Skærme
Fijala 3554
Tekst på højkant
Fra : Albert Christensen

Dato : 02-12-06 20:48

Hej NG!

Jeg har fået mig en fladskærm, og mener at have set, når skærmen bliver
drejet på højkant, kan tekstbehandlings programmet også vise teksten på
højkant.
Hvordan indstiller man programmet eller systemet til dette?
Mvh. Albert

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-06 05:02

"Albert Christensen" <albert.chr@jubiidk> wrote in message
> [...]
> højkant.
> Hvordan indstiller man programmet eller systemet til dette?

Hej ALbert

Det plejer at gøres ved at højreklikke på display ikonet i tray fx "ATI" og
så vælge skærmen og vælge ROTATE 90grader

Der er vist også nogle skærme der kan sende signalet til computeren og gøre
det automatisk.

Programmet skal du nok bare maximere vinduet så den tilpasser sig.

Fra : Albert Christensen

Dato : 03-12-06 15:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre det automatisk.
>
> Programmet skal du nok bare maximere vinduet så den tilpasser sig.
Tak for svaret Bjarke.
Men jeg har ikke noget Display ikon i tray.
Jeg kan i øvrigt oplyse at fladskærmen er en Dell 19" 1906FPT UltraSharp

Fra : the LU

Dato : 03-12-06 16:58

"Albert Christensen" <albert.chr@jubiidk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højkant.
> Hvordan indstiller man programmet eller systemet til dette?

Det afhænger af dit skærmkort. Kan du oplyse om det har nVidia eller ATi
(eller noget helt tredje) chipset?