$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Paul Østerby Sørensen <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> typed:
> Jeg har haft et 5200 gfx kort og tro mig det er uegnet til at trække
> lidt hårdt med på dvi, derfor mit forslag

Et 5200 er kun godt til en ting, nemlig som dørstopper!

--
MVH.
N_B_DK

Fra : gc

Dato : 11-12-06 09:53

> Jeg har haft et 5200 gfx kort og tro mig det er uegnet til at trække lidt
> hårdt med på dvi, derfor mit forslag
> --
så må jeg jo hellere ønske mig et nyt.
Har du et godt foreslag, til mit formål.

Fra : JK

Dato : 08-12-06 09:52

On Fri, 8 Dec 2006 08:21:29 +0100, "gc" <gertc@msn.com> wrote:

>Acer AL1951Ds, den køre med samme opløsning som min gamle 17".
>
>er der nogen der kender den ?

http://www.prad.de/guide/screen2743.html

Kanon respons. Men lidt retarderet synsfelt på 135 x 150 grader.

Fin kontrast.

Sådan een som BenQ 93G har 160x160 grader, 6 msec og 700:1, 19"
http://www.prad.de/guide/screen2968.html

og den koster 1800 kr.

Hvis du skal have 178 x 178 grader skal du væk fra TN typen og det
bliver dyrere.

Acer AL1952 til 2600,-

http://www.prad.de/guide/screen2745.html

eller Samsung 940T eller 971P til ca. 2900.

mvh

John

Fra : gc

Dato : 08-12-06 10:15

> [...]
>
> Acer AL1952 til 2600,-
>
> http://www.prad.de/guide/screen2745.html
>
> eller Samsung 940T eller 971P til ca. 2900.

Tak for det, der er lidt og kikke på.

Fra : gc

Dato : 11-12-06 14:55

Min nye acer AL1951D er sku heller ikke imponerende.
billedet står sådan set rolig og skarp men det er som om der ligger et slør
over hele skærmen.
Det gør det lidt anstrengende i længden, min gamle 17" mag havde et klart
bedre billede.

Er det skærmen eller mit Nvidia geforce 5200 grafikkort det er galt med. ?
Eller er det normalt ?
Det undre mig også lidt at den har samme opløsning som min 17" ( 1280x1024)
jeg troede opløsningen blev højere jo større skærmen blev.

/Gert

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-12-06 20:34

> [...]
> 1280x1024)
> jeg troede opløsningen blev højere jo større skærmen blev.

Det er svært at sige hvad dette skyldes, men et enkelt spørgsmål kører du
DVI som du bør gøre. Prøv at læse lidt på www.flatpanels.dk måske der er
noget.
Du skal op i 20" før det næste skift 1600*1200 som f.eks på min Dell 2001 FP
med S-IPS panel på 16mS.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : gc

Dato : 12-12-06 07:29

> Det er svært at sige hvad dette skyldes, men et enkelt spørgsmål kører du
> DVI som du bør gøre. Prøv at læse lidt på www.flatpanels.dk måske der er
> noget.

Jeg har prøvet begge dele og jeg kan ikke se forskel.
Tak for linket, jeg snuser lidt rundt der.