/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vågen lastbilchauffør ?
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-06 12:16

http://nordjyske.dk/index.aspx?page=3&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D2171230%26TelegramType%3D3

Uheldet skete, da en lastbil på vej ned i tunnellen fra Kridtsvinget
under et vognbaneskift påkørte en personbil på venstre bagskærm. Ved
sammenstødet drejede personbilen en kvart omgang rundt og blev hængende
foran på lastbilen.

Lastbilchaufføren opdagede ikke påkørslen og fortsatte ned gennem
tunnellen og første efter 350 meter standsede, fordi han troede
lastbilen var punkteret.

Først da han steg ud fra førerhuset fandt han personbilen hængende
foran på lastbilens kofanger.
-----

Hvordan i alverden kan det overhovedet lade sig gøre at en
lastbilchauffør ikke ser en personbil der skubbes foran ? Jeg kan ikke
se anden årsag end at han har været ualmindeligt uopmærksom...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



 
 
Christian B. Andrese~ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-11-06 12:30


Henrik Stidsen wrote:
> Hvordan i alverden kan det overhovedet lade sig gøre at en
> lastbilchauffør ikke ser en personbil der skubbes foran ? Jeg kan ikke
> se anden årsag end at han har været ualmindeligt uopmærksom...

Det kan jo være svært at passe mobil, kaffemaskine, GPS, walkie og
avisen samtidig med at man forsøger at hodle sig på vejen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Michael Jørgensen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 30-11-06 12:22

[snip]
> Hvordan i alverden kan det overhovedet lade sig gøre at en
> lastbilchauffør ikke ser en personbil der skubbes foran ? Jeg kan ikke
> se anden årsag end at han har været ualmindeligt uopmærksom...

Han er da lovlig undskyldt når han nu var igang med at brygge kaffe, så han
kunne vågne op. Det er faktisk utrolig ansvarligt sådan at tænke på de andre
trafikanter...

Og så skal du altså holde op med sådan at være efter de der chauffører. De
ved trods alt bedst

Mvh
Michael




Jørgen M. Rasmussen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 30-11-06 12:55


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan i alverden kan det overhovedet lade sig gøre at en lastbilchauffør
> ikke ser en personbil der skubbes foran ? Jeg kan ikke se anden årsag end
> at han har været ualmindeligt uopmærksom...
>
Han sad og var i gang med at fylde en flaske. Når en mand skal, så skal han.
Kan du måske bare stoppe med at pi..? ;).



Allan Gensch (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Gensch


Dato : 30-11-06 13:00

Ja dumme at høre på er i sku
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.f2df7d6b0da87ab9.34878@news.hs235.dk...
> http://nordjyske.dk/index.aspx?page=3&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D2171230%26TelegramType%3D3
>
> Uheldet skete, da en lastbil på vej ned i tunnellen fra Kridtsvinget under
> et vognbaneskift påkørte en personbil på venstre bagskærm. Ved
> sammenstødet drejede personbilen en kvart omgang rundt og blev hængende
> foran på lastbilen.
>
> Lastbilchaufføren opdagede ikke påkørslen og fortsatte ned gennem
> tunnellen og første efter 350 meter standsede, fordi han troede lastbilen
> var punkteret.
>
> Først da han steg ud fra førerhuset fandt han personbilen hængende foran
> på lastbilens kofanger.
> -----
>
> Hvordan i alverden kan det overhovedet lade sig gøre at en lastbilchauffør
> ikke ser en personbil der skubbes foran ? Jeg kan ikke se anden årsag end
> at han har været ualmindeligt uopmærksom...
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
>
>



Per JM Olsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Per JM Olsen


Dato : 30-11-06 13:07


"Allan Gensch" <arg@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:456ec7bd$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja dumme at høre på er i sku

Måske, men jeg forstår nu heller ikke hvordan man kan overse at man er kørt
ind i en bil?

- Vi skal nu heller ikke køre hetz på lastbil chaufførne, for bilister kan
åbenbart også "overse" at de har kørt en mand over... eller resterne af
ham....

Hvad er det dog der sker i trafikken...

Mvh Per



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 13:11


"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ekmhih$or6$1@news.net.uni-c.dk...

KLIP

> Måske, men jeg forstår nu heller ikke hvordan man kan overse at man er
> kørt ind i en bil?
>
> - Vi skal nu heller ikke køre hetz på lastbil chaufførne, for bilister kan
> åbenbart også "overse" at de har kørt en mand over... eller resterne af
> ham....
>
> Hvad er det dog der sker i trafikken...

Det har _absolut intet_ med trafikken at skaffe....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 30-11-06 19:14


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:456eca6d$0$2108
>
> Det har _absolut intet_ med trafikken at skaffe....
>
Hvad kom først, hønen el. ægget? ;).



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 19:20


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:456f1f50$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det har _absolut intet_ med trafikken at skaffe....
>>
> Hvad kom først, hønen el. ægget? ;).

Eva og dernæst Adam og så var problemerne lige for hånden.

PS: Ellers fatter jeg ikke en pind af, hvad du mener..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 30-11-06 19:52


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f20f4$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> PS: Ellers fatter jeg ikke en pind af, hvad du mener..;)
>
Om det var chaufførerne el. trafikken som kom først. Er I allerede gået i
seng derovre i det mørke? ;).



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 19:53


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:456f2850$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> PS: Ellers fatter jeg ikke en pind af, hvad du mener..;)
>>
> Om det var chaufførerne el. trafikken som kom først.

Der opstod først trafik da Adam kom til..

> Er I allerede gået i seng derovre i det mørke? ;).

Nope, lader op til en god omgang badminton med genboen. Vi skal spille kl.
21:00..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 30-11-06 19:58


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f28b4$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nope, lader op til en god omgang badminton med genboen. Vi skal spille kl.
> 21:00..;)

Ham med Volvo'en vinder



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 20:00


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:hRFbh.24896$E02.9950@newsb.telia.net...

KLIP

>> Nope, lader op til en god omgang badminton med genboen. Vi skal spille
>> kl. 21:00..;)
>
> Ham med Volvo'en vinder

Det mest utrolige er nu, det gør han hver og eneste gang..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 30-11-06 20:02

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f2a45$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det mest utrolige er nu, det gør han hver og eneste gang..

Ja verden ér forunderlig. Måske man skulle vædde?



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 20:03


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:0VFbh.24897$E02.10167@newsb.telia.net...

KLIP

>> Det mest utrolige er nu, det gør han hver og eneste gang..
>
> Ja verden ér forunderlig. Måske man skulle vædde?

Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 30-11-06 20:06

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f2b21$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.

LOL - what a world



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 20:08


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:9YFbh.24898$E02.10168@newsb.telia.net...

KLIP

>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>
> LOL - what a world

Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-06 20:27

On Thu, 30 Nov 2006 20:08:24 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>news:9YFbh.24898$E02.10168@newsb.telia.net...
>
>KLIP
>
>>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>>
>> LOL - what a world
>
>Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)

Nu er det ikke sådan at ham med Volvoen lider af alvorlig
personlighedsspaltning og spiller på begge sider af nettet - 2 Volvoer
i samme by er for usandsynligt )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 20:34


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:e2cum2tqt5bshhf7gk5pbuplss256bsf28@4ax.com...

KLIP

>>>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>>>
>>> LOL - what a world
>>
>>Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)
>
> Nu er det ikke sådan at ham med Volvoen lider af alvorlig
> personlighedsspaltning og spiller på begge sider af nettet - 2 Volvoer
> i samme by er for usandsynligt )

Ha, vi er endda oppe på 3 Volvoer, 1 Nissan Silvia, 1 Alfa Romeo samt en
Peugeot..

Det er dog kun ham med Volvoen, der spiller med mig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-06 20:48

On Thu, 30 Nov 2006 20:34:08 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:e2cum2tqt5bshhf7gk5pbuplss256bsf28@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>>>>
>>>> LOL - what a world
>>>
>>>Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)
>>
>> Nu er det ikke sådan at ham med Volvoen lider af alvorlig
>> personlighedsspaltning og spiller på begge sider af nettet - 2 Volvoer
>> i samme by er for usandsynligt )
>
>Ha, vi er endda oppe på 3 Volvoer, 1 Nissan Silvia, 1 Alfa Romeo samt en
>Peugeot..
>
>Det er dog kun ham med Volvoen, der spiller med mig..

hvor blev Citroen'erne og Fiat'erne af - udeladt bare for at fornærme
mig? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 21:56


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:e9dum21uvmi0k1hcu77aeag8agvsjapu1p@4ax.com...

KLIP

>>>>>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>>>>>
>>>>> LOL - what a world
>>>>
>>>>Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)
>>>
>>> Nu er det ikke sådan at ham med Volvoen lider af alvorlig
>>> personlighedsspaltning og spiller på begge sider af nettet - 2 Volvoer
>>> i samme by er for usandsynligt )
>>
>>Ha, vi er endda oppe på 3 Volvoer, 1 Nissan Silvia, 1 Alfa Romeo samt en
>>Peugeot..
>>
>>Det er dog kun ham med Volvoen, der spiller med mig..
>
> hvor blev Citroen'erne og Fiat'erne af - udeladt bare for at fornærme
> mig? )

Derfor ikke, men vi har da en enkelt Hyundai Sonata med.

Ham spiller vi godt nok ikke med..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-06 22:05

On Thu, 30 Nov 2006 21:56:13 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:e9dum21uvmi0k1hcu77aeag8agvsjapu1p@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>>>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>>>>>>
>>>>>> LOL - what a world
>>>>>
>>>>>Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)
>>>>
>>>> Nu er det ikke sådan at ham med Volvoen lider af alvorlig
>>>> personlighedsspaltning og spiller på begge sider af nettet - 2 Volvoer
>>>> i samme by er for usandsynligt )
>>>
>>>Ha, vi er endda oppe på 3 Volvoer, 1 Nissan Silvia, 1 Alfa Romeo samt en
>>>Peugeot..
>>>
>>>Det er dog kun ham med Volvoen, der spiller med mig..
>>
>> hvor blev Citroen'erne og Fiat'erne af - udeladt bare for at fornærme
>> mig? )
>
>Derfor ikke, men vi har da en enkelt Hyundai Sonata med.
>
>Ham spiller vi godt nok ikke med..;)

Han har vel råd til at lade andre spille for sig
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele

BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 22:09


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:7rhum2p018dvs7tmg6iqgo1el12b2p3csq@4ax.com...

KLIP

>>>>>>>> Det har vi prøvet, men ham med Volvoen tabte.
>>>>>>>
>>>>>>> LOL - what a world
>>>>>>
>>>>>>Jep, han har det sku ikke helt nemt, ham med Volvoen..)
>>>>>
>>>>> Nu er det ikke sådan at ham med Volvoen lider af alvorlig
>>>>> personlighedsspaltning og spiller på begge sider af nettet - 2 Volvoer
>>>>> i samme by er for usandsynligt )
>>>>
>>>>Ha, vi er endda oppe på 3 Volvoer, 1 Nissan Silvia, 1 Alfa Romeo samt en
>>>>Peugeot..
>>>>
>>>>Det er dog kun ham med Volvoen, der spiller med mig..
>>>
>>> hvor blev Citroen'erne og Fiat'erne af - udeladt bare for at fornærme
>>> mig? )
>>
>>Derfor ikke, men vi har da en enkelt Hyundai Sonata med.
>>
>>Ham spiller vi godt nok ikke med..;)
>
> Han har vel råd til at lade andre spille for sig

Touché ... LOL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 18:15

BJ skrev:
>>> PS: Ellers fatter jeg ikke en pind af, hvad du mener..;)
>> Om det var chaufførerne el. trafikken som kom først.
> Der opstod først trafik da Adam kom til..
>
Og den blev først rigtig farlig da Eva, efterfølgende, kom til. for
indtil da havde Adam jo været helt alene.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Uffe Ravn (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 02-12-06 18:18

Finn Guldmann wrote:

>>> Om det var chaufførerne el. trafikken som kom først.
>> Der opstod først trafik da Adam kom til..
>>
> Og den blev først rigtig farlig da Eva, efterfølgende, kom til. for
> indtil da havde Adam jo været helt alene.

Og straks var distraktionsfaktoren opfundet.

Mvh. Uffe Ravn



Martin Bak (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 30-11-06 19:55


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f20f4$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:456f1f50$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Det har _absolut intet_ med trafikken at skaffe....
>>>
>> Hvad kom først, hønen el. ægget? ;).
>
> Eva og dernæst Adam og så var problemerne lige for hånden.
>
>
Øæhh.. var det ikke omvendt? Jeg misser måske noget her?

Martin



BJ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-11-06 19:56


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:ekn9dg$2p6m$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>>>> Det har _absolut intet_ med trafikken at skaffe....
>>>>
>>> Hvad kom først, hønen el. ægget? ;).
>>
>> Eva og dernæst Adam og så var problemerne lige for hånden.
>>
>>
> Øæhh.. var det ikke omvendt? Jeg misser måske noget her?

Nu skal du ikke sådan gå op i petitesser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Regnar Bang Lyngsø (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 01-12-06 01:09

wrote:

> Hvad kom først, hønen el. ægget? ;).

Er det ikke bedøvende ligegyldigt - kan vi ikke nøjes med at konkludere
at hanen i hvert fald kom.

Knus
Regnar

Jørgen M. Rasmussen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-12-06 11:00


"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse
news:1164931651.844149@askepot...
> wrote:
>
>> Hvad kom først, hønen el. ægget? ;).
>
> Er det ikke bedøvende ligegyldigt - kan vi ikke nøjes med at konkludere at
> hanen i hvert fald kom.
>
Nu kan fugle, høns etc., godt lægge ubefrugtede æg, uden en hane har været
på "banen". De æg vi køber, er fx. gennemlyst for at sikre de IKKE er
befrugtede. Men så vil festen naturligt stoppe her.



Christian B. Andrese~ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-11-06 13:05


Allan Gensch wrote:
> Ja dumme at høre på er i sku

Utvivlsomt
Men kan du komme med bedre forklaringer end mobil, kaffe, navigation,
avis etc. ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Christian B. Andrese~ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-11-06 13:05


Henrik Stidsen wrote:
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Han var sku' nok ved at ringe til VD

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Ukendt (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-06 18:33


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.f2df7d6b0da87ab9.34878@news.hs235.dk...
> http://nordjyske.dk/index.aspx?page=3&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D2171230%26TelegramType%3D3
>
> Uheldet skete, da en lastbil på vej ned i tunnellen fra Kridtsvinget under
> et vognbaneskift påkørte en personbil på venstre bagskærm. Ved
> sammenstødet drejede personbilen en kvart omgang rundt og blev hængende
> foran på lastbilen.
>
> Lastbilchaufføren opdagede ikke påkørslen og fortsatte ned gennem
> tunnellen og første efter 350 meter standsede, fordi han troede lastbilen
> var punkteret.
>
> Først da han steg ud fra førerhuset fandt han personbilen hængende foran
> på lastbilens kofanger.
> -----
>
> Hvordan i alverden kan det overhovedet lade sig gøre at en lastbilchauffør
> ikke ser en personbil der skubbes foran ? Jeg kan ikke se anden årsag end
> at han har været ualmindeligt uopmærksom...

Årsagen _kan_ da være det du beskriver, men hvis han nu er kørende i en
gammel lastbil, er der _meget_ støj. Derfor kan man altså sagtens snitte en
anden bil uden at opdage det - det giver ikke det vilde ryk i sådan en stor
bil!
Jeg har selv haft den tvivlsomme fornøjelse at "hænge fast" på en parkeret
bil, mens jeg var ved at bakke. Jeg fornemmede noget bevægelse i spejlet -
ud af øejenkrogen og der hang mindsanten en lille C5 fast i
sideafskærmingen.
Jeg har ligeledes under en vending "rørt" ved en lygtepæl - den lagde sig
ned og hvis ikke jeg var blevet gjort opmærksom på det, havde jeg aldrig
opdaget det!

Mvh Tommy



Henrik Stidsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-06 18:51

After serious thinking TBJ wrote :
> Årsagen _kan_ da være det du beskriver, men hvis han nu er kørende i en
> gammel lastbil, er der _meget_ støj. Derfor kan man altså sagtens snitte en
> anden bil uden at opdage det - det giver ikke det vilde ryk i sådan en stor
> bil!

Ja snitte den - men skubbe den 350m for derefter at stige ud og først
derefter opdage det ?

Jeg håber det er en langsnudet lastbil, ellers burde man vist også til
øjenlæge og bestille en førerhund...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Mads Stetter (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 30-11-06 20:33

Henrik Stidsen wrote:
>
> Jeg håber det er en langsnudet lastbil, ellers burde man vist også til
> øjenlæge og bestille en førerhund...

Jeg har fået fortalt af mine kollegaer, som så uheldet, at det var en
langsnudet model...

MVH Stetter



Tom (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 30-11-06 22:51

Hej,

Jeg kender ham der gjorde det og det er ikke en langsnudet model, der er
faktisk en alm. "mindre" nyere lastbil med lad og kran. Den kører med
lodder, som vi bruger til at teste brovægte med.
Jeg har ikke snakket med ham endnu, så jeg ved ikke hvordan det kunne ske.

Tom



Henrik Stidsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-06 23:29

Tom wrote :
> Jeg har ikke snakket med ham endnu, så jeg ved ikke hvordan det kunne ske.

Du må endelig melde tilbage når du har fået en forklaring! :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Mads Stetter (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 01-12-06 06:36

Henrik Stidsen wrote:
> Tom wrote :
>> Jeg har ikke snakket med ham endnu, så jeg ved ikke hvordan det
>> kunne ske.
>
> Du må endelig melde tilbage når du har fået en forklaring! :)

Ja, meget gerne..

Der kan man bare se hvordan historien kører mund til mund...

MVH Stetter



PMH (01-12-2006)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 01-12-06 09:02


"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:456fbf3e$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>
> Der kan man bare se hvordan historien kører mund til mund...
>
> MVH Stetter


Generelt for denne gruppe når det gælder lastbiler.
Hver gang en lastbil er nævnt i pressen, bliver der lynhurtigt
malet Jelved på væggen.
Er alle bilister også dømt idioter, bare fordi et par håndfulde
biler (8-10 stk.) kører hen over en mand på motorvejen..??
Nej vel... Så er det helt andre ting der er årsagen..

De som selv har prøvet at køre en lastbil, ved godt hvor
meget der skal til før det kan mærkes at man rammer noget.
Men at skubbe en personbil 350 meter, den er svær for
chaufføren at forklare. Jeg fatter det ihvertfald ikke.

Men at køre hen over en mand på motorvejen, for derefter
at kigge i spejlet og sige, hov, jeg kørte vist over noget, og
så bare køre videre... Det er for mig uforklarligt, og burde
give en frakendelse af førerretten for bestandigt..


PMH



Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 18:14

Henrik Stidsen skrev:
>> Årsagen _kan_ da være det du beskriver, men hvis han nu er kørende i
>> en gammel lastbil, er der _meget_ støj. Derfor kan man altså sagtens
>> snitte en anden bil uden at opdage det - det giver ikke det vilde ryk
>> i sådan en stor bil!
> Ja snitte den - men skubbe den 350m for derefter at stige ud og først
> derefter opdage det ?
> Jeg håber det er en langsnudet lastbil, ellers burde man vist også til
> øjenlæge og bestille en førerhund...
>
Skal jeg virkelig ud og lave en konkret måling før "man" indser at der
foran en lastbil kan være en personbil i området mellem fronten og hvor
chaufføreren kan se vejen?

Det jeg undere mig mest over, med det i Ålborg, er at han skal bruge 350
m for at få standset "når han er punkteret". Men måske han, af hensyn
til trafikken, ville ud af tunnellen før han stoppede.

Men at ramme en personbil med højre hjørne føles faktisk "kun" som en
punktering.

Har selv prøvet det nede i Tyskland, hvor et kvindemenneske havde
overhalet mig højre om mens jeg var ude i en overhaling. Da jeg så ville
trække ind igen opdagede jeg ikke den grå Bimmer der var lige ved mit
højre hjørne (at opdage en "asfaldtgrå" bil i sit topspejl kan godt være
lidt svært), med det resultat at jeg ramte hende i hendes venstre bagdør.

Forskellen til det i Ålborg er så at hun ikke blev hængende på min
front, men "blev ved med at køre", sikkert med speeder i bund, og kom ud
til venstre på tværs af vejen som skudt ud af en kanon. Og det var først
der at jeg opdagede at det var en påkørsel og ikke en punktering.

Mener jeg kun brugte ca 150 m til at få stoppet efterfølgende.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Fam. Olsen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 02-12-06 23:30


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:eksc83$27fq$1@newsbin.cybercity.dk...

> Skal jeg virkelig ud og lave en konkret måling før "man" indser at der
> foran en lastbil kan være en personbil i området mellem fronten og hvor
> chaufføreren kan se vejen?

Ja og har den så den nye blindvinkelspejl monteret udvendig er det endnu
nemmere for en bil at gemme sig der.

Jeg tror der er mange af dem der udtaler sig aldrig har siddet i førersædet
på en lastbil. Eller også bytter de om på højre og venstre side.


MVH Niels



Michael Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 04-12-06 08:53

> > Skal jeg virkelig ud og lave en konkret måling før "man" indser at der
> > foran en lastbil kan være en personbil i området mellem fronten og hvor
> > chaufføreren kan se vejen?
>
> Ja og har den så den nye blindvinkelspejl monteret udvendig er det endnu
> nemmere for en bil at gemme sig der.

Nu tvivler jeg stærkt på at biler gerne vil gemme sig. Jeg tror mere det er
et spørgsmål om at chauffører må indse at de er nød til at være bedre til at
orientere sig end gennemsnitsmennesket... Eller finde sig et andet arbejde.

> Jeg tror der er mange af dem der udtaler sig aldrig har siddet i
førersædet
> på en lastbil. Eller også bytter de om på højre og venstre side.

Det interessante er blot at det ikke har en skid med sagen at gøre - om man
har kørt en lastbil eller ej. Kan man ikke se hvad der er foran en, er det
dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.

Eller måske mener man automatisk som chauffør, at der gælder en
universalundskyldning - "jeg så ikke
barnet/bilen/træet/hunden/koen/konen/bussen, så det er altså ikke min
skyld"?

Mvh
Michael



Fam. Olsen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 04-12-06 19:47


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:el0k4r$fj2$1@news.al.sw.ericsson.se...
>> > Skal jeg virkelig ud og lave en konkret måling før "man" indser at der
>> > foran en lastbil kan være en personbil i området mellem fronten og hvor
>> > chaufføreren kan se vejen?
>>
>> Ja og har den så den nye blindvinkelspejl monteret udvendig er det endnu
>> nemmere for en bil at gemme sig der.
>
> Nu tvivler jeg stærkt på at biler gerne vil gemme sig.

Enig. Men den behøver heller ikke gøre det bevidst. Den kan jo komme derind
ved et uheld for ikke at sige pga en decideret fejlbedømmelse fra føreren af
personbilen.

Jeg tror mere det er
> et spørgsmål om at chauffører må indse at de er nød til at være bedre til
> at
> orientere sig end gennemsnitsmennesket... Eller finde sig et andet
> arbejde.

Tro flytter som bekendt bjerge.

>> Jeg tror der er mange af dem der udtaler sig aldrig har siddet i
> førersædet
>> på en lastbil. Eller også bytter de om på højre og venstre side.
>
> Det interessante er blot at det ikke har en skid med sagen at gøre - om
> man
> har kørt en lastbil eller ej.

Jeg taler ikke om har kørt lastbil eller ej. Jeg taler om at have siddet i
førersædet og set med sine egne øjne hvad man kan se og ikke se.

Kan man ikke se hvad der er foran en, er det
> dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.

Dvs. at du aldrig kører så meget som en meter i din bil. Eller du kan måske
hvad der er 10 cm foran din bil i 1/2 m højde. Nej vel. Der er en blind
vinkel der. Den gemmer så sjældent noget som ikke vil rage højere op end
motorhjælmen og dermed kan ses. Mht. en lastbil er der bare noget højere op
førend det kommer til syne for chaufføren når det inde på så kort afstand.

> Eller måske mener man automatisk som chauffør, at der gælder en
> universalundskyldning - "jeg så ikke
> barnet/bilen/træet/hunden/koen/konen/bussen, så det er altså ikke min
> skyld"?

Øhh tror du selv på den????


MVH Niels



Michael Jørgensen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 05-12-06 08:37

[snip]
> Kan man ikke se hvad der er foran en, er det
> > dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.
>
> Dvs. at du aldrig kører så meget som en meter i din bil. Eller du kan
måske
> hvad der er 10 cm foran din bil i 1/2 m højde. Nej vel. Der er en blind
> vinkel der. Den gemmer så sjældent noget som ikke vil rage højere op end
> motorhjælmen og dermed kan ses.

Og dér har du forskellen der gør at det er ok ikke at kunne se de 45 cm der
er under synsfeltet i en alm. bil. Ikke engang et spædbarn kan gemme sig der
(som regel er det kun blomsterkummer o.l. det går ud over...)

>Mht. en lastbil er der bare noget højere op
> førend det kommer til syne for chaufføren når det inde på så kort afstand.

Og netop derfor SKAL han se sig en hel del bedre for.

>
> > Eller måske mener man automatisk som chauffør, at der gælder en
> > universalundskyldning - "jeg så ikke
> > barnet/bilen/træet/hunden/koen/konen/bussen, så det er altså ikke min
> > skyld"?
>
> Øhh tror du selv på den????

Naturligvis ikke (det var et retorisk spørgsmål). Men det er alligevel den
_holdning_ en hel del chauffører udtrykker. Også her i NGen...

Mvh
Michael



Fam. Olsen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 05-12-06 19:46


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:el37iv$s2c$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [snip]
>> Kan man ikke se hvad der er foran en, er det
>> > dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.
>>
>> Dvs. at du aldrig kører så meget som en meter i din bil. Eller du kan
> måske
>> hvad der er 10 cm foran din bil i 1/2 m højde. Nej vel. Der er en blind
>> vinkel der. Den gemmer så sjældent noget som ikke vil rage højere op end
>> motorhjælmen og dermed kan ses.
>
> Og dér har du forskellen der gør at det er ok ikke at kunne se de 45 cm
> der
> er under synsfeltet i en alm. bil. Ikke engang et spædbarn kan gemme sig
> der
> (som regel er det kun blomsterkummer o.l. det går ud over...)

Jamen det sagde du jo ikke noget om, i din påstand ovenfor. Men nogen kunne
jo have forlagt et spædbarn i en lift lige der foran din bil.

>>Mht. en lastbil er der bare noget højere op
>> førend det kommer til syne for chaufføren når det inde på så kort
>> afstand.
>
> Og netop derfor SKAL han se sig en hel del bedre for.

Selvfølgelig skal han det og det gør han også. Det er bare ikke det vi talte
om. Vi talte om en blind vinkel på en lastbil. Og skal din påstand være
gældende så må få politikerne til at forbyde lastbiler.

>> > Eller måske mener man automatisk som chauffør, at der gælder en
>> > universalundskyldning - "jeg så ikke
>> > barnet/bilen/træet/hunden/koen/konen/bussen, så det er altså ikke min
>> > skyld"?
>>
>> Øhh tror du selv på den????
>
> Naturligvis ikke (det var et retorisk spørgsmål). Men det er alligevel den
> _holdning_ en hel del chauffører udtrykker. Også her i NGen...

Nå gør de det. Er du sikker på det erl astbilchauffører du egentlig taler
om. Dem her i NG'en gør sgu ikke.


MVH Niels



Michael Jørgensen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 07-12-06 09:10

[snip]
> Jamen det sagde du jo ikke noget om, i din påstand ovenfor. Men nogen
kunne
> jo have forlagt et spædbarn i en lift lige der foran din bil.

Og bl.a. derfor checker jeg hvad der måtte være at immobile objekter foran
bilen _før_ jeg sætter mig bag rattet...

>
> >>Mht. en lastbil er der bare noget højere op
> >> førend det kommer til syne for chaufføren når det inde på så kort
> >> afstand.
> >
> > Og netop derfor SKAL han se sig en hel del bedre for.
>
> Selvfølgelig skal han det og det gør han også. Det er bare ikke det vi
talte
> om. Vi talte om en blind vinkel på en lastbil. Og skal din påstand være
> gældende så må få politikerne til at forbyde lastbiler.

Uanset hvor mange km du mener at ha' kørt i en lastbil, får du mig ikke til
at acceptere at de 1,9 meter blind vinkel der iflg. Finn er foran en
lastbil, er en gyldig undskyldning. Fordi:

1) Chaufføren måtte sgu' da både se og høre bilen blive vendt på tværs på
vejen og klasket mod lastbilens front!!

2) Jeg vil vædde med at hvis chaufføren bare gider lette sin røv fra sædet,
så er der IKKE 1,9+ meters blind vinkel foran LB.

3) Jeg vil vædde med at selvom der i asfalthøjde måtte være 1,9+ meter fra
front til bund af synsfelt, så er der højst 1 meter i 1,5 meters højde (som
de fleste personbiler er). Så det måtte med andre ord være en Triumph
Spitfire der blev skubbet i Aalborg - det er vist den eneste bil der er smal
nok/lav nok til at kunne "gemme sig"...

>
> >> > Eller måske mener man automatisk som chauffør, at der gælder en
> >> > universalundskyldning - "jeg så ikke
> >> > barnet/bilen/træet/hunden/koen/konen/bussen, så det er altså ikke min
> >> > skyld"?
> >>
> >> Øhh tror du selv på den????
> >
> > Naturligvis ikke (det var et retorisk spørgsmål). Men det er alligevel
den
> > _holdning_ en hel del chauffører udtrykker. Også her i NGen...
>
> Nå gør de det. Er du sikker på det erl astbilchauffører du egentlig taler
> om.

Ja det er jeg.

>Dem her i NG'en gør sgu ikke.

Så har du vist ikke fulgt diverse debatter hvor LB-chauffører udtaler sig...

Mvh
Michael

>
>
> MVH Niels
>
>



Fam. Olsen (08-12-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 08-12-06 16:23


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:el8i8b$ect$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [snip]
>> Jamen det sagde du jo ikke noget om, i din påstand ovenfor. Men nogen
> kunne
>> jo have forlagt et spædbarn i en lift lige der foran din bil.
>
> Og bl.a. derfor checker jeg hvad der måtte være at immobile objekter foran
> bilen _før_ jeg sætter mig bag rattet...

Det gør en lastvognskusk nok også skal du se. Men ligesom med dig sker det
jo ikke under kørsel.

> Uanset hvor mange km du mener at ha' kørt i en lastbil, får du mig ikke
> til
> at acceptere at de 1,9 meter blind vinkel der iflg. Finn er foran en
> lastbil, er en gyldig undskyldning. Fordi:

Du skal ikkeacceptere noget som helst for min skyld. Er der noget du er
utilfreds med må du jo gøre politikerne opmærksomme så de kan lave loven om
og forbyde lastbiler.

Finn snakker jo heller ikke om 1,9 mtr.

Der er heller ikke snak om undskyldninger, men forklaringer på et problem.

> 1) Chaufføren måtte sgu' da både se og høre bilen blive vendt på tværs på
> vejen og klasket mod lastbilens front!!

Hvem siger noget om at bilen er det??

> 2) Jeg vil vædde med at hvis chaufføren bare gider lette sin røv fra
> sædet,
> så er der IKKE 1,9+ meters blind vinkel foran LB.
>
> 3) Jeg vil vædde med at selvom der i asfalthøjde måtte være 1,9+ meter fra
> front til bund af synsfelt, så er der højst 1 meter i 1,5 meters højde
> (som
> de fleste personbiler er). Så det måtte med andre ord være en Triumph
> Spitfire der blev skubbet i Aalborg - det er vist den eneste bil der er
> smal
> nok/lav nok til at kunne "gemme sig"...

Så må du jo finde en at vædde med. Det bliver nok svært efter som du er den
eneste der fabler om 1,9 mtr.

> Så har du vist ikke fulgt diverse debatter hvor LB-chauffører udtaler
> sig...

Jo dem der er foregået her i forumet.

MVH Niels



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 02:19

Michael Jørgensen skrev:
>> Jamen det sagde du jo ikke noget om, i din påstand ovenfor. Men nogen
> kunne
>> jo have forlagt et spædbarn i en lift lige der foran din bil.
> Og bl.a. derfor checker jeg hvad der måtte være at immobile objekter foran
> bilen _før_ jeg sætter mig bag rattet...
>
Jeg vil tro at hvis det blev kontrolleret gør du det nok ikke så
konsekvent som du udtrykker det her.

I såfald ville du nemlig være et meget mærkeligt menneske.

>>>> Mht. en lastbil er der bare noget højere op
>>>> førend det kommer til syne for chaufføren når det inde på så kort
>>>> afstand.
>>> Og netop derfor SKAL han se sig en hel del bedre for.
>> Selvfølgelig skal han det og det gør han også. Det er bare ikke det vi
> talte
>> om. Vi talte om en blind vinkel på en lastbil. Og skal din påstand være
>> gældende så må få politikerne til at forbyde lastbiler.
> Uanset hvor mange km du mener at ha' kørt i en lastbil, får du mig ikke til
> at acceptere at de 1,9 meter blind vinkel der iflg. Finn er foran en
> lastbil, er en gyldig undskyldning. Fordi:
>
Naturligvis er det en gyldig undskyldning. Det kommer blot an på for hvad.

> 1) Chaufføren måtte sgu' da både se og høre bilen blive vendt på tværs på
> vejen og klasket mod lastbilens front!!
>
Som beskrevet føles det på lastbilen ca. som en punktering. Og nu er det
jo ikke sådan at lastbiler er helt lydløse, så lydene er nemme at overhøre.

> 2) Jeg vil vædde med at hvis chaufføren bare gider lette sin røv fra sædet,
> så er der IKKE 1,9+ meters blind vinkel foran LB.
>
Nu tror jeg nok det er bedre for trafiksikkerheden hvis vi bliver
siddende i vores sæder. Det andet kunne nogen nemt komme galt afsted ved.

> 3) Jeg vil vædde med at selvom der i asfalthøjde måtte være 1,9+ meter fra
> front til bund af synsfelt, så er der højst 1 meter i 1,5 meters højde (som
> de fleste personbiler er). Så det måtte med andre ord være en Triumph
> Spitfire der blev skubbet i Aalborg - det er vist den eneste bil der er smal
> nok/lav nok til at kunne "gemme sig"...
>
Kig på: http://guldfinn.dk/Udsyn.jpg og bliv klog på hvor langt der er.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Leonard (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-12-06 11:04

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Kig på: http://guldfinn.dk/Udsyn.jpg og bliv klog på hvor langt der er.

Not Found
The requested URL /udsyn.jpg was not found on this server.

Apache/1.3.33 Server at guldfinn.dk Port 80

--
Leonard

Henrik Stidsen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-12-06 13:09

Leonard presented the following explanation :
> The requested URL /udsyn.jpg was not found on this server.

Og vi kan da lige tilføje:
The requested URL /Udsyn.jpg was not found on this server.

(forskellen er stort eller lille u/U)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 17:38

Henrik Stidsen skrev:
> Leonard presented the following explanation :
>> The requested URL /udsyn.jpg was not found on this server.
>
> Og vi kan da lige tilføje:
> The requested URL /Udsyn.jpg was not found on this server.
>
> (forskellen er stort eller lille u/U)
>
Den er oppe og køre igen med stort U.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 17:23

Leonard skrev:
>> Kig på: http://guldfinn.dk/Udsyn.jpg og bliv klog på hvor langt der er.
> Not Found
> The requested URL /udsyn.jpg was not found on this server.
> Apache/1.3.33 Server at guldfinn.dk Port 80
>
Ser ud til jeg lige har fået flyttet mit domæne til et nyt (billigere)
hotel. Skal nok se at få noget lagt op igen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 17:34

Leonard skrev:
>> Kig på: http://guldfinn.dk/Udsyn.jpg og bliv klog på hvor langt der er.
> Not Found
> The requested URL /udsyn.jpg was not found on this server.
> Apache/1.3.33 Server at guldfinn.dk Port 80
>
Så skulle http://www.guldfinn.dk/Udsyn.jpg virke igen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 01:55

Michael Jørgensen skrev:
> Nu tvivler jeg stærkt på at biler gerne vil gemme sig. Jeg tror mere det er
> et spørgsmål om at chauffører må indse at de er nød til at være bedre til at
> orientere sig end gennemsnitsmennesket... Eller finde sig et andet arbejde.
>
Jeg tror nu vi ville komme længere hvis vi vendte problemet om og
almindelige bilister blev tvunget til at lære lidt om at der altså
findes biler der er størrere end deres Legobiler.

>> Jeg tror der er mange af dem der udtaler sig aldrig har siddet i
> førersædet
>> på en lastbil. Eller også bytter de om på højre og venstre side.
> Det interessante er blot at det ikke har en skid med sagen at gøre - om man
> har kørt en lastbil eller ej. Kan man ikke se hvad der er foran en, er det
> dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.
>
Så kan lastbiler jo slet ikke køre nogen steder. Det bliver du sikkert
glad for - de første tre dage.

Derefter begynder du at finde ud af hvor lidt du kan gøre uden lastbilerne.

Så mon ikke du skulle pakke dine bastante meninger mod lastbiler lidt
sammen og se lidt mere realistisk på problemet?

> Eller måske mener man automatisk som chauffør, at der gælder en
> universalundskyldning - "jeg så ikke
> barnet/bilen/træet/hunden/koen/konen/bussen, så det er altså ikke min
> skyld"?
>
Der findes ikke nogen "universalundskyldning", men der findes mange
mennesker der ikke burde have et kørekort. Bl.a. fordi de ikke evner at
sætte sig ind i andre bilers forhold.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Henrik Stidsen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-12-06 13:11

Finn Guldmann wrote on 09-12-2006 :
>> Det interessante er blot at det ikke har en skid med sagen at gøre - om man
>> har kørt en lastbil eller ej. Kan man ikke se hvad der er foran en, er det
>> dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.

> Så kan lastbiler jo slet ikke køre nogen steder. Det bliver du sikkert glad
> for - de første tre dage.
> Derefter begynder du at finde ud af hvor lidt du kan gøre uden lastbilerne.
> Så mon ikke du skulle pakke dine bastante meninger mod lastbiler lidt sammen
> og se lidt mere realistisk på problemet?

Men er problemet ikke at en lastbil er designet forkert så ?
Hvis man f.eks. lavede det så man flyttede førehuset ned foran motoren
så kunne man have førehuset i samme højde som personbilerne og så ville
udsynet da være bedre. Alle dine ønsker om dagligstue osv kunne så
placeres på 1. salen.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Hans L. Jørgensen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 09-12-06 13:38


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.4b177d6ca7232e0e.34878@news.hs235.dk...
>
> Men er problemet ikke at en lastbil er designet forkert så ?
> Hvis man f.eks. lavede det så man flyttede førehuset ned foran motoren så
> kunne man have førehuset i samme højde som personbilerne og så ville
> udsynet da være bedre. Alle dine ønsker om dagligstue osv kunne så
> placeres på 1. salen.
>

Det er jo f.eks. i nogle Mercedes city modeller allerede tilfældet.

Problemet bliver aktuelt når man nødvendigvis skal tilføje en meter til
bilens totallængde, her kolliderer det med de maksimale vogntogslængder og
f.eks. de lange containere.

Men du har rigtig nok fat i en god pointe.

Men - så kommer de der fl.....ede truckkere jo ned i samme højde som andre
billister, det vil de jo nok også kæmpe imod



--
MVH Hans



Henrik Stidsen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-12-06 15:19

Hans L. Jørgensen wrote :
>> Men er problemet ikke at en lastbil er designet forkert så ?
>> Hvis man f.eks. lavede det så man flyttede førehuset ned foran motoren så
>> kunne man have førehuset i samme højde som personbilerne og så ville
>> udsynet da være bedre. Alle dine ønsker om dagligstue osv kunne så placeres
>> på 1. salen.

> Det er jo f.eks. i nogle Mercedes city modeller allerede tilfældet.
> Problemet bliver aktuelt når man nødvendigvis skal tilføje en meter til
> bilens totallængde, her kolliderer det med de maksimale vogntogslængder og
> f.eks. de lange containere.
> Men du har rigtig nok fat i en god pointe.

Ja så må man jo lave om på de regler, så svært kan det jo ikke være.
Man kører jo i forvejen med langsnudede lastbiler og længere behøver
bilen jo ikke blive.

> Men - så kommer de der fl.....ede truckkere jo ned i samme højde som andre
> billister, det vil de jo nok også kæmpe imod

Nej så kan vi jo se hvad de bruger tiden til mens de kører ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 17:45

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Men er problemet ikke at en lastbil er designet forkert så ?
>> Hvis man f.eks. lavede det så man flyttede førehuset ned foran motoren så
>> kunne man have førehuset i samme højde som personbilerne og så ville
>> udsynet da være bedre. Alle dine ønsker om dagligstue osv kunne så
>> placeres på 1. salen.
> Det er jo f.eks. i nogle Mercedes city modeller allerede tilfældet.
> Problemet bliver aktuelt når man nødvendigvis skal tilføje en meter til
> bilens totallængde, her kolliderer det med de maksimale vogntogslængder og
> f.eks. de lange containere.
> Men du har rigtig nok fat i en god pointe.
> Men - så kommer de der fl.....ede truckkere jo ned i samme højde som andre
> billister, det vil de jo nok også kæmpe imod
>
Også lige så længe det er nødvendigt.

Hvad i alverden skulle vi nede hvor vi ikke har udsyn nok til at kunne
køre forsvarligt?

Du kan jo bare se hvordan "man" kører i en dobbeltdækkerbus. Der sidder
chaufføreren også med r*ven i Go-Cart-højde.

Men man kunne også prøve med en af de lidt mere simple, men lidt
kostbare, løsninger, og påbyde montering af et kamera nede på højre
hjørne af lastbilerne og busserne.

Det der lal med at anbringe det oppe i 2½-3½ m højde kan de godt glemme.
Det skal ned hvor det kan bruges til noget fornuftigt. Og hvor
chaufføreren lærer at bruge det i andre situationer også end højresvingene.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Hans L. Jørgensen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 09-12-06 18:04


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:elep6v$l9u$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Også lige så længe det er nødvendigt.
>
En nødvendighed der ikke har noget med færdselssikkerheden, men derimod
standen ego, på ligefod med 8-10 ulovlige projektører.

> Hvad i alverden skulle vi nede hvor vi ikke har udsyn nok til at kunne
> køre forsvarligt?
>
Kan tydeligt se og forstå at du _aldrig_ har kørt eksempelvis Büssing med
underfloor motor, til din oplysning kan jeg fortælle at jeg har, havde
_aldrig_ problemer med orientering.

> Du kan jo bare se hvordan "man" kører i en dobbeltdækkerbus. Der sidder
> chaufføreren også med r*ven i Go-Cart-højde.
>

Dem har jeg også stiftet bekendtskab med, der er _ingen_
orienteringproblemer overhovedet.

Finn hold dig nu til det du kan bidrage med fornuftig forklaring til. Men -
på den anden side kunne det jo hænde at trådene herinde blev lidt kortere.
)

en man kunne også prøve med en af de lidt mere simple, men lidt
> kostbare, løsninger, og påbyde montering af et kamera nede på højre hjørne
> af lastbilerne og busserne.
>
Ja det regnede jeg naturligvis med at du ville sige.

> Det der lal med at anbringe det oppe i 2½-3½ m højde kan de godt glemme.
> Det skal ned hvor det kan bruges til noget fornuftigt. Og hvor
> chaufføreren lærer at bruge det i andre situationer også end
> højresvingene.
>

Der er faktisk også city chaufører der mener at det er en unødig
inverstering, hvilket jeg heldigvis ikke skal forholde mig til om det er
godt eller skidt. Men - der kan også hængesså meget på at det mister sin
effekt.



--
MVH Hans



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 19:13

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Også lige så længe det er nødvendigt.
> En nødvendighed der ikke har noget med færdselssikkerheden, men derimod
> standen ego, på ligefod med 8-10 ulovlige projektører.
>
Nej, det har faktisk noget med trafiksikkerhed at gøre. Hvis alle
lastbilchaufførere sad nede med r*ven i "gocart-højde" ville der være
mange flere uheldige situationer,fordi vi så ikke havde det overblik der
er nødvendig for at vi kunne køre forsvarlig.

>> Hvad i alverden skulle vi nede hvor vi ikke har udsyn nok til at kunne
>> køre forsvarligt?
> Kan tydeligt se og forstå at du _aldrig_ har kørt eksempelvis Büssing med
> underfloor motor, til din oplysning kan jeg fortælle at jeg har, havde
> _aldrig_ problemer med orientering.
>
Nu er der jo ikke nødvendigvis sammenhæng mellem "underfloor" motor og
højden af førersædet.

>> Du kan jo bare se hvordan "man" kører i en dobbeltdækkerbus. Der sidder
>> chaufføreren også med r*ven i Go-Cart-højde.
> Dem har jeg også stiftet bekendtskab med, der er _ingen_
> orienteringproblemer overhovedet.
>
Nej, det ser man gang på gang når de jorder en lav bro. Havde de siddet
oppe i 'naturlig' højde er jeg ret sikker på at en del af de ulykker
ikke var sket.

> Finn hold dig nu til det du kan bidrage med fornuftig forklaring til. Men -
> på den anden side kunne det jo hænde at trådene herinde blev lidt kortere.
> )
>
Vil det sige at fordi jeg ikke har kørt i busser hvor man sidder "nede
på vejen" må jeg ikke udtrykke min opfattelse af forskellen i overblik
til det man har når man sidder flere meter oppe i en lastbil?

Tillad mig at gøre opmærksom på at jeg har et naturligt indblik i hvor
meget man kan orientere sig, "der nede" ved at jeg også kører personbil.

> en man kunne også prøve med en af de lidt mere simple, men lidt
>> kostbare, løsninger, og påbyde montering af et kamera nede på højre hjørne
>> af lastbilerne og busserne.
> Ja det regnede jeg naturligvis med at du ville sige.
>
Ja, naturligvis. Hvorfor blive ved med at dække mere og mere af mit
udsyn til højre med div. spejle når der ligger en anden, og bedre,
løsning lige for?

>> Det der lal med at anbringe det oppe i 2½-3½ m højde kan de godt glemme.
>> Det skal ned hvor det kan bruges til noget fornuftigt. Og hvor
>> chaufføreren lærer at bruge det i andre situationer også end
>> højresvingene.
> Der er faktisk også city chaufører der mener at det er en unødig
> inverstering, hvilket jeg heldigvis ikke skal forholde mig til om det er
> godt eller skidt. Men - der kan også hængesså meget på at det mister sin
> effekt.
>
Med de spejle jeg har nu i højre side er det tæt på at der kan skjule
sig et komplet vogntog i det felt der er dækket af A-stolpen og spejlene.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Hans L. Jørgensen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 09-12-06 20:10


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:eleuaq$o7g$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Nu er der jo ikke nødvendigvis sammenhæng mellem "underfloor" motor og
> højden af førersædet.
>

Jo det vr der dengang de blev produceret, til din orientering.

>
> Nej, det ser man gang på gang når de jorder en lav bro. Havde de siddet
> oppe i 'naturlig' højde er jeg ret sikker på at en del af de ulykker ikke
> var sket.
>
Også det stunt udfører lastvognchauførene med barvour

>
> Vil det sige at fordi jeg ikke har kørt i busser hvor man sidder "nede på
> vejen" må jeg ikke udtrykke min opfattelse af forskellen i overblik til
> det man har når man sidder flere meter oppe i en lastbil?
>
Du kan jo da _aldrig_ været kvalificeret hertil, eller have erfaing at
bidrage.

> Tillad mig at gøre opmærksom på at jeg har et naturligt indblik i hvor
> meget man kan orientere sig, "der nede" ved at jeg også kører personbil.
>
Nåee - vil det sige at du nødvendigvis må have det samme spejlarangement på
"legobilen" som på Volvo'n

>
> Med de spejle jeg har nu i højre side er det tæt på at der kan skjule sig
> et komplet vogntog i det felt der er dækket af A-stolpen og spejlene.
>

Igen er det kun din version der er valid.

Nu prøvede jeg forsøgsvis at drage chaufører som dagligt kører i de lave
lastbiler, men nej Finn ingen argumenter udover dine går tilsyneladene i din
verden.

Så jeg vælger nu stopklodsen EOD.

Fortsat god aften



--
MVH Hans



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 20:33

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Nu er der jo ikke nødvendigvis sammenhæng mellem "underfloor" motor og
>> højden af førersædet.
> Jo det vr der dengang de blev produceret, til din orientering.
>
Mener det var MAN der lavede en lastbil hvor motoren var placeret under
rammen bag ved førerhuset. Det betød dog ikke at førerens placering var
lavere.

>> Nej, det ser man gang på gang når de jorder en lav bro. Havde de siddet
>> oppe i 'naturlig' højde er jeg ret sikker på at en del af de ulykker ikke
>> var sket.
> Også det stunt udfører lastvognchauførene med barvour
>
Jo, men vist ikke så tit.

>> Vil det sige at fordi jeg ikke har kørt i busser hvor man sidder "nede på
>> vejen" må jeg ikke udtrykke min opfattelse af forskellen i overblik til
>> det man har når man sidder flere meter oppe i en lastbil?
> Du kan jo da _aldrig_ været kvalificeret hertil, eller have erfaing at
> bidrage.
>
Hvor stor forskel er der på det overblik man har over den øvrige trafik
fra en bus hvor man sidder med r*ven i vandskorpen og fra en personbil
hvor man sidder i samme højde?

Jeg har heller ikke prøvet at springe ud med faldskærm, men jeg har da
ingen problemer med at regne ud at man slår sig hvis skærmen ikke åbner
sig.

>> Tillad mig at gøre opmærksom på at jeg har et naturligt indblik i hvor
>> meget man kan orientere sig, "der nede" ved at jeg også kører personbil.
> Nåee - vil det sige at du nødvendigvis må have det samme spejlarangement på
> "legobilen" som på Volvo'n
>
Hvorfor sammenligner du nu personbil og lastbil når det er busser vi har
fat i?

>> Med de spejle jeg har nu i højre side er det tæt på at der kan skjule sig
>> et komplet vogntog i det felt der er dækket af A-stolpen og spejlene.
> Igen er det kun din version der er valid.
> Nu prøvede jeg forsøgsvis at drage chaufører som dagligt kører i de lave
> lastbiler, men nej Finn ingen argumenter udover dine går tilsyneladene i din
> verden.
> Så jeg vælger nu stopklodsen EOD.
>
Inden du forsvinder helt kunne du da godt lige oplyse hvor stor erfaring
du selv har i at kende forskel på for- og bag-ende af en lastbil hhv. bus.

> Fortsat god aften
>
Skal prøve, selvom jeg ser det som at du bakker ud fordi jeg ikke
automatisk giver dig ret.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Folmer Rasmussen (12-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-12-06 23:35

On Sat, 09 Dec 2006 19:12:37 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>>
>Med de spejle jeg har nu i højre side er det tæt på at der kan skjule
>sig et komplet vogntog i det felt der er dækket af A-stolpen og spejlene.

>--

Ja, men du kører jo også Volvo.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-12-06 23:52

Folmer Rasmussen skrev:
>> Med de spejle jeg har nu i højre side er det tæt på at der kan skjule
>> sig et komplet vogntog i det felt der er dækket af A-stolpen og spejlene.
> Ja, men du kører jo også Volvo.
>
Jo, og derfor er jeg også så heldig at jeg kun har tre spejle. Et
hovedspejl, et topspejl og et vidvinkelspejl, der er så buet at det også
opfylder kravet for det 4. spejl. (I øvrigt kontrolleret på den nye
spejlplads de har lavet i denne uge på Kongsted Syd.)

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 17:37

Henrik Stidsen skrev:
>>> Det interessante er blot at det ikke har en skid med sagen at gøre -
>>> om man
>>> har kørt en lastbil eller ej. Kan man ikke se hvad der er foran en,
>>> er det
>>> dumt/uansvarligt at køre fremad. Punktum.
>> Så kan lastbiler jo slet ikke køre nogen steder. Det bliver du sikkert
>> glad for - de første tre dage.
>> Derefter begynder du at finde ud af hvor lidt du kan gøre uden
>> lastbilerne.
>> Så mon ikke du skulle pakke dine bastante meninger mod lastbiler lidt
>> sammen og se lidt mere realistisk på problemet?
> Men er problemet ikke at en lastbil er designet forkert så ?
> Hvis man f.eks. lavede det så man flyttede førehuset ned foran motoren
> så kunne man have førehuset i samme højde som personbilerne og så ville
> udsynet da være bedre. Alle dine ønsker om dagligstue osv kunne så
> placeres på 1. salen.
>
Problemet er at lastbilen principielt anses for at være problemet. Der
gøres intet for at andre trafikanter skal lære at tage de nødvendige
hensyn til lastbilerne som kunne løse problemerne.

Det er ikke politisk korrekt at se på andre løsninger end tiltag overfor
lastbilerne. DET skal ændres hvis problemet skal løses.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Michael Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 04-12-06 08:59

[snip]
> Skal jeg virkelig ud og lave en konkret måling før "man" indser at der
> foran en lastbil kan være en personbil i området mellem fronten og hvor
> chaufføreren kan se vejen?

Og hvad mener du egentlig det har med sagen at gøre?

>
> Det jeg undere mig mest over, med det i Ålborg, er at han skal bruge 350
> m for at få standset "når han er punkteret". Men måske han, af hensyn
> til trafikken, ville ud af tunnellen før han stoppede.

Han var på vej _ned i tunnelen_. Og den er mere end 350 meter lang. Så nej,
det er ikke den rigtige (bort)forklaring.

>
> Men at ramme en personbil med højre hjørne føles faktisk "kun" som en
> punktering.
>
> Har selv prøvet det nede i Tyskland, hvor et kvindemenneske havde
> overhalet mig højre om mens jeg var ude i en overhaling. Da jeg så ville
> trække ind igen opdagede jeg ikke den grå Bimmer der var lige ved mit
> højre hjørne (at opdage en "asfaldtgrå" bil i sit topspejl kan godt være
> lidt svært), med det resultat at jeg ramte hende i hendes venstre bagdør.

Overhaling højre om eller forbikørsel - det kan jo være svært at skelne.
Specielt i den tynde og iltfattige luft der hersker i de højere luftlag hvor
styrehuset sidder...


>
> Forskellen til det i Ålborg er så at hun ikke blev hængende på min
> front, men "blev ved med at køre", sikkert med speeder i bund, og kom ud
> til venstre på tværs af vejen som skudt ud af en kanon. Og det var først
> der at jeg opdagede at det var en påkørsel og ikke en punktering.
>
> Mener jeg kun brugte ca 150 m til at få stoppet efterfølgende.

Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
strækning (og stadig troet det var en punktering .

Mvh
Michael



Hans L. Jørgensen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-12-06 22:52


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:el0kf9$fpo$1@news.al.sw.ericsson.se...
>
> Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
> strækning (og stadig troet det var en punktering .
>

Nåe - så skal de sgu da være små og parkeret køler ved bagende på hinanden
))




--
MVH Hans



Michael Jørgensen (05-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 05-12-06 08:45

[snip]
> > Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
> > strækning (og stadig troet det var en punktering .
> >
>
> Nåe - så skal de sgu da være små og parkeret køler ved bagende på hinanden
> ))

/Math begin
Hvis ham i Aalborg havde fortsat nogle km kunne han ha' samlet 175 biler
side-ved-side (350 meter, ~2 meter pr. bil) foran sig, troet han var
punkteret, hvorefter han alligevel kunne ha' nået at tromle dem alle flade
før han stoppede...
/Math end

Jeg er godt nok glad for at jeg slap for at sidde i den bil der blev skubbet
foran - han har kunne nå at forstille sig hvilket hjulmønster lastbilen
ville afsætte på ham sådan ca. 10-15 gange på de 20-40 sekunder han blev
skubbet...

Finn derimod kunne "kun" nå ca. 75 biler da han jo fik stoppet lynhurtigt
(~150 m)

Mvh
Michael





Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 01:56

Hans L. Jørgensen skrev:
>> Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
>> strækning (og stadig troet det var en punktering .
> Nåe - så skal de sgu da være små og parkeret køler ved bagende på hinanden
> ))
>
Nu hører Legobiler jo heller ikke til de allerstørste.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 01:50

Michael Jørgensen skrev:
>> Skal jeg virkelig ud og lave en konkret måling før "man" indser at der
>> foran en lastbil kan være en personbil i området mellem fronten og hvor
>> chaufføreren kan se vejen?
> Og hvad mener du egentlig det har med sagen at gøre?
>
Med "sagen" går jeg ud fra at du mener det der startede tråden. Og i
såfald har det det med sagen at gøre at jeg rent faktisk har en lastbil
holdende ude i min indkørsel. Hvor jeg kan lave en opmåling der,
sikkert, viser at der kan holde en Legobil, på langs, foran en lastbil
uden at chaufføreren kan se den.

>> Det jeg undere mig mest over, med det i Ålborg, er at han skal bruge 350
>> m for at få standset "når han er punkteret". Men måske han, af hensyn
>> til trafikken, ville ud af tunnellen før han stoppede.
> Han var på vej _ned i tunnelen_. Og den er mere end 350 meter lang. Så nej,
> det er ikke den rigtige (bort)forklaring.
>
Måske han så har været oppe på 48 tons, og på vej nedad. Så kan det godt
tage lidt længere.

>> Men at ramme en personbil med højre hjørne føles faktisk "kun" som en
>> punktering.
>> Har selv prøvet det nede i Tyskland, hvor et kvindemenneske havde
>> overhalet mig højre om mens jeg var ude i en overhaling. Da jeg så ville
>> trække ind igen opdagede jeg ikke den grå Bimmer der var lige ved mit
>> højre hjørne (at opdage en "asfaldtgrå" bil i sit topspejl kan godt være
>> lidt svært), med det resultat at jeg ramte hende i hendes venstre bagdør.
> Overhaling højre om eller forbikørsel - det kan jo være svært at skelne.
> Specielt i den tynde og iltfattige luft der hersker i de højere luftlag hvor
> styrehuset sidder...
>
Jeg er ikke sikker på at de har den der med "forbikørsel" i Tyskland.

Jeg fik en bøde på 30 Euro for ikke at havde orienteret mig ordentlig.
Men jeg er ret sikker på at hende i Bimmeren også fik punkter.

>> Forskellen til det i Ålborg er så at hun ikke blev hængende på min
>> front, men "blev ved med at køre", sikkert med speeder i bund, og kom ud
>> til venstre på tværs af vejen som skudt ud af en kanon. Og det var først
>> der at jeg opdagede at det var en påkørsel og ikke en punktering.
>> Mener jeg kun brugte ca 150 m til at få stoppet efterfølgende.
> Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
> strækning (og stadig troet det var en punktering .
>
Nu kan der jo ikke skjule sig så mange, på een gang, foran bilen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Henrik Stidsen (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-12-06 13:12

After serious thinking Finn Guldmann wrote :
> Med "sagen" går jeg ud fra at du mener det der startede tråden. Og i såfald
> har det det med sagen at gøre at jeg rent faktisk har en lastbil holdende ude
> i min indkørsel. Hvor jeg kan lave en opmåling der, sikkert, viser at der kan
> holde en Legobil, på langs, foran en lastbil uden at chaufføreren kan se den.

Vi glæder os til at se billederne - du har jo mig bekendt også en
personbil du kan bruge til formålet.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Finn Guldmann (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-12-06 17:35

Henrik Stidsen skrev:
> After serious thinking Finn Guldmann wrote :
>> Med "sagen" går jeg ud fra at du mener det der startede tråden. Og i
>> såfald har det det med sagen at gøre at jeg rent faktisk har en
>> lastbil holdende ude i min indkørsel. Hvor jeg kan lave en opmåling
>> der, sikkert, viser at der kan holde en Legobil, på langs, foran en
>> lastbil uden at chaufføreren kan se den.
>
> Vi glæder os til at se billederne - du har jo mig bekendt også en
> personbil du kan bruge til formålet.
>
Jeg er ikke sikker på min vognmand vil være særlig tilfreds hvis jeg
begynder at "lege" med dem.

Mentag et kig på; http://www.guldfinn.dk/Udsyn.jpg


--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Michael Jørgensen (11-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 11-12-06 11:27

[snip]
> såfald har det det med sagen at gøre at jeg rent faktisk har en lastbil
> holdende ude i min indkørsel. Hvor jeg kan lave en opmåling der,
> sikkert, viser at der kan holde en Legobil, på langs, foran en lastbil
> uden at chaufføreren kan se den.

Det er jeg ikke i tvivl om. Men kan der være f.eks. en
- Lupo?
- En pegøj 307?
- En Passat stc?


[snip]
> > Han var på vej _ned i tunnelen_. Og den er mere end 350 meter lang. Så
nej,
> > det er ikke den rigtige (bort)forklaring.
> >
> Måske han så har været oppe på 48 tons, og på vej nedad. Så kan det godt
> tage lidt længere.

350 meter???? På vej rundt i et sving (tilkørselsrampe)???

[snip]
> > Overhaling højre om eller forbikørsel - det kan jo være svært at skelne.
> > Specielt i den tynde og iltfattige luft der hersker i de højere luftlag
hvor
> > styrehuset sidder...
> >
> Jeg er ikke sikker på at de har den der med "forbikørsel" i Tyskland.

De bruger det i hvert fald flittigt...

> Jeg fik en bøde på 30 Euro for ikke at havde orienteret mig ordentlig.
> Men jeg er ret sikker på at hende i Bimmeren også fik punkter.

De er simpelthen for konfliktsky, de der Tyskere

[snip]
> > Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
> > strækning (og stadig troet det var en punktering .
> >
> Nu kan der jo ikke skjule sig så mange, på een gang, foran bilen.

Det gør jo ingen forskel om de gemmer sig eller ej

Mvh
Michael



Finn Guldmann (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-12-06 23:50

Michael Jørgensen skrev:
>> såfald har det det med sagen at gøre at jeg rent faktisk har en lastbil
>> holdende ude i min indkørsel. Hvor jeg kan lave en opmåling der,
>> sikkert, viser at der kan holde en Legobil, på langs, foran en lastbil
>> uden at chaufføreren kan se den.
> Det er jeg ikke i tvivl om. Men kan der være f.eks. en
> - Lupo?
>
Ja,helt sikkert.

> - En pegøj 307?
>
Måske

> - En Passat stc?
>
Måske

(Har ikke fået lavet målingen endnu. Har ikke fundet et sted at gøre det.)

>>> Han var på vej _ned i tunnelen_. Og den er mere end 350 meter lang. Så
> nej,
>>> det er ikke den rigtige (bort)forklaring.
>> Måske han så har været oppe på 48 tons, og på vej nedad. Så kan det godt
>> tage lidt længere.
> 350 meter???? På vej rundt i et sving (tilkørselsrampe)???
>
Jeg ved ikke lige hvor det skete deroppe, blot at de skrev at det var
inde i tunnel.

>>> Overhaling højre om eller forbikørsel - det kan jo være svært at skelne.
>>> Specielt i den tynde og iltfattige luft der hersker i de højere luftlag
> hvor
>>> styrehuset sidder...
>> Jeg er ikke sikker på at de har den der med "forbikørsel" i Tyskland.
> De bruger det i hvert fald flittigt...
>
De bruger så mange ting nede i det land. Hvis man skal afgøre om de har
en færdselslov eller ej, udfra deres optræden i trafikken, så har de
ikke nogen.

>> Jeg fik en bøde på 30 Euro for ikke at havde orienteret mig ordentlig.
>> Men jeg er ret sikker på at hende i Bimmeren også fik punkter.
> De er simpelthen for konfliktsky, de der Tyskere
>
Hvordan konfliktsky? De har ikke samme forhold til udlændinge med sprog
de ikke forstår som dansk politi. Dernede får du lov til at blive
holdende til sprogproblemet er løst.

> [snip]
>>> Ja det er jo ingenting. Du kunne kun ha' kørt over en 40-75 biler på den
>>> strækning (og stadig troet det var en punktering .
>> Nu kan der jo ikke skjule sig så mange, på een gang, foran bilen.
> Det gør jo ingen forskel om de gemmer sig eller ej
>
Dem der laser sig se har jeg det ikke med at køre hen over.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Henrik Stidsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-06 09:37

PMH wrote:

> Generelt for denne gruppe når det gælder lastbiler.
> Hver gang en lastbil er nævnt i pressen, bliver der lynhurtigt
> malet Jelved på væggen.

Det er rigtig nok - jeg tror det er fordi lastbilerne er meget synlige
i trafikken SPECIELT når det går galt. Desuden har der IMHO været
alt for mange sager og historier der tegner et billede af en branche
der skider på sikkerhed og er fuldstændig ligeglad med den øvrige
trafik. Oplevelser på, specielt, motorvejen gør absolut ikke noget i
retning af at "afmontere" denne mistro mod lastbilerne og forbedre
deres image.


PMH (01-12-2006)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 01-12-06 10:22


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det er rigtig nok - jeg tror det er fordi lastbilerne er meget synlige
>i trafikken SPECIELT når det går galt. Desuden har der IMHO været
>alt for mange sager og historier der tegner et billede af en branche
>der skider på sikkerhed og er fuldstændig ligeglad med den øvrige
>trafik. Oplevelser på, specielt, motorvejen gør absolut ikke noget i
>retning af at "afmontere" denne mistro mod lastbilerne og forbedre
>deres image.


Der er selvfølgelig nogle brodne kar, ingen tvivl om det.
Men at "dømme" en helt branche på baggrund af dem,
er jo ikke rimelig..
Bilisternes moral i trafikken er ikke et hak bedre.
Se bare de klaphatte der udstillede sig selv på TV den anden
aften, som synes det var helt vild sjovt at køre 200+ km/t
igennem lyskryds..

Om lastbilerne er mere eller mindre synlige i trafikken, tror
jeg ikke har så meget med det at gøre.
Men det er som om, at nogle i gruppen gør alt for at
transportbranchen skal hagles ned, og dømmer alle chauffører
over een kam...
Hvis de er blevet det mindste forulempet af en lastbil, skal det straks
skrives i denne gruppe, og lynhurtig er alle chauffører dumme svin..
Det er sgu' ved at være lidt trivielt, er det ik'..??


PMH



Henrik Stidsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-06 12:25

PMH wrote:
> Der er selvfølgelig nogle brodne kar, ingen tvivl om det.

Det er vi enige om og det er der jo i alle brancher, ingen tvivl om
det.

> Men at "dømme" en helt branche på baggrund af dem,
> er jo ikke rimelig..

Slet ikke - men jo flere af de ærgelige typer man støder på desto
sværere bliver det at lade være. Og den her gruppe er jo ikke kendt
for at undgå generaliseringer, tværtimod, og lastbilchaufførerne
herinde er jo absolut ikke bedre...

> Bilisternes moral i trafikken er ikke et hak bedre.
> Se bare de klaphatte der udstillede sig selv på TV den anden
> aften, som synes det var helt vild sjovt at køre 200+ km/t
> igennem lyskryds..

Og som absolut ikke er repræsentative for billismen ligesom den
lastbilchauffør der skubbede en bil 350m uden at opdage det heller
ikke er det for lastbilchaufførerne.

> Om lastbilerne er mere eller mindre synlige i trafikken, tror
> jeg ikke har så meget med det at gøre.

Det er vist mere eller mindre et anerkendt faktum at hvis man er synlig
får man også skæld ud. En lastbil er stor og den kræver plads mv -
det gør den synlig og nem at bruge som syndebuk.

> Men det er som om, at nogle i gruppen gør alt for at
> transportbranchen skal hagles ned, og dømmer alle chauffører
> over een kam...

Og lastbilchaufførerne herinde er ikke meget bedre når det går den
anden vej. Der er ikke grænser for hvor mange problemer personbilerne
er skyld i når lastbilchaufførerne får lov at snakke.

> Hvis de er blevet det mindste forulempet af en lastbil, skal det straks
> skrives i denne gruppe, og lynhurtig er alle chauffører dumme svin..

Tro mig, hvis jeg skulle skrive om alle de lastbiler jeg møder som
ikke opfører sig præcis som de burde så ville gruppen blive
overfyldt og dø... Det samme hvis det gjaldt personbiler iøvrigt...

Hvad jeg lige husker fra morgenens tur - en lastbil der overhalede mig
på 70km/t strækningen ved Kolding fletningerne. En lastbil der
overhalede en specialtransport - og troede man kunne gøre det med
65-70km/t - hvilket var langsommere end transporten kørte... Sidst men
ikke mindst var der også en lastbil der holdt åndsvagt parkeret på
Fredericiavej i Vejle - eller, dvs, han holdt faktisk bare i rabatten
selvom der var en fin tankstation han kunne have parkeret på 100m
længere fremme. Men den slags har jo ikke så meget at gøre med om
det er en lastbil eller ej - det kunne personbiler også have gjort.

> Det er sgu' ved at være lidt trivielt, er det ik'..??

Jo, vi mangler mere nuanceret debat. Det bliver alt for nemt til
stereotyper der bliver uddelt til andre og fordomme der bliver
påduttet. Tag f.eks. eksemplet med fartgrænser - det virker som en
umulighed herinde at nogen mener at grænserne er forkert men alligevel
skal overholdes. Man er enten stemplet som hellig eller fartbølle...


Christian B. Andrese~ (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-12-06 12:38


Henrik Stidsen wrote:
> PMH wrote:
> > Hvis de er blevet det mindste forulempet af en lastbil, skal det straks
> > skrives i denne gruppe, og lynhurtig er alle chauffører dumme svin..
>
> Tro mig, hvis jeg skulle skrive om alle de lastbiler jeg møder som
> ikke opfører sig præcis som de burde så ville gruppen blive
> overfyldt og dø... Det samme hvis det gjaldt personbiler iøvrigt...
>
> Hvad jeg lige husker fra morgenens tur - en lastbil der overhalede mig
> på 70km/t strækningen ved Kolding fletningerne. En lastbil der
> overhalede en specialtransport - og troede man kunne gøre det med
> 65-70km/t - hvilket var langsommere end transporten kørte... Sidst men
> ikke mindst var der også en lastbil der holdt åndsvagt parkeret på
> Fredericiavej i Vejle - eller, dvs, han holdt faktisk bare i rabatten
> selvom der var en fin tankstation han kunne have parkeret på 100m
> længere fremme. Men den slags har jo ikke så meget at gøre med om
> det er en lastbil eller ej - det kunne personbiler også have gjort.

Helt sikkert.
Her til morgen, jeg kørte 120 km/t (på speedometeret) sydgående på
E45 lige ved kløverbladssammenfletningen ved motorvejen til Herning
(kommer den nogensinde så langt, red.) og så blev jeg overhalet af en
Alfa Romeo 156 med trailer på !!! og der er overhaling forbudt for
biler med trailere på det stykke.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Henrik Stidsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-12-06 12:57

Christian B. Andresen wrote:

> Her til morgen, jeg kørte 120 km/t (på speedometeret) sydgående på
> E45 lige ved kløverbladssammenfletningen ved motorvejen til Herning
> (kommer den nogensinde så langt, red.) og så blev jeg overhalet af en
> Alfa Romeo 156 med trailer på !!! og der er overhaling forbudt for
> biler med trailere på det stykke.

Ja den slags har jeg også mødt - de kører 100 i indersporet og når
de så møder en lastbil kaster de transporten ud i overhalingsbanen,
giver fuld klampe og snegler sig så forbi lastbilen med 110km/t mens
traileren danser lystigt bagved... De havde bare lige glemt at de
kører på en 130 strækning og iøvrigt har en trailer bagpå...


spamsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 01-12-06 16:24

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:1164974232.672475.178040@n67g2000cwd.googlegroups.com
> Christian B. Andresen wrote:
>
> > Her til morgen, jeg kørte 120 km/t (på speedometeret)
> > sydgående på E45 lige ved kløverbladssammenfletningen
> > ved motorvejen til Herning (kommer den nogensinde så
> > langt, red.) og så blev jeg overhalet af en Alfa Romeo
> > 156 med trailer på !!! og der er overhaling forbudt for
> > biler med trailere på det stykke.
>
> Ja den slags har jeg også mødt - de kører 100 i
> indersporet og når de så møder en lastbil kaster de
> transporten ud i overhalingsbanen, giver fuld klampe og
> snegler sig så forbi lastbilen med 110km/t mens traileren
> danser lystigt bagved... De havde bare lige glemt at de
> kører på en 130 strækning og iøvrigt har en trailer
> bagpå...
heh var en tur i det vestlige igår aftes, og på den vendetur var der 4 biler
med trailere... som kørte 130-140kmt(ved gps)...
og det var endnu mere skægt at da man overhalede dem satte de så også farten
op!
(det skal så lige siges at vi først så en patrulje vogn ved folehaven igen
(altså mindre end 500m fra deres "kontor") - efter 620km - men de standsede
vist også "ravl og krat" :))

--
vh.
Flemming




Dorthe (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Dorthe


Dato : 01-12-06 19:58

når alt kommer til alt er der kun os selv at give skylden vi hjelper ikke
hinanen i trafikken vi er os selv nærmest og hvad der sker uden for forruden
der ikke passer ind vorers verden er noget lort
hvis vi barer hjalp hinanen barer lidt der ude i trafikken i stedet for at
himle op og gører ved så går det jo nok ..
jeg snakker barer for mig selv men har kørt de km der forventet når man er
godt 30 både i lastbil og hvad ellers der ka kører
men ham der "puffede" en bil 350 m har nok "sovet" lidt men vi ander laver
jo osse fejl men som regel går det jo godt.
selv en skade
Brian



Jørgen M. Rasmussen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-12-06 22:51


"Dorthe" <dorthe.nyhedsgruppemail@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:DU_bh.108
> men ham der "puffede" en bil 350 m har nok "sovet" lidt

Lidt?!? :(.

men vi ander laver
> jo osse fejl men som regel går det jo godt.
> selv en skade
Og, det er dog den mest svansede holdning at have, hvad så de gange det ikke
gør?. Du ved jo ikke på forhånd om det går godt el skidt? :(.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste