|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tykkelse bremseskiver til syn Fra : Klaus Krabbe
 | 
 Dato :  04-12-06 15:48
 | 
 |  | Hej
 Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ 600 fra
 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo ikke
 betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 Bedste hilsner
 Klaus Krabbe
 XJ 600 1991
 XT 600 1984
 Commando 750 1973
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (04-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  04-12-06 16:09
 | 
 |  | 
 "Klaus Krabbe" <Klaus@Krabbe.biz> skrev i en meddelelse
 news:newscache$8r7r9j$ubk$1@news.webpartner.dk...
 > Hej
 > Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ
 600 fra
 > 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo
 ikke
 > betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 
 Det burde stå på skiven inde ved navet....
 
 --
 Brian Sørup
 Honda VFR 750 F RC36
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (06-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  06-12-06 10:03
 | 
 |  | Brian Sørup wrote:
 > "Klaus Krabbe" <Klaus@Krabbe.biz> skrev i en meddelelse
 > news:newscache$8r7r9j$ubk$1@news.webpartner.dk...
 >> Hej
 >> Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ
 > 600 fra
 >> 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo
 > ikke
 >> betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 >
 > Det burde stå på skiven inde ved navet....
 >
 Men det var Yamaha bare slem til at glemme i 80'erne - ingenting på
 FJ1100 - ingenting på 51J. Min 51J haynesmanual blev solgt med maskinen,
 så jeg kan desværre ikke hjælpe. Jeg vil tro at det er 0,5mm mindre end
 nymål som på FJ - måske 4,0 eller 3,5?
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
   Thomas Gulholm (06-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Gulholm
 | 
 Dato :  06-12-06 13:24
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 > Brian Sørup wrote:
 >> "Klaus Krabbe" <Klaus@Krabbe.biz> skrev i en meddelelse
 >> news:newscache$8r7r9j$ubk$1@news.webpartner.dk...
 >>> Hej
 >>> Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ
 >> 600 fra
 >>> 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo
 >> ikke
 >>> betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 >> 
 >> Det burde stå på skiven inde ved navet....
 >> 
 > Men det var Yamaha bare slem til at glemme i 80'erne - ingenting på
 > FJ1100 - ingenting på 51J. Min 51J haynesmanual blev solgt med maskinen,
 > så jeg kan desværre ikke hjælpe. Jeg vil tro at det er 0,5mm mindre end
 > nymål som på FJ - måske 4,0 eller 3,5?
 Haynes siger 4 mm (5 fra ny), så står der ikke noget på skiverne, må det
 være 4 mm, og står der noget er det det. 
 -- 
 Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010 Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (04-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  04-12-06 16:32
 | 
 |  | > Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ 600
 > fra
 > 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo ikke
 > betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 
 Er det en Diversion eller en 51J?
 
 --
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter (04-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter
 | 
 Dato :  04-12-06 18:33
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
 message news:45743f84$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ 600
 >> fra
 >> 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo
 >> ikke
 >> betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 >
 > Er det en Diversion eller en 51J?
 
 Så vidt jeg husker kom Diversion først i 92.
 
 --
 Peter
 FJR1300A & NTV650
 
 
 
 
 |  |  | 
   bøv (04-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bøv
 | 
 Dato :  04-12-06 19:39
 | 
 |  | 
 "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
 news:45745bbf$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
 > message news:45743f84$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
 >>> Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ 600
 >>> fra
 >>> 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo
 >>> ikke
 >>> betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 >>
 >> Er det en Diversion eller en 51J?
 >
 > Så vidt jeg husker kom Diversion først i 92.
 
 Ikke korrekt, den havde DK premiere sidst i 1991.
 Alle danske forhandlere skulle købe og indreg. det første eksemplar til sig
 selv.
 
 Bøv
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus Krabbe (09-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Krabbe
 | 
 Dato :  09-12-06 23:00
 | 
 |  | Det ved jeg ski' ikke. På registreringsattesten står der kun XJ 600 og
 stelnr. 3KMOO734 og så en ticifret mærkekode.
 
 Klaus Krabbe
 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 meddelelse news:45743f84$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
 > > Er der nogen her, der ved, hvor tykke bremseskiverne på en Yamaha XJ 600
 > > fra
 > > 1991 skal være til syn. Der må vist ikke være kant på, men det kan jo
 ikke
 > > betale sig at få den drejet af, hvis skiverne alligevel er for tynde.
 >
 > Er det en Diversion eller en 51J?
 >
 > --
 > Jens Jacob Bager Jensen
 > CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 > Polyteknisk MC og Ténéré.dk
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jens Jacob Bager Jen~ (10-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  10-12-06 08:43
 | 
 |  | > Det ved jeg ski' ikke. På registreringsattesten står der kun XJ 600 og
 > stelnr. 3KMOO734 og så en ticifret mærkekode.
 
 Hej Klaus
 
 En 3KM er den gamle model, og ikke en Diversion.
 
 Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
 skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
 forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
 for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
 forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
 derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.
 
 --
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |