Udskrivningsproblemer!
Fra : *nico*

Dato : 26-06-01 19:02

Hej Gruppe.

jeg har idag sat en B/W G3 Op med underlige Printer Problemer. Den kører
Dansk System 9.1
Med PSDriver 8.7, Laserwriter 8.

Jeg kan simpelthen ikke udskrive
I vælger kan jeg se alle mine netværksprintere, jeg kan vælge PPD Og
indstille dem. men men men...
Når jeg så prøver at udskrive, får jeg følgende fejl:

Quark 4.1. Printeren kan ikke Åbnes (64)

Pagemaker 6.5 Du har ikke valgt en printer 8301:5826

Illustrator 9.02 Cant print the Illustration id -23

Jeg har valgt printeren som jeg skal, det ved jeg. men alligevel vil mine
programmer ikke kendes ved dem.
Jeg har kopieret mine Printerbeskrivelser/Printerdescription til min
udvidelse mappe, ganske som jeg plejer at gøre.

Jeg har forsøgt med Både Adobe PS8.31, 8.6 og nu 8.7

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor denne G3 nægter at ligge bogstaver
på et stykke papir?

mvh

Nicolai

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-06-01 19:25

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> Er der nogen der kan gennemskue hvorfor denne G3 nægter at ligge bogstaver
> på et stykke papir?

Prøv at:

Boote uden udvidelser
Slet dine skrivebordsprintere
Genopbyg skrivebordet
Genopret skrivebordprinterne

Jeg har oplevet noget lignede efter en 9.1 opdatering.

Du kan også prøve at deaktivere enten Adobe eller Apple printerdriveren
(inklusiv hver deres version af "PrintingLib", jeg kan ikke på stående
fod huske hvad bibliteket der følger med Adobe driveren hedder)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Simon T

Dato : 26-06-01 20:11

Du bruger vel ikke ved et tilfælde ATM Light & Suitcase på denne her
maskine? Der er nemlig en bug der gør at du ikke kan udskrive under 9.1.
Hvis du har de to ting installeret skal du omdøbe kontrolpanelet
"~Suitcase Menufonts" til " ~Suitcase Menufonts" (altså tilføje et
mellemrum i starten).
Det gør at Menufonts loader før ATM og dit problem forsvinder. Hvis det
altså er dit problem...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : *nico*

Dato : 26-06-01 21:09

"Simon T" <mac@REMOVErhk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellemrum i starten).
> Det gør at Menufonts loader før ATM og dit problem forsvinder. Hvis det

Jo, vi kører med suitcase på den her maskine. jeg er ikke en ørn i version
8, men kan jeg egentligt ikke bare slå menufonts fra i kontrolpaneler. Vi
skal kun bruge det til temporary fonts.

Jeg vil tjekke op på om Panelet er omdøbt. Maskinen har nemlig udskrevet
før. Men efter min opdatering med 9.1 vil den ikke. Jeg skal ikek kunne sige
om den ville udskrive lige inden jeg opdaterede. Men nu prøver jeg imorgen
når jeg får tid at tjekke det.
Tusind tak for jeres hjælp.
Men hvorfor pokker Konflikter de 2 ???
Jeg kan vel egentligt nøjes med at deaktivere brugen af ATM. Den er ikke så
brugbar alligevel *S*

men mange tak

mvh
Nicolai !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-06-01 21:57

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> Jo, vi kører med suitcase på den her maskine. jeg er ikke en ørn i version
> 8, men kan jeg egentligt ikke bare slå menufonts fra i kontrolpaneler. Vi
> skal kun bruge det til temporary fonts.

Hovsa! Suitcase 8 er ikke kompatibelt med OS 9.1. Du bliver nødt til at
opgradere til Suitcase 9.x eller 10, som lige er udkommet.

Hvis det alligevel vil virke på din maskine (ja, det kunne jo ske), så
kan du selvfølgelig bare slå menufonts fra, men det er ikke nødvendigt.
Der skal dog et mellemrum ind efter "~"-tegnet (tilde) og ikke før!

> [...]
> om den ville udskrive lige inden jeg opdaterede. Men nu prøver jeg imorgen

Tjaaa... der er mange gode spørgsmål her i verden...

> Jeg kan vel egentligt nøjes med at deaktivere brugen af ATM. Den er ikke så
> brugbar alligevel *S*

Uden ATM, får du ualmindelig grim skriftvisning på skærmen i alle andre
programmer end Adobe's, der har egen skrift-rendering indbygget. Det kan
ikke anbefales.

--
René

Fra : *nico*

Dato : 26-06-01 22:09

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse

Vi

> Hovsa! Suitcase 8 er ikke kompatibelt med OS 9.1. Du bliver nødt til at
> opgradere til Suitcase 9.x eller 10, som lige er udkommet.

Det er 9.01 tror jeg, det er mig der blander det sammen. Den har også 8.0
liggende, men den er ikke aktiv.
jeg har forsøgt tidligere at få Suitcase 8 til at virke på os 9.1, men de
havde ret, den virker ikke.

> Hvis det alligevel vil virke på din maskine (ja, det kunne jo ske), så
> kan du selvfølgelig bare slå menufonts fra, men det er ikke nødvendigt.
> Der skal dog et mellemrum ind efter "~"-tegnet (tilde) og ikke før!

Det skal ihvertfald prøves.

> Tjaaa... der er mange gode spørgsmål her i verden...

Ja dem er der rigtig mange af, det irreterer mig bare jeg ikke kan
gennemskue hvorfor, deres konflikt skal være skyld i at den ikke vil
udskrive.
men nok om det... Går det helt galt, smider jeg en suitcase 3.0 på, den kan
hvad den skal og gør det godt !

> Uden ATM, får du ualmindelig grim skriftvisning på skærmen i alle andre
> programmer end Adobe's, der har egen skrift-rendering indbygget. Det kan
> ikke anbefales.
Vi er helt enige, det er pisse grimt i Quark, men jeg mente det også som en
nødløsning.
Også er det ikke mig selv der skal se på det. *S* men jo, ATM skal være der
på sigt.
> --
> René

Tak for de gode råd Rene, jeg håber den kan udskrive i morgen.
Det er ret vigtigt i min branche,

mvh
Nicolai !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-06-01 23:40

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
> liggende, men den er ikke aktiv.
> jeg har forsøgt tidligere at få Suitcase 8 til at virke på os 9.1, men de

9.01 virker fint. Den bruger vi også på mit arbejde.

> Det skal ihvertfald prøves.

Det er hvad Extensis anbefaler.

> [...]
> udskrive.
> men nok om det... Går det helt galt, smider jeg en suitcase 3.0 på, den kan

_Den_ skal du nok ikke regne med virker på OS 9.1.

> [...]
> nødløsning.
> Også er det ikke mig selv der skal se på det. *S* men jo, ATM skal være der

Yep og det virker også fint sammen, når bare Menufonts bliver omdøbt.

> Tak for de gode råd Rene, jeg håber den kan udskrive i morgen.
> Det er ret vigtigt i min branche,

Yep, hvis vi ikke kunne køre film ud, så gik vi hurtigt fallit!

--
René

Fra : *nico*

Dato : 26-06-01 23:49

> _Den_ skal du nok ikke regne med virker på OS 9.1.

Det ved jeg den gør, Jeg plejer aldrig at installere andet på mine brugers
mac´er.
Denne her fik lov til at beholde den nye version, fordi den lå der inden jeg
gik igang.
Jeg har ihvertfald aldrig oplevet den ikke vil køre på en 9.1.

> Yep, hvis vi ikke kunne køre film ud, så gik vi hurtigt fallit!

Film ! Vi er vist ikke i samme granche *S*

mvh
Nicolai

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-06-01 00:57

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
> gik igang.
> Jeg har ihvertfald aldrig oplevet den ikke vil køre på en 9.1.

Spøjst, når du 8'eren ikke virker!

> Film ! Vi er vist ikke i samme granche *S*

kanske, hvad laver du?

--
René

Fra : *nico*

Dato : 27-06-01 22:40

> Spøjst, når du 8'eren ikke virker!

> kanske, hvad laver du?

hej Rene...

Det virkede sgu det med at omdøbe ~suitcase Menufonts
Tusind tak for hjælpen..

Nu kommer det rigtigt sjove, det er sgu 8´eteren der er aktiv på den
maskine, 9´eren er lagt ind men
deaktiveret. Men nok om det, det virker og det er det vigtigste..

Jeg er sysadm. I en Stor københavnsk Kopi virksomhed,
det vil sige jeg veligeholder og kigger på udviklingen i den grafiske
branche,

mvh
Nicolai VK

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-06-01 23:22

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> hej Rene...
>
> Det virkede sgu det med at omdøbe ~suitcase Menufonts
> Tusind tak for hjælpen..

Det stod på Extensis' sider og jeg havde selv brug for det, mindre end
en uge siden.

> Nu kommer det rigtigt sjove, det er sgu 8´eteren der er aktiv på den
> maskine, 9´eren er lagt ind men
> deaktiveret. Men nok om det, det virker og det er det vigtigste..

Mystisk...

> Jeg er sysadm. I en Stor københavnsk Kopi virksomhed,
> det vil sige jeg veligeholder og kigger på udviklingen i den grafiske
> branche,

"Kigger" lyder som en ret fri jobbeskrivelse

--
René

Fra : *nico*

Dato : 28-06-01 06:01

> Det stod på Extensis' sider og jeg havde selv brug for det, mindre end
> en uge siden.

Ja, men jeg havde sgu aldrig tænkt på at suitcase kunne være skyld i at man
ikke kunne printe

> Mystisk...
Meget.

> "Kigger" lyder som en ret fri jobbeskrivelse

Det er det også, men jeg kan ikke skrive det hele.
Men det er umuligt at forklare her *S*

mvh
Nicolai

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-06-01 16:01

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> "René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse

> Ja, men jeg havde sgu aldrig tænkt på at suitcase kunne være skyld i at man
> ikke kunne printe

Der har tidligere været rod med Menufonts, så det fattede straks min
mistanke.

--
René