Er bogen nogenlunde up-to-date
Fra : Søren D.

Dato : 03-12-06 19:07

Hej

Jeg har besluttet mig for at sætte mig lidt mere end i (d)html, scripts og
css. Jeg har bogen 'Using HTML 4' fra 1998 liggende, og selv om den er 8 år
gammel, så ser den nogenlunde opdateret ud.

Er der sket meget nyt siden da? Hvis ja, hvad kan I så anbefale? Jeg er
professionel udvikler og vil gerne have en kompakt bog - emnet bør vel kunne
forklares på et par hundrede sider.

På forhånd tak

Mvh. Søren D.

Fra : Anders M

Dato : 03-12-06 20:01

"Søren D." <nospam@nospam.com> wrote in message
> [...]
> css. Jeg har bogen 'Using HTML 4' fra 1998 liggende, og selv om den er 8
> år gammel, så ser den nogenlunde opdateret ud.

Ja. Måden man skriver (X)HTML på er væsentligt forandret siden da, idet man
idag ideelt set kun bruger CSS til at beskrive udseendet af indholdet, mens
(X)HTML bruges til at beskrive indholdet.
Derfor tror jeg du vil have glæde af at læse en bog om moderne
standardbaseret HTML og CSS.

> Hvis ja, hvad kan I så anbefale?

Søg på Amazon efter nyere bøger af f.eks. Dan Cederholm, Jeffrey Zeldman
eller Eric Meyer.
De herrer er guld værd.

> Jeg er professionel udvikler

Som professionel udvikler følger du vel med i udviklingen på området?
Hæhæ...

> og vil gerne have en kompakt bog - emnet bør vel kunne forklares på et par
> hundrede sider.

Tjoh. Der er mere i det, en blot at kende til html-tags. At kende deres
rette brug og semantikken bag er ikke umiddelbart lige til. Og som om det
ikke var nok, er delte meninger om det.

Håber du fik lidt inspiration
Anders M

Fra : Søren D.

Dato : 03-12-06 20:13

Hej Anders,

Tusind tak for tilbagemeldingenerne. Jeg kigger efter de nævnte forfattere
på Amazon.

Mvh Søren

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-12-06 23:36

Søren D. skrev:
> [...]
> professionel udvikler og vil gerne have en kompakt bog - emnet bør vel kunne

Hvis du skal snues til dhtml er en bog fra 1998
sandsynligvis hel nytteløs, ligeså med hensyn
til manipulation i øvrigt med html-elementernes
egenskaber.

Jeg er ubeskeden nok til at anbefale min egen
grundbog, Webdesign - illustreret håndbog, 2. udgave
fra 2005. Se min signatur.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion: http://webdesign101.dk/cssbog/
Webdesign med stylesheets:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 04-12-06 10:56

Jeg har stadigvæk 1 udgave liggende og samle støv på hylden.

Fra : Søren D.

Dato : 04-12-06 16:28

Hej Jørgen,

Tak for tippet. Jeg har bestilt din bog i dag