netværk ml. win98se og win2000pro
Fra : Sam

Dato : 11-12-00 23:03

Hej NG!

Jeg prøver at få 2 computere til at fungere i netværk. Den ene har
Win98SE(dk), den anden Win2000pro(dk). Ligeledes skal de dele adsl-linien.
De sidder begge på en hub (tilsluttet routeren). Problemet er at jeg nok
ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har fundet et par
opsætnings-vejledinger på nettet, men ingen der er konfigureret til
Win2000pro. Ligeledes synes disse vejledninger ikke at tage hensyn til
internet-deling. Er der nogen der har et par tips til at komme i gang?

/Ole

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-12-00 23:54

On Mon, 11 Dec 2000 23:03:14 +0100, "Sam" <gyji@worldonline.dk>
wrote:

> Jeg prøver at få 2 computere til at fungere i netværk. Den ene har
> Win98SE(dk), den anden Win2000pro(dk). Ligeledes skal de dele adsl-
> linien.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

HTH,
-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Sam

Dato : 12-12-00 10:47

Indtil videre vil Win2000pro-maskinen genkende win98se-maskinen, men den er
stadig ikke tilgængelig. Win98se-maskinen kan slet ikke finde den anden. Jeg
har tildelt dem IP-addresserne: 192.168.1.3 (win98) og 192.168.1.4 med
gateway 192.168.1.1. DNS er for begge den opgivede for Worldonline til
deling af adsl. Der kan pinges fra dem begge. Hvorfor fungerer det ikke?

/Ole

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-12-00 10:54

> [...]
> gateway 192.168.1.1. DNS er for begge den opgivede for Worldonline til
> deling af adsl. Der kan pinges fra dem begge. Hvorfor fungerer det ikke?

Har du aktiveret fil/udskriftsdeling på maskinerne ?

vh

Peter J

Fra : Sam

Dato : 12-12-00 15:51

> [klippet]
> Har du aktiveret fil/udskriftsdeling på maskinerne ?
>
> vh
>
> Peter J

Ja.....

/Ole

Fra : Vladislav

Dato : 13-12-00 04:27

du skal lige huske at FILE SHARE - SKAL aktiveres på begge maskiner +
NETBUI skal være indstalleret og lige en ting til:

Den bruger der bruger på din W98 pc SKAL OGSÅ være orettet på din W2K
maskine (med de rettigheder du har brug for) - ellers vil det ikke være
muligt at logge ind på din W2K maskine