Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket studieflash kit ?
Fra : Søren

Dato : 03-12-06 20:26

Hey !

Har nogen lidt erfaringer at øse ad mht studie flash kit som starter kit ?
(2 lamper, stativer, helst softboxe)

Og ikke mindst links til HVOR disse kan købes til den helt rigtige pris ?
(helst i danmark)

Takker på forhånd

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : /Peter

Dato : 03-12-06 20:40

"Søren" <soren@rudemtb.dk_fjernvedsvar> skrev i en meddelelse
> [...]
> kit ? (2 lamper, stativer, helst softboxe)
>
> Og ikke mindst links til HVOR disse kan købes til den helt rigtige

Både
www.obt.dk
&
www.foto-walser.de
har en del kit.
Men ellers prøv i dk.fritid.foto.indkoeb

/Peter

Fra : sth

Dato : 06-01-07 20:36

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.foto-walser.de
> har en del kit.
> Men ellers prøv i dk.fritid.foto.indkoeb

Hej Søren

Jeg har netop købt et kit fra www.flashandmore.dk som har været utroligt
søde og ansvarlige. De lagde med det samme ud med at sige at der var
leveringstid på noget af grejet og deres angivelser passede perfekt.
Leveringen skete til den aftalte tid. De har også været meget large med at
lade mig bytte noget af grejet i kittet med noget andet, som jeg havde mere
brug for.

Fin service og god kontakt med dem, også i telefonen.

mvh
Steen

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-01-07 17:07

sth skrev i e33dd$459ffa20$55184cd9$23671@news.arrownet.dk dette:

> [...]
> andet, som jeg havde mere brug for.
>
> Fin service og god kontakt med dem, også i telefonen.

Udover at dette ikke hører hjemme i denne gruppe, så undrer det mig at du er
så imponeret over at en virksomhed blot opfører sig i overensstemmelse med
almindelig skik og brug og den tilhørende lovgivning. Nutidens forbruger er
tilsyneladende tilfreds med lidt!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : sth

Dato : 07-01-07 21:43

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Hej Jan

Det er muligt at den oprindelige posters spørgsmål var udenfor denne gruppes
område, men da jeg, når jeg selv poster i gruppen, gerne vil have et
positivt og konstruktivt svar, der handler om spørgsmålet og ikke blot er
irettesættelse, så syntes jeg at jeg ville byde ind med mine beskedne
erfaringer.

Mht. mine tilsyneladende lave forventninger, så må jeg sige, at der i denne
og andre grupper oftest tales om den dårlige service fra leverandørerne og
da jeg har oplevet Flash and more som et anstændigt foretagende, så valgte
jeg at viderebringe disse oplevelser.

Det er muligt at firmaet blot leverer hvad man burde kunne forvente af en
leverandør, men hvor tit kan man sige det?

mvh
Steen

Fra : Klaus Johansen

Dato : 04-12-06 14:55

Se evt. her http://www.elfoflash.dk/Flash.htm

God kvalitet til en god pris og så en rigtig god service.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 04-12-06 19:47

Søren skrev:
> [...]
> (2 lamper, stativer, helst softboxe)
>
> Og ikke mindst links til HVOR disse kan købes til den helt rigtige pris ?

Prøv cav.dk i deres eshop sælger de elinchrome til overkommerlige
priser, deres 2go set med 2 flashhoveder 2x softboxe og stativer er
meget flotte begynder sæt plus du kan bruge alt tilbehør fra deres store
program, jeg ville ikke selv anbefale fotowalser hvis det er noget man
skal flytte rundt med, det er kvaliteten ikke til. Kender ikke
elfoflash, men tror også at det er noget Kina halløj, måske nok i en
lidt bedre kvalitet end fotowalser.

Tommy

Fra : Klaus Johansen

Dato : 04-12-06 19:51

Kina halløj... fra Tyskland....? Du er galt på den Tommy!

Det er ikke til megen hjælp af svine andre mærker til man IKKE kender...

Fra : Tommy Obitsø

Dato : 04-12-06 21:28

Klaus Johansen skrev:
> Kina halløj... fra Tyskland....? Du er galt på den Tommy!
>
> Det er ikke til megen hjælp af svine andre mærker til man IKKE kender...

Hvis jeg søger på elfoflash via google ja så kommer der kun link til
elfoflash i Danmark,

forøvrigt så er det da ikke at svine det til at kalde det Kina halløj.

Tommy

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-06 21:36

Tommy Obitsø wrote:

> [...]
> skal flytte rundt med, det er kvaliteten ikke til. Kender ikke
> elfoflash, men tror også at det er noget Kina halløj, måske nok i en

Jeg er grundlæggende enig, indenfor små flashanlæg er der de senere år
kommet utroligt meget billigt skrammel på markedet, det meste er legetøj,
som slet ikke kan holde til semiproff. og proff. brug.

Og det er jo helt utroligt, at man kan bilde folk ind, at en flashlampe
på 60, 100 eller 200 watt/sec. er et godt køb. Det er jo ikke mere lys
end der kommer uf af en god batteriblitz.

Og så vil jeg lige korrigere dig, så vidt jeg ved så bliver elfoflash
produceret i Polen, jeg har dog ikke set eller prøvet deres enheder, så
jeg kan ikke sige om de er bedre end Kina-varerne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-12-06 22:22

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev :

>Jeg er grundlæggende enig,

Hvor bliver din sædvanlige svada af?

Men et købsspørgsmål af denne type er måske velkommen i
news:dk.fritid.foto og skal ikke henvises til
news:dk.fritid.foto.indkoeb ?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-06 21:23

Søren wrote:

> [...]
> (2 lamper, stativer, helst softboxe)
>
> Og ikke mindst links til HVOR disse kan købes til den helt rigtige pris ?

Jeg har den holdning, at godt kunstlys bliver lækrest, hvis det ligner
naturligt lys, og da der kun er en sol, så vil det optimale være en
eneklt god og kraftig flash, og så et par reflektorskærme.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 858 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Nu hvor du er beskyttet mod spam, kunne du så også sørge for, at vi her
på UseNet kan blive fri for ovenstående spam...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben

Dato : 04-12-06 21:59

> Nu hvor du er beskyttet mod spam, kunne du så også sørge for, at vi her
> på UseNet kan blive fri for ovenstående spam...?

Så er det jo ikke længere gratis!!!
Men måske han kunne bruge en anden usenet klient hvor SPAMfighter ikke
går ind og "spammer" hans afsendte mails.

Fra : Klaus Johansen

Dato : 05-12-06 20:23

Hej igen

He he det er hverken fra Kina Tyskland men fra Polen.

Link: http://www.elfo.com.pl/

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-12-06 20:57

Klaus Johansen wrote:

> He he det er hverken fra Kina Tyskland men fra Polen.

Det har jeg for længst oplyst i Message-ID:
<457486A5.5030800@niels-ebbesen.net>

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Klaus Johansen

Dato : 06-12-06 14:46

Hej igen

Ok Niels Riis du var hurtiges.

Jeg har to Quant 600 Pro som jeg er meget glad for.
Bygge kvalitet og justeringer i top.
Auto dump er er super at arbejde med.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Peter Holm

Dato : 07-12-06 17:17

"Søren" <soren@rudemtb.dk_fjernvedsvar> wrote in message
> [...]
> (2 lamper, stativer, helst softboxe)
>
> Og ikke mindst links til HVOR disse kan købes til den helt rigtige pris ?

det bedste 'billig' sæt jeg har prøvet er Electra-sættene fra
www.flashandmore.dk
Premier Plus 500 Studioflash-sæt - mega-tilbud DKK 9038.00

det synes jeg er ca 10x så godt som fotowalsers og 2x så godt som mit eget
Bowens til 23000,-

Mvh
Peter