Kort købt gennem iPhoto
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-06 01:50

Jeg overvejer at købe nogle julekort gennem iPhoto. Egentlig vil jeg
såmænd bare gerne have nogle kort med billede, som man selv kan skrive
en hilsen i. Når man bestiller et kort, bliver man bedt om at skrive
tekst i kortet. Det er jo lidt fjollet, for så skal man jo skrive et
kort til hver modtager i iPhoto. Dels er det besværligt, og dels kan
man jo ikke få den mængderabat, der ellers er, når man bestiller flere
ens kort. Alternativt kan man lade navnet stå tomt og tilføje det i
hånden. Men virker det ikke lidt fjollet? Det minder om de
fødselsdagsinvitationer, børn bruger i skolen. Endelig kan man jo lade
det være tomt og så skrive det hele i hånden, som jeg egentlig ville.
Jeg er dog i tvivl om, hvad kortet er lavet af. Er det et materiale,
man kan skrive på?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin R. Ehmsen

Dato : 04-12-06 08:51

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-06 20:30

On 2006-12-04 08:50:32 +0100, "Martin R. Ehmsen" <martin@ehmsen.org> said:

> [...]
> Jeg har selv bestilt nogle barnedåbsinvitationer gennem iPhoto og jeg/vi
> blev rigtigt glade for det produkt vi fik (det burde også være godt til
> den pris... det er noget dyre end andre steder).
> Vi brugte generiske termer i kortene ("du/I inviteres....") for at undgå
> de situationer du nævner ovenfor. Jeg vil dog give dig ret i at et kort
> der er lavet personligt ville være bedst
> Måske skulle iPhoto kunne lave noget fletning med Adressebogen?
>
> Men som sagt, så ville jeg ikke holde mig tilbage med at bestille der igen.

Nu har jeg bestilt tre forskellige kort med nogle stykker af hvert. Så
bliver det jo spændende, om de lever op til forventningerne. Min eneste
anke er, at så vidt jeg kan se, blev hvert kort til en separat ordre.
Jeg har 1-click slået til. Så troede jeg egentlig, ordrer afgivet
indenfor 1 time (er det ikke?) blev slået samme til en, så man ikke
skal betale forsendelse hver gang. Nu er det ikke nogen formue, så det
går nok. Det virker bare lidt fjollet, at jeg skal have sendt tre
kuverter med kort.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-12-06 09:49

"Martin R. Ehmsen" <martin@ehmsen.org> on mandag 4. december 2006 at 8:50
+0100 wrote:

> [...]
>Måske skulle iPhoto kunne lave noget fletning med Adressebogen?
>
>Men som sagt, så ville jeg ikke holde mig tilbage med at bestille der

Det er ellers enormt nemt at lave sine egne julekort i
AppleWorks/tegneprogrammet.
Det tager selvfølgelig lidt tid, men så har man også mulighed for at lade
fantasien spille.
Hilsen Hanne

PS. Så er der jule- MacGløgg d. 6.12 kun for medlemmerne
Læs nærmere her:

www.macbruger.dk
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark