css validering fejler "file not found"
Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 13:07

Hej
Jeg er igang med at bygge et site op, jeg har så lige skiftet
webhotel. Jeg under mig lidt over den fejl jeg her får :
I/O Error: http://www.multiagenten.dk/css/multi.css: Not Found

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.multiagenten.dk%2Fcss%2Fmulti.css&usermedium=all

Ligger jeg derimod filen på en anden server validere den fint:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.canton-grill.dk%2Fmulti.css&usermedium=all

Noger her som kender dette problem?

Hvis man f.eks prøver:
http://www.multiagenten.dk/css/multi.css

Kommer den også fint ned.

MvH
Allan

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 18:00

Hej igen

er jeg i den forkerte gruppe?

Allan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-12-06 18:01

"Spintail" <mastiff@mail.dk> skrev :

>I/O Error: http://www.multiagenten.dk/css/ multi.css: Not Found

Muligvis fordi linket til css-filen på
http://www.multiagenten.dk/css/ ser sådan ud:

<link ... href="css/multi.css" type="text/css" />

Det skal vel kun være
<link ... href="multi.css" type="text/css" /> for det er jo i
samme mappe, det ligger.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 18:11

Kerim Ellentoft skrev:

> [...]
>
> Det skal vel kun være
> <link ... href="multi.css" type="text/css" /> for det er jo i

Jeg tror ikke lige du har forstået mit problem. Jeg forsøger at
validere en css fil, når jeg gør det fra den server(webhotel) hvor
jeg ligger nu kommer der fejl.:

klik evt her
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.multiagenten.dk%2Fcss%2Fmulti.css&usermedium=all

Hvis så jeg ligge samme fil på anden serber webhotel køre det fint
som her :

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.canton-grill.dk%2Fmulti.css&usermedium=all

Bemærk samme fil

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 19:16

"Spintail" skrev

> [...]
>I/O Error: http://www.multiagenten.dk/css/multi.css: Not Found

>Ligger jeg derimod filen på en anden server validere den fint:

Har du checket med dit webhotel?

Jeg kender til to webhoteller der havde en lidt underlig opsætning, eller
hvad man nu kalder det.

På det ene kunne man et stykke tid ikke validere css-filer. De havde lavet
et eller andet mod deeplinking og indtil det blev rettet til, blev css-filer
opfattet som sådanne.

Sønnen havde på et tidspunkt et webhotel hvorfra han ikke kunne få sine
sider valideret. Så vidt jeg husker, var det her noget med encoding (der gik
i øvrigt næsten en måned fra han henvendte sig til dem og til det blev
rettet).

--
Mvh SNA
http://siggis.dk/

Fra : ib petersen

Dato : 07-12-06 20:08

?

> Hvis man f.eks prøver:
> http://www.multiagenten.dk/css/multi.css
>
> Kommer den også fint ned.

Hej Allan

Er ikke sikker på dette, men det ser ud til at du slutter linket med et ":" og det viser valideringen jo også ved
"file not found" - måske det er problemet

Hilsen
babe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-12-06 21:15

ib petersen <ibber@comxnet.dk> skrev :

>Er ikke sikker på dette, men det ser ud til at du slutter linket med et ":" og det viser valideringen jo også ved
>"file not found" - måske det er problemet

Nej, det er klip og klistningen fra validatorsiden, der viser et
:.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 20:36

SNA skrev:
> "Spintail" skrev

> Har du checket med dit webhotel?

Ikke vildt men har 2 webhoteller ved samme udbyder og hvis jeg tager
filen fra det andet hotel virker den også:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fspintail.dk%2Fmulti.css&usermedium=all

Meget mystisk men det må jo næsten være mit hotel opsætning der må
være problemet.

Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-12-06 21:28

Spintail skrev:

> http://www.multiagenten.dk/css/multi.css
>
> Kommer den også fint ned.

Prøv at lægge css-filen i roden af serveren, altså

http://www.multiagenten.dk/multi.css:

og ret linket i headeren!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-06 09:41

Spintail skrev:

> Hmm ved ikke om min udbyder har rette fejlen, det kan jeg
> næsten ikke forstille mig at de skulle have gjort i nat.
> Jeg kan nu kun konstatere at det nu virker som det skal,
> selvom det er da belastende jeg ikke lige fandt ud af hvorfor
> den kom med den fejl.

Jeg gætter på at problemet har været en forkert mime-type - det vil
i hvert fald kunne forklare at det virker på en server og fejler på
en anden (da mime-typen bestemmes af serveren).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 21:59

Allan Vebel skrev:

> Prøv at lægge css-filen i roden af serveren, altså
>
> http://www.multiagenten.dk/multi.css:

Hmm det får jeg ikke lov til også et opsætnings problem.

> og ret linket i headeren!

Linket i headeren har intet med dette at gøre, men kan op lyse at
filen multi.css ligge både i mappen/css og sammen default filen. så
linket i headeren virker som det skal

Men det må næsten være en slags opsætningsproblem har skrevet til
udbyder.
så må vi jo se hvad de siger.
Jeg kan jo slet ikke validrer nogen css filer på dette donæne!

Allan

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 22:03

Allan Vebel skrev:

> Prøv at lægge css-filen i roden af serveren, altså
>
> http://www.multiagenten.dk/multi.css:
Ops der var jeg for hurtig på aftrækkeren jeg troede du mente uden
for mappen hvor default ligger.
Som sagt før ligger filen i roden og lige meget hvor jeg ligger den
vil den ikke !

Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-12-06 23:03

Spintail skrev:

> Ops der var jeg for hurtig på aftrækkeren

Ja, nu ligger den jo 2 steder, i roden og css-mappen, og

<link title="style" media="all" rel="stylesheet" href="css/multi.css"
type="text/css" />

linker hermed et forkert sted hen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-12-06 23:32

"Spintail" wrote in message...

> Ops der var jeg for hurtig på aftrækkeren jeg troede du mente uden
> for mappen hvor default ligger.
> Som sagt før ligger filen i roden og lige meget hvor jeg ligger den
> vil den ikke !

Bare vilde gæt. Jeg kan validere html direkte fra siden, og jeg kan gøre
det på selve w3.org også. Så hvordan er skrive/læserettigheder til selve
CSS-filen, når du tager egenskaber i FTPen? Har du prøvet at lave en hel
ny CSS fil?

Men ellers, så lyder det som en (måske tilsigtet) overordnet
opsætningsfejl på serveren, ja. Uden jeg skal spille klog på servere.
Men det er set før hos til eksempel frac.dk.

Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-12-06 23:36

Spintail skrev:

> Som sagt før ligger filen i roden

Prøv også http://htmlhelp.com/tools/csscheck/

Her kan du lægge http://multiagenten.dk/multi.css direkte
ind, så viser den de reelle fejl. Når de er rettet, burde det
også fungere i den anden.

Det meste går ud på at du ikke må bruge underscore i id-
og class-navne.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Spintail

Dato : 08-12-06 06:03

Allan Vebel skrev:

> Ja, nu ligger den jo 2 steder, i roden og css-mappen, og
>
> <link title="style" media="all" rel="stylesheet" href="css/multi.css"
> type="text/css" />
>
> linker hermed et forkert sted hen.

Det var dog uhyggeligt med det link, som sagt har det jo intet med mit
problem at gøre! den css fil har ligget de to steder hele tiden, når
jeg så får en fejl som denne tester jeg narturligvis tingene og
ligger den begge steder for at se om den validere.

Så igen jeg har styr på hvordan det link i headen skal være/virke.

Rune jensen skrev:
> [...]
>det på selve w3.org også. Så hvordan er skrive/læserettigheder til selve
>CSS-filen, når du tager egenskaber i FTPen? Har du prøvet at lave en hel

Jeg er nu slet ikke i tvivl om at det må være servereopsætning,
samme fil validiere jo fra en anden hotel ved samme udbyder.

Allan

Fra : Spintail

Dato : 08-12-06 06:08

Allan Vebel skrev:

> Prøv også http://htmlhelp.com/tools/csscheck/
Ja men nu vil jeg gerne bruge W3C!

> Her kan du lægge http://multiagenten.dk/multi.css direkte
> ind, så viser den de reelle fejl. Når de er rettet, burde det
> også fungere i den anden.
Ja men det gør den ikke!

> Det meste går ud på at du ikke må bruge underscore i id-
> og class-navne.
Hvad mener du? Det må du beskrive nærmere?

Før du gør det så check lige dette link, hvor css filen validere
fint uden fejl!!

Fra : Spintail

Dato : 08-12-06 07:20

[...]

Det virker både i roden og i css mappen

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.multiagenten.dk%2Fmulti.css&usermedium=all

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.multiagenten.dk%2Fcss%2Fmulti.css&usermedium=all

Måske har det noget at gøre med at mine domæner lige er flyttet
servere og så det ene kom hurtigere igennem end det andet ellers må
ha det være et opsætnings problem som så er rettet uden min viden,
kunne ligne udbyder best (min ex-arbejdsplads)

Jeg takker lige alle som var med i kampen.

MvH
Allan