MS Windows
briani 27239
Windows starter momentvis ikke
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 04-12-06 16:35

Hvorfor kan det hænde, at Windows XP home engang imellem under opstart
på nærmeste standser og kun viser vinduet Windows xp, mens "baren" blot
kører?

Afbryder man maskinen og starter påny, dukker vinduet op, som var det F8,
der blev trykket på
Forslaget lyder så blot, at man skal fortsætte normal opstart, hvorefter
tingene arter sig pænt.

Vira m.m. er ikke at finde.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Snuden

Dato : 04-12-06 17:43

On Mon, 4 Dec 2006 16:34:33 +0100, "Hans-Jørgen Sindholt"
<sindholt@paradis.dk> wrote:

> [...]
>der blev trykket på
>Forslaget lyder så blot, at man skal fortsætte normal opstart, hvorefter

Umiddelbart gæt: Der er hardware der er på kanten til at stå af, og
derfor ikke altid svarer under opstart
--
Snuden

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 04-12-06 18:52

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Umiddelbart gæt: Der er hardware der er på kanten til at stå af, og
> derfor ikke altid svarer under opstart
> --
> Snuden

Ja, det kunne jo nok tænkes, men hvilken hardware? - Skulle man kunne tro,
at en RAM-blok
eller flere er ved gå til de "evige rammarker"?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Pluto

Dato : 04-12-06 19:19

> Ja, det kunne jo nok tænkes, men hvilken hardware? - Skulle man kunne tro, at en
> RAM-blok
> eller flere er ved gå til de "evige rammarker"?

Det kunne bare være BIOS-batteriet som skal udskiftes ? -koster ca. 20kr.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 04-12-06 20:29

"Pluto" <nospam@se.kd> skrev i en meddelelse

> Det kunne bare være BIOS-batteriet som skal udskiftes ? -koster ca. 20kr.
Det er søreme da også et bud. Godt nok er maskinen kun et år og to måneder
gammel.
Men hvorfor ikke?

Bliver et sådant batteri i øvrigt ikke opladet, når maskinen er tændt?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Pluto

Dato : 04-12-06 22:56

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Det er søreme da også et bud. Godt nok er maskinen kun et år og to måneder gammel.
> Men hvorfor ikke?
>
> Bliver et sådant batteri i øvrigt ikke opladet, når maskinen er tændt?

Det er et almindeligt lithium batteri -lige som i et ur-
Plejer at holde 4-5 år.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 04-12-06 23:56

> Det er et almindeligt lithium batteri -lige som i et ur-
> Plejer at holde 4-5 år.
Aha, tak for det svar. Jeg har engang haft et par computere,
hvor der på bundkortet sad et genopladeligt batteri. Det var i øvrigt
loddet direkte på printpladen. Og jeg troede i al min naivitet, at man
fortsat
anvendte den teknik med genopladelige batterier.
Nu blev jeg lidt klogere på det her. Tak skal du have.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 04-12-06 21:39

> [...]
> der blev trykket på
> Forslaget lyder så blot, at man skal fortsætte normal opstart, hvorefter

Sådan en fejl skyldes som regel en driver, der skal
geninstalleres/opdateres, hvilken driver det er, er umuligt at sige...
En anden grund er hyppigt, som en anden skriver, at en RAM-klods er defekt -
men det burde du så have andre problemer med, når windows kører.
Så hvis du ikke har problemer ellers, så tag og opdater driverne. Start med
dem til hardware du selv har installeret, og gå så videre.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-12-06 00:00

"Steen Ulrick Madsen" <denne@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så hvis du ikke har problemer ellers, så tag og opdater driverne. Start
> med dem til hardware du selv har installeret, og gå så videre.

Det kunne lyde sandsynligt, for der er tilsyneladende ingen problemer
med RAM, når maskinen kører.
Men en eller flere drivere kunne måske drille.
Jeg har i det års tid, maskinen har været her, faktisk
aldrig opdateret drivere. Tak for tippet - det skal undersøges nærmere.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu