Vask af fribord
Fra : kenneth.g

Dato : 03-12-06 20:29

Hej i gruppe

Jeg har gået og puslet omkring mit lille skiv i dag. og jeg har tænkt lidt
over hvad jeg skal vaske den af i. jeg ved at til foråret skal den poleres
med voks, Men først skal den vel vaskes både fribord og
cockpit er lidt gråt af at ligge nær en lufthavn. Snakker vi bare sulfo
eller er vi ude i et maritimt rengøringsmiddel.

Ja det kan måske virke dumt at spørge nu, med en dag er det forår og så stå
jeg nede i havnen og ved ikke hvad der er bedst. så jeg gemmer de guldkorn,
jeg samler sammen mens jeg venter på foråret

--
Julehilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 04-12-06 18:16

Når du vasker den af i noget "krads" så fjerner du også den rest af
beskyttelse der er i den gamle voks.

Jeg har givet min en tur med højtryksrenseren, vasket den med almindelig
sulfo, og skyllet den af.
Jeg har prøvet at vaske noget af mit fribord med forskellige "sager", fordi
det er meget beskidt, med noget gråsort stads der ikke kunne komme af. Jeg
spurgte her i NG og fik et råd om at bruge Oxalsyre, som virker fantastisk.
Jeg har taget de værste steder med oxalsyre, og giver hele fribordet en
tur, til foråret.
Jeg har valgt at vente med at gøre båden yderligere ren, indtil foråret,
netop for ikke at fjerne det sidste gamle voks.

Fra : Hanne og Hans

Dato : 04-12-06 21:20

Efter min mening er det bedste vaske middel
alm. auto shampoo, hvis ikke båden er meget hårdt angrebet. Det er rigtig
godt til at løsne snavs og så er der noget voks i som beskytter. Og så er
det billigt!
Hans

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 06-12-06 21:00

Enhig. alm. autoshampoo er undervurderet. Det bruger jeg i mange
sammenhænge på båden. det tager ikke voksen men tilfører derimod lidt ...
Bjarke

Fra : Per Nordahl

Dato : 05-12-06 00:26

"Venter på forår så jeg kan prøve mit vindror"
<mine-handler|fjern|@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Når du vasker den af i noget "krads" så fjerner du også den rest af
> beskyttelse der er i den gamle voks.
>
> Jeg har givet min en tur med højtryksrenseren, vasket den med
> almindelig sulfo, og skyllet den af.
Så skulle den være ren, og modtagelig for nyt u-undgåeligt snavs
Men når dette er gjort, så smør hvid vaseline-olie på. over det hele.
Så er gel-goaten beskyttet til forårsklargøringen. Lige til at vaske af
igen - og koster heller (næsten) ingentig.

> [...]
> virker fantastisk. Jeg har taget de værste steder med oxalsyre, og
> giver hele fribordet en tur, til foråret.
Godt at det virkede

> Jeg har valgt at vente med at gøre båden yderligere ren, indtil
> foråret, netop for ikke at fjerne det sidste gamle voks.

Derfor ovenstående, vedr. m. h.t. olie.

Mvh. "Thulfen"

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-06 00:42

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Så er gel-goaten beskyttet til forårsklargøringen. Lige til at vaske
> af igen - og koster heller (næsten) ingentig.

Vasker du det bare af med almindelig sulfo/grundrens om foråret?
Kommer du det også på et "nupret" dæk?
Iøvrigt synes jeg ikke højtryksrenseren er det optimale værktøj til
fribordet ...
--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Per Nordahl

Dato : 05-12-06 00:58

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:4574aec9$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

> Vasker du det bare af med almindelig sulfo/grundrens om foråret?

Ja, ingen probl. Grundrens om foråret, og alt det normale forfra

> Iøvrigt synes jeg ikke højtryksrenseren er det optimale værktøj til
> fribordet ...
Spild af tid. alt efter hvad det er, brug det dertil egnede. Prøv nu
lige med vaseline-olien - og fortæl, hvis det ikke virkede

"Thulfen"

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 07-12-06 11:28

> [...]
> cockpit er lidt gråt af at ligge nær en lufthavn. Snakker vi bare sulfo
> eller er vi ude i et maritimt rengøringsmiddel.

Hej Kenneth

Jeg har haft gode erfaringer med dette produkt
http://www.teltimport.dk/ren_fritid.html
Bruger det til båd og campingvogn, det er supereffektivt.

Mvh
Henning