FT 1916
Fra : B.B

Dato : 05-12-06 21:54

Er der en der har et råd? Jeg leder efter FT 1916 Thorsø sogn, Nørre Djurs.
Jeg kan bare ikke finde den, jeg har kigget i Veggerslev, Villersø og
Karlby, men ingen Thorsø der

--

Med venlig hilsen / Best regards / Cordiali saluti
Birgit

Fra : "Hans Chr. Baagøe"

Dato : 05-12-06 23:35

B.B wrote:
> Er der en der har et råd? Jeg leder efter FT 1916 Thorsø sogn, Nørre Djurs.
> Jeg kan bare ikke finde den, jeg har kigget i Veggerslev, Villersø og
> Karlby, men ingen Thorsø der

Der findes ikke et Thorsø sogn i Djurs Nørre Herred. Mon ikke det er i
Thorsø i Voldby sogn, du skal søge? Der er et Thorsø sogn i Viborg amt.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Fra : B.B

Dato : 05-12-06 23:51

""Hans Chr. Baagøe"" <hcb@dbnet.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke et Thorsø sogn i Djurs Nørre Herred. Mon ikke det er i
> Thorsø i Voldby sogn, du skal søge? Der er et Thorsø sogn i Viborg amt.
>
> Venlig hilsen
> Hans Chr. Baagøe
Jo det er i Volby sogn, men jeg kan ikke finde Volby i FT 1916
Hilsen Birgit

Fra : Svend-Erik Hejlsborg

Dato : 06-12-06 00:16

Så prøv Skanderborg amt - der er Voldby sogn

mvh Svend-Erik

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : B.B

Dato : 06-12-06 01:07

Desværre det er ikke det sogn jeg leder efter, det er Thorsø i Randers amt
Nørre Djurs

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 06-12-06 01:19

B.B skrev:
> Er der en der har et råd? Jeg leder efter FT 1916 Thorsø sogn, Nørre Djurs.
> Jeg kan bare ikke finde den, jeg har kigget i Veggerslev, Villersø og
> Karlby, men ingen Thorsø der

Har du prøvet at stave det uden h? Og kan dette link hjælpe med et eller
andet:
http://www.vortsognshistorie.dk/search.jsp?sogn=Vejerslev-Ajt-Tors%C3%B8%20kommune&showfields=1

Venlig hilsen Dikte

Fra : B.B

Dato : 06-12-06 01:49

Hej Dikte
Mit problem er ar jeg ikke kan finde den på AO, byen hedder Thorsø, og
ligger i nærheden af Villersø,
Jeg ville som bare høre om der var nogen der havde set om den lå inde under
de andre små byer i nærheden, nu har jeg været dem alle igemmen, men ikke
fundet den, så, det må blive LA når jeg engang kommer den vej forbi
Hilsen Birgit

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 06-12-06 09:47

> [...]
> og Karlby, men ingen Thorsø der
> Med venlig hilsen / Best regards / Cordiali saluti
-----------
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
Thorsø er så vidt jeg kan se, ikke et kirkesogn, men en by i et sogn, jeg
ville gætte på Voldby, men der findes kun eet Voldby i listen og det er i
Randers amt.
Thorsø ligger mellem Villersø og Voldby sogne
Du bør gøre AO opmærksom på manglen og bagefter Helbo, så vil han nok give
en forklaring.
Helbo: lars@helbo.org
Hilsen Flemming Svendsen, 4220.

Fra : B.B

Dato : 09-12-06 18:47

Tak Flemming det vil jeg gøre,
Hilsen Birgit

Fra : Preben Nørgaard

Dato : 09-12-06 20:48

Ser man i sogneoversigten i "Arkivhåndbog Nordjylland", er mere end 10 sogne
( her stoppede jeg med at tælle) som findes i mere end 1 herred.

Vi må håbe, at AO ikke kun tillader en forekomst pr. sognenavn!!!

Mvh Preben Nørgaard

Fra : B.B

Dato : 10-12-06 21:56

Jeg har skrevet både til AO og Lars Helbo
Hilsen Birgit