Erfaringer med Fiat Multipla 1,9 JTD
Fra : Allan \(privat\)

Dato : 30-11-06 13:32

Tænker på at købe en Fiat Multipla 1,9 JTD.

Så hvordan syntes du din køre??
Hvorlangt køre den på en liter diesel

Hvad regner du med eller har hørt, motoren ville kunne
køre......300.000-500.000Km?

/Allan

Fra : Rikke og Per

Dato : 30-11-06 17:33

"Allan (privat)" <ingen_spam_til_mig_allan@copenhagenguitars.dk> skrev i en
meddelelse news:456ecf49$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Så hvordan syntes du din køre??
> Hvorlangt køre den på en liter diesel
>
> Hvad regner du med eller har hørt, motoren ville kunne

Har kørt 25.000 km i Multipla 1,9 JTD (årgang 2000) i det år vi har haft
den. (Bl.a. en tur Italien i sommer, som blev 3 dage forlænget p.g.a. et
knækket koblingskabel i Syd-Tyskland!!)
Bilen kører godt, er nem at køre og kører ca. 14-16 km/ltr. Bilen er bred og
kan opleves lidt bøvlet at parkere (og komme ud af) i smalle p-båse.
Multiplaén har nogle smånykker (efter sigende typisk for en FIAT) som f.eks.
dørhåndtag som bliver oppe, gummilister som falder af, centrallås som ikke
altid fungerer o.s.v. - alt sammen noget vi har lært at leve med, men som
alligevel trækker ned! (Vi har tidligere kørt Toyota og oplevet da IKKE
sådanne problemer).
Alt i alt, er vi ganske godt tilfreds og tør godt anbefale en Multipla 1,9
JTD til andre.

m.v.h.
Per

PS: Jeg håber og tror, at den kører noget længere end 300.000 km, men nok
ikke uden bøvl!!!!

Fra : KASO

Dato : 02-12-06 09:44

> [...]
>
> Så hvordan syntes du din køre??
> Hvorlangt køre den på en liter diesel
>
> Hvad regner du med eller har hørt, motoren ville kunne

Værd opmærksom på den manglende sikkerhed! Efter crashtest advarede FDM mod
bilen....
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=7&id2=95

Fra : John Sahl

Dato : 02-12-06 22:03

KASO wrote:
> Værd opmærksom på den manglende sikkerhed! Efter crashtest advarede
> FDM mod bilen....
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=7&id2=95

Hvilken bil anbefaler du så i stedet, som tilbyder samme muligheder mht
plads og pris?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
John Sahl / Idérig fanden

Fra : KASO

Dato : 14-12-06 07:27

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil anbefaler du så i stedet, som tilbyder samme muligheder mht
> plads og pris?

Der står ikke, om det er nyt eller brugt - men som ny, kan en Renault Grand
Scénic 1.5 dCi byde på flere sæder eller mere bagageplads (eller et mix) og
langt højere sikkerhed - til samme pris. Samtidig er Renault'en langt bedre
rustbeskyttet. Man må så undvære 14 HK - men sparer til gengæld en hel del
diesel. Ellers må man betale lidt mere og få en 1.9dCi - eller en 2.0 dCi -
så kommer man ikke til at savne motorkraft, men den lille 1.5 gør det
faktisk forbavsende godt.

Om man foretrækker Fiat'ens indretning med 2x3 sæder er jo en smagssag - men
jeg synes ikke den er værd at ofre enhver form for sikkerhed på.