Danske soldater med til at eliminere 80 ta~
Fra : Translat

Dato : 04-12-06 16:45

150 danske soldater foretog søndag aften sammen med afghanske soldater
et bagholdsangreb på talibaner i provinsen Helmand i Afghanistan
hvorved 80 talibaner blv dræbt.

Læs nærmere i artiklen:
http://www.guardian.co.uk/afghanistan/story/0,,1963670,00.html
NATO AMBUSH KILLS 80 TALIBAN MILITANTS

Bent

Fra : Translat

Dato : 05-12-06 04:10

Jeg wrote:

> 150 danske soldater foretog søndag aften sammen med afghanske soldater
> et bagholdsangreb på talibaner i provinsen Helmand i Afghanistan
> [...]

Tretten minutter efter at dk.politik bragte ovennævnte nyhed på
dansk, blev nyheden også bragt af Politiken:
http://politiken.dk/indland/article208292.ece
DANSKE STYRKER I BLODIG KAMP

Politiken citerer Oberstløjtnant Mathiesen for at sige: »Jeg håber,
vi snart kan vende tilbage til at være mere diplomater i uniform«.

Det håber talibanerne sikkert også.

Bent

Fra : John

Dato : 05-12-06 04:27

"Translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Politiken citerer Oberstløjtnant Mathiesen for at sige: »Jeg
> håber,
> vi snart kan vende tilbage til at være mere diplomater i
> uniform«.

Klart. Vesten foretrækker en demokratisk løsning

> Det håber talibanerne sikkert også.

Næppe, da de jo ikke er demokrater

Din pointe er.. ?

Mvh John

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-06 20:56

> [...]
>
> 150 danske soldater foretog søndag aften sammen med afghanske soldater
> et bagholdsangreb på talibaner i provinsen Helmand i Afghanistan

+++++++++++++++++++

"
"What you're seeing is us doing what we said we would do through the winter
months, seek out insurgents where they might otherwise seek safe haven," he
said.

"Danish reconnaissance patrols aren't hanging out in the barracks waiting
for springtime." "

Jens

Fra : Translat

Dato : 05-12-06 17:52

John wrote:

> Klart. Vesten foretrækker en demokratisk løsning

> Næppe, da de jo ikke er demokrater
>
> Din pointe er.. ?

At jeg er 13 minutter forud for Politiken med de vigtige nyheder,

Bent

Fra : John

Dato : 05-12-06 17:56

"Translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> At jeg er 13 minutter forud for Politiken med de vigtige
> nyheder

:))

Fra : Bjarne

Dato : 26-12-06 00:48

Translat skrev:

> At jeg er 13 minutter forud for Politiken med de vigtige nyheder,

som dybest set er styrede pressemeddelelser.
Det eneste, man med sikkerhed kan gå ud fra, er at et antal stakler er
blevet slået ihjel af de danske jenser.

Hvorvidt de var talebaner eller ej, er et spørgsmål om tro.

I pressemeddelelser fra Værnemagten er alle de dræbte utvivlsomt både
talebaner og terrorister, for selvfølgelig dræber man aldrig uskyldige
og de døde sladrer ikke.

Bjarne

Fra : Translat

Dato : 05-12-06 17:52

Fra : Translat

Dato : 05-12-06 17:53

Fra : Translat

Dato : 05-12-06 17:53

Fra : Translat

Dato : 05-12-06 17:53

Fra : gb

Dato : 05-12-06 17:55

"Translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in news:1165337592.553474.41120
@l12g2000cwl.googlegroups.com:

> At jeg er 13 minutter forud for Politiken med de vigtige nyheder,

Jaja, nu HAR vi set det.

--
GB