Journalister frifundet for at have videreb~
Fra : Jim

Dato : 04-12-06 12:46

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-12-06 12:55

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 13:05

Fra : Allan Riise

Dato : 04-12-06 14:37

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnen833t.nni.haj@HAL6000.bananas.dk...
> > Jim wrote:
> > > Jeg håber på en anke fra anklageren.
> >
> > Ytringsfrihed! :)
> >
> Landets sikkerhed! :)

Med oplysninger som var clearet i de lande oplysningerne kom fra, næppe.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 15:09

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Med oplysninger som var clearet i de lande oplysningerne kom fra, næppe.

Det er ikke det afgørende.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-12-06 15:19

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:
> "Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke det afgørende.

Jo da, det er nemlig også en vigtig del af denne "ligning", man kan jo ikke
påberåbe sig at det er farligt for landets sikkerhed når oplysningerne er
der lå til grund at

1.) Påkalde sig landets sikkerhed som en grund for at stoppe dem der netop
kunne påvise at der ikke var nogen fare for landets sikkerhed.

2.) Prøve at stoppe dybdeborende journalistik som er en meget vigtig del af
et godt og hæderligt demokrati.

Ja disse oplysninger var af samme lande, som PET/FET fik disse dokumenter
fra, nedlkassificerede til at måtte offentliggøres.

Samme lande, hvor der har været udtalelser fra disse skæg og blå briller
org. som har tydelig gjort at Grevil rapporten ikke på nogen måde har hæmmet
efterforskning eller lækket hemmeligheder der kan/kunne være skadelige.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 15:24

> [...]
> org. som har tydelig gjort at Grevil rapporten ikke på nogen måde har
> hæmmet efterforskning eller lækket hemmeligheder der kan/kunne være

Det bør altid være strafbart at videregive fortroligtstemplede oplysninger
uden særlig tilladelse.
Hvis det et er tilladt for den, der bare kan kalde sig for journalist, så
kunne landsforræderen Grevil jo bare have kaldt sig for journalist, og han
ville være frikendt.
Riise, tag dig sammen.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-12-06 15:34

> [...]
> journalist, så kunne landsforræderen Grevil jo bare have kaldt sig
> for journalist, og han ville være frikendt.

Jeg tager mig sammen, og jeg er sikker på at en Dommer og en god anklager
ikke har noget som helst problem med at kunne se ordentlig journalistik og
og en undskyldning på at bruge samme for at kunne lure eller på anden måde
luske sig igennem.

Du må jo også se på at det jo ikke er ny lovgivning der som sådan sætter ind
her, når vil taler terrorpakken f.eks. og som her landsskadelig virksomhed,
så er lovteksten så godt som den samme i selve §, der er så medtaget alle
nye medier, mobil teknologi etc., men det der er afgørende, at bevise at det
var gjort landsskadeligt eller om det var gjort i offentlighedens interesse,
stadig ikke har ændret sine præmisser, men straffen, straframmen er jo så
ændret en hel del.
Altså så er præcedens overholdt, det var vigtigt at off. fik indsigt i
Grevil-rapporten og den lille skade, om nogen man ville kunnne påvise i form
af skadeligheden for landets sikkerhed har så enten ikke været til stede og
om ikke andet så udetydelig at det intet har betydet når overvejelsen om
borgernes indsigt i det off. for at kunne tage kvalitative beslutninger,
eller undgå at Demokratiet ikke længere er gennemsigtigt.

--
Allan Riise

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-06 16:56

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:

> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Landets sikkerhed! :)

ja .. hvormange har ikke måttet udstå alverdens ting under banneret
"National Security" ..

Nej, lad os nu glæde os over vores lille watergate sag ... Det er det
pressen er der for.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 16:59

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> ja .. hvormange har ikke måttet udstå alverdens ting under banneret
> "National Security" ..
>
> Nej, lad os nu glæde os over vores lille watergate sag ... Det er det
> pressen er der for.

Her er vi uenige.
National security kommer altid før pressens forfængelighed.
Det er min mening.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-06 17:17

> [...]

> Her er vi uenige.
> National security kommer altid før pressens forfængelighed.

Det har da ikke noget med forfængelig hed at gøre. Den frie presses
største opgave er at afdække hvis staten prøver at fusket noget igennem
uden at resen af samfundet opdager det ... Hvis det så viser sig at
pressen har handlet groft uagtsomt, og reelt har bragt statens sikkerhed
i fare og ikke har udvist sund fornuft og dømmekraft, ja så skal den
have en over næsen ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 17:35

> [...]
> pressen har handlet groft uagtsomt, og reelt har bragt statens sikkerhed
> i fare og ikke har udvist sund fornuft og dømmekraft, ja så skal den

Det er ikke pressens opgave at offentliggøre fortrolige oplysninger.
Det lader til, at pressen ikke undersøgte risikoen for at bringe landets
sikkerhed i gfare, inden de bragte de fortrolige dokumenter frem i
offentligheden.
Desuden fokuserer man stadig på en løgn om, at Danmark gik ind i krigen på
forkert grundlag, at Saddam skulle være i besiddelse af
masseødelæggelsesvåben.
Men det er jo som sædvanlig venstreorienteret spin og retorik.
Ingen journalist må bringe landets sikkerhed i fare, og derfor bør
offenliggørelse af fortrolige dukumenter være strafbart med minimum 10 år
bag tremmer.
Grevil var bare for dum til ikke at kalde sig for journalist, for så var han
vel også blevet frifundet. Er det ikke rigtigt?

Fra : Zeki

Dato : 04-12-06 19:59

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> Men det er jo som sædvanlig venstreorienteret spin og retorik.

Tør øjnene og respektér dog dommen. Det er sundt for det demokrati som du
tilsyneladende har så svært ved at befinde dig i.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-06 22:14

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse

> Her er vi uenige.
> National security kommer altid før pressens forfængelighed.
> Det er min mening.

Dem, der har sat nationens sikkerhed på spil, er da den regering, der løj
for at kunne få opfyldt sine krigsliderlige ambitioner.
Og som er blevet sure, over at være blevet afsløret.
Anklageren opfører sig politisk opportunt, men vi har da heldigvis
anstændige dommere, lader det til.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 22:48

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og som er blevet sure, over at være blevet afsløret.
> Anklageren opfører sig politisk opportunt, men vi har da heldigvis

Nu er du for langt ude Egon.
Hvis befolkningen har behov for at vide noget om efterretningtjenestens
konklussioner, så er jeg sikker på, at det nok skal blive offentliggjort.
Jeg ved godt, at Frankieboy hos de enfoldige og Snorkdal hos SF ikke har så
mange brikker at flytte med, så de er naturligligvis glade for enhver sejr.
Helge Adam Møller er tilfreds med dommen set ud fra det perspektiv, at de
fortrolige oplysninger ikke var skadelige nok for landets sikkerhed til at
bringe de 3 journalister i fedtefadet.
Som jeg hører hans udtalelse på TV2 News, så han fortsat enig i, at
fortrolige dokumenter skal forblive fortrolige. Frank Grevil fik sin
velfortjente straf. Hans forsvarer kunne ikke løfte bevisbyrden om, at det
skulle være i almenvældets interesse at få oplysningerne om indholdet i de
fortroligtstemplede dokumenter.
Tag endelig ikke fejl, jeg ønsker en ytringsfrihed under meget vide
beføjelser. Men når det kommer til efterretningstjenestens fortrolige
dokumenter, så bliver jeg meget principiel.

Fra : Zeki

Dato : 04-12-06 23:36

> [...]
> beføjelser. Men når det kommer til efterretningstjenestens fortrolige
> dokumenter, så bliver jeg meget principiel.

Er det fuldstændigt gået din næse forbi at de ikke længere kan anses som
fortrolige hvis de er af "væsentlig almén interesse" for offentligheden? Så
har de ret til - af medierne og nysgerrige journalister - at blive
"declassified" (som det hedder på engelsk) - offentliggjort, i følge dansk
lovgiving.

Nu er der faldet dom i sagen, og de er blevet frikendt. Men af egne
"principielle" årsager mener du at de skulle være fængslet for at passe
deres arbejde?

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-06 12:16

> [...]
> Hvis befolkningen har behov for at vide noget om efterretningtjenestens
> konklussioner, så er jeg sikker på, at det nok skal blive offentliggjort.

Der findes utallige exempler på det modsatte.
"Staten" har altid gjort hvad de kan, for at beskytte deres svinestreger fra
offentliggørelse.
Og egentlig er du galt afmarcheret i substansen i sagen.
Efterretningsvæsenet vidste noget, fortalte det, som de skal, til
politikerne, som så fordrejede sagerne, og startede med løgnehistorierne.
Det er netop på grund af sådanne erfaringer, at det stundom er nødvendigt,
at "pifte i fløjten".

> Helge Adam Møller er tilfreds med dommen set ud fra det perspektiv, at de
> fortrolige oplysninger ikke var skadelige nok for landets sikkerhed til at
> bringe de 3 journalister i fedtefadet.

Helge er ganske enkelt i gang med afværgemanøvre.
Sansynligvis står vi overfor endnu en sag a-la tamilsagen, hvor der er buler
i gulvtæppet.

> [...]
> skulle være i almenvældets interesse at få oplysningerne om indholdet i de

Magthaverne vil altid forsøge at påberåbe sig hemmeligholdelse af sager, der
viser, at de er løgnagtige.
Jeg er ganske overbevist om, at havde sagen kunne holdes hjemme i den lokale
andedam, var journalisterne blevet dømt med piber og trommer.
Nu var der heldigvis internationalt focus på sagen, og der måtte dømmes, som
der blev.

> Tag endelig ikke fejl, jeg ønsker en ytringsfrihed under meget vide
> beføjelser. Men når det kommer til efterretningstjenestens fortrolige
> dokumenter, så bliver jeg meget principiel.

Fin argumentation falder på grund af at vi bevisligt ikke kan have tillid
til regeringen.
Eneste vej til at afsløre dem, er netop offentliggørelse af sådanne sager.
I min optik har Grevil faktisk været den eneste, der virkelig har fattet, at
efterretningen er folkets.
Og ikke skal misbruges af sådanne krigsliderlige personager, som desværre
leder vor regering.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 05-12-06 13:28

> [...]
>
> Helge er ganske enkelt i gang med afværgemanøvre.
> Sansynligvis står vi overfor endnu en sag a-la tamilsagen, hvor der er

Buler, så er det sgu nok Frank Åen og Søvndal, der er kravlet nedenunder
tæppet.
De buler springer vi så op og falder ned på...

Regeringen har ikke fordrejet noget som helst.
Hvis du er så sikker i din sag, så¨vil jeg da forbente, at du ringer til
dine politikere, så du kan bede dem starte en rigsretssag.
Intet mindre er på sin plads.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-06 15:28

> [...]
> Hvis du er så sikker i din sag, så¨vil jeg da forbente, at du ringer til
> dine politikere, så du kan bede dem starte en rigsretssag.

Du skal se:
Med en smule held kommer vi til at opleve netop en sådan sag.
Det lader jo til, at regeringen bevidst har vildledt folketinget?
Og denne gang er det ikke sikkert, at Fører Fogh kan nå, selv at trække sig,
som sidst, han var ude i dette ærinde.

Adam M. så vi jo i går forsøge at tørre skidtet af på personellet.

Magt vil man gerne.
Men ikke ansvar..!!

Egon

Fra : @

Dato : 04-12-06 17:19

On Mon, 4 Dec 2006 13:04:58 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:

>"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

>Landets sikkerhed! :)

og hvordan mener du den skulle være i fare ved afsløringen af
efterretningstjenestens vurdering af situationen i Iraq forud for
besættelsen af landet?

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 17:39

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> og hvordan mener du den skulle være i fare ved afsløringen af
> efterretningstjenestens vurdering af situationen i Iraq forud for
> besættelsen af landet?

Sikkerhedsprocedurer i forbindelse med militære operationer på baggrund af
trusselsbilleder er altid fortrolige over for civile.
Det rager ikke befolkningen, hvad militæret fortager sig, før det er
nødvendigt at kravle i beskyttelsesrum eller os, der er med militær baggrund
skal støve uniformen af og affedte riflen.

Fra : @

Dato : 04-12-06 18:33

On Mon, 4 Dec 2006 17:38:32 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Sikkerhedsprocedurer i forbindelse med militære operationer på baggrund af
>trusselsbilleder er altid fortrolige over for civile.

og hvad har det med den konkrete sag at gøre

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 21:36

> og hvad har det med den konkrete sag at gøre

> og hvad har det med den konkrete sag at gøre?

Det var indholdet af de fortrolige papirer, som jeg ved selvsyn har set, da
de for lang tid siden blev offentliggjort i et dagblad...
Indholdet af dokumenterne var efterretningstjenestens konklussioner, hvilket
ikke var af befolkningens interesse.
De var ikke af befolkningens interesse, da det ikke var på den baggrund,
Danmark gik i krig mod Saddam.
Her underforstået, at baggrunden skulle være mistanke om
masseødelæggelsesvåben.
Man kan jo risikere at skræmme den danske befolkning unødigt.

Fra : @

Dato : 04-12-06 21:49

On Mon, 4 Dec 2006 21:36:05 +0100, "Jim"
> [...]

>de for lang tid siden blev offentliggjort i et dagblad...
>Indholdet af dokumenterne var efterretningstjenestens konklussioner, hvilket

og det kan du så afgøre?

det væsentlige i sagen var jo også at regeringen løj for befolkningen
om forekomsten af masseødelæggelsesvåben,

jeg synes det er godt at Grevil havde viljen til at offentliggøre
sandheden

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 22:19

> [...]
> om forekomsten af masseødelæggelsesvåben,
>
> jeg synes det er godt at Grevil havde viljen til at offentliggøre

Beklager, men det er ikke sandt.
Det er ikke sandt, at regeringen påstod, at Saddam var i besiddelse af
masseødelæggelsesvåben og derfor måtte deltage i krigen.
Konklussionen var fra regeringen, at regeringen ud fra FNs resolutioner
kunne konstatere, at Saddam ikke havde opfyldt sine forpligtelser iht. de
tidligere nævnte resolutioner.
Det betyder så, at Saddam ikke har godtgjort, at han har skilt sig af med
sine masseødelæggelsesvåben, som vi jo ved, at han har anvendt mod
befolkningen i Irak, Kurdistan.
På baggrund af konklussionen om, at Saddam ikke har levet op til sine
forpligtelser, tiltræder regeringen og DF beslutningen om at deltage i
krigen mod Saddam.

Hvis jeg ved, at du har 100,- kr i lommen, og beder dig aflevere pengene i
banken og få en kvittering på indlånet, så har du bevis for, at du ikke
længere har de 100,- kr i lommen.
Saddam bliver bedt om at fremlægge beviser for, at han har skrottet sine
WMD, men det kan han ikke.
Hvordan har vi nu et bevis for, at han har skilt sig af med disse våben, når
han påstår, at det er det, han har?

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 05-12-06 12:25

Jim skrev:
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Beklager, men det er ikke sandt.
> Det er ikke sandt, at regeringen påstod, at Saddam var i besiddelse af
> masseødelæggelsesvåben og derfor måtte deltage i krigen.

Statsministeren udtalte offentligt, at "det var ikke noget man
troede, men noget man vidste" - altså at Saddam havde disse
våben. Det er rigtigt, at det ikke indgår i folketingets
beslutning, velsagtens netop fordi statsministeren havde fået at
vide af efterretningsvæsenet, at Irak sandsynligvis IKKE havde
masseødelæggelsesvåben. Hans udtalelse, nævnt ovenfor, er altså
en bevidst vildledning af den danske befolkning, for at få den
til at acceptere overfaldet på Irak. Folketinget kan muligvis
også siges at være vildledt.

Og iøvrigt: når Irak IKKE har masseødelæggelsesvåben, så kan
landet næppe siges at være nogen særlig trussel mod Danmark. Der
er altså tale om, at Danmark militært angriber et andet land, der
IKKE er nogen trussel mod Danmark.

Hvordan kan det være til fare for Danmarks sikkerhed, når en avis
afslører, at det land man overvejer at angribe militært, netop
IKKE er nogen trussel mod Danmark?

Uanset avisens kilder.

> [...]
> På baggrund af konklussionen om, at Saddam ikke har levet op til sine
> forpligtelser, tiltræder regeringen og DF beslutningen om at deltage i

Eftersom regeringen var vidende om, at Irak sandsynligvis IKKE
havde masseødelæggelsesvåben, så kan Saddams manglende
overholdelse af FN-resolutioner næppe være en tilstrækkelig
begrundelse for et militært angreb på landet. Især ikke når
angrebet er en overtrædelse af FN's regler. Man har ikke uden
videre ret til at angribe et andet land, blot fordi dette land
ikke overholder en eller flere FN-resolutioner. Det forudsætter,
at FN's sikkerhedsråd selv beslutter noget sådant, hvilket det
som bekendt ikke gjorde.

Hvis det ikke var sådan, så kunne arabiske lande lige så vel
begrunde et angreb på Israel med, at dette land har overtrådt
utallige FN-resolutioner, hvilket faktisk er korrekt.

> [...]
> WMD, men det kan han ikke.
> Hvordan har vi nu et bevis for, at han har skilt sig af med disse våben, når

Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

-- To hell with religious rhetoric in politics! --

Fra : Jim

Dato : 05-12-06 13:45

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en bevidst vildledning af den danske befolkning, for at få den
> til at acceptere overfaldet på Irak. Folketinget kan muligvis også siges

Ja, som du selv skriver; "Saddam HAVDE disse våben".
Og det er jo ikke løgn.

> [...]
> landet næppe siges at være nogen særlig trussel mod Danmark. Der
> er altså tale om, at Danmark militært angriber et andet land, der

Terroristerne i Madrid og London havde heller ingen nervegas, men de var en
trussel.
Og så var det altså ikke et spørgsmål om en trussel mod Danmark, men det var
et spørgsmål, om Saddam var en trussel ikke bare mod verdensfreden men
ligefrem sin egen befolkning og ikke mindst det kurdiske mindretal.
Jeg har talt med en flygtet kurder, en ung pige, som var flygtet fra Irak.
Hun er katolik, og det gør det jo ikke ligefrem lettere at være flygtning.
Hun er jo ikke muhamedaner, så flygtningestyrelsen, eller hvad det nu hed
dengang tog sig god tid om at give et afslag på opholdstilladelse.
Det var længe før, jeg blev politisk interesseret. Jeg må sige, at når jeg
tænker tilbage, så kan jeg se et mønster af forskelsbehandling på
flygtninge.
Man havde simpelthen ikke den viden om overgreb på den kurdiske befolkning
og især den katolske.
Vi har et medansvar for at fjerne diverse diktatorer, når det er muligt.
Saddam levede ikke op til resolutionerne, og DERFOR tiltrådte regeringen en
aftale om at indgå i koalitionen med UK og US samt en masse andre lande, som
drog samme konklusion som vor regering.

> Hvordan kan det være til fare for Danmarks sikkerhed, når en avis
> afslører, at det land man overvejer at angribe militært, netop
> IKKE er nogen trussel mod Danmark?
>
> Uanset avisens kilder.

Jeg kan se, du ikke forstår dig på militære strategier og grundlag for at
indgå i en krig.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-06 15:25

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se, du ikke forstår dig på militære strategier og grundlag for at
> indgå i en krig.

Ville du ikke være så uendelig rar at oplyse os undrende stakler om, hvor du
har erhvervet denne påståede indsigt?

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 05-12-06 19:11

> Ville du ikke være så uendelig rar at oplyse os undrende stakler om, hvor
> du
> har erhvervet denne påståede indsigt?

'Os'? Har du fået bændelorm?

Fra : Rea721

Dato : 05-12-06 19:58

Jim, skrev noget i stil med:

> 'Os'?

Ja, jeg vil også gerne vide det.

--
Privat Pilot?
Ikaros Fly holder info-aften igen 18 dec. 2006, kl 18:00

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-06 21:45

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> 'Os'? Har du fået bændelorm?

Ikke mig bekendt.
Så man venter stadig i spænding?

Egon

Fra : Jim

Dato : 05-12-06 22:54

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse

> at

> hvor

> Ikke mig bekendt.
> Så man venter stadig i spænding?

Jamen fortæl da endelig så, hvem 'os' er...

Fra : Rea721

Dato : 06-12-06 00:50

Jim, skrev noget i stil med:

> Jamen fortæl da endelig så, hvem 'os' er...

Ja, jeg har jo svaret. men det overser du jo.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Jim

Dato : 06-12-06 02:53

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har jo svaret. men det overser du jo.

Nå, så du er blandt gruppen af 'os'?
Jamen dog...

Jamen det er da ren logik for burhøns.
Det behøver man skam ikke at være særligt privilegeret for at finde ud af.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-12-06 17:48

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen fortæl da endelig så, hvem 'os' er...

Ok.
Man/vi/os alle sammen må så slå fast, at du fremkom med en
selvovervurdering, for ikke at sige en løgn, om din egen "viden".
Eller du skammer dig måske over, at indrømme, at din "stratetiske expertise"
stammer fra rekruttiden eller grundskolen i HJV?

MVH
egon

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 06-12-06 12:21

Jim skrev:
> [...]
> drog samme konklusion som vor regering.

> Jeg kan se, du ikke forstår dig på militære strategier og grundlag for at

Det har ikke det fjerneste med militære strategier at gøre. I et
demokrati er det som bekendt ikke militæret der bestemmer om man
skal angribe et andet land.

Grundlaget for at indgå i angrebet på Irak forstår jeg udmærket,
nemlig at det ikke var der. Angrebet var både i modstrid med FN
og folkeretten.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-06 22:17

> [...]
baggrund
> skal støve uniformen af og affedte riflen.

Du er da vist et af de skvadderhoveder, der er med til at stille
Hjemmeværnet i dårligt lys?

Jeg har i hvert fald ikke mødt anogen, der virkelig "har en militær
baggrund", der fyrer sådant lort af.

Men, desværre, nok enkelte hjemmeværnsfolk, der af uforståelige grunde er
sluppet igennem undersøgelsen før optagelsen.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 04-12-06 22:50

> [...]
>
> Men, desværre, nok enkelte hjemmeværnsfolk, der af uforståelige grunde er
> sluppet igennem undersøgelsen før optagelsen.

Så har du vist sniffet for meget fremkaldervædske.
Jeg har ikke været i trøjen i mange år pga. arbejde.
HJV? Hvorfor skal de blandes ind i dette?
Jeg kunne være officer af reserven.
Og hvad du mener om mine udtalelser rager mig en kæft.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-06 12:19

> [...]

> Jeg har ikke været i trøjen i mange år pga. arbejde.
> HJV? Hvorfor skal de blandes ind i dette?

Men det har du ikke været.
Reserveofficer.

Altså er HJV nok det sansynligste.

Hvilket ikke må misforstå derhen, at jeg på nogen måde har noget imod HJV.

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 05-12-06 13:28

> [...]
>
> Altså er HJV nok det sansynligste.
>
> Hvilket ikke må misforstå derhen, at jeg på nogen måde har noget imod HJV.

Du har bare noget imod uniformer?

Fra : Egon Stich

Dato : 05-12-06 15:22

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

HJV.

> Du har bare noget imod uniformer?

Overhovedet ikke.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 04-12-06 17:17

On 04 Dec 2006 11:54:37 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Ytringsfrihed! :)

selvfølgelig

og da journalisternes afsløring ikke var til fare for hverken danskere
eller alierede finder jeg frifindelsen helt i orden

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-12-06 15:32

Hans Joergensen skrev:

> Ytringsfrihed! :)

Naturligvis. Det ville havde været en katastrofe for pressefrihed og
ytringsfrihed hvis at de to journalister var blevet dømt.
Forhåbentlig påvirker denne dom andre lignende sager rundt omkring i
Europa til lignende frifindelse.

At Jim har en anden opfattelse viser med al ønskelig tydelighed hvor
hjernedød en højrefascistisk nar han er.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-06 17:45

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> Jeg håber på en anke fra anklageren.
+++++++++++++++++++++
Nu forholder vi os til fakta. Og ikke til dine fascistiske tøre ønskedrømme.

I dag var der en regelknepper der brækkede armen.))
Det var ikke den danske regelknepperlov der reddede journalisterne men en
tilføjelse fra EUs rettiggheder omkring tilladelse af offentliggørelse af
hemmeligholdte nationale skurkestreger der slog hovedet på sømmet.

Med en udsigt til en anke til EU måtte dommeren lade Danmarks arm knække.
Jeg tror ikke at han vil risikere et brud på den anden arm ved at anke
sagen.
Men han skal da være velkommen til at forsøge med dansk tvangsneurotisk
regelefterholdelse.
Jeg sidder og fryder mig hver gang det siger knæ....k!

Jeg håber Frank Grevil får sin sag prøvet ved Højesteret.
Han har afsløret at efterretningsvæsenet har givet Folketinget falske
oplysninger.
Det skal folket i et demokrati ikke finde sig i.
Det var efterretningsvæsenets ledelse der rettelig burde sidde på
anklagebænken lige nu.

Frank Grevil burde have en medalje og en erstatning. Derefter tilbydes job
som leder af efterretningsvæsenet.

Hilsen
Jens

Fra : Bruno Christensen

Dato : 04-12-06 20:01

On Mon, 4 Dec 2006 17:45:15 +0100, Lyrik wrote:

> Jeg håber Frank Grevil får sin sag prøvet ved Højesteret.
> Han har afsløret at efterretningsvæsenet har givet Folketinget falske
> oplysninger.

Det tror jeg ikke er rigtigt.

Regeringen oplyste at "fakta" var sådan!
Grevil viste at fakta var anderledes!

Også jeg håber at Grevils sag bliver prøvet ved en højere instans.
/|\
/\
Bruno

Fra : Zeki

Dato : 04-12-06 19:57

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> Jeg håber på en anke fra anklageren.

Trist for dig at vi lever i et demokrati.

Berlingske har ikke begået en forbrydelse. De har tværtimod passet det
arbejde som den frie presse er sat i verden til at udføre, nemlig at
offentliggøre relevante informationer om samfundet og de informationer som
myndigheder baserer deres beslutninger på.

Der er ikke noget at komme efter. De har jvf loven været i deres gode ret,
siden oplysningerne er tolket som "væsentlige" eller som både Lykketoft og
Helveg Petersen sagde i retten "Jeg kan ikke se at der er noget væsentligere
når der er tale om argumenter for et krigsgrundlag."

Mvh
Zeki

Fra : Mark Jensen

Dato : 04-12-06 21:31

On Mon, 4 Dec 2006 19:57:16 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
>
>Trist for dig at vi lever i et demokrati.

Husk at udvise samme begejstring for dette når muslimerne begynder at
brænde vores flag pga nogle skide tegninger.

Fra : Zeki

Dato : 04-12-06 23:23

"Mark Jensen" <none@available.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at udvise samme begejstring for dette når muslimerne begynder at
> brænde vores flag pga nogle skide tegninger.

Der findes rigtigt mange oplagte tråde pt hvor du har mulighed for at give
udtryk for din fremmedforskrækkelse uden at være off topic.

Dette er ikke én af dem.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 05-12-06 13:00

Mark Jensen skrev:

> Husk at udvise samme begejstring for dette når muslimerne begynder at
> brænde vores flag pga nogle skide tegninger.

Der er ikke nogen grund til at udvise SAMME begejstring for
Jyllands-Postens ret til at trykke Muhammed-tegningerne, fordi
pressens ret til at kigge STATEN efter i sømmene er langt
vigtigere end retten til at svine et religiøst mindretal til.
Der er jo ikke tale om en generel ret til at trykke hemmelige
rapporter, men snarere om en ret til at offentliggøre materiale,
der er vigtig for at beskytte selve demokratiet.

Jeg går ind for, at ytringsfriheden også skal gælde Jyllands
Postens ret til at offentliggøre elendig crap-journalistik. Men
hvis de var blevet dømt for tegningerne, så tror jeg ikke det
ville have skadet selve demokratiet nær så alvorligt, som hvis
journalisterne på Berlingske var blevet dømt. Den sag har langt
større betydning for selve demokratiet her i Danmark.

Fra : Jim

Dato : 05-12-06 13:46

> [...]
> pressens ret til at kigge STATEN efter i sømmene er langt
> vigtigere end retten til at svine et religiøst mindretal til.

Hvor længe har du været konvertit?
Siden hvornår er 1,3 mia. blevet en minoritet?

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 07-12-06 16:09

Jim skrev:
> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor længe har du været konvertit?
> Siden hvornår er 1,3 mia. blevet en minoritet?

Jeg går 100 pct. ind for en demokratisk udvikling i den arabiske
verden. Afbrændingen af danske ambassader mv. er også et klart
bevis på den udtalte mangel på demokrati i denne del af verden.

Men jeg mener, at hvis en avis har den politiske holdning, at man
gerne ser en udvikling i demokratisk retning i den arabiske
verden, så er sådan noget som trykningen af Muhammed-tegningerne
ikke hensigtsmæssigt. Men ingen kan naturligvis pålægge en avis,
at den skal have denne politiske holdning - eller være enig med
mig i min vurdering ovenfor.

På lignende måde mener jeg, at angrebet på Irak har været kontra-
produktivt i forhold til demokrati i den arabiske verden. Foruden
at være FN-stridigt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-12-06 20:00

@ skrev:

> og hvad har det med den konkrete sag at gøre?

Nu er det heldigvis ikke idioter som Jim som skal afgøre hvad der
rager befolkningen og derfor er det fint at der findes hædersmænd som
Frank Grevil og modige journalister som afslører løgn, bedrag og
fortielser som offentligheden har en stor interesse i at få afdækket.

Det er en god dag i dag for ytringsfriheden og pressefriheden.

Fra : @

Dato : 04-12-06 20:19

On 4 Dec 2006 10:59:35 -0800, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>fortielser som offentligheden har en stor interesse i at få afdækket.
>
>Det er en god dag i dag for ytringsfriheden og pressefriheden.

hvordan fanden kan jeg være enig med Kim L om noget?

Fra : Rea721

Dato : 05-12-06 19:55

@, skrev noget i stil med:

> hvordan fanden kan jeg være enig med Kim L om noget?

Ja, jeg har også et lidt ambivalent forhold til dèt

Frank Grevil er en "helt" i min ordbog.

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-12-06 20:03

Zeki skrev:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
>
> Tør øjnene og respektér dog dommen. Det er sundt for det demokrati som du
> tilsyneladende har så svært ved at befinde dig i.

Det tør svagt antydes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-12-06 20:05

Lyrik skrev:
> [...]
> anklagebænken lige nu.
>
> Frank Grevil burde have en medalje og en erstatning. Derefter tilbydes job

Kun én ting at sige til det: HØRT (100 % enig) !

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-12-06 21:27

@ skrev:

> hvordan fanden kan jeg være enig med Kim L om noget?

Blind hane kan vel også finde korn

Fra : @

Dato : 04-12-06 21:46

On 4 Dec 2006 12:27:21 -0800, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote: