operasangerinde på tyske ZDF - hvem?
Fra : uh

Dato : 01-12-06 23:10

Hun sang i et velgørenhedsprogram i onsdags kl. 20-2130 sammen med sin
datter. De sang en skøn tostemmig lille ting med deres prægtige stemmer -
hvad hedder sangen mon og især: hvad var navnet på damen/damerne? Det lød
som noget i retning af Monzerat Caballier.

Håber nogen kan hjælpe - jeg vil gerne høre de damer igen - det var ren
englelyd!

Mvh uh

Fra : bonfils

Dato : 01-12-06 23:35

On 01 dec 2006, someone impersonating "uh" <uibpvækmeddette@mail.dk>
came to dk.kultur.musik and said:

> [...]
> damen/damerne? Det lød som noget i retning af Monzerat Caballier.
>
> Håber nogen kan hjælpe - jeg vil gerne høre de damer igen - det var

Ja, det var da meget godt hørt - for så kan det næsten kun være den
spanske (katalanske) sopran Montserrat Caballé:

http://en.wikipedia.org/wiki/Montserrat_Caball%C3%A9

Udenfor operakredse er hun nok mest kendt for at have sunget "Barcelona"
sammen med Freddie Mercury.

Jeg så ikke det pågældende program, så jeg har ikke noget gæt på, hvem
den anden er...

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : uh

Dato : 01-12-06 23:59

"bonfils" <kim@bonfils.your.underwear.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen med Freddie Mercury.
>
> Jeg så ikke det pågældende program, så jeg har ikke noget gæt på, hvem

Super Kim Bonfils.Tak skal du have for hurtigt svar - og jo, det er hende!
Det var iøvrigt datteren hun sang duet med.

Nu skal jeg så bare have opstøvet noget musik med hende - hurtigt!! det
ønsker jeg mig i julegave.

Mange tak siger uh