Autoindex - om rust... Audi bedst - Merce~
Fra : TDN

Dato : 01-12-06 13:49

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-12-06 15:47

Så går det jo slet ikke så dårligt endda...

Jeg har lige været til syn med udviddet eftersyn med min Kia Clarus fra
12/2000.

Det var et kombineret periodesyn og vintereftersyn (tilbud fra Falck) Det
tog 45 minutter.

Den er Dinetrolbehandlet een gang for 2 år siden, og der var absolut intet
rust at komme efter.

I øvrigt heller ikke andre fejl - bortset fra en enkelt lygte der ikke stod
korrekt.

Så for en bundplaceret bil er det vel ikke så ringe . . .

Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 St.car 2000

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/457B6FC9-BC64-4954-A419-20A04563A704/0/2829.pdf

Fra : TDN

Dato : 01-12-06 15:51

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tog 45 minutter.
>
> Den er Dinetrolbehandlet een gang for 2 år siden, og der var absolut intet

Man kan vel også ligeså godt erkende det ofte ikke er godt nok fra fabrikken
og så selv ofre en gang dinitrol. Det ville jeg gøre hvis jeg købte ny bil.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-06 16:54

Kim Olsen skriver:

> Så for en bundplaceret bil er det vel ikke så ringe . . .

Læg mærke til at det er bilejerne der er blevet spurgt om hvordan de
mener at deres bil har det med rust. Det er ikke en hitliste lavet over
rustne biler, men over hvordan ejerne mener at bilerne er
modstandsdygtige overfor rust......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-12-06 00:10

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> mener at deres bil har det med rust. Det er ikke en hitliste lavet over
> rustne biler, men over hvordan ejerne mener at bilerne er

Her er en rustindeks fra 2005 med liste over 98/99 og 01/02-modeller:
http://www.motor.no/templates/vis_sak.cfm?dok_id=519
Hyundai Accent på jumboplass i begge lister. MB imponerer ikke (i en
tilsvarende undersøkelse for noen år siden blant 1992-modeller var Mercedes
W124 bilen som rustet aller minst - mindre enn helgalvaniserte Audi 100).

Rust er da også en av grunnene til at valget falt på W140 S-klasse fremfor
W210 E-klasse for mitt vedkommende...

--
Michael Nielsen

1991 Mercedes-Benz 400 SE