Tyverisikring af påhængsmotor
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 06-12-06 20:07

Hej NG

Til daglig har jeg min motor stående inde på mit kontor, så her er
sansynligheden for tyberi minimal. Men hvordan sikre jeg den bedst hvis
jeg efterlader den på hækken af min jolle.

Motoren er en 9,9 hk Mercury 4-takt

Mit "måske kommende" forsikringselskab foreskriver låsebolte eller
låseskinne

Jeg vil gerne have at motoren let tages af op på

Traileren er forsynet med en låsekasse som forhindre montering på
trækkrog - er dette godt nok ?

Jeg ved godt at alt er relativt, og opfylder man forsikringsselskabets
forskrifter får man jo en tilsvarende hvis den blive stjålet - men
derfor kan der jo være nogle fif som vanskeliggør tyveriet.

Overvejer stadig om en bådkasko kan betale sig, når jeg opbevarer
tingene som foreskrevet - og båden er synkefri

vh Henrik

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 06-12-06 21:03

> Til daglig har jeg min motor stående inde på mit kontor, så her er
> sansynligheden for tyberi minimal. Men hvordan sikre jeg den bedst
> hvis jeg efterlader den på hækken af min jolle.

det er nok også det mest sikre, men det er skide irreterende at man ikke kan
have sine ting i fred.

> Mit "måske kommende" forsikringselskab foreskriver låsebolte eller
> låseskinne

Jeg syntes klart at en låseskinne er lettetst i dagligt brug.
Men den er også lettest at stjæle, da den sidder med hængelås.

Men hvis de absolut vil have din motor, så saver de hele hækken af med en
motorsav. Det er desværre set flere gange.

> Traileren er forsynet med en låsekasse som forhindre montering på
> trækkrog - er dette godt nok ?

Tja.. sådan en bruger jeg også, den låses via hængelås og bedre bliver det
vist ikke.
Man kan også få et system hvor man sætter en i kugle med nøgle i
trækkrog-hullet.
Det havde vi på vores gamle klubbåd, men det var ikke rigtigt godt da
nøglecylinderen rustede.

Man gør jo sit for at de ikke skal løbe med ens kæreste eje. Vi har feks en
GSM-GPS alarm med startspær på vores vandski-båden.
Og alligevel fjerner vi rotoren hvergang.. livrem og seler.

En bekendt investerede i et komplet sæt nye ruller og gummihjul til sin
trailer, de sad der i ca 14dage og så var de væk.

Mvh
Leon

Fra : Gunnar Holm

Dato : 08-12-06 09:13

Ja, det er sgu` for djæveligt, at man er nødt til, at låse og nagle alting
fast, pga. at man ikke kan have sine ting i fred for mindre begavede
personer.
Det i skriver om i nyhedsgruppen, har jeg også været ude for, både at få
stjålet motor og ruller fra trailer m.m.

Jeg synes, at man burde fjerne både moms og afgifter, på GPS sporingsudstyr,
sådan at man kan få installeret den slags udstyr, til billige penge og få
sat en hindring for disse moralsk retaderede personers aktiviteter.

De personer der aftager hælervarer, er nøjagtigt ligeså afsporede som
tyvene. Jeg knalder dem hvis jeg får nys om den slags.

Mvh.
Gunnar.

Hent en gratis SPAMfighter her.