demokratiets blinde øje.
Fra : Lyrik

Dato : 05-12-06 02:37

Demokratiet som verden kender det har et enkelt alvorligt problem.
Det eneste sted i verden hvor dette problem har kunnet betragtes er på
stillehavsøstaten Fiji.
Historien er nogenlunde sådan:
En masse indere er emigreret til øen som er et demokrati efter engelsk
forbillede. Det vil sige uden grundlov og forfatning.

Så skete det ved et valg at inderne kom i flertal og indsatte en
statsminister.
Dette fostrede en oprører blandt Fijianerne, George Speight.
Han og nogle soldater gik ind i parlamentet og fjernede den indiske
statsminister.
Demokratiets regler udnævnte GS til kupmager og politiet arresterede ham.
Fijianerne syntes han var en folkehelt.
Lovene sagde at han var en kupmager der skulle dømmes til døden. Disse love
bliver håndhævet af politiet som skal operere efter Reglerne.
Hvad er demokratiets blinde øje?
Det er ejendomsretten. Ejendomsretten rangerer højere end demokratiet.
Fijianernes ejendomsret over Fiji kan ikke frakendes dem af fremmede
folkeslags demokratiske flertal.
Vil et andet folk have ejendomsret over en nation kan det kun ske efter en
legal krig om denne ejendomsret. "Når manden og hans efterkommere dør, kan
andre arve hans ejendom."

Men da demokratiets regler ikke har forudset en sådan situation bliver
demokratiet sindssygt.
Demokratiet bliver skizofrent. Den ene personlighed begynder at bekæmpe den
anden.

Den ene personlighed er politiet som vil kæmpe for at befolkningen mister
landet i demokratiets navn. Den anden personlighed er militæret der vil
forsøge at forsvare landet ved at bekæmpe politiet.
Domstolene vil give politiet ret fordi de også ledes efter demokratiets
regler.
Udenlandske demokratiers presse og retsvæsen vil støtte dette politi i deres
forsøg på at opgive ejendomsretten over landet.
Militæret som kæmper for folkets ejendomsret vil være at betragte som en
lovløs forsamling med hele folkets hjerte bag sig.

I sætningen ejendomsretten er ukrænkelig skal indføjes:"Dette gælder til
enhver tid et folks ret til deres eget land."

Så kommer det hvem er et folk? Dumt spørgsmål, men efterhånden må man tage
denne dumhed alvorligt.
Den etniske, sproglige og kulturelle gruppe der bebor et land og forsvarer
det med sit militær.
Dette militær har en udemokratisk ret til at forsvare dette folks
ejendomsret.
Ejendomsretten står altså OVER demokratiets regler.
.....militæret på Fiji har efter en kort belejring af politistationerne
afvæbnet politiet.............

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-06 02:49

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Demokratiet som verden kender det har et enkelt alvorligt problem.
+++++++++
Problemet er at det ufærdige demokrati hendnu har et landsforræderisk
element:
http://www.luen.dk/bad.jpg

Jens

Fra : Peter Kirk

Dato : 05-12-06 09:07

> [...]
> love
> bliver håndhævet af politiet som skal operere efter Reglerne.

Mht Fiji, ifølge "wikipedia" havde Fiji en forfatning i 2000, da George
Speight overtog presidentposten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Fiji

Og George Speight var ikke dømt til døden.
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Speight

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-06 11:05

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Speight overtog presidentposten.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Fiji
>
> Og George Speight var ikke dømt til døden.

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Situationen synes at være lidt mere speget, ligesom menneskesindet er mere
kompliceret end først antaget.
Vi bevæger os helt ude på det ukendte territories tynde is.
Det ser ud til at jeg har fået en våd sok.

Min analyse var ukorrekt med hensyn til detaljerne på Fiji.
Da George Speight fjernede den indiske premierminister fik Fiji en stærk
kritik fra det Australske demokrati for at overtræde demokratiets
spilleregler.
Den daværende politichef Frank Bainamarama var den fremmeste fortaler for at
spille Fiji i hænderne på det indiske flertal og arresterede George Speight
med påstand om forræderi og dødsstraf til følge.

Imidlertid trådte de Fijianske høvdinge sammen og skrev en ny forfatning der
sikrede fijianerne kontrol med regeringen og dermed ejerskabet af Fiji.
End videre blev George Speight sat i isolation på en af Fijis øer i en form
for ferietilværelse. Han fik anerkendelse af de lokale høvdinge som den der
havde reddet Fiji fra "erobring ved demokratisk valg."
Etnisk kontrol var gennemført.

Frank Bainamarama blev i mellemtiden chef for millitæret og har nu
gennemført kuppet imod den etnisk kontrollerede regering, der sidder i kraft
af etnisk kontrol over ejendomsretten til Fiji.

Han har lige udtalt til TV2 News at han har taget kontrollen fordi
regeringen var korrupt!

Det har vist sig at den etniske kontrol som Fijianerne har udøvet siden den
nye forfatning der sikrede dem kontrollen har været meget svag, som man
kunne forvente.
Den har været ude af stand til at handle. Fiji Times fortæller at når
Fijianerne forventede at præsidenten skulle stå frem og træde i karrakter
med at formane til ro og enhed, så har han forholdt sig tavs.

Så konklusionen må være at når et folk som ejer et land viser sig så svagt
at de tillader indvandrere at komme i flertal, så har de vist deres
manglende styrke til at bevare ejendomsretten over landet.
På den religiøse front så er der også et dilemma.
Fijianerne er kristne, inderne er hedninger.

Så min religiøse konklusion er: Havde man bare fulgt Jesu ord om at gøre
folkeslagene til diciple, så havde inderne været kristne og dermed havde man
ikke haft brug for at sikre landet etnisk.
Man ville have haft én sammentømret befolkning-de kristne fijianere.

Så demokratiets dilemma består i at det ikke er demokratiet der skaber et
land og et sammenhold, men det filosofiske og religiøse fællesskab.

Hilsen
Jens

Fra : Bertel Brander

Dato : 05-12-06 22:53

Lyrik skrev:
> [...]
> Det er ejendomsretten. Ejendomsretten rangerer højere end demokratiet.
> Fijianernes ejendomsret over Fiji kan ikke frakendes dem af fremmede

I et demokrati har flertallet altid ret.
Man kan ikke have ejendomsret til et land.

> Dette militær har en udemokratisk ret til at forsvare dette folks
> ejendomsret.

Ethvert militær bør være underlagt demokratiet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-12-06 01:30

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> I et demokrati har flertallet altid ret.
> Man kan ikke have ejendomsret til et land.
++++++++++++++++++++++++
Så hvis der flyttede flere polakker til Danmark så blev Danmark til Polen,
sådan uden videre og med det danske folks fulde accept?

Under folkevandringstiden ca. 800-tallet blev de vandrende folkemasser mødt
med våbenmagt af de lande de søgte at indvandre i.
Kan nogen genkende navnet:"Vandalerne?", "Kimbrene og teutonerne?"
Man kan ikke have sådan noget. Et folk er en biotop som ikke tåler at blive
invaderet af "fremmede dyr." Det medfører en katastrofe hvis biotopen
ødelægges. De forhold der eksisterede kommer aldrig igen.

Man skal være uhyre varsom med hvem og hvor mange man lukker ind i
"biotopen".

Ethvert folk vil forsvare sig militært imod sådan en gang invasion.

Hilsen
Jens

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-12-06 01:45

Lyrik skrev:
> [...]
> Så hvis der flyttede flere polakker til Danmark så blev Danmark til Polen,
> sådan uden videre og med det danske folks fulde accept?

Hvis disse polakker fik dansk statsborgerskab ville
de kunne stemme til danske valg.
Det gør dog ikke Danmark til Polen.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-12-06 01:41

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> I et demokrati har flertallet altid ret.
> Man kan ikke have ejendomsret til et land.
+++++++++++++++++++
Så kan man heller ikke have ejendomsret til et parcelhus!
Hvis et flertal mener at det ikke er dit hus, så er det ikke dit hus! Det er
det du siger!
Du har lige afskaffet begrebet "Fædreland" og faktisk også "Danmark." For
hvis man ikke kan eje et land, kan man heller ikke navngive det og kalde det
fædreland.
Du har i grunden afskaffet ejendomsretten.
Er du rigtig klog?

De forsøgte sig med det i et projekt som hed Sovjetunionen. Det gik ikke så
godt.
EU-fantaster er de som mener i ramme alvor at vi skulle nedlægge Danmark og
underlægge os flertalsledelse bestående af EUs befolkninger.
Det er især venstrefolk med stive fortinnede øjne. Eller Radikale fantaster
ledet af en midaldrende håndtaske.

Hilsen
Jens

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-12-06 02:19

Lyrik skrev:
> [...]
> hvis man ikke kan eje et land, kan man heller ikke navngive det og kalde det

Et land tilhører dets indbyggere.

> Du har i grunden afskaffet ejendomsretten.

Egentlig godt gået; to linier i en post i en
nyhedsgruppe og ejendomsretten er afskaffet!

> Er du rigtig klog?

Det ved jeg ikke, er du?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 06-12-06 16:20

On Tue, 05 Dec 2006 22:53:29 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>I et demokrati har flertallet altid ret.

nej men flertallet har magt

magt og ret er to forskellige ting

og - -

når uret bliver ret
bliver modstand pligt

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-12-06 20:48

On Wed, 06 Dec 2006 16:20:20 +0100, @ wrote:

> når uret bliver ret
> bliver modstand pligt

Kan du huske hvem du citerer ?
Jeg kan huske citatet, men ikke kilden.
/|\
/\
Bruno

Fra : @

Dato : 07-12-06 17:38

On Wed, 6 Dec 2006 20:48:08 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

>Kan du huske hvem du citerer ?

næh, vel også ligegyldigt hvem der sagde det

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-12-06 17:10

Lyrik <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote:

> Ejendomsretten
> står altså OVER demokratiets regler.

Lige præcis.

Uden ejendomsret falder demokrati og alle andre former for organisation
sammen til blodig anomi (hvad nogen ukorrekt ville kalde anarki).

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 06-12-06 20:59

On Wed, 6 Dec 2006 17:10:08 +0100, Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Uden ejendomsret falder demokrati og alle andre former for organisation
> sammen til blodig anomi (hvad nogen ukorrekt ville kalde anarki).

Nu bruger du, i din unge alder, et ord som jeg gerne vil have oversat. Ordet
"anomi" findes ikke i Politikens Ordbog.

Jeg har en fornemmelse om at jeg ved hvad anarki er (jeg bryder mig ikke om
det); men hvad er "anomi"?

/|\
/\
Bruno

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-12-06 00:57

http://www.leksikon.org/art.php?n=83

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-12-06 01:38

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> http://www.leksikon.org/art.php?n=83

Korrekt. Normalt vil jeg bruge ordetr "Lovløshed"; men "normløshed"
passer også ganske godt på den tilstand ordet beskriver.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-12-06 01:38

> [...]

> "anomi" findes ikke i Politikens Ordbog.
>
> Jeg har en fornemmelse om at jeg ved hvad anarki er (jeg bryder mig ikke om

Lovløshed.

A- (ikke, modsat, nægtende)

Nomos- (love)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-12-06 16:06

On Thu, 7 Dec 2006 01:38:27 +0100, Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Lovløshed.
>
> A- (ikke, modsat, nægtende)
>
> Nomos- (love)

Takker.