Lys!
Fra : Katjastrofen

Dato : 26-06-01 15:28

Jeg vil egentlig bare høre, lidt omkring lys til oplysning af akvarier!

pt har jeg et selvlavet skummelt amatur, som ikke er det kønneste, men det
virker *GG*

Mit spørgsmål er så.. - idet at mit amatur er møggammelt og næsten mølædt,
skal jeg have skiftet rørerne ud.. eller selve amaturet.. - startede med
ideen om rørerne.. men blev helt paf.. over de forskellige slags...

Og så var det jeg tænkte.. om man egentlig ikke kunne købe nogle
"hængelamper" *LÅL* aner ikke hvad de hedder.. men altså lamper som hænger
ned over et spisebord eller sofaen el. lign. - dvs lys der kommer fra en alm
pære. Hmm.. kan i forstå hvor jeg vil hen ?? - Jeg mener, har hørt nogle
bruger alm rør i deres amatur, så kan man vel også bruge en alm lampe.. hvis
den selvfølgelig lyser nok op :)

katja :)

Fra : ole larsen

Dato : 26-06-01 15:45

Katjastrofen skrev i meddelelsen <9ha68h$2cj5$1@news.cybercity.dk>...
>Jeg vil egentlig bare høre, lidt omkring lys til oplysning af akvarier!
>katja :)
Der er et hav af artikler på www.thekrib.com og vist osse på en Dansk
(thomas d kruger ???)

Ole

Fra : Katjastrofen

Dato : 26-06-01 15:52

> Der er et hav af artikler på www.thekrib.com og vist osse på en Dansk
> (thomas d kruger ???)
>
> Ole

Takker mange gange for linket.. vil kigge lidt på det, men tvivler på jeg
bliver meget klogere, når jeg har svært ved at finde ud af det på dansk, og
så ligefrem at skulle læse det på engelsk fagsprog.. hehe.. men jeg giver
det da lige et forsøg... idet der er pænt mange artikler.. kan være nogle af
dem er let tilgængelige :)

katja

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 26-06-01 17:58

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Der er et hav af artikler på www.thekrib.com og vist osse på en Dansk
> (thomas d kruger ???)
>
> Ole

Hejsa

Så er det vist tid til et link igen... :)
http://www.akvariet.dk/artikler/lys.html

Deri kan man bla. læse at man skal have 1w lystofrør = 5w alm. pære for at
kompensentere for spektrumforskelle (sådan cirka..). Det står under formler.

Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk