Download fra webside?
Fra : Klaus H

Dato : 05-12-06 22:48

Hvor skal filer jeg vil kunne downloade fra min hjemmeside, placeres og
hvordan laver jeg et "download denne fil"-link?

Mvh

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-06 22:56

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor skal filer jeg vil kunne downloade fra min hjemmeside, placeres

I en mappe hvor der er læserettigheder. Altså sammen med de øvrige html
filer, eller anden mappe som der kan opnås adgang til via browseren

> hvordan laver jeg et "download denne fil"-link?

Ligesom et ganske almindelig link. Som hovedregel er det indstillingerne på
den enkelte pc som afgør om filen skal åbnes eller gemmes. Et link kunne se
sådan her ud:

fil</a>

"download denne fil" vil jeg så nok udskifte med noget mere sigende om filen

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk