MS Windows
briani 27239
Mangler driver
Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-06 17:59

Hej
Ved ikke om det er den rigtige gruppe men prøver.
Har 2 DVD drev hvor af den ene er med brænder nu kan jeg ikke se dvd film eller brænde dvder men afspille musik cder har fundet ud
af at jeg mangler driver ( hvor de så er blevet af) eller at opdater dem,jeg kan se at der er 2 driver ,de hedder Sony DVD RW DW
Q28A og ATAPI DVD rom 16x er der nogen der kan hjælp.
Per

Fra : Snuden

Dato : 02-12-06 18:19

On Sat, 2 Dec 2006 17:58:40 +0100, "Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>Q28A og ATAPI DVD rom 16x er der nogen der kan hjælp.

Kig på producenternes hjemmeside. Og husk at installere de seneste
drivere til dit bundkort, alternativt diskcontrollere hvis du ikke
bruger de indbyggede
--
Snuden

Fra : Peter

Dato : 03-12-06 02:12

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> driver ( hvor de så er blevet af) eller at opdater dem,jeg kan se at der
> er 2 driver ,de hedder Sony DVD RW DW Q28A og ATAPI DVD rom 16x er der

Du skal installere ASPI driver. Force ASPI 1.7, har aldrig givet nogen form
for problemer, og kan downloades her:
http://www.afterdawn.com/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm

Du skal også have installeret en codec pakke. Jeg plejer at bruge K-Lite
mega Codec pack.
Installer den uden at ændre noget i opsætningen, så virker alt. Kan hentes
her:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm

PeterB