Skibsforlis - måske ikke den rigtige grupp~
Fra : TOSB

Dato : 03-12-06 12:06

Det er nok ikke den rigtige gruppe, men jeg vover det ene øje alligevel, da
jeg formoder, at mange af gruppens brugere har en vis interesse i det
maritime liv.
Min kones far gik ned med mus og mand (29 mand i alt) i en storm den 23.
december 1954 m/fragtskibet Gerda Toft.
Der er ikke ret meget at finde om forliset på Internettet. Vi har selv nogle
af de gamle aviser fra dengang med div. artikler.
Jfr. mandskabslisten så var mange af dem dengang i en alder, hvor de nu
ville havde forladt denne jord på naturlig måde, hvis ikke de var omkommet
ved forliset. Det samme vil formentligt gøre sig gældende for de respektive
ægtefæller.
Måske er jeg heldig at få kontakt med efterkommere her i gruppen.
Skriv gerne direkte - fjern - skal ikke med i min e-mail adresse.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : ena

Dato : 03-12-06 12:25

http://groups.google.dk/group/dk.historie.genealogi/browse_thread/thread/f26687c73fe86462/36ff9a625e36fa53?lnk=st&q=gerda+toft+forlis&rnum=1&hl=da#36ff9a625e36fa53

Fra : Ivar Holm

Dato : 03-12-06 13:46

Goddag Torben.

Nedenstående link skulle gerne lede dig til Kronborg Søfartsmuseums
fotoarkiv. Her fremgår det, at "Gerda Toft" forliste den 24. dec. 1954, men
en dag fra eller til spiller vel ikke nogen rolle.

http://80.62.184.182/fotoweb/Preview.fwx?position=2&folderid=5000&search=gerda%20and%20toft&sorting=modifytime

M.v.h.

Ivar Holm

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 17:20

> [...]
> Husk at hvis du vågner, så er det den første
> dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,
> for du ved ikke, om du har det i morgen!

Hej Torben,

prøv at henvende dig i dk.fritid.dykning - der er mange vraginteresserede og
man kan være heldig at nogle har info som man ikke finder via officielle
kanaler. Herudover kan du prøve at gå ind på Allan Jensens vragside
www.vrag.dk for at rette en forespørgsel der - han er ubestrideligt een af
de absolut mest vidende i DK om skibsforlis, vrag o.s.v.

Held og lykke.

mvh

JN

Fra : TOSB

Dato : 15-01-07 23:39

TOSB wrote:
Klip

Jeg siger tak for input.
Gentager i en ny tråd i håb om at der kommer flere på banen - 15/01-2007
Ud fra disse har jeg faktisk fået kontakt til en familie, der er
efterkommere af en af de omkomne.

Mvh
Torbn