Solcelledrevet ventilator - er det en ngod~
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 18:35

Umiddelbart lyder det rigtig smart at udskifte den "gamle" ventilator
med en, der drives af solceller.
Jeg ved godt, at tidspunktet ikke er et bedste, men der skal jo noget
maritimt på ønskesedlen ... ...
Shipshoppen - f.eks. - har en Sunvent til kr. 598,- (ca. 20 kub.m./t) og
en Solara, der kan lade batteriet op til "aftenbrug" til kr. 1.585,- med
en kapacitet på 25 kub.m/t.

Er der nogen i gruppen, der har installeret en af disse eller andet
(måske bedre) mærke og vil fortælle lidt om erfaringerne?

Er 20-25 kub.m/t noget der "rykker"? ... Det svarer vel ikke til meget
mere end en udskiftning af hele kahytten på en mellemstor sejlbådbåd
(f.eks.et rum på ca. 2m*3m*4m) én gang i timen? Men det er måske
tilstrækkeligt? Kører den kun i solskinsvejr? Larmer den? Er den lige så
tæt som de kendte af rustfrit stål? ...

pft.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Niels & Astrid

Dato : 01-12-06 22:09

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart lyder det rigtig smart at udskifte den "gamle" ventilator med
> en, der drives af solceller.
> Jeg ved godt, at tidspunktet ikke er et bedste, men der skal jo noget
> maritimt på ønskesedlen ... ...
> Shipshoppen - f.eks. - har en Sunvent til kr. 598,- (ca. 20 kub.m./t) og
> en Solara, der kan lade batteriet op til "aftenbrug" til kr. 1.585,- med
> en kapacitet på 25 kub.m/t.
>
> Er der nogen i gruppen, der har installeret en af disse eller andet (måske
> bedre) mærke og vil fortælle lidt om erfaringerne?

> [...]

Hent en gratis SPAMfighter her.