/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Glæder jeg mig for tidligt? - Hjemmeværnet~
Fra : Thomas


Dato : 27-11-06 18:49

Hej NG


Er der kun mig der bliver pissed hver eneste år, omkring juletid, når
hjemmeværnet bliver sat ud til trafikstyring ?

Jeg bor selv i Odense og bliver altid så knotten når der står sådanne en
narrehat og skal dirigere trafikken ved Rosengårdscenteret......... Hver
eneste dag kommer de fleste bilister igennem tekniske og avancerede
udfordringer i trafikken......... og så skal man have en halvfed tumpe med
cykelstyr-overskæg til at fortælle en at man ikke lige kan parkere bilen i
den ledige bås der, men skal 5 rækker længere ned....


Jeg ønsker "projekt hjemmeværn til Afghanistan" held og lykke... men jeg er
måske den eneste ?


Mvh

Thomas




 
 
Cyber. (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Cyber.


Dato : 27-11-06 19:08


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:ekf8fe$aus$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
>
> Er der kun mig der bliver pissed hver eneste år, omkring juletid, når
> hjemmeværnet bliver sat ud til trafikstyring ?
>
> Jeg bor selv i Odense og bliver altid så knotten når der står sådanne en
> narrehat og skal dirigere trafikken ved Rosengårdscenteret......... Hver
> eneste dag kommer de fleste bilister igennem tekniske og avancerede
> udfordringer i trafikken......... og så skal man have en halvfed tumpe med
> cykelstyr-overskæg til at fortælle en at man ikke lige kan parkere bilen i
> den ledige bås der, men skal 5 rækker længere ned....
>

Tumpen er vel ham som ikke fatter at der er andre som også vil bruge
parkeringspladsen, og derfor må man adfærdsregulere disse individer således
at parkeringspladsen bliver fyldt op systematisk, og der ikke hersker
neanderthal vildskab af forvirrede bilister som ikke evner at tænke logisk.







Thomas (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-11-06 19:15


"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote in message
news:ekf9hl$2gks$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> news:ekf8fe$aus$1@news.net.uni-c.dk...
>> Hej NG
>>
>>
>> Er der kun mig der bliver pissed hver eneste år, omkring juletid, når
>> hjemmeværnet bliver sat ud til trafikstyring ?
>>
>> Jeg bor selv i Odense og bliver altid så knotten når der står sådanne en
>> narrehat og skal dirigere trafikken ved Rosengårdscenteret......... Hver
>> eneste dag kommer de fleste bilister igennem tekniske og avancerede
>> udfordringer i trafikken......... og så skal man have en halvfed tumpe
>> med cykelstyr-overskæg til at fortælle en at man ikke lige kan parkere
>> bilen i den ledige bås der, men skal 5 rækker længere ned....
>>
>
> Tumpen er vel ham som ikke fatter at der er andre som også vil bruge
> parkeringspladsen, og derfor må man adfærdsregulere disse individer
> således at parkeringspladsen bliver fyldt op systematisk, og der ikke
> hersker neanderthal vildskab af forvirrede bilister som ikke evner at
> tænke logisk.
>


Tag deres kørekort ??????

og hvis du er en af dem, der bliver forvirret på en parkeringsplads vil jeg
ønske både for mig selv og andre at du ikke er en af dem man møder på
offentlig vej.....

mvh

Thomas



Kasper Christensen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 27-11-06 19:17


> Tumpen er vel ham som ikke fatter at der er andre som også vil bruge
> parkeringspladsen, og derfor må man adfærdsregulere disse individer således
> at parkeringspladsen bliver fyldt op systematisk, og der ikke hersker
> neanderthal vildskab af forvirrede bilister som ikke evner at tænke logisk.

Klap klap klap. Og jeg er ikke hjemmeværnsmand. Men jeg synes sgu de af
og til gør et godt arbejde. De er bare en gruppe som det er blevet
populært at hade. Men hvor er du (Thomas) når store dele af Danmark står
under vand i efterårsstormene? Jeg ved hvertfald at der af og til er
hjemmeværnsmænd, som knokler med sandsække osv.

Mvh

Kasper

Thomas (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-11-06 19:20


"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> wrote in message
news:456b2baf$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Tumpen er vel ham som ikke fatter at der er andre som også vil bruge
>> parkeringspladsen, og derfor må man adfærdsregulere disse individer
>> således at parkeringspladsen bliver fyldt op systematisk, og der ikke
>> hersker neanderthal vildskab af forvirrede bilister som ikke evner at
>> tænke logisk.
>
> Klap klap klap. Og jeg er ikke hjemmeværnsmand. Men jeg synes sgu de af og
> til gør et godt arbejde. De er bare en gruppe som det er blevet populært
> at hade. Men hvor er du (Thomas) når store dele af Danmark står under vand
> i efterårsstormene?

Jeg er bosat et sted hvor der ikke bliver oversvømmelse... og hvis der gør
er det ude med os alle. Men jeg er alligevel tvunget til at betale til dem
der har bosat sig i vandkanten


Mvh

Thomas



Il Duce (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Il Duce


Dato : 27-11-06 22:30

> Jeg er bosat et sted hvor der ikke bliver oversvømmelse... og hvis der gør
> er det ude med os alle. Men jeg er alligevel tvunget til at betale til
> dem der har bosat sig i vandkanten

Jamen vi andre betaler også for hende der skifter din ble.

Du er da vist tangerede et asocialt skod.


--

MVH

Thomas



Bruno (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 28-11-06 23:30

Thomas wrote:
>
> Jeg er bosat et sted hvor der ikke bliver oversvømmelse... og hvis der gør
> er det ude med os alle. Men jeg er alligevel tvunget til at betale til dem
> der har bosat sig i vandkanten
>

Og vi er nogle som har været med til at betale din skole, hvilket
tilsyneladende ikke har gjort stor gavn. Jeg håber du er stolt af dig
selv, for jeg tvivler på der er nogen andre som er det.

Flemming Lynggaard (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 28-11-06 14:49


"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> wrote in message
news:456b2baf$0$163>
> Klap klap klap. Og jeg er ikke hjemmeværnsmand. Men jeg synes sgu de af og
> til gør et godt arbejde. De er bare en gruppe som det er blevet populært
> at hade. Men hvor er du (Thomas) når store dele af Danmark står under vand
> i efterårsstormene? Jeg ved hvertfald at der af og til er hjemmeværnsmænd,
> som knokler med sandsække osv.
>

Er det ikke CF der står for det og ikke weekend krigerne?

F


Fam. Olsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-11-06 15:10


"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ekhep1$1kqo$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> wrote in message
> news:456b2baf$0$163>
>> Klap klap klap. Og jeg er ikke hjemmeværnsmand. Men jeg synes sgu de af
>> og til gør et godt arbejde. De er bare en gruppe som det er blevet
>> populært at hade. Men hvor er du (Thomas) når store dele af Danmark står
>> under vand i efterårsstormene? Jeg ved hvertfald at der af og til er
>> hjemmeværnsmænd, som knokler med sandsække osv.
>>
>
> Er det ikke CF der står for det og ikke weekend krigerne?
>
> F

Jo sammen med hjemmeværnet. Hjemmeværnet hjælper også ved olieforureninger.


MVH Niels



C. Caspersen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 27-11-06 20:33

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ekf8fe$aus$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg ønsker "projekt hjemmeværn til Afghanistan" held og lykke... men jeg
> er måske den eneste ?

Hjemmeværnet gør et stort stykke frivilligt arbejde med bl.a.
færdselsregulering, således at politiet er fri for at bruge ressourcer på
det.

Grunden til at de står ved centret er, at trafikken er fyldt med båtnakker
der ikke selv kan finde ud af det. Hvis de kunne finde ud af det, ville
hjemmeværnsmanden ikke stå der.

Men hvis din gamle senile bedstemor bliver væk fra plejehjemmet må vi da
håbe de er i Afghanistan på det tidspunkt DU har brug for hjælp.

/Caspersen



Thomas (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-11-06 20:51


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
news:456b3d55$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> Men hvis din gamle senile bedstemor bliver væk fra plejehjemmet må vi da
> håbe de er i Afghanistan på det tidspunkt DU har brug for hjælp.
>
> /Caspersen


hehe
¨
bliver næppe aktuelt.... mine bedsteforældre døde henholdsvis i 1971, 1972,
1980 og 1986

Mvh

Thomas



Henrik Stidsen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-11-06 20:55

Thomas expressed precisely :
>> Men hvis din gamle senile bedstemor bliver væk fra plejehjemmet må vi da
>> håbe de er i Afghanistan på det tidspunkt DU har brug for hjælp.

> bliver næppe aktuelt.... mine bedsteforældre døde henholdsvis i 1971, 1972,
> 1980 og 1986

Nå men så kan du jo bare selv gå hen og blive væk og ende med knækkede
ben i en grøft... ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



JJ (28-11-2006)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 28-11-06 08:21


> Men hvis din gamle senile bedstemor bliver væk fra plejehjemmet må vi da
> håbe de er i Afghanistan på det tidspunkt DU har brug for hjælp.
>
> /Caspersen
>

Hvis han nu havde haft en gammel senil bedstemor, så var hun sikkert også
udrustet med våben og sendt til Afganistan, eller stod i Rosengårdscenteret
og "ledede" trafikken, som en del af hjemmeværnet.

JJ



Fam. Olsen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 27-11-06 21:37


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ekf8fe$aus$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg ønsker "projekt hjemmeværn til Afghanistan" held og lykke... men jeg
> er måske den eneste ?

Ja du glæder dig forhåbentligt for tidligt.

Hjemmevæsnet har intet at gøre i Afghanistan. Skal de der ned er jeg meget
glad for at jeg er kommet hjeme igen.

MVH Niels



Kasper Christensen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 27-11-06 22:45

> Hjemmevæsnet har intet at gøre i Afghanistan. Skal de der ned er jeg meget
> glad for at jeg er kommet hjeme igen.

Skal jo så lige siges at de vist har militærerfaring.

Ukendt (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-11-06 23:19

Kasper Christensen wrote:
>
> Skal jo så lige siges at de vist har militærerfaring.

Ja, det er der mange der "glemmer" ... mange hjemmeværnsfolk er tidligere
militærfolk, der har valgt at fortsætte i hjemmeværnet, og er derfor
rigeligt kvalificerede til at løse de opgaver de bliver pålagt. Jeg er
generelt træt af at folk ser det som en folkesport at svine hjemmeværnet
til. De glemmer at hjemmeværnet ikke skal ses som soldater i traditionel
forstand. Da hjemmeværnet blev dannet efter WW2, var deres opgave at
observere og rapportere til hæren, samt lave guerillaoperationer i tilfælde
af invation. Eftersom trusselsbilledet i dag er totalt forandret, bliver
opgaverne naturligvis også forandret ... men for Guds skyld, svin dog
endelig folk til der gider gøre et frivilligt stykke arbejde.

mvh.
Kim Frederiksen



P Kaasing (28-11-2006)
Kommentar
Fra : P Kaasing


Dato : 28-11-06 08:51

> Ja, det er der mange der "glemmer" ... mange hjemmeværnsfolk er tidligere
> militærfolk, der har valgt at fortsætte i hjemmeværnet, og er derfor
> rigeligt kvalificerede til at løse de opgaver de bliver pålagt. Jeg er
> generelt træt af at folk ser det som en folkesport at svine hjemmeværnet
> til. De glemmer at hjemmeværnet ikke skal ses som soldater i traditionel
> forstand. Da hjemmeværnet blev dannet efter WW2, var deres opgave at
> observere og rapportere til hæren, samt lave guerillaoperationer i
> tilfælde af invation. Eftersom trusselsbilledet i dag er totalt forandret,
> bliver opgaverne naturligvis også forandret ... men for Guds skyld, svin
> dog endelig folk til der gider gøre et frivilligt stykke arbejde.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen
Hjemmeværnet har absolut intet at gøre i Afghanistan, eller andre lande for
den sags skyld.

De er fine til at dirrigere trafik og fylde sandsække og andre humanitære
opgaver der ikke kræver brug af våben og militær træning, men det er
fuldstændigt uansvarligt at sende dem ud på andre opgaver end disse.

/Poul



Kim Frederiksen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 28-11-06 11:43

"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456bea4f$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hjemmeværnet har absolut intet at gøre i Afghanistan, eller andre lande
> for den sags skyld.
>
> De er fine til at dirrigere trafik og fylde sandsække og andre humanitære
> opgaver der ikke kræver brug af våben og militær træning, men det er
> fuldstændigt uansvarligt at sende dem ud på andre opgaver end disse.
>

Må jeg spørge hvilke uomtvistelige, dokumentérbare fakta du bygger den
antagelse på?

mvh.
Kim Frederiksen



Aslan (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 28-11-06 12:53

P Kaasing wrote:
> Hjemmeværnet har absolut intet at gøre i Afghanistan, eller andre
> lande for den sags skyld.
>
> De er fine til at dirrigere trafik og fylde sandsække og andre
> humanitære opgaver der ikke kræver brug af våben og militær træning,
> men det er fuldstændigt uansvarligt at sende dem ud på andre opgaver
> end disse.
> /Poul

Ja, ja, man kan da altid svine nogle dygtige militærfolk til. Det er da
lettere end at sætte sig ind i sagerne, så jeg går ud fra, at du ikke læser
disse link:

http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=TryktAvis%2FTAvVis.php&pTAvVis=206771

http://www.hjv.dk/Hele+Danmark/Nyheder/11-2006/Send+hjemmevaernsfolk+til+Afghanistan.htm


Aslan

Officer af reserven
Tidligere officer i Hjemmeværnet (nu menig)
Tidligere udsendt som FN-officer



Fam. Olsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-11-06 14:34


"P Kaasing" <kaasingFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456bea4f$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hjemmeværnet har absolut intet at gøre i Afghanistan, eller andre lande
> for den sags skyld.

Enig. Deres navn antyder jo egentlig også hvad de skal bruges til. Desuden
er de slet ikke uddannet til at løse de opgaver man løser i udlandet.

> De er fine til at dirrigere trafik og fylde sandsække og andre humanitære
> opgaver der ikke kræver brug af våben og militær træning, men det er
> fuldstændigt uansvarligt at sende dem ud på andre opgaver end disse.

Enig. Dog kan de sagtens bruges militært. I det nationale forsvar har de en
meget vigtig opgave, som de faktisk er ret gode til at løse. De er faktisk
ret frygtet af engelske SAS.


MVH Niels



Fam. Olsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-11-06 15:03


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:456b6466$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja, det er der mange der "glemmer" ... mange hjemmeværnsfolk er tidligere
> militærfolk, der har valgt at fortsætte i hjemmeværnet, og er derfor
> rigeligt kvalificerede til at løse de opgaver de bliver pålagt. Jeg er
> generelt træt af at folk ser det som en folkesport at svine hjemmeværnet
> til. De glemmer at hjemmeværnet ikke skal ses som soldater i traditionel
> forstand. Da hjemmeværnet blev dannet efter WW2, var deres opgave at
> observere og rapportere til hæren, samt lave guerillaoperationer i
> tilfælde af invation. Eftersom trusselsbilledet i dag er totalt forandret,
> bliver opgaverne naturligvis også forandret ... men for Guds skyld, svin
> dog endelig folk til der gider gøre et frivilligt stykke arbejde.

Jeg kan ikke være mere enig med dig. Dog er der også mange som ikke er gamle
militærfolk. Desuden er hjemmeværnets opgave at vogte dansk jord i mens
hæren klarer opgaverne i udlandet. Det gør hjemmeværnet til UG.

De vil heller aldrig kunne blive i stand til at løse den opgave som hæren
løser. Hæren er dårligt nok i stand til at løse den selv. Man mangler nemlig
sammentømrede enheder. Enheder der kan køre opklaring. Man har faktisk kun 2
enheder der kan opfylde det. Den ene er lige kommet hjem, og den anden er
der nede pt. som hold 2. At stille hold 3 er faktisk umuligt set i forhold
til de 2 ovennævnte krav. Derfor slækker man på kravet og stiller med det
man har. Men det eri kke optimalt. Selv de enheder man har tog man ikke bare
og sendte ud. Næ de gennemgik en meget omfattende "efteruddannelse" mhp. den
forestående udsendelse. Jeg er normalt tjenestegørende i den enhed der er
afsted pt. og var også dernede til at begynde med men måtte desværre rejse
hjem for at tage mig af min datter. Selvom vi har et meget fremsynet
makkerpar som chef og næstkommanderende der begyndte vores træning længe
inden vi fik opgaven ja så var vi ikke færdige da vi landede ude i ørkenen.
Vi fortsatte vores uddannelse dernede ind til vi var klar. Først derefter
begyndte vi på reelle opgaver. Vi brugte faktisk op mod et lille års tid på
at blive klar. Og det selv om vi alle er soldater til daglig og en rigtig
godt sammentømret enhed og sammen med vores naboeskadron de bedste til
opgaven. (Nej det er ikke pral. Ellers ville vi vel ikke være hold 1 og 2
hver gang)


MVH Niels



Fam. Olsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-11-06 14:41


"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
news:456b5c47$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hjemmevæsnet har intet at gøre i Afghanistan. Skal de der ned er jeg
>> meget glad for at jeg er kommet hjeme igen.
>
> Skal jo så lige siges at de vist har militærerfaring.

Det har nogle af dem. Der er nogle der går mere op i det end andre.

De har bare ikke erfaring ja ikke en gang uddannelsen til at løse de opgaver
man løser i Afghanistan. Situationen der nede er slet ikke klar til at
genopbygge noget som helst endnu. Hver gang mine kolleger, som befinder sig
dernede nu, kører udenfor lejren regner de faktisk med at komme i
kamphandlinger. Det sker så ikke hver gang, men næsten. Taleban er for stærk
endnu til at man kan genopbygge. Der er jo heller ikke rigitg nogen
nødhjælpsorganisationer der nede endnu, fordi det er for farligt.


MVH Niels



Søren Jacobsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 28-11-06 20:52

SNip

Det her må da vist ligge på grænsen til spam
skulle diskussionen i virkeligheden ikke flyttes til dk.politik

rent trafik mæssigt :

Personligt har jo dog svært ved at se det er nødvendigt med hjemmeværnet i
odense når det ikke er nødvendigt
i KBH, men nu er det osse lang tid siden jeg har været i Odense ved
juletid...
men jeg har da mødt en "NAZI" lignede type et par gange som har fået mig til
at tro at Hjemmeværnet kun er for dem der er for dumme til det rigtige
militær....

Ps. er det stadig sådan at Civilforsvaret/Hjemmeværnet kan lægge beslag på
gul plade biler ved indregistring ?
Søren



Fam. Olsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 29-11-06 09:59


"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456c937b$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...

> Det her må da vist ligge på grænsen til spam
> skulle diskussionen i virkeligheden ikke flyttes til dk.politik

Jo egentlig har du ret.

> Ps. er det stadig sådan at Civilforsvaret/Hjemmeværnet kan lægge beslag på
> gul plade biler ved indregistring ?

Det vil jeg tro. Det gælder faktisk hele forsvaret.


MVH Niels



Henrik Stidsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-11-06 09:36

P Kaasing wrote:

> Hjemmeværnet har absolut intet at gøre i Afghanistan, eller andre lande for
> den sags skyld.

> De er fine til at dirrigere trafik og fylde sandsække og andre humanitære
> opgaver der ikke kræver brug af våben og militær træning, men det er
> fuldstændigt uansvarligt at sende dem ud på andre opgaver end disse.

Dem der bliver sendt ud er allesammen millitært uddannede i forvejen
og deres kontrakter er individuelle - det er altså hver enkelt der
bliver vurderet til den opgave der venter.

Og så handler det vist ikke om biler længere...


Fam. Olsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-11-06 14:27


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164702984.282005.274830@l39g2000cwd.googlegroups.com...

>Dem der bliver sendt ud er allesammen millitært uddannede i forvejen
>og deres kontrakter er individuelle - det er altså hver enkelt der
>bliver vurderet til den opgave der venter.

Opgaverne i Afghanistan kan bare ikke løses af enkeltindivider. Det er krig
der foregår dernede og så er sammentømrede enheder af afgørende betydning.
Dem har hæren endvidere heller ikke ret mange af.

Hovedårsagen til at man ikke har lidt flere tab i udlandet end man har, er
efter min mening et kæmpestort svineheld.

>Og så handler det vist ikke om biler længere...

Enig. For at rette lidt op på det så lever køretøjerne et meget hårdt liv i
Helmand provinsen.

MVH Niels



Henrik Stidsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-11-06 13:31

Søren Jacobsen wrote:

> Ps. er det stadig sådan at Civilforsvaret/Hjemmeværnet kan lægge beslag på
> gul plade biler ved indregistring ?

Politiet og beredskabet kan lægge beslag på alle køretøjer, ikke
kun gulpladebiler, når de har behov for det. Politiet og beredskabet
kan også pålægge en tilfældig borger at tage sig af folk der f.eks.
er blevet hjemløse ved en brand, man får så kompensation for
udgifter.

Det kan man altsammen læse om i beredskabsloven (mener jeg den hedder).


Søren Jacobsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Søren Jacobsen


Dato : 29-11-06 18:41


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164803438.141173.25180@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Søren Jacobsen wrote:

> Ps. er det stadig sådan at Civilforsvaret/Hjemmeværnet kan lægge beslag på
> gul plade biler ved indregistring ?

Politiet og beredskabet kan lægge beslag på alle køretøjer, ikke
kun gulpladebiler, når de har behov for det. Politiet og beredskabet
kan også pålægge en tilfældig borger at tage sig af folk der f.eks.
er blevet hjemløse ved en brand, man får så kompensation for
udgifter.




Okay jeg syntes bare jeg kan huske fra min CF tid vi fik at vide at det blev
skrevet ved indregistrering

MVh Søren



Henrik Stidsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-11-06 19:23

Søren Jacobsen explained on 29-11-2006 :
> Okay jeg syntes bare jeg kan huske fra min CF tid vi fik at vide at det blev
> skrevet ved indregistrering

Det kan godt være det har været sådan men loven giver ret vidde rammer
for hvad beredskabet kan og må i tilfælde af en katastrofe.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste