Køb af Bayliner
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 26-06-01 18:38

Jeg overvejer at købe en Bayliner 3588 motorbåd, men fra flere sider har jeg
hørt, "hold fingerene fra en Bayliner", de er af dårlig kvalitet.
Nu vil jeg høre, om der er noget om det, om der er nogle som har dårlige
erfaringer med Bayliner.
Hilsen Bjarne

Fra : Per Emborg

Dato : 27-06-01 23:02

Jeg har selv haft flere Bayliner også de store og meget af det man hører er
sludder og vås , men der var engang hvor de var født med OMC motor og hvor
det var svært at få reserdele til dem men det var for 15 år siden !!!
Der hvor det kan halte lidt er møbelpolsteren han kan godt finde på at finde
på den nemmeste løsning ikke at den ikke holder men det ser måske ikke så
pæn ud , men ved en Bayliner får du en del mere udstyr vs. en Svensk/Norsk
model til samme pris
Hvilken motor er der i
--
Per Emborg
kvikkerten@email.dk

Fra : Allan Anonym

Dato : 27-06-01 23:33

"Bjarne Schmidt" <ellehus@schmidt.mail.dk> wrote in message
> [...]
> hørt, "hold fingerene fra en Bayliner", de er af dårlig kvalitet.
> Nu vil jeg høre, om der er noget om det, om der er nogle som har dårlige

Jeg spurgte engang en, der havde købt en Maxum, hvorfor han ikke købte/hvad
der var galt med Bayliner og Searay, han sagde at de ikke er af helt så god
kvalitet. De behøver ikke nødvendigvis at være elendige. Du kan fx
sammenligne det med en Mazda og en Mercedes. Selv har jeg vist aldrig sejlet
i en hverken Bayliner eller Searay, så jeg har ikke personlige erfaringer
med dem.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-06-01 23:41

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse

KLIP

>Searay, ........

Så har han vist aldrig prøvet en Campion Chase Performance, dette er
Canadisk kvalivare.

mvh
Bjørn

Fra : Allan Anonym

Dato : 28-06-01 11:24

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> "Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så har han vist aldrig prøvet en Campion Chase Performance, dette er
> Canadisk kvalivare.

Meget muligt. I mange brancher gælder det jo at de forskellige modeller kan
variere en del inden for samme producent/mærke. Det var vist også mest
myntet på Bayliner.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-06-01 11:39

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse

KLIP

> Meget muligt. I mange brancher gælder det jo at de forskellige modeller
kan
> variere en del inden for samme producent/mærke. Det var vist også mest
> myntet på Bayliner.

Du har naturligvis ganske ret.

Bayliner minder mig om - når vi taler om daycruiser/yacts - en stor
amerikans flyder (bil). Masser af krom, stor og svulstig motor samt masser
af knapper. Det er ikke altid at det går op i en højere enhed.

Ser man på de skandinaviske eller de seneste søsatte danske Coronetter,
synes *jeg* at man får betydelig mere *båd* (alá Mercedes) for pengene.

Ser man på sin båd som en investering = lig med høj gensalsværdi, så synes
jeg bestemt Bayliner halter dramatisk bagefter.

mvh
Bjørn

Fra : Per Emborg

Dato : 28-06-01 00:02

He-he Jeg har også haft en Champion Chase 195 med 260 hk den var sjov
Samme model har Bayliner lavet nogen år før) det samme gælder deres 2556
som var den mest solgte i US den blev også kopieret af div firmaer
Bayliner er det største Bådværft i US
Men du har ret de ligner meget hinanden og mon ikke de er rimelige ens

--
Per Emborg
kvikkerten@email.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-06-01 00:12

"Per Emborg" <kvikkerten@email.dk> skrev i en meddelelse

Neja - Det vil jeg nu "ægge" sige.

Campion har 16 graders apex og et kevlarforstærket skrog.

Bayliner kan overhovedet ikke matche (efter min mening) Campions kvalitet og
finesser (eks. nedfældelige klyds´ser, fuld instrumentering (Chase
Performance - ikke at sammenligne med Alante).

Den hverken ruller eller girer ved max power som for min ligger mellem 50 og
57 knob (alt efter stigning på skruen).

Min jolle er en Campion Chase Performance 580 ZRI med en Mercruiser 4,3
liters V6 med EFI og et "træk" på 210 HK.

Der er "inte" nogen som har "jordet" mig på fjorden endnu - lille korrektur,
da jeg sejlede ræs med en 2-motors Scarrab fulgtes vi +/- een knob. Jeg tror
han står og kigger endnu, der hvor hans båd ligger for svej (Høl
Strand)....

Searay - Jeg vil retfærdighedsvis sige at en Searay 240, ville jeg godt
tanke op "i ny og næ". Fiks jolle.

mvh
Bjørn

Fra : Anders Lassen & Hell~

Dato : 01-07-01 22:44

Hej Bjarne,

Købte selv en Bayliner 2655 i efteråret - efter MEGEN research på alle
tilgængelige Internet-sites i USA.

Fakta: Bayliner er en af verdens mest solgte både. Der er ikke flere
registerede problemer med Baylinere i de Anerikanske Coast Guard-files end
med andre både.

Samlekvaliteten var for en del år siden under al kritik. Der var mange
problemer med bådene - men idag ejes Bayliner af US Marine/Brunswick
Corporation, der bl.a. også ejer SeaRay, Maxum og Mercruiser.

Brunswick laver både efter samme markedskoncept som VW laver biler: Porsche
til de virkelige enthusiaster, Audi og VW til mellemklassen og Skoda som det
prisbillige alternativ - og som i VW-selskaberne genbruger de motorer og
andet inventar mellem bådene.

Bayliner er at sammenligne med en Skoda: Der HAR været problemer og de slås
stadig med et dårligt image. Kvaliteten er ikke som SeaRay eller Maxum. Men
du får helt enormt meget båd for pengene.Jeg har ikke haft nogle problemer
overhovedet med min - bortset fra en del "småskavanker" som hængsler der
ikke sidder helt lige mm. Motor og drev er de samme som sidder i en mængde
andre både - og de vil på et eller andet tidspunkt give problemer. Men det
vil de hvad enten de sidder på en Bayliner eller en Campion.

Håber du får glæde af din båd.

MVH

Anders Lassen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-07-01 10:53

"Anders Lassen & Helle Krog" <anders.lassen@city.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Motor og drev er de samme som sidder i en mængde
> andre både - og de vil på et eller andet tidspunkt give problemer. Men det
> vil de hvad enten de sidder på en Bayliner eller en Campion.

Hejsa.

Det kan jeg kun give dig ret i. Mercruiser med Z-drev er Mercruiser med
Z-drev..

mvh
Bjørn

Fra : Hans J. Bjarno

Dato : 09-07-01 02:47

Et lille dyt fra det "store land" Jeg har en Bayliner 3288 fra'91. med 2
Hino 140HK. Lidt i underkanten, men med ny spuling af bunden osv kan jeg
komme op paa 19 knobber. Gennemsnitlig 15-16 kts. De problemer der var med
Bayliners var: Ret tyndt skrog som om vinteren ville splitte baaden hvis der
var noget vand i bilgen. Vi har ikke haft mere end normale problemer med
baaden. Husk en ting. Naar du kober en bil er der naesten altid
smaaskavanker at slaas med. Kvaliteten af Bayl. er idag ganske udmaerket.
Det er absolut ikke en Skoda. Det er mere som en VW Passat i forhold til en
Audi A6.
Gaa for Diesel hvis du kan. Som medlem af US Coast Guard Aux. har jeg vaeret
ude til alt for mange benzin fodrede baad brande og eksplosioner.
God jagt
Hans J. Bjarno