Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farveprofiler og "Spectrophotometer"
Fra : Preben

Dato : 03-12-06 23:14

Hej

Jeg har tænkt på at købe et "Spectrophotometer" eller hvad det kaldes på
dansk, men man kan få nogle både til RGB og CMYK printere.

Selve enheden "Spectrophotometer'et" - er den forskellig i de to udgaver
eller er det blot software'n som laver profilen der er anderledes.

Hvor fås de billigste/bedste?

Med venlig hilsen

Preben Holm

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-12-06 09:34

Preben skrev i 45734c22$0$49205$14726298@news.sunsite.dk dette:
> Hej
>
> Jeg har tænkt på at købe et "Spectrophotometer" eller hvad det kaldes
> på dansk

Sjovt nok: spektrofotometer!

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Esben

Dato : 04-12-06 21:39

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selve enheden "Spectrophotometer'et" - er den forskellig i de to udgaver
> eller er det blot software'n som laver profilen der er anderledes.

Du kan godt få et spectrofotometer, hvor softwaren både kan genere CMYK og
RGB profiler. Jeg kender kun GretagMacBeths software, og den laver CMYK
eller RGB profiler afhængigt af om man vælger en PS eller PCL printerdriver.

> Hvor fås de billigste/bedste?

Billigste og bedste hænger nok ikke rigtigt sammen i den verden, men der fås
vel fornuftige løsninger til 14-15k og op. Du kan sikkert også langt hen ad
vejen klare dig med en flatbed scanner, et IT8-target og noget software.

--
Esben

Fra : Martin Gleit

Dato : 05-12-06 19:31

er denne du vil ha http://usa.gretagmacbethstore.com/

mvh

martingleit.dk

Fra : Preben

Dato : 05-12-06 22:16

Med de priser for noget ordentligt grej tror jeg hellere jeg vil bruge
nogle penge på en bedre printer.

Desværre koster en ipf5000 fra Canon bare rimelig meget i europa.
De 1.500 dollars var til at overveje, men over 19.000 kr. er alt for
meget og printbehovet alt for lille.

Mvh / Preben