MS Windows
briani 27239
SP2
Fra : jane

Dato : 02-12-06 15:32

Hvis jeg opdater/installer SP2..kan jeg så komme af med den igen, hvis jeg
får problemer med programmer, eller andet, som jeg har hørt andre har haft?

Hvis ja, hvordan? Gendanne computeren som dagen før, eller ved hjælp af
tilføj eller fjern ?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : emj

Dato : 02-12-06 16:05

jane skrev:

>Hvis jeg opdater/installer SP2..kan jeg så komme af med den igen, hvis jeg
>får problemer med programmer, eller andet, som jeg har hørt andre har haft?

Det er vist meget længe siden, at folk har fortalt dig det. )
Du kan roligt installere SP2 og bør da gøre det hurtigst muligt.

>Hvis ja, hvordan? Gendanne computeren som dagen før, eller ved hjælp af
>tilføj eller fjern ?

Du kan fjerne den igen i tilføj/fjern, men det får du ikke brug for.

Hilsen emj

Fra : Fjollefrans

Dato : 02-12-06 16:11

> Det er vist meget længe siden, at folk har fortalt dig det. )
> Du kan roligt installere SP2 og bør da gøre det hurtigst muligt.

husk dog lige at du som en del af SP2 får Windows firewall. hvis der
efterfølgende er noget der ikke virker kan det skyldes denne.

Fra : jane

Dato : 02-12-06 16:19

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote in

> husk dog lige at du som en del af SP2 får Windows firewall. hvis der
> efterfølgende er noget der ikke virker kan det skyldes denne.

Jeg bruger Zonealarm nu og den er jeg glad for, Jeg kan vel slå Windows
firewall fra og stadig benytte ZoneAlarm kan ikke?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Fjollefrans

Dato : 02-12-06 16:25

> Jeg bruger Zonealarm nu og den er jeg glad for, Jeg kan vel slå Windows
> firewall fra og stadig benytte ZoneAlarm kan ikke?

jo, Windows Firewall dukker op i kontrol panelet, der kan du slukke den.

Fra : Nicolai

Dato : 02-12-06 16:22

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Zonealarm nu og den er jeg glad for, Jeg kan vel slå Windows
> firewall fra og stadig benytte ZoneAlarm kan ikke?

Jo.

Fra : emj

Dato : 02-12-06 21:41

jane skrev:

> Jeg bruger Zonealarm nu og den er jeg glad for, Jeg kan vel slå Windows
>firewall fra og stadig benytte ZoneAlarm kan ikke?

Jeg mener at zonealarm er helt overflødig. Jeg har aldrig haft
problemer med at "nøjes" med windows firewall + mit virusprogram
"Kaspersky" og jeg bruger masser af tid på nettet hver eneste dag.

Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-12-06 22:00

On Sat, 02 Dec 2006 21:40:38 +0100, emj wrote:

> Jeg mener at zonealarm er helt overflødig. Jeg har aldrig haft
> problemer med at "nøjes" med windows firewall + mit virusprogram
> "Kaspersky" og jeg bruger masser af tid på nettet hver eneste dag.

Jeg mener at Kaspersky er helt overflødig. Jeg har aldrig haft
problemer med at "nøjes" med windows firewall og jeg bruger masser af tid
på nettet hver eneste dag.

Men jeg er også næsten eneste bruger af puteren, opdaterer widåzen løbende
og prøver at tænke mig om. Fruen bruger nettet meget lidt og følger mine
anviser strengt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 02-12-06 23:04

Peter Loumann skrev:

>Men jeg er også næsten eneste bruger af puteren, opdaterer widåzen løbende
>og prøver at tænke mig om. Fruen bruger nettet meget lidt og følger mine
>anviser strengt.

Fruer er jo lige så kvikke som mennesker
Jeg har til gengæld 4 børnebørn fra 3-10 år som har fri adgang til at
bruge min putter og alligvel har jeg ikke brug for zonealarm. De har
fri adgang til alt.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-12-06 11:34

Peter Loumann wrote:
> Men jeg er også næsten eneste bruger af puteren, opdaterer widåzen
> løbende og prøver at tænke mig om. Fruen bruger nettet meget lidt og
> følger mine anviser strengt.

Ja - så kan man styre det - men med 3 børn, der kommer lidt rundt på
internettet, og som kan finde på at åbne de mest underlige sider og
mails, så er et antivirus-program en OK ting

Jeg bruger Kaspersky 6 og Windows firewall (Den er Ok fra SP2 - før var
den noget mangelfuld) - og det fungerer fint her i huset

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Rado

Dato : 03-12-06 10:41

On Sat, 02 Dec 2006 21:40:38 +0100, emj <emj@> wrote:

>Jeg mener at zonealarm er helt overflødig. Jeg har aldrig haft
>problemer med at "nøjes" med windows firewall + mit virusprogram
>"Kaspersky" og jeg bruger masser af tid på nettet hver eneste dag.

ZoneAlarm holder også øje med hvad der prøver at sende data ud af
huset, og gør opmærksom på det, det gør Windows firewall svjv ikke.
Dvs. man kan forhindre programmer, både legale og illegale, i at sende
data ud, hvis man ikke ønsker det.

Der er faktisk en del legale programmer der sender ting og sager ud af
huset, hvad det er kan man ikke rigtig vide (medmindre man bruger en
packet sniffer). F.ex. oplevede jeg med et Shockwave spil at det både
ville logge mit keyboard og mus, samt sende data ud, begge dele sagde
jeg nej til. Der er programmer der har brug for at logge keyboard og
mus, men det her spil fungerer fint selv om man ikke giver det lov, så
hvorfor det spørger aner jeg ikke.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : jane

Dato : 02-12-06 16:22

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote in

Ok tak, det vil jeg så gøre :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-12-06 17:39

Hej jane, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ok tak, det vil jeg så gøre :)

Når du har gjort det og kørt så længe med det, at du er sikker på, du
ikke vil afinstallere SP2 igen, kan du evt. tage en kikker på:

<http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm>

Jeg tænker specielt på det med Service Packs (omend det andet med
$NtUnintallxxxxxxxx$ også kan bruges, hvis man har lyst).

Selv den største disk bliver med tiden for lille, hvis man lader alle
overflødige slagger hobe sig op.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm