MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Af med VISTA og ind med XP igen
Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 04-12-06 21:26

Sønneke fik en beta-version af VISTA og installerede den - den kører
imidlertid så langsomt, at han ville starte op på XP'en igen - det kan han
bare ikke.....
Hver gang han vælger "Tidligere windows version" ender indlæsningen bare med
en blinkende streg i øverste venstre hjørne.
Den kvikke far (jeg) prøvede så med en reparation af XP'en fra CD'en - men
der beder den på et tidspunkt om windows versionsnummer... og derfra kan jeg
ikke komme videre.
Skal jeg virkelig igang med en nyinstallation af XP?
- eller er der hjælp.

Mvh Steen

Fra : FK

Dato : 04-12-06 22:57

Har selv prøvet det, der er kun den hårde måde tilbage, det får man også at
vide når man ligger windows vista ind.
Mvh. FK

Fra : Rado

Dato : 05-12-06 10:46

On Mon, 4 Dec 2006 22:57:17 +0100, "FK" <himself@dk2net.dk> wrote:

>Har selv prøvet det, der er kun den hårde måde tilbage, det får man også at
>vide når man ligger windows vista ind.

Hvorfor er der så en "Tidligere windows version" option?

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-12-06 10:49

On Mon, 4 Dec 2006 21:25:47 +0100, "Steen Ulrick Madsen"
<denne@virkerikke.dk> wrote:

> [...]
>ikke komme videre.
>Skal jeg virkelig igang med en nyinstallation af XP?

Det bliver man gjort opmærksom på, når Vista bliver installerer. Der
er ingen nem vej tilbage.

Det kan io øvrigt også være drivere der kører lang(gab)somt under
Vista. Men Vista kræver en del kraftigere hardware end XP. Især nogen
af de tidligere beta versioner, men også RC 1 og RC 2.

Prøv at lade være med at bruge mange af de smarte "farvelade" dela af
Vista. Det hjælper en del.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-06 11:30

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af de tidligere beta versioner, men også RC 1 og RC 2.
>
> Prøv at lade være med at bruge mange af de smarte "farvelade" dela af
++++++++++++++++
Men det hjælper ikke nok.
Med Vista er Microsoft-æraen forbi IMHO.
Ifølge PC-leverandøren SHG, kræver Vista en maskine som er 10 gange så
kraftig som normalt!
Alle som jeg har "interviewet" kommer med samme forklaring:"Jeg er ikke
interesseret i et styresystem som tager alle kræfterne fra min maskine. Det
må ikke være systemet der dominerer."

Lad os lige genopfrioske den gamle vittighed der nu bliver sat i relief af
Vista:"Hvorfor hedder det Windows? -Det er fordi at hver gang der kommer en
ny version, så kan man smide sin gamle PC ud af vinduet!"

Jeg har selv besluttet mig til at skifte ikke alene maskine, men også
system.
Min nye maskine bliver en Mac.
Med de nye Core2 Duo processorer fra Intel er Mac blevet en
Windows-kompatibel maskine.
Dermed bliver overgangen ikke så frustrerende ved at skulle lære et nyt
sprog.
Mac-programmer udmærker sig ved at være bittesmå. 1-4 megabyte er ikke
usædvanlig. De er altså ikke "bloatware".
Programudviklingen er speedet op på grund af den massive tilgang systemet
har fået ved hjælp af salget af IPODs.
Maskinen og systemet er bundet sammen således at fabrikanten hjælper
brugerne med vedligeholdelse.
Lad mig give et eksempel:
Man kan opdatere til ny firmware på maskinen. Hvis man fedtmuler i det, så
maskinen går i sort er der en plade man kan sætte i der regenererer
systemet. Alt sammen online supportering fra Mac.
Udviklingen af maskinerne foregår ved en konservativ evolution.
Jeg kender Mac-brugere med maskiner der er 6 år gamle.
Maskinerne er ikke et rodsammen af forskellige komponenter, men
ingeniørudviklede specialsystemer med ingeniørmæssige løsninger som ikke er
bundet op på forældet PC design.

Hilsen Jens

Fra : gb

Dato : 05-12-06 12:53

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in

> [...]
> vinduet!"
> Jeg har selv besluttet mig til at skifte ikke alene maskine, men

Så er vi to.

--
GB

Fra : Hans

Dato : 05-12-06 13:09

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in

> Så er vi to.

Ja. I er rigtignok mange.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-12-06 13:25

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev:

> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Ja. I er rigtignok mange.

Nej. Tre er mange. Ikke to

Mvh.

Karsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-12-06 16:09

Karsten Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nej. Tre er mange. Ikke to
> Mvh.
> Karsten

Ifølge min gamle matematiklærer skulle der 7 til "mange" - men
det er vist lidt på afveje i denne gruppe

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-12-06 22:37

Karsten Jensen wrote:

> Nej. Tre er mange. Ikke to
>
> Mvh.
>
> Karsten

Sludder og vrøvl: 2 hedder altså " et par".
Hans

Fra : gb

Dato : 05-12-06 21:05

"Hans" <Hans@æøå.då> wrote in news:45756150$0$20321
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ja. I er rigtignok mange.

Ja. Hvor er du dygtig sådan at kunne se det.

--
GB

Fra : Lyrik

Dato : 06-12-06 01:44

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in

> Så er vi to.
>
> --
> GB
++++++++++++++
Har du købt den? Jeg kigger på den der 20" IMAC.
Dyrk lige det system:
http://www.apple.com/support/mac101/work/4/

Hilsen
Jens

Fra : gb

Dato : 11-12-06 03:05

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in news:4576124d$0$176$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

Så hellere http://www.apple.com/macpro/...

--
GB

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 05-12-06 17:27

Lyrik skrev:
> [...]
> interesseret i et styresystem som tager alle kræfterne fra min maskine. Det

SNIP

Og i følge mig, vrøvler SHG Ellers også har jeg en PC som er 10
gange så kraftigt som normalt!? Og det vidste jeg ikke...
Man kan snildt køre Vista på en "normal" PC (noget a la 3 Ghz, 1 Gb
RAM, lidt hyperthreading og et grafikkort med 256 Mb RAM).
Såååh, hvad ER det egentlig der er problemet?
Jeg husker nøjagtig den samme snak da XP kom, det lader til at vi skal
igennem den mølle hver gang der kommer en ny Windows.
...::JMJ::..

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-12-06 18:07

> [...]
> Jeg husker nøjagtig den samme snak da XP kom, det lader til at vi skal
> igennem den mølle hver gang der kommer en ny Windows.

jeg har også en P4 2Ghz med 1Gb RAM der åbenbart er begyndt at yde 10-gange
hvad den plejer. I almindelig brug virker den en smule hurtigere med Vista
end med XP. For eksempel åbner vinduer hurtigere, IE7 kører som en drøm. Og
det skal siges, jeg sammenligner med en ren XP installation, ikke en 2 år
gammel smadret installation der har registry smadret til. Det skal dog også
siges, at da maskinen har et onboard grafikkort af den slatne slags, så
derfor er det uden Aero.

Her er der tale om release buildet, af Vista Ultimate, RC'erne var en del
langsommere.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-12-06 04:33

> Man kan snildt køre Vista på en "normal" PC (noget a la 3 Ghz, 1 Gb
> RAM, lidt hyperthreading og et grafikkort med 256 Mb RAM).
> Såååh, hvad ER det egentlig der er problemet?

Hvordan fungerer tunge programmer som lyd og videoredigering under dette
setup?

Det er ikke nok, at maskinen bare kan køre Vista, der skal også være
resourcer til at udføre sit arbejde.

Claus

Fra : Nicolai

Dato : 06-12-06 03:01

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> ny version, så kan man smide sin gamle PC ud af vinduet!"

Det har jeg da aldrig oplevet og det virker heller ikke som tilfældet, hvis
man læser de indlæg fra folk, som rent faktisk ved hvad de taler om.

> [...]
> system.
> Min nye maskine bliver en Mac.
> Med de nye Core2 Duo processorer fra Intel er Mac blevet en

Ah, ja. Så er det jo derfor at du forneden mener, at Mac ikke er bundet op
på forældet PC design?

> Dermed bliver overgangen ikke så frustrerende ved at skulle lære et nyt
> sprog.

Frustrerende? Windows er/var i store træk en kopi af Mac OS.

> Mac-programmer udmærker sig ved at være bittesmå. 1-4 megabyte er ikke
> usædvanlig. De er altså ikke "bloatware".

Aha, rart at vide at Adobe's produkter til Mac ikke fylder mere end ca. 4
mb.

> Programudviklingen er speedet op på grund af den massive tilgang systemet
> har fået ved hjælp af salget af IPODs.

Speedet op? Software udbuddet til Mac er da stort set det samme. Måske der
er kommet lidt flere poppede programmer og det er jo fair nok, hvis det har
interesse.

> Maskinen og systemet er bundet sammen således at fabrikanten hjælper
> brugerne med vedligeholdelse.

Ja, ok. Og det ser man ikke ved PC producenter af mærkevarer?

> [...]
> maskinen går i sort er der en plade man kan sætte i der regenererer
> systemet. Alt sammen online supportering fra Mac.

Wow, ja. Det kan jeg godt se. Selv billige producenter af PC motherboards
har denne funktion i dag, men fair nok. Hvis det er nyt for dig, så
tillykke. Ja, rent faktisk vil jeg sige at systemet til PC motherboard er
endnu smartere, da man ikke skal bruge en "plade".

> [...]
> Maskinerne er ikke et rodsammen af forskellige komponenter, men
> ingeniørudviklede specialsystemer med ingeniørmæssige løsninger som ikke

Tja, for nogen er dette jo lige netop en ulempe. Og dyrere. Men dette har jo
ikke noget med Windows at gøre, men hardware.
Måske du lige skulle skrue lidt ned for "reklamen" og lige sætte dig ind i
hvad du skriver. Hvad mener du med bundet op på forældet PC design? Det
hænger jo heller ikke helt sammen, at du skriver konservativ evolution og
efterfølgende snakker om forældet PC design.

> Hilsen Jens

Altså, at du har været enten uheldig, uvidende eller bare fedtmulet for
meget, ændrer da ikke ved PC og hardware. Taget i betragtning hvor meget
hardware Windows skal være kompatibelt med, i forhold til Mac OS, så klarer
Windows sig hæderligt. Mac er da sikkert en ganske fin maskine, men det er
PC'en altså også. Nu bruger jeg selv linux for det meste, så man er ikke
bundet af et OS som bruger flere og flere resourcer, hvis det er tilfældet.
Og om et par år, så er Mac ikke andet end et konkurrende firma til HP, Dell
osv. Så er det rent PC hardware der sidder i, fordi det i længden ville give
større profit for Apple.

Så at lave sådan en rodet og forkert sammenligning hører vist til i
mudderkast.

Nicolai

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-12-06 09:38

Lyrik wrote:

[SNIP.. en masse IT-religion]

> ingeniørudviklede specialsystemer med ingeniørmæssige løsninger som ikke er
> bundet op på forældet PC design.

Hold da op det er mange ingeniører ;)

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 23:46

On Wed, 06 Dec 2006 09:38:16 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

Kan kun anbefale at gøre som jeg gjorde (hvadenten det en af RCx
kandidaterne eller RTM der er tale om)

Allerallerførst en imagekopi af nuværende installation, i mit tilfælde
med Acronis, men der er mange andre gode værktøjer.
så kan man installere og lege med Vista til man brækker sig, for
derefter at reetablere XP, nøjagtig der hvor man var kommet til.

Jeg tror ikke der vil være ret mange ejere af maskiner fra den
nuværende HW-generation (op til 3GHz HT/1GB+ med nogenlunde 3D-kort)
der vil kunne leve med Vista som den er lige nu - jeg kunne ihvertfald
ikke, og var himmelhenrykt da jeg kunne reetablere min gode gamle
XP-Pro.

MVH
Peter