KODA-frit "solcentermusik"
Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-12-06 07:59

Jeg skal til at starte et solcenter op og skal naturligvis have noget
baggrundsmusik kørende.

Så tænkte jeg at jeg, istedet for den samme Radio 100 der kører alle
andre steder, ville lave nogle samlinger af musik fra uafhængige bands
fra nettet.
Ideen var så at sætte sedler op med "ugens playlist" og evt. mulighed
for folk kan bestille en CD for en 20krs penge, eller hvad der nu vil
være fair at tage for den smule arbejde + porto.

Dels for at gøre det lidt anderledes, men jeg skal da ikke gøre mig mere
hellig end at den månedlige KODA afgift da gerne måtte spares ;)

Jeg ved dog ikke helt om det vil falde ind under "kommercielt brug" som
en del bands naturligt nok ikke vil bruges til uden betaling.

Men hvis der sidder nogle med nogle gode navne, så kan jeg jo altid
undersøge det videre forløb selv

/Robert

Fra : Thomas Bruun

Dato : 04-12-06 18:53

Robert Eriksen skrev:
> [...]
> en del bands naturligt nok ikke vil bruges til uden betaling.
>
> Men hvis der sidder nogle med nogle gode navne, så kan jeg jo altid

Hvis der skal betales KODA-afgift i frisør-saloner og sportshaller
skal der så nok osse det i et sol-center...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-06 19:13

Den 04-12-06 18.52 skrev Thomas Bruun følgende:

> Hvis der skal betales KODA-afgift i frisør-saloner og sportshaller
> skal der så nok osse det i et sol-center...

Kun, hvis der er tale om KODA-kunstnere. Det er nok ikke uden grund,
Robert spørger efter "uafhængige bands".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Liden Tue kan vælte stort læs: Dansk verdensmester i brydning...

Fra : Thomas

Dato : 05-12-06 17:47

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved dog ikke helt om det vil falde ind under "kommercielt brug" som en
> del bands naturligt nok ikke vil bruges til uden betaling.

Du brænder CD'er med musik, og sælger dem med fortjeneste.
Det vil jeg helt klart kalde kommercielt brug. Du ville tjene penge på andre
folks kunst... Hvis jeg havde lavet noget musik, og så lagde det på nettet,
ville jeg da blive ret sur over at andre tjente penge på at sælge det...

En bedre idé ville måske være at lave en playliste, og hænge op, med
henvisning til de forskellige bands' hjemmesider.

mvh. Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-12-06 07:29

Thomas wrote:

> [...]
> ville jeg da blive ret sur over at andre tjente penge på at sælge det...

Tjaaa.. træk prisen på CD, jewelcase, bobbelkuvert og porto fra og jeg
tror fortjenesten er til at overse.
Men som nævnt ville jeg tjekke med bandet/kunstneren inden den idé blev
sat i værk.

> En bedre idé ville måske være at lave en playliste, og hænge op, med
> henvisning til de forskellige bands' hjemmesider.

hvilket også var planen: "Ideen var så at sætte sedler op med ugens
playlist"

Fra : CarstenGP

Dato : 06-12-06 00:36

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til at starte et solcenter op og skal naturligvis have noget
> baggrundsmusik kørende.
>
> /Robert

Efter min mening skal der slet ikke være musik, der kører i et solcenter.
Det har folk vel selv med...

Du kan købe et stort parti af små plastic-radioer,
der kan sælges i centret for ca. 10-30kr. stk.

I stil med:
http://www.erato.no/index.php@id=352&news=No

Hvis folk så absolut vil høre musik, så kan de jo købe en radio.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-12-06 07:31

CarstenGP wrote:

> Efter min mening skal der slet ikke være musik, der kører i et solcenter.
> Det har folk vel selv med...

Der er indbygget volumencontrol i solene så man kan selv skrue op og ned
for musikken, og medmindre folk begynder at falde i søvn i kabinerne
bliver det nok ved at være sådan

> [...]
>
> I stil med:
> http://www.erato.no/index.php@id=352&news=No
>
> Hvis folk så absolut vil høre musik, så kan de jo købe en radio.

Ikke nogen helt dårlig ide tror jeg... og de er da lidt kære de radioer ;)