MS Windows
briani 27239
Hjælp , kan ikke få gang i 160GB ata disk
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 19:27

Hej.
Jeg har problemer med at få gang i en ny ata harddisk på 160 gb, under
WinXP.

Jeg ville gerne have max str. partition og ntfs.
Det kan jeg tilsyneladende ikke, hverken via XP eller Partition Magic 8.0

Hvad går der mon galt?

Erik

Fra : Pluto

Dato : 01-12-06 20:13

"Erik M. Nielsen" <admin på campingtips.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville gerne have max str. partition og ntfs.
> Det kan jeg tilsyneladende ikke, hverken via XP eller Partition Magic 8.0

Ældre computere kan ikke klare mere end 137GB.

Ellers ville jeg prøve disken i en usb-boks. Da skulle der ikke være problemer uanset
computerens alder.

Fra : Bc

Dato : 01-12-06 20:31

> [...]
>
> Jeg ville gerne have max str. partition og ntfs.
> Det kan jeg tilsyneladende ikke, hverken via XP eller Partition Magic 8.0

Har du prøvet i Kontrolpanel / administration / Computer administration /
Diskhåndtering?

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 01-12-06 21:00

> [...]
>
> Jeg ville gerne have max str. partition og ntfs.
> Det kan jeg tilsyneladende ikke, hverken via XP eller Partition Magic 8.0

hej
nu skriver du ikke noget om hvad fabrikat den er, så er det jo lidt svært.
er det en maxtor,installere du maxblast (den medfølgenede cd) så går alt som
en leg.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 22:50

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det en maxtor,installere du maxblast (den medfølgenede cd) så går alt

Det er en Seagate Baracuda 7200.9. 160 GB

Jeg kan lave partitionen, men jeg kan ikke formattere den. Den stopper efter
ca. 60 - 70%

Så har jeg downloadet et program fra Seagate der tilsyneladende med succes
laver en partition og formatterer den.
Men - XP kan stadig ikke bruge den. Siger at den ikke er formatteret.

Erik

Erik

Fra : Snuden

Dato : 02-12-06 12:19

Hvilken servicepack kører du med?
--
Snuden

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 02-12-06 13:49

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken servicepack kører du med?
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

hej
jeg har engang sat sådan en i ,brugte win98 startdiskette,fdisk,og så kørte
den.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 14:47

> [...]
> hej
> jeg har engang sat sådan en i ,brugte win98 startdiskette,fdisk,og så

Jo, men - det er formatteringen der svigter. Partitionen kan godt laves.

Erik

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 02-12-06 20:47

> Jo, men - det er formatteringen der svigter. Partitionen kan godt laves.
>
> Erik

hej
det var heller ikke det bare kør fdisk gør ikke noget.
sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-06 14:46

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken servicepack kører du med?
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

SP2

Erik

Fra : Snuden

Dato : 02-12-06 18:15

On Sat, 2 Dec 2006 14:46:24 +0100, "Erik M. Nielsen" <admin på
campingtips.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>SP2

Så skal du kigge på alderen på BIOS på dit bundkort, eller evt.
overveje om du står med en defekt harddisk
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 16:42

> [...]
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Havde et andet bundkort liggende. Og med det i, er der ingen problemer.
Tak for alle tipsene!
Erik