90.000 børn under fattigdomsgrænsen i Danm~
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-12-06 23:36

Op imod 90.000 danske børn lever mere eller mindre i fattigdom, og julen
med de mange lokkende og farvestrålende reklametilbud er med til at
skubbe til et i forvejen lavt selvværd hos børnene og deres familier.

Mange reagerer ved at trække sig tilbage og bliver ensomme, fordi de
ikke kan deltage i fællesskabet, siger hun.

- Der er for eksempel ikke råd til at tage en tur i svømmehallen eller
andre fritidsaktiviteter, der er måske heller ikke råd til at holde
fødselsdag, og derfor kommer man heller ikke til andre børns fødselsdag,
siger hun.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/12/03/141855.htm?nyheder

Det går rigtig godt her i velfærdsstaten Danmark, hva'?

Nu kommer velfærdsstatisterne vel og siger at vi ikke har haft nok tid
til at afvikle fattigdommen. I HAR HAFT 40 ÅR! HVOR MEGET MERE HAR I
BRUG FOR FØR OVENSTÅENDE EKSEMPLER PÅ VELFÆRDSSTATENS FIASKO ER
FORSVUNDET????

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Kim2000

Dato : 03-12-06 23:43

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at afvikle fattigdommen. I HAR HAFT 40 ÅR! HVOR MEGET MERE HAR I
> BRUG FOR FØR OVENSTÅENDE EKSEMPLER PÅ VELFÆRDSSTATENS FIASKO ER

Utroligt! Jeg har aldrig før hørt dig sige regeringen har fejlet og skabt
fattigdom.

Fra : Tony

Dato : 04-12-06 00:10

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Utroligt! Jeg har aldrig før hørt dig sige regeringen har fejlet og skabt
> fattigdom.

Her er slet ikke tale om denne regering, den har tværtimod skabt mere
velstand.

Tony

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 00:35

Tony <tonycarpediem@invalid.dk> wrote:

> Her er slet ikke tale om denne regering, den har tværtimod skabt mere
> velstand.
>
> Tony

Regeringsmagter skaber i regelen ikek velstand - det er borgerne der gør
dette gennem deres arbejde og investering.

Det bedste en regering kan gøre at at holde fingrene ude af borgernes
lommer.

Fra : Tony

Dato : 04-12-06 00:59

> [...]
> dette gennem deres arbejde og investering.
>
> Det bedste en regering kan gøre at at holde fingrene ude af borgernes

Jamen, regeringen skaber da velstand gennem skattestoppet, flere i arbejde,
og større lyst til at investere, samt et mere kritisk syn på indvandringen.

Tony

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 00:16

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Utroligt! Jeg har aldrig før hørt dig sige regeringen har fejlet og skabt
> fattigdom.

Hvem siger at regeringen har det?

Er det ufatteligt for dig at de måske har været der siden Nyrup?

Fra : Kim2000

Dato : 04-12-06 00:24

> Hvem siger at regeringen har det?
>
> Er det ufatteligt for dig at de måske har været der siden Nyrup?

Jeg vidste det. I de sidste 25 år har de borgerlige siddet på magten de 15,
men naturligvis er det udelukkende "de rødes" skyld hvis noget ikke
fungerer. Regeringen har nu siddet i så lang tid at den ikke kan dække sig
ind under den forgående. Hvis vi antager de har været der siden Nyrup, så
finder du det sikkert ikke kritisabelt at Fogh så ikke har gjort noget ved
det, vel?
mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 00:35

> [...]

> finder du det sikkert ikke kritisabelt at Fogh så ikke har gjort noget ved

Jo, det gør jeg. Jeg er generelt ikke tilfreds med den siddende
regering.

Fra : gb

Dato : 04-12-06 00:38

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Jeg vidste det. I de sidste 25 år har de borgerlige siddet på
> magten de 15, men naturligvis er det udelukkende "de rødes" skyld

Ja, det er hurtgere og lettere at nedbryde end at opbygge.

--
GB

Fra : Henri Gath

Dato : 03-12-06 23:47

> [...]
> andre fritidsaktiviteter, der er måske heller ikke råd til at holde
> fødselsdag, og derfor kommer man heller ikke til andre børns fødselsdag,

Sådan får det, når lavtlønnede skal betale 70% af deres indkomst i
skat......40% skat, 25% moms og 5% afgifter.........

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 00:16

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan får det, når lavtlønnede skal betale 70% af deres indkomst i
> skat......40% skat, 25% moms og 5% afgifter.........

Nu bliver det ikke 70% som du ellers skriver, men det er der oppe ad...
og det er hamrende asocialt, ingen tvivl om det.

Selv USA er milevidt foran Danmark når det kommer til social
skattepolitik.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 04-12-06 00:20

> Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Selv USA er milevidt foran Danmark når det kommer til social
> skattepolitik.

Hvis du skulle tale, som du har forstand til - skulle du holde mund, meget
mere...

/Johnny

Fra : TL

Dato : 04-12-06 01:38

On Mon, 4 Dec 2006 00:20:15 +0100, in dk.politik "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis du skulle tale, som du har forstand til - skulle du holde mund, meget
>mere...

Han har da ret så langt, at skatteprocenterne for lavtlønnede i USA er
betydeligt lavere end i Danmark. Skattesystemet er langt mere
progressivt, så de 10% højestlønnede betaler stort set al den føderale
indkomstskat.

Fra : Kim2000

Dato : 04-12-06 18:39

> [...]
> og det er hamrende asocialt, ingen tvivl om det.
>
> Selv USA er milevidt foran Danmark når det kommer til social

Når man har været på kontant i seks måneder så ryger man ud af systemet.....

Dermed kan man finde byer i Midtvesten der 50% borgere der ikke har arbejde,
men officielt har en arbejdsløshed på 5%.
(Kilde: Bowling for colombia).

Hvis folk ikke kan klare sig så dør de, det kan være det er derfor
kriminaliteten er høj i USA.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 19:14

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Når man har været på kontant i seks måneder så ryger man ud af systemet.....

Ja, og?

> Dermed kan man finde byer i Midtvesten der 50% borgere der ikke har arbejde,
> men officielt har en arbejdsløshed på 5%.
> (Kilde: Bowling for colombia).

Mener du virkelig at Michael Moore's propagandastykke er et
sandhedsvidne?

Iøvrigrt hedder den "Bowling for Columbine".

> Hvis folk ikke kan klare sig så dør de, det kan være det er derfor
> kriminaliteten er høj i USA.

Beklager, men kriminaliteten i USA er høj udelukkende pga.
narkolovgivningen, og udelukkende i storbyerne, hvor narkohandelen
foregår, og hvor folk som oftest ikke har lov til at bære våben for at
forsvare sig selv.

Fra : Kim2000

Dato : 04-12-06 19:31

> Ja, og?

> Mener du virkelig at Michael Moore's propagandastykke er et
> sandhedsvidne?
>
> Iøvrigrt hedder den "Bowling for Columbine".

Ok, uanset om det er Moore der siger det eller ej, så lovgivningen altså
sådan. Det er ligeledes logik at hvis fordi man falder ud af statistikken er
det langt fra sikkert man har fundet et job.

> [...]
> narkolovgivningen, og udelukkende i storbyerne, hvor narkohandelen
> foregår, og hvor folk som oftest ikke har lov til at bære våben for at

Og kun derfor. Det må jeg sige er noget af en påstand, er det noget du på
nogen måde kan sandsynliggøre med bare tilnærmelsesvis troværdige kilder?

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 21:09

> [...]

> nogen måde kan sandsynliggøre med bare tilnærmelsesvis troværdige kilder?

Skal "tilnærmelsesvis troværdige" forstå sådan at hvis jeg fremlægger en
libertaransk kilde, så vil du afvise den pure? Eller hvad?

Fra : Kim2000

Dato : 04-12-06 22:04

> Skal "tilnærmelsesvis troværdige" forstå sådan at hvis jeg fremlægger en
> libertaransk kilde, så vil du afvise den pure? Eller hvad?

Det skal forstås sådan at man i mine øjne ikke behøver fremlægge 4
videnskablige dokumenter der har fået en nobelpris for det er dokumentation,
men når man fremlægger urianr... posten (hvordan det så end staves) som en
troværdig kilde så svarer det nogenlunde som at kalde LOs medlemsblad for
uafhængigt. Og da jeg adskillige gange har påtalt at du har et seriøst
problem med kildekritik, mener jeg det er værd at nævne.
mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 22:21

> [...]

> videnskablige dokumenter der har fået en nobelpris for det er dokumentation,
> men når man fremlægger urianr... posten (hvordan det så end staves)

Urias.

> som en
> troværdig kilde så svarer det nogenlunde som at kalde LOs medlemsblad for
> uafhængigt.

hvilken del af Uriaspostens mediekritik finder du utroværdig?

Eller er det fordi den kritiserer dit yndligsnyhedsorgang DR?

> Og da jeg adskillige gange har påtalt at du har et seriøst
> problem med kildekritik, mener jeg det er værd at nævne.

Problemet er jo nok nærmere at du har et problem med de fakta jeg lægger
for dagen. Og så er det ih så nemt at gå efter kilden og ikke budskabet.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-12-06 22:08

> [...]
> Skal "tilnærmelsesvis troværdige" forstå sådan at hvis jeg fremlægger en
> libertaransk kilde, så vil du afvise den pure? Eller hvad?

Du burde hellere interessere dig lidt for, hvad der skete, da en
filmskuespiller fik rollen som præsident.
Og et par unge liberale blokhoveder viste ham Lafferkurven.

Han åd den, ligesom du, og hvad blev resultatet?

Bedre økonomi for alle?
Nej - vel?

Egon

Fra : Alucard

Dato : 04-12-06 01:01

On Sun, 3 Dec 2006 23:47:16 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Sådan får det, når lavtlønnede skal betale 70% af deres indkomst i
>skat......40% skat, 25% moms og 5% afgifter.........

Det giver altså "kun" max. 58%....

Fra : Johnny Andersen

Dato : 04-12-06 00:03

> [...]
> til at afvikle fattigdommen. I HAR HAFT 40 ÅR! HVOR MEGET MERE HAR I
> BRUG FOR FØR OVENSTÅENDE EKSEMPLER PÅ VELFÆRDSSTATENS FIASKO ER

Er du ved at blive voksen, Perlsø?

/Johnny

Fra : Alucard

Dato : 04-12-06 00:59

On Sun, 3 Dec 2006 23:35:34 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

> [...]
>andre fritidsaktiviteter, der er måske heller ikke råd til at holde
>fødselsdag, og derfor kommer man heller ikke til andre børns fødselsdag,

"derfor kommer man heller ikke til andre børns fødselsdag"....Det er
da noget værre vrøvl.... En gave er på 20 kr (kontanter eller en ting)
og så spiser ungerne "gratis"....

En børnefødselsdag koster da heller ikke alverden.... Et par kasser
discount-sodavand og en hjemmelavet pizza med efterfølgende
hjemmelavet lagkage, kan da laves for et par hundrede (incl flag,
sugerør og andre småting)....

Jeg hørte med et halvt øre (derfor er jeg ikke sikker på at jeg hørte
rigtigt) en familie på 2 voksne og 4 børn klynke i tv over at de "kun"
havde 6000 tilbage om måneden at leve for, EFTER de faste udgifter var
betalt....

HVIS jeg hørte rigtigt, så er jeg også fattig (har ca. 4000 til 1
voksen og 3 børn), men jeg klynker sgu ikke... Jeg har da både råd til
at holde børnefødselsdage og sende ungerne i sports-klubber (3 - 500
om året pr. barn) og nyt tøj og nye sko købes da når der er brug for
det....

Jeg høber at jeg hørte forkert, for ellers er det da rent til grin....

Fra : @

Dato : 04-12-06 16:54

On Mon, 04 Dec 2006 00:59:12 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>rigtigt) en familie på 2 voksne og 4 børn klynke i tv over at de "kun"
>havde 6000 tilbage om måneden at leve for, EFTER de faste udgifter var

faste udgifter - hvad medregnes der?

at leve for

er det mad tøj og personlig hygiejne eller kommer der mere herind
under?

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Alucard

Dato : 04-12-06 18:05

On Mon, 04 Dec 2006 16:54:07 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>faste udgifter - hvad medregnes der?
>

>at leve for
>
>er det mad tøj og personlig hygiejne eller kommer der mere herind
>under?

Det er mad, tøj, almindelige ting (som sæbe, toiletpapir m.m.),
fornøjelser (biograf, tobak m.m.), gaver, elektronik og lignende...

Fra : @

Dato : 04-12-06 18:36

On Mon, 04 Dec 2006 18:05:07 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det er mad, tøj, almindelige ting (som sæbe, toiletpapir m.m.),
>fornøjelser (biograf, tobak m.m.), gaver, elektronik og lignende...

altså ganske naturligt forbrug

4 personer 6000kr/md

konen og jeg = 2 personer har sgu ikke 3000 kr til ovennævnte
forbrug, så vi må også være fattige

Fra : Alucard

Dato : 04-12-06 20:12

On Mon, 04 Dec 2006 18:36:13 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>altså ganske naturligt forbrug
>
>4 personer 6000kr/md
>
>konen og jeg = 2 personer har sgu ikke 3000 kr til ovennævnte
>forbrug, så vi må også være fattige

Hvad med mig...???

Jeg har 3 børn og ca 4000 om måneden, men jeg klynker sgu ikke...

Fra : Allan Riise

Dato : 04-12-06 20:26

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hvad med mig...???
>
> Jeg har 3 børn og ca 4000 om måneden, men jeg klynker sgu ikke...

Ikke før der er for mange ting der går i stykker og sålenge du stadig kan
have din bil.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 04-12-06 20:53

On Mon, 4 Dec 2006 20:26:05 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Ikke før der er for mange ting der går i stykker og sålenge du stadig kan
>have din bil.

ting går i stykker eller slides op - hårde hvidevarer radio - fjernsyn

men så har man selvfølgelig sørget for at have en lille smule
opsparing til nyanskaffelser

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-12-06 21:09

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> Ikke før der er for mange ting der går i stykker og sålenge du stadig kan
> have din bil.

Apropos bilafgifter, som driver prisen på resevre dele op,
benzinafgifter der driver prisen på brænstof op, og høje skatter, der
driver arbejdsomkostninger for mekanikere op...

Ja, det er sku herligt at være i lavindkomstgrupperne i Danmark!

Fra : Alucard

Dato : 04-12-06 21:28

<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Ikke før der er for mange ting der går i stykker og sålenge du stadig kan
>have din bil.

Det er da ikke noget problem.... Jeg har en kammerat der er
garagemekaniker

Fra : Bo Warming

Dato : 05-12-06 04:31

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> wrote in message

> Ikke før der er for mange ting der går i stykker og sålenge du
> stadig kan have din bil.

Børn er et luksusforbrugsgode helt som en lystbåd

Og statsindblanding og støtte bør nedtrappes, for livet er forkort til
KLYNK

Hvis børn volder, så giv advarsel om tvangsfjernelse
ellers ignorer,
og på skoler er der idag kantiner der gir lidt gratis i det skjulte
hvis virkelig sult - men eksisterer der idag ikke kun lækkersult?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-12-06 14:31

> [...]
> til at afvikle fattigdommen. I HAR HAFT 40 ÅR! HVOR MEGET MERE HAR I
> BRUG FOR FØR OVENSTÅENDE EKSEMPLER PÅ VELFÆRDSSTATENS FIASKO ER

Det er da lidt besynderligt at høre en velfærdsstatsmodstander som dig
argumentere for, at vi ikke har velfærdsstat nok.

For selv en person med dit beskedne intellekt må vel være i stand til at
indse, at staten - vupti - kan løse problemet for disse familier, ved
eksempelvis at sætte kontanthjælpen op...?