Helicoil hvor på nettet?
Fra : Henning Lund

Dato : 27-11-06 14:23

Jeg mangler nogle 8 mm udv - 6 indv. helicoil, hvor på nettet
hitter jeg dem?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-11-06 14:39

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler nogle 8 mm udv - 6 indv. helicoil, hvor på nettet hitter jeg
> dem?

Hej Henning

Måske her
http://www.louis.de/_204d2cef8c9fc992c9fb0a6aa42f3d2e41/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10003870&anzeige=0

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henning Lund

Dato : 27-11-06 16:23

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> Måske her
> http://www.louis.de/_204d2cef8c9fc992c9fb0a6aa42f3d2e41/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10003870&anzeige=0

I kender ingen steder i DK, tysk er absolut ikke mit modersmål

Fra : Henning Lund

Dato : 27-11-06 16:26

Ole Gaarde Kristensen skrev:
> Måske her
> http://www.louis.de/_204d2cef8c9fc992c9fb0a6aa42f3d2e41/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10003870&anzeige=0

Det kan være man ikke kan få 6/8 mm, jeg kan se disse skulle være
6/9 mm?

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 27-11-06 16:24

Jadav!

Find et maskinværksted i nærheden hvor du bor, de vil sikker gerne sælge dig
et par stykker!
De fleste små maskin-værksteder/fabrikker har sådan noget til at ligge.

Hvis det skal være fra nettet så prøv: Bossard, Sanistål, LMG, pajo-bolte
eller Würth.
Ved disse forhandlere kan det godt være du skal købe en hel kasse, men de er
da tit til at snakke med.

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Henning Lund

Dato : 27-11-06 16:40

Hans Nikolajsen skrev:

> Hvis det skal være fra nettet så prøv: Bossard, Sanistål, LMG,
> pajo-bolte eller Würth.
> Ved disse forhandlere kan det godt være du skal købe en hel
> kasse, men de er da tit til at snakke med.

Hvordan er det lige, er det special tappe der bruges til at skære
op med, jeg har ikke rodet med helicoil i manne manne år?

Fra : Aksel

Dato : 27-11-06 17:02

> Hvordan er det lige, er det special tappe der bruges til at skære
> op med, jeg har ikke rodet med helicoil i manne manne år?

De koster som et reservehjul til en jetjager, prøv at finde et værksted hvor
du kan låne.

Hilsen Aksel

Fra : Møller

Dato : 27-11-06 17:00

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message

> Hvordan er det lige, er det special tappe der bruges til at skære
> op med, jeg har ikke rodet med helicoil i manne manne år?

Normalt. Ja
og specielt værktøj til at sætte dem i med.

http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&ID=1939
De kan måske undvære et par stykker, eller fortælle dig hvor du kan få dem

Men firmaer der renoverer motorer/topstykker plejer at have dem, da de ofte
bruges til at forstærke gevind i aluminium.

Møller

PS Google kan bruges til meget.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 27-11-06 17:05

Jadav igen!

Uden at være helt sikker, så mener jeg ikke der skal spc. snittap til, men
der skal hvis bruges et bestemt værktøj til at monterer dem med.
Jeg tror du har større chance ved den lokale maskinfabrik eller ved en
landbrugsmekaniker.

Nu ved jeg jo ikke hvor stor den del er du skal have sat helicoil i, kan den
bæres, så tag den under armen og få dem til det, de kan da give en pris i
det mindste.

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Møller

Dato : 27-11-06 17:28

"Hans Nikolajsen" <jadav123@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Jadav igen!
>
> Uden at være helt sikker, så mener jeg ikke der skal spc. snittap til,

Så lad vær med at svar.

Tapping: System adapted original HELICOIL-plus must be used for tapping
thread, as listed on page 21 to 31.

Møller

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 27-11-06 18:45

Jadav!

Jamen så er der jo så også endu større grund til at gå hen til et lokal
maskinværksted og få det lavet!

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Henning Lund

Dato : 27-11-06 19:02

Jeg takker for svarene, en hviskede via mail at Fru Hansen har
gevindbøsninger 6/9 mm, de kan bruges til mit formål.

Fra : Møller

Dato : 27-11-06 21:12

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message

> Jeg takker for svarene, en hviskede via mail at Fru Hansen har
> gevindbøsninger 6/9 mm, de kan bruges til mit formål.

Du kunne jo bare havde skrevet at det var til en knallert:
Det er under knallert reservedele, men du skal lige være opmærksom på, at de
ikke har samme styrke og tæthed som en Helicoil, du efterlyste, men kan du
bruge en 10011035 er det fint og så kun til 15,-

Jo jo man kan godt nok finde meget hos frøken T. Hansen ind i mellem
også noget der kan bruges.

Du ved vel hvorfra navnet kommer

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-06 21:20

In article <456b4721$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Møller" <mail..sspam@og.dk> wrote:

> Du ved vel hvorfra navnet kommer

Go'e gamle Trine

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henning Lund

Dato : 27-11-06 21:54

Møller skrev:

> [...]
> fint og så kun til 15,-
>
> Jo jo man kan godt nok finde meget hos frøken T. Hansen

Dette er ikke til en knallert, men en påhængsmotor

Fra : Møller

Dato : 27-11-06 22:27

> Dette er ikke til en knallert, men en påhængsmotor

God tur husk vesten og ørevarmerne i denne tid

Møller

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-06 09:54

Møller skrev:

> God tur husk vesten og ørevarmerne i denne tid

Jow tak, jeg skal nu ikke sejle, kun fikse en bekendt´s motor, ja
tak for svar og råd til alle.