Mette Kirstine Christensdatter
Fra : futtog

Dato : 02-12-06 18:07

Hej
En mystisk kirkebog.
På Dis Danmark eftelyste jeg oplysninger om Mette. den eneste der svarede
mig var Bent Fleron tak for det Bent.
Han fant også en Mette Kirstine Christensdatter F. 16-12-1803 i Odby S.
Tisted A.og det kan udemårket være hende men det mystiske er præsten aldrig
har jeg set en der i den grad sparede på blæket barnets navn samt forældre
og slut med det ikke et or om fadre opholdssted eller andet, bare slut.
Skulde der være andre der har lyst til at se om de kan finde andet om hende
er i meget vælkomne alt hjælp vidre modtages med tak.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Bent Fleron

Dato : 02-12-06 20:44

futtog wrote:
> [...]
> barnets navn samt forældre og slut med det ikke et or om fadre
> opholdssted eller andet, bare slut. Skulde der være andre der har

Hej Preben.
Jeg er nok den nærmeste til at besvare dit indlæg. Som nævnt er der tale
om to kirkebøger men det kan skyldes opdeling af sogne i forskellige
bøger. Hun er derfor ikke nævnt i den anden. Når det er så kortfattet
som nævnt kan det skyldes at nogle præster indførte hjemmedåben for sig
og den kirkelige handling igen for sig, så grundig var jeg heller ikke,
men jeg ved fra dit svar i Dis-Forum at du har adgang til
arkivalieronline.dk så prøv at gå lidt længere frem i bogen. Jeg vil da
gerne foretage en mere dybdegående undersøgelse hvis du har problemer
med skriften..

Fra : futtog

Dato : 02-12-06 22:00

Hej Bent
Du må meget gerne se om du kan finde om hun er hjemmedøbt tideliger. jeg har
selv fundet hendes konfirmation samt hvornår hun fraflyttede sognet, leder
nu efter hendes brylup men har ikke fundet det inu, det tyder ikke på at hun
er viet i hendes føde sogn, hun flyttede til Humlum hvor hun er gift med
Jens Chr. Jacobsen.
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 02-12-06 22:26

futtog skrev:
> [...]
> er viet i hendes føde sogn, hun flyttede til Humlum hvor hun er gift med

Hej

Prøv at kigge under:

Søndbjerg-Odby
1774-1814
Opslag 220

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : futtog

Dato : 02-12-06 22:36

Hej
Tak Flemming
Det er hende der blev døbt der,har jeg ret når jeg siger at hun blev født
22nov.
Men jeg kan stadig ikke hitte hendes brylup hverken i thy eller Humlum, har
nogen lyst at prøve.
mvh. Preben Poulsgaard