Import af E34 525i eller E39 528i
Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 20:48

Kan det prismæssigt betale sig?

Jeg synes, vurderingerne på SKATs side virker meget høje ift. prisen i DK.

Højt udstyrsniveau er ikke alfa og romeo for mig.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 21:06

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Kan det prismæssigt betale sig?

Ja mon ikke !

> Jeg synes, vurderingerne på SKATs side virker meget høje ift. prisen i DK.

Drop siden og indsend forhåndsvurderingen på en aktuel bil...

> Højt udstyrsniveau er ikke alfa og romeo for mig.

Nej, men da det ikke koster ekstra, køber man en bil med meget
udstyr. Alt andet ville være dybt go'nat
--
/Mogens
Alt om import -> http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 21:35

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nej, men da det ikke koster ekstra, køber man en bil med meget
> udstyr. Alt andet ville være dybt go'nat

Ok, det er jo interessant. Pt. er jeg lidt hooked på en 525i fra 1993 eller
sådan. Disse står i 50-75k på bilbasen. Du mener altså, den samlede pris ved
import stadig kan svare sig?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 21:50

> Ok, det er jo interessant.

Ja, det er så interessant, at vi henter alle vore biler sydpå og i
princippet har gjort det de sidste mange år. Dels finder man
den model, man ønsker - dels gerne med noget mere udstyr
end i DK...

> Pt. er jeg lidt hooked på en 525i fra 1993 eller sådan.

Hvorfor ikke noget større - til en mindre merpris?

>Disse står i 50-75k på bilbasen. Du mener altså, den samlede pris ved
>import stadig kan svare sig?

Eet eksempel:
Hvis forhandlerprisen ligger på 68.000 kr, vil afgiften som en tommel-
fingerregel være 62% heraf - altså 42.160. Trækker du dét fra de 60 kkr
har du altså 25.840 minus lidt omkostninger at købe bil for. Altså cirka
3.500 euro.
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=20&id=11111111232210123&

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 22:02

> [...]
> fingerregel være 62% heraf - altså 42.160. Trækker du dét fra de 60 kkr
> har du altså 25.840 minus lidt omkostninger at købe bil for. Altså cirka

Godt argument... :) Hvis afgiften synes høj, kan den jo eventuelt stå i en
garage og vente et års tid...

Fordelen, ved den du linker til, er især, at den har gået en 100.000 km
mindre end de danske alternativer.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 22:05

> Godt argument... :) Hvis afgiften synes høj, kan den jo eventuelt stå i en
> garage og vente et års tid...

Jow jow...

> Fordelen, ved den du linker til, er især, at den har gået en 100.000 km
> mindre end de danske alternativer.

Ja, det kan man ofte finde. Men man skal se sig for...

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 22:05

> [...]
> fingerregel være 62% heraf - altså 42.160. Trækker du dét fra de 60 kkr
> har du altså 25.840 minus lidt omkostninger at købe bil for. Altså cirka

Når du siger større?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 22:09

> Når du siger større?

Merprisen til den store model er jo forsvindende lille jo
ældre bilerne bliver. Så vælg den store model istedet for
en mindre, IMO...

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 22:19

> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Merprisen til den store model er jo forsvindende lille jo
> ældre bilerne bliver. Så vælg den store model istedet for
> en mindre, IMO...

Det er helt korrekt, driftsudgifter (især forsikring som 27-årig) kan dog
være jokeren. Derudover har jeg sådanne uforklarlige forkærligheder for
visse modeller... En E34 skal være en 525i 24v Vanos og en E39 skal være en
528i manuelt. Du må ikke spørge mig hvorfor, det er irrationelt, jeg ved det
godt...

528i'eren har jeg været vild med siden jeg som 17-årig læste denne test:
http://www.autocarmag.com/RoadTest_Summary.asp?RT=200076

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 27-11-06 22:27

> [...]
> ved det godt...
> 528i'eren har jeg været vild med siden jeg som 17-årig læste denne test:

Okay - hvis du har mulighed for det, ville jég vælge en E39. Mange siger,
det er den bedste BMW, der er bygget - og jeg er tilbøjlig til at give dem
ret.

Jeg kører iøvrigt i en importeret '03 BMW 530d Touring Steptronic. Den
sidste udgave af E39 med alle forbedringer og opgraderinger. Min har som
Brian's ALT i originalt udstyr - en fornøjelse at færdes i.

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 22:35

> [...]
> sidste udgave af E39 med alle forbedringer og opgraderinger. Min har som
> Brian's ALT i originalt udstyr - en fornøjelse at færdes i.

Jeg er helt enig med dig, om studielån og jobsituation plus egen virksomhed
har samme tilbøjelighed, skal jeg pt. lade være usagt.

Det bliver en E39, men måske bliver det en E34 først...

Mvh.

Frederik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 27-11-06 21:34

> [...]
>
> Jeg synes, vurderingerne på SKATs side virker meget høje ift. prisen i DK.
>
> Højt udstyrsniveau er ikke alfa og romeo for mig.

www.nolle.dk

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i StepTronic (import hvorpå der er sparet 50.000 >)

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 21:40

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 528i StepTronic (import hvorpå der er sparet 50.000 >)

Hej Brian

Jeg har set din flotte 528'er (er slet ikke misundelig...) Må man være så
fræk at spørge om kilometertal og samlet pris for at få den på gaden i DK?

Mvh.

Frederik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 27-11-06 22:04

> [...]
> fræk at spørge om kilometertal og samlet pris for at få den på gaden i DK?

Hej

Ja, da - den havde kørt 121.000km (garanti) og stod mig i ca. 190.000,-
inkl. alt - og det er jo vel at bemærke snart 1 år siden

Og i mine øjne er den store fordel, og det som for mig er MANGE penge
værd, det faktum at ALT udstyr er fabriksmonteret - ikke pillet og rodet
nogen som helst steder - det finder man yderst sjældent på en "dansker"
- de er normalt så skrabede at der senere bliver eftermonteret div. ting
og sager.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 22:10

> [...]
> nogen som helst steder - det finder man yderst sjældent på en "dansker"
> - de er normalt så skrabede at der senere bliver eftermonteret div. ting

Jeg skal overhovedet ikke modsige dig. Din er super, ingen tvivl der.

Personligt ville jeg gerne have den med manuelt, så det ville være et
kriterium for mig. Problemet er, at topudstyrede som regel er med aut. (Jeg
ved godt det ikke er et problem for størstedelen af kunderne...)

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik Carøe

Dato : 27-11-06 22:24

> [...]
> nogen som helst steder - det finder man yderst sjældent på en "dansker"
> - de er normalt så skrabede at der senere bliver eftermonteret div. ting

En dansk pendant kunne være sådan en her
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=967460&page=1, Jeg skulle
dog have disse fælge på:
http://www.autocarmag.com/Car/BMW/5-series/1693311353.jpg

Men jeg har også indtryk af, at de er faldet meget det sidste år. Sikkert
som følge af pres fra E60'erne.

Mvh.

Frederik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-11-06 00:11

> [...]
> http://www.autocarmag.com/Car/BMW/5-series/1693311353.jpg
>
> Men jeg har også indtryk af, at de er faldet meget det sidste år. Sikkert

Hej Frederik

Den var faktisk rørende billig, den du dér henviser til - mangler dog visse
ting (Stort sound-system, el-sæder m.v.), men prisen er der bestemt ikke
noget at sige til !!

Fælgene er også fine (på dit link) - min havde sådan nogle på indtil for
14 dage siden hvor jeg monterede 17" AC Schnitzer Type-II med 235
Vinterdæk - det pyntede faktisk en hel del på bilen

Mvh.
Brian S Jensen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Mogens...

Dato : 28-11-06 06:48

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den var faktisk rørende billig, den du dér henviser til

Men en uoriginal farve?
(omlakeret)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-11-06 10:06

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in news:A4Qah.24634$E02.10005
@newsb.telia.net:

> Men en uoriginal farve?
> (omlakeret)

Det kunne godt være navarroviolet metallic, selvom den godtnok ser lidt fad
ud på billederne.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-11-06 14:31

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Men en uoriginal farve?
> (omlakeret)

OK, hvis det er det, så er jeg 100% stået af !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Frederik Carøe

Dato : 28-11-06 18:19

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> OK, hvis det er det, så er jeg 100% stået af !!
>
> Mvh.
> Brian S Jensen

Fordi den er uoriginal eller af frygt for den underliggende årsag?

Mvh.

Frederik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-11-06 19:18

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> Fordi den er uoriginal eller af frygt for den underliggende årsag?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Af 2 grunde :

1. Den skal være lavet usædvanligt godt for at have samme holdbarhed
som den originale (mht. rust osv.)

2. Hvorfor er den omlakeret ? (rust - "vesthavs-bil" ?, misligeholdt ? )

Når en bil står i den originale lak fortæller den meget om den generelle
vedligholdelse - selvfølgelig kan der været lakeret en dør eller lign.
hvilket er OK, så længe farven er ramt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bjarne Haug

Dato : 27-11-06 21:59

> www.nolle.dk
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 528i StepTronic (import hvorpå der er sparet 50.000 >)

Imponerende bil, har godt kigget lidt langt efter de der 528i... Men hvor
meget har du så endt med at betale for den i alt?

vh
Bjarne
325i E36 - Tysk import