/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Last-debil
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 28-11-06 20:58

Braser ud foran en, fra ubetinget vigepligt.... her kommer jeg. Mobilen er
igang. Drejer derefter til venstre uden at vise af. Hvorfor er det lige at
man slider to gange på bilhornet, det er jo helt spildt? Udenfor pædagogisk
rækkevidde. Suk.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Henrik Stidsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-11-06 21:00

Preben Riis Sørensen brought next idea :
> Braser ud foran en, fra ubetinget vigepligt.... her kommer jeg. Mobilen er
> igang. Drejer derefter til venstre uden at vise af. Hvorfor er det lige at
> man slider to gange på bilhornet, det er jo helt spildt? Udenfor pædagogisk
> rækkevidde. Suk.

Jamen det er da ikke lastbilchaufførens fejl, det er skam hans
disponent og kundens fejl, det er jo dem der siger til ham han skal
køre sådan... Ik Finn ?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Brian (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 28-11-06 21:05

Henrik Stidsen wrote:

> Jamen det er da ikke lastbilchaufførens fejl, det er skam hans
> disponent og kundens fejl, det er jo dem der siger til ham han skal
> køre sådan... Ik Finn ?

Rolig Henrik, det er kun Tirsdag... du må vente et par dage på Finn endnu -
klarer du dig ?

/Brian



Henrik Stidsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-11-06 21:12

After serious thinking Brian wrote :
>> Jamen det er da ikke lastbilchaufførens fejl, det er skam hans
>> disponent og kundens fejl, det er jo dem der siger til ham han skal
>> køre sådan... Ik Finn ?

> Rolig Henrik, det er kun Tirsdag... du må vente et par dage på Finn endnu -
> klarer du dig ?

Det kaldes "forberedende øvelser" - du ved, så der er tilpas meget han
kan give sig i kast med når han kommer retur ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



TDN (28-11-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 28-11-06 21:05


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:456c94c8$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Braser ud foran en, fra ubetinget vigepligt.... her kommer jeg. Mobilen er
> igang. Drejer derefter til venstre uden at vise af. Hvorfor er det lige at
> man slider to gange på bilhornet, det er jo helt spildt? Udenfor
> pædagogisk
> rækkevidde. Suk.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>

Nu vi er ved lastbilerne, så synes jeg at der er flere og flere lastbiler
med lygtefejl. Mener for år tilbage det nærmest var sjældent man så
lygtefejl på lastbiler. Måske skulle de til at gå en tur rundt om lastbilen
inden afgang ligesom da jeg var inde ved cirkus milli og man havde en hel
checkliste man skulle igennem inden kørsel.

Mvh
Thomas



Henning Hansen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henning Hansen


Dato : 28-11-06 21:24

>
> Nu vi er ved lastbilerne, så synes jeg at der er flere og flere lastbiler med
> lygtefejl. Mener for år tilbage det nærmest var sjældent man så lygtefejl på
> lastbiler. Måske skulle de til at gå en tur rundt om lastbilen inden afgang
> ligesom da jeg var inde ved cirkus milli og man havde en hel checkliste man
> skulle igennem inden kørsel.
>
> Mvh
> Thomas

De lider bare af samme fejl som mange personbiler, efter hvad jeg har
fået at vide, en tur på værksted for skifte en pære, så det bliver nok
mange gange udsat til lastbilen skal til service, det er kr. og øre det
handler om, en stille stående lastbil tjener jo ingen penge hjem til
firmaet.

--
Mvh Henning

Forbehold for stave/tastefejl tages.



Leonard (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-11-06 21:10

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Braser ud foran en, fra ubetinget vigepligt.... her kommer jeg. Mobilen er
>igang. Drejer derefter til venstre uden at vise af. Hvorfor er det lige at
>man slider to gange på bilhornet, det er jo helt spildt? Udenfor pædagogisk
>rækkevidde. Suk.

Hvis du kan nå at bruge hornet hele 2 gange så er det da ganske
overflødigt. Der var helt sikkert ikke antydning af fare, for så var
det jo dine bremser du skulle have slidt på.

Hvorfor ikke abre tage det lidt roligt og lade ham komme videre, det
har dit blodtryk meget bedre af.

Jeg kom i dag ved Fredericia på den gamle landevej mod Vejle til at
smile venligt til en lastbilchauffør, der var lidt for ivrig med at
komme ud fra en sidevej, så vi var et par biler, der blev nødt til at
holde lidt igen - han havde så meget overblik at han hilste pænt på
os, sikkert fordi vi bare holdt pænt tilbage og lod være med at
blinke, dytte eller råbe ...

Fordele til os alle, han kom lidt hurtigere ud på vejen, jeg fik lidt
at smile over og var i bedre humør bagefter.

--
Leonard

Preben Riis Sørensen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 28-11-06 21:43


"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev
> >Braser ud foran en, fra ubetinget vigepligt.... her kommer jeg. Mobilen
er
> >igang. Drejer derefter til venstre uden at vise af. Hvorfor er det lige
at
> >man slider to gange på bilhornet, det er jo helt spildt? Udenfor
pædagogisk
> >rækkevidde. Suk.
>
> Hvis du kan nå at bruge hornet hele 2 gange så er det da ganske
> overflødigt.

Jeg dytter skam ikke for at afværge fare, men for at fortælle den debile
hvad jeg mener om ham. Både når han braser ud foran en, og når han drejer
uden at vise af. Det dytter skam hver morgen, der er jo også person-debiler
der trænger til en opvågning. Det er helt almindeligt efterhånden, at man
ikke viser af.

> Der var helt sikkert ikke antydning af fare, for så var
> det jo dine bremser du skulle have slidt på.

Hvis der var fare havde jeg nok ikke haft tid til at dytte.

>
> Hvorfor ikke abre tage det lidt roligt og lade ham komme videre, det
> har dit blodtryk meget bedre af.

Det skulle være sundt med lidt kredsløbstræning.

>
> Jeg kom i dag ved Fredericia på den gamle landevej mod Vejle til at
> smile venligt til en lastbilchauffør, der var lidt for ivrig med at
> komme ud fra en sidevej, så vi var et par biler, der blev nødt til at
> holde lidt igen - han havde så meget overblik at han hilste pænt på
> os, sikkert fordi vi bare holdt pænt tilbage og lod være med at
> blinke, dytte eller råbe ...
>
> Fordele til os alle, han kom lidt hurtigere ud på vejen, jeg fik lidt
> at smile over og var i bedre humør bagefter.

Jeg er ikke modstander af venlighed, det skal blot ikke gribe ind i de
gældende regler, ellers er vi da helt på herrens mark. Iøvrigt var en
lastdebil nok den absolut sidste kategori jeg ville udvise venlighed
overfor.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




spamsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 28-11-06 22:47

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> Jeg er ikke modstander af venlighed, det skal blot ikke
> gribe ind i de gældende regler, ellers er vi da helt på
> herrens mark. Iøvrigt var en lastdebil nok den absolut
> sidste kategori jeg ville udvise venlighed overfor.
Jeg kan ikke komme i tanke om hvornår "min venlighed" mod lastbiler sidst
har reddet mit liv.. men det er sket mere end 1 gang..
så der er vel egentlig ikke meget mere over for sådan en meddelse... R.I.P
:|
(lidt ligesom når "små" mennesker absolut VIL gå ind i store mennesker på
gaden, for derefter at havne ude på vejbanen)

--
vh.
Flemming



Leonard (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-11-06 10:11

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote:

>Iøvrigt var en
>lastdebil nok den absolut sidste kategori jeg ville udvise venlighed
>overfor.

Og det fortæller en hel del mere om dig end om lastbilchaufførerne.

--
Leonard

Ukendt (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-06 12:33


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:456c9f3d$0$12707$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev
>> >Braser ud foran en, fra ubetinget vigepligt.... her kommer jeg. Mobilen
> er
>> >igang. Drejer derefter til venstre uden at vise af. Hvorfor er det lige
> at
>> >man slider to gange på bilhornet, det er jo helt spildt? Udenfor
> pædagogisk
>> >rækkevidde. Suk.
>>
>> Hvis du kan nå at bruge hornet hele 2 gange så er det da ganske
>> overflødigt.
>
> Jeg dytter skam ikke for at afværge fare, men for at fortælle den debile
> hvad jeg mener om ham. Både når han braser ud foran en, og når han drejer
> uden at vise af. Det dytter skam hver morgen, der er jo også
> person-debiler
> der trænger til en opvågning. Det er helt almindeligt efterhånden, at man
> ikke viser af.
>
>> Der var helt sikkert ikke antydning af fare, for så var
>> det jo dine bremser du skulle have slidt på.
>
> Hvis der var fare havde jeg nok ikke haft tid til at dytte.
>
>>
>> Hvorfor ikke abre tage det lidt roligt og lade ham komme videre, det
>> har dit blodtryk meget bedre af.
>
> Det skulle være sundt med lidt kredsløbstræning.
>
>>
>> Jeg kom i dag ved Fredericia på den gamle landevej mod Vejle til at
>> smile venligt til en lastbilchauffør, der var lidt for ivrig med at
>> komme ud fra en sidevej, så vi var et par biler, der blev nødt til at
>> holde lidt igen - han havde så meget overblik at han hilste pænt på
>> os, sikkert fordi vi bare holdt pænt tilbage og lod være med at
>> blinke, dytte eller råbe ...
>>
>> Fordele til os alle, han kom lidt hurtigere ud på vejen, jeg fik lidt
>> at smile over og var i bedre humør bagefter.
>
> Jeg er ikke modstander af venlighed, det skal blot ikke gribe ind i de
> gældende regler, ellers er vi da helt på herrens mark. Iøvrigt var en
> lastdebil nok den absolut sidste kategori jeg ville udvise venlighed
> overfor.

Jeg kan forstå at du aldrig laver fejl, i trafikken eller andre steder?
Bevares. lastbilchauffører er også bare mennesker, og de laver såmænd nok
samme antal fejl pr time i trafikken, som alle andre gør...

Og nu du selv bringer regler op - hornet er til at afværge en fare og ikke
spor andet!
Den eneste der er udenfor pædagogisk rækkevidde, er vist dig selv...

Tag den lidt med ro - så bliver livet lidt lettere (og måske en anelse
længere)
Tommy



Preben Riis Sørensen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 29-11-06 20:58


"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev
> Bevares. lastbilchauffører er også bare mennesker, og de laver såmænd nok
> samme antal fejl pr time i trafikken, som alle andre gør...

Nu var der jo ikke tale om fejl da den debile på arroganteste vis kørte ud,
men fordi han ville skide mig et stykke.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk





Propellen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Propellen


Dato : 29-11-06 13:39

Tue, 28 Nov 2006 21:42:38 +0100, tastede "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk>, i dk.fritid.bil


>Jeg er ikke modstander af venlighed, det skal blot ikke gribe ind i de
>gældende regler, ellers er vi da helt på herrens mark. Iøvrigt var en
>lastdebil nok den absolut sidste kategori jeg ville udvise venlighed
>overfor.

*suk*
--
Propellen

PMH (29-11-2006)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 29-11-06 13:46


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:456c9f3d$0$12707$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Jeg dytter skam ikke for at afværge fare, men for at fortælle den debile
> hvad jeg mener om ham. Både når han braser ud foran en, og når han drejer
> uden at vise af. Det dytter skam hver morgen, der er jo også
> person-debiler
> der trænger til en opvågning. Det er helt almindeligt efterhånden, at man
> ikke viser af.


Og så mener du at det er iorden at holde hornet i bund, bare fordi du
lige skal fortælle ham at han er en idiot...
Det er vist dig der er uden for pædagoisk rækkevidde...


>Iøvrigt var en lastdebil nok den absolut sidste kategori jeg ville
> udvise venlighed overfor.
> --

Siger vel egentlig alt om dig som trafikant..
Hvorfor skal vi så høre på dit brok, når du ikke er et klap bedre selv..??

Tudefjæs..!!



PMH



Preben Riis Sørensen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 29-11-06 21:02


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev
> >Iøvrigt var en lastdebil nok den absolut sidste kategori jeg ville
> > udvise venlighed overfor.
> > --
>
> Siger vel egentlig alt om dig som trafikant..

Det gør det ikke, nej. Det siger f.eks. ikke, at jeg ikke på noget tidspunkt
kunne drømme om at genere andre trafikanter - uprovokeret altså.


> Hvorfor skal vi så høre på dit brok, når du ikke er et klap bedre selv..??

Fordi det er jeg.

>
> Tudefjæs..!!
>
Nåååhh, synd.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ib Jakobsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-11-06 20:35

Leonard skrev:

>
> Jeg kom i dag ved Fredericia på den gamle landevej mod Vejle

Fin vej. Snupper den mange gange når jeg er på de kanter.

til at
> smile venligt til en lastbilchauffør, der var lidt for ivrig med at
> komme ud fra en sidevej, så vi var et par biler, der blev nødt til at
> holde lidt igen -

Jeg mener der var noget der hed at man ikke måtte være til "unødig
ulempe" i netop den situation da jeg tog stort kørekort.


> Fordele til os alle, han kom lidt hurtigere ud på vejen, jeg fik lidt
> at smile over og var i bedre humør bagefter.


Vi skal jo kunne være her alle sammen. At bruge hornet som andre har
gjort nærmer sig misbrug af hornet. Og mon ikke det kan give en plovmand
til statskassen i bøde?.





--
MVH

Ib Jakobsen

Leonard (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-11-06 21:48

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote:

>Jeg mener der var noget der hed at man ikke måtte være til "unødig
>ulempe" i netop den situation da jeg tog stort kørekort.

Ja, ja, men nogengange har store køretøjer brug for lidt mere plads
end der umiddelbart ser ud til at være, og hvis ikke de små biler selv
giver dem plads, så forstår jeg godt at de tager den selv. Og at jeg
blev nødt til at sætte farten lidt ned var vist mest til ulempe for
ham der kørte bag mig, som vist nok fik brugt bremsen, da han opdagede
det hele lidt for sent.
Og hvad er egentlig "unødig ulempe"?

--
Leonard

Ib Jakobsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-11-06 22:33

Leonard skrev:

> Ja, ja, men nogengange har store køretøjer brug for lidt mere plads
> end der umiddelbart ser ud til at være, og hvis ikke de små biler selv
> giver dem plads, så forstår jeg godt at de tager den selv.

Jeg har kørt meget sight seeing i mange storbyer. Og har ofte været nødt
til at "genere" andre. Men et smil og en løftet eller en fingeret løft
på hatten har altid kunnet klare sagen.




> Og at jeg blev nødt til at sætte farten lidt ned var vist mest til ulempe for
> ham der kørte bag mig, som vist nok fik brugt bremsen, da han opdagede
> det hele lidt for sent.

Ja, han sov måske eller holdt for kort afstand.


> Og hvad er egentlig "unødig ulempe"?

Ja, det er jo hele gummidelen i reglen. Kommer nok an på begge parters
sindsstemning. Men man skal selvfølgelig ikke overdrive brugen af det.

--
MVH

Ib Jakobsen

Henrik Stidsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-11-06 08:38

Leonard wrote:
> Og hvad er egentlig "unødig ulempe"?

Som jeg har lært det da jeg tog kørekort...

Ulempe er så snart en anden billist bliver nød til at ændre sin
kørsel pga. dig, f.eks. ved at skulle slippe speederen, bremse, skifte
vognbane osv.

Unødig er når der ikke var nogen god grund til det - dvs, hvis der
kommer 1 bil på den vej du skal ud på og du alligevel vælger at
køre ud foran vedkommende så er der unødig ulempe, selvom
vedkommende blot skulle slippe speederen 2 sek for at afpasse
hastigheden. Du skulle have ventet.

Tilladt ulempe kan være samme situation - blot er der tæt trafik på
vejen du skal ud på og da der kommer et hul tager du det selvom det
betyder at både 5 og 10 billister liiiiiige skal slække speederen et
øjeblik så du kan komme med.

Så kort sagt, hvis du påvirker en anden billists kørsel negativt har
du været til ulempe. Unødig ulempe er når det ikke var nødvendigt.
Man kan fristes til at sige, når du har større ulempe ved at undlade
din manøvre end den anden har ved at du udfører den så er det iorden
og du er ikke til unødig ulempe. Men det er jo selvfølgelig også
lidt gummiagtigt for har jeg ikke altid enormt stor ulempe ved f.eks.
at skulle vente ved hajtænder ? Altså, hvis jeg skal sige det selv...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste