Mindstemål
Fra : Claus Berdiin

Dato : 26-06-01 19:18

Findes der mindstemål for fjæsing ? og hvad er de i så fald ?

Jeg kan ikke umiddelbart finde sådanne mindstemål i de "autoriserede"
bekendtgørelser....

Fra : Chris

Dato : 27-06-01 05:21

> Findes der mindstemål for fjæsing ? og hvad er de i så fald ?

Fjæsing er ikke belagt med mindstemål. Den anses kun af ganske få som
interessant at fange, selvom mange fanger den ved uheld. Jeg tror i øvrigt
heller ikke at den på nogen måde er en truet art. Husk nu, at fjæsing er
giftig. Den er vistnok ikke dødelig, men dens stik skulle være meget
smertefuldt og kræver lægebesøg. Det kan indtil flere badende hvert år
snakke med om.

> Jeg kan ikke umiddelbart finde sådanne mindstemål i de "autoriserede"
> bekendtgørelser....

Det hænger sammen med at de "autoriserede"" bekendtgørelser, jeg har set,
kun nævner fisk, der er belagt med mindste mål. Kig evt.
http://www.sportsfiskeren.dk/sportsfiskeren/sportsfiskerinfo/fredning/mindst
emaal.htm

Hvad skal du lige bruge de der fjæsinger til? Kan de spises eller hvad?

Knæk & bræk fra
Chris

Fra : -- kent --

Dato : 27-06-01 08:55

Det är en delikatess i Italien.

Fra : Daniel Pino Maldera

Dato : 27-06-01 12:54

> Det är en delikatess i Italien.

Alt er en delikatesse i Italien :)

Fra : Chris

Dato : 27-06-01 15:40

> Alt er en delikatesse i Italien :)

Måske krapylerne er befængt med mindstemål i Sydeuropa?

Fra : Alex Linaa

Dato : 28-06-01 06:58

"Chris" <NchriOscShriPs@Apc.dMk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg har også set en tysker fange og flå fjæsinger, så det er ikke kun i
Italien de er anset for spisefisk.

> Måske krapylerne er befængt med mindstemål i Sydeuropa?

Italienerne? - Det tror jeg ikke

Alex

Fra : DJURSLANDS MUSEUM DA~

Dato : 28-06-01 07:52

Jeg føler efterhånden trang til en tilståelse: Jeg spiser fjæsing med stor
fornøjelse. Det er faktisk en glimrende spisefisk.

Kim

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 28-06-01 07:44

Det anses også for en god spisefisk herhjemme, blandt dem der kender lidt
til gastronomi; ligesom knurhaner i øvrigt.

Jeg har forøvrigt et par gange spist ulk, når jeg har fanget nogle store
eksemplarer. Smager udemærket, fast i kødet, men undgå dem fra havne.

mvh

Erik Breum Petersen

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9heh18$3e8$1@news.inet.tele.dk...