MS Windows
briani 27239
Service packs
Fra : sdsf

Dato : 02-12-06 14:28

Hej

Den service pack 2 som jeg hentede til windowsXP for nogle år siden,
er det den samme som den jeg kan hente på microsofts hjemmeside idag?
eller er der tilføjet en masse rettelser?

Windows 2000 server, kan den opdateres med nogle få servicepacks som
kan hentes på microsofts hjemmeside?

Fra : Fjollefrans

Dato : 02-12-06 14:53

> Den service pack 2 som jeg hentede til windowsXP for nogle år siden,
> er det den samme som den jeg kan hente på microsofts hjemmeside idag?
> eller er der tilføjet en masse rettelser?

pakken er den samme, men der er kommet en masse andre rettelser, som du skal
ha' maskinen en tur forbi Microsoft Update for at få

> Windows 2000 server, kan den opdateres med nogle få servicepacks som
> kan hentes på microsofts hjemmeside?

der er en SP4 til Windows 2000 Server, men som med XP masser af rettelser
siden.

-FF

Fra : Snuden

Dato : 02-12-06 18:17

On Sat, 2 Dec 2006 14:52:46 +0100, "Fjollefrans"
<eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote:

>pakken er den samme, men der er kommet en masse andre rettelser, som du skal
>ha' maskinen en tur forbi Microsoft Update for at få

Jeg satte en æske op med XP SP2 og Office 2003 Pro for et par uger
siden.. Der lå samlet set 80, (du læste rigtigt: FIRS) opdateringer og
ventede på MS Update.. og så har de skubbet SP3 til 2008 :((
--
Snuden

Fra : Rado

Dato : 03-12-06 10:45

On Sat, 02 Dec 2006 18:17:16 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> og så har de skubbet SP3 til 2008 :((

Som var lovet skulle komme før Vista blev sluppet ud. Der går rygter
om at de har udskudt SP3 for at få folk til at købe Vista i stedet.

Men er SP3 egentlig ikke bare en opsummering af alle de opdateringer
der er kommet i tidens løb, så man alligevel har det hele når den
kommer, hvis man ellers opdaterer løbende?

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-12-06 11:17

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Som var lovet skulle komme før Vista blev sluppet ud. Der går rygter
> om at de har udskudt SP3 for at få folk til at købe Vista i stedet.

ikke usandsynligt, men jeg hørte det nu som om at MS havde flyttet folk fra
SP3 til Vista da dette har været forsinket i den grad det har

> Men er SP3 egentlig ikke bare en opsummering af alle de opdateringer
> der er kommet i tidens løb, så man alligevel har det hele når den
> kommer, hvis man ellers opdaterer løbende?

jo, har ingen speciel værdi for folk der har holdt sin maskine opdateret
løbende, måske de kune finde på at inkludere ting som Internet Explorer 7 og
måske nyeste version af .NET Framework

Fra : jda

Dato : 03-12-06 12:50

Sun, 03 Dec 2006 10:45:17 +0100 hamrede Rado i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Som var lovet skulle komme før Vista blev sluppet ud. Der går rygter
> om at de har udskudt SP3 for at få folk til at købe Vista i stedet.

Der går rygter om så mange ting. Det gør det dog ikke nødvendigvis rigtigt.

> Men er SP3 egentlig ikke bare en opsummering af alle de opdateringer
> der er kommet i tidens løb, så man alligevel har det hele når den
> kommer, hvis man ellers opdaterer løbende?

Måske og måske ikke. Sådan var det i hvert fald ikke med SP 2 til XP. Der
kom ud over opsummerede rettelser en hel del ny eller ændret funtionalitet
til. Ellers ville det jo heller ikke tage ret mange programmører ret lang
tid at lave en cummulativ opdatering og så kalde den en service pack

--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-12-06 13:02

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sp: Hvorfor er topposting så slemt?
> Sv: Topposting
> Sp: Hvad er det mest irriterende på Usenet?

Hvis jeg kører Belarc advisor fortæller den mig at jeg kører Windows XP SP3,
så mon ikke MS blot samler sp2 + alle udsendte updates og kalder dem samlet
SP3
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : jda

Dato : 04-12-06 02:41

Sun, 3 Dec 2006 13:02:19 +0100 hamrede Paul Østerby Sørensen i tastaturet
> [...]

> så mon ikke MS blot samler sp2 + alle udsendte updates og kalder dem samlet
Det er længe siden at der begyndte at stå SP3 på nogle af MS updates. Det
beviser kun at de arbejder på SP3. Hvis du kigger på historien så var det
ikke sådan med SP1 og SP2

Fra : Snuden

Dato : 04-12-06 17:39

On Mon, 4 Dec 2006 02:41:03 +0100, jda <wh@tever.not> wrote:

> [...]
>beviser kun at de arbejder på SP3. Hvis du kigger på historien så var det

Øh.. joh.. der stod da SP2 på en del opdateringer inden selve SP'en
blev frigivet.
--
Snuden

Fra : jda

Dato : 05-12-06 14:10

Mon, 04 Dec 2006 17:39:07 +0100 hamrede Snuden i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Øh.. joh.. der stod da SP2 på en del opdateringer inden selve SP'en
> blev frigivet.

Det gjorde der. Men SP2 var langt mere end bare end en kummulativ
opdatering. Den kom med nye og ændrede funktioner.

Fra : Snuden

Dato : 05-12-06 17:39

On Tue, 5 Dec 2006 14:09:38 +0100, jda <wh@tever.not> wrote:

> [...]
>
>Det gjorde der. Men SP2 var langt mere end bare end en kummulativ
>opdatering. Den kom med nye og ændrede funktioner.

Som de fleste SP'ere nu engang gør, yep
--
Snuden

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 02-12-06 20:00

sdsf wrote :

> Windows 2000 server, kan den opdateres med nogle få servicepacks som
> kan hentes på microsofts hjemmeside?

SP4:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/w2k/sp4/uk/w2ksp4_en.exe
Jeg vil anbefale at du "brygger" en ny CD med SP4 indbygget.

Roll-up som indeholder rettelser fra SP4 til 30/4-05:
http://www.microsoft.com/windows2000/server/evaluation/news/bulletins/rollup.mspx

--
/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : sdsf

Dato : 02-12-06 21:26

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil anbefale at du "brygger" en ny CD med SP4 indbygget.
>
> Roll-up som indeholder rettelser fra SP4 til 30/4-05:

Tak, det ser godt ud.

Er det sådan at SP4 inkluderer de foregående SP1+SP2+SP3?

Eller skal man installerer dem alle?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-12-06 21:38

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev :

>Er det sådan at SP4 inkluderer de foregående SP1+SP2+SP3?

Ja.

>Eller skal man installerer dem alle?

Nej.

--