/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Parkering og positionslys
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 07:39

Hejsa

Note: Da jeg tog kørekort var det ikke lovpligtigt at sætte pos.lys på
ved parkering, så ved ikke om det har ændret sig siden 1998..

Men til sagen... Når jeg kører om aftenen, morgenen og andre tidspunkter
hvor det er mørkt så ser jeg selvmordskanditater overalt.. og hvem er de
så.. jo det er dem der holder parkeret i vejsiden med fuldt blus på
nærlyset og render rundt om bilen.. hvad er det lige der foregår oven i
hovedet på disse personer? Er de trætte af livet? For man kan jo ikke
rigtig se hvad der foregår rundt om bilen med alt den modlys man får

Jeg kan til nød forstå (men ej acceptere) at lillemor fru Jensen ikke
ved hvor kontakten er og iøvrigt slet ikke er bevidst om sine handlinger
med hendes små 10000km hvert 5 år., men at jeg ser lige så mange prof.
chauffører også skræmmer mig altså lidt.. det gælder bude, lastbilfører,
taxa'er mv...

Få dog det nærlys slukket når I holder parkeret eller accepter at blive
jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
møglys...

Surt opstød fra morgenstunden jeg ved det..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

 
 
K+T (27-11-2006)
Kommentar
Fra : K+T


Dato : 27-11-06 08:10

Er der noget som hedder positionslys på en modernebil?

Knud

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-A3966D.07383627112006@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Note: Da jeg tog kørekort var det ikke lovpligtigt at sætte pos.lys på
> ved parkering, så ved ikke om det har ændret sig siden 1998..
>
> Men til sagen... Når jeg kører om aftenen, morgenen og andre tidspunkter
> hvor det er mørkt så ser jeg selvmordskanditater overalt.. og hvem er de
> så.. jo det er dem der holder parkeret i vejsiden med fuldt blus på
> nærlyset og render rundt om bilen.. hvad er det lige der foregår oven i
> hovedet på disse personer? Er de trætte af livet? For man kan jo ikke
> rigtig se hvad der foregår rundt om bilen med alt den modlys man får
>
> Jeg kan til nød forstå (men ej acceptere) at lillemor fru Jensen ikke
> ved hvor kontakten er og iøvrigt slet ikke er bevidst om sine handlinger
> med hendes små 10000km hvert 5 år., men at jeg ser lige så mange prof.
> chauffører også skræmmer mig altså lidt.. det gælder bude, lastbilfører,
> taxa'er mv...
>
> Få dog det nærlys slukket når I holder parkeret eller accepter at blive
> jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
> mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> møglys...
>
> Surt opstød fra morgenstunden jeg ved det..
>
> --
> Med venlig hilsen,
> Martin Johansen, Kolding
> http://tuxx.dk/
> http://tuxx.dk/rodekassen.php



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 08:14

In article <456a8f32$0$12626$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"K+T" <xkt.bit@bit.dk> wrote:

> Er der noget som hedder positionslys på en modernebil?
>
> Knud
>
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-A3966D.07383627112006@sunsite.dk...
> > Hejsa
> >
> > Note: Da jeg tog kørekort var det ikke lovpligtigt at sætte pos.lys på
> > ved parkering, så ved ikke om det har ændret sig siden 1998..
> >
> > Men til sagen... Når jeg kører om aftenen, morgenen og andre tidspunkter
> > hvor det er mørkt så ser jeg selvmordskanditater overalt.. og hvem er de
> > så.. jo det er dem der holder parkeret i vejsiden med fuldt blus på
> > nærlyset og render rundt om bilen.. hvad er det lige der foregår oven i
> > hovedet på disse personer? Er de trætte af livet? For man kan jo ikke
> > rigtig se hvad der foregår rundt om bilen med alt den modlys man får
> >
> > Jeg kan til nød forstå (men ej acceptere) at lillemor fru Jensen ikke
> > ved hvor kontakten er og iøvrigt slet ikke er bevidst om sine handlinger
> > med hendes små 10000km hvert 5 år., men at jeg ser lige så mange prof.
> > chauffører også skræmmer mig altså lidt.. det gælder bude, lastbilfører,
> > taxa'er mv...
> >
> > Få dog det nærlys slukket når I holder parkeret eller accepter at blive
> > jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
> > mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> > møglys...
> >
> > Surt opstød fra morgenstunden jeg ved det..
> >
> > --
> > Med venlig hilsen,
> > Martin Johansen, Kolding
> > http://tuxx.dk/
> > http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ja Knud...

Du kan også kalde det parkeringslys..

Undskyld min meget ringe quoting, men jeg blev lige smittet...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Per Henneberg Kriste~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-11-06 10:04

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja Knud...

> Du kan også kalde det parkeringslys..

> Undskyld min meget ringe quoting, men jeg blev lige smittet...

I det mindste smitter hans toppostinger ikke, selv om han ikke har andet.
Måske skulle han spørge hans læge hvad der så er galt med ham ...

--
Per, Esbjerg



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 15:44

In article <456aaa0d$0$20281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>
> > Ja Knud...
>
> > Du kan også kalde det parkeringslys..
>
> > Undskyld min meget ringe quoting, men jeg blev lige smittet...
>
> I det mindste smitter hans toppostinger ikke, selv om han ikke har andet.
> Måske skulle han spørge hans læge hvad der så er galt med ham ...

ROFL

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Christopher Stein (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 27-11-06 08:42

> accepter at blive
> jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
> mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> møglys...
>

Du skal jo køre efter forholdene - og hvis de ikke tillader dig at køre
mere end 5 km / t forbi en idiot der blænder dig, er det desværre dit
ansvar at overholde dette.. :)

Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 08:50

In article <456a96c8$0$3506$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Christopher Stein <cstein@softhome.net> wrote:

> > accepter at blive
> > jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
> > mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> > møglys...
> >
>
> Du skal jo køre efter forholdene - og hvis de ikke tillader dig at køre
> mere end 5 km / t forbi en idiot der blænder dig, er det desværre dit
> ansvar at overholde dette.. :)

Tro mig.. det overholder jeg allerede.. og gæt hvad der sker.. ja jeg
bliver jo nærmest kørt af vejen af dem bagved..



Jeg så nu hellere man tog ansvar for sit eget liv og hjalp sig selv og
trafikken hel igennem..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Christopher Stein (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 27-11-06 09:00

Martin Johansen [6000] skrev:
> In article <456a96c8$0$3506$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> Christopher Stein <cstein@softhome.net> wrote:
>
>> > accepter at blive
>>> jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
>>> mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
>>> møglys...
>>>
>> Du skal jo køre efter forholdene - og hvis de ikke tillader dig at køre
>> mere end 5 km / t forbi en idiot der blænder dig, er det desværre dit
>> ansvar at overholde dette.. :)
>
> Tro mig.. det overholder jeg allerede.. og gæt hvad der sker.. ja jeg
> bliver jo nærmest kørt af vejen af dem bagved..
>

Ja, det er utroligt at folk der kører bag en, ikke kan se at man rent
faktisk holder tilbage for noget foran.... eller ikke kan tænke sig til
det..



....hvorefter de begynder på en hasarderet overhaling og må bremse igen
med det samme, når de ser de små børn løbe ud foran dem..

Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 09:30

In article <456a9af1$0$3498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Christopher Stein <cstein@softhome.net> wrote:

> ...hvorefter de begynder på en hasarderet overhaling og må bremse igen
> med det samme, når de ser de små børn løbe ud foran dem..

Jeg så det så sent som i går.. en bil holder tilbage for en anden i en
chikane og ham bagved kaster sig ud i en overhaling hvorefter han
sekundet efter må stå på bremsen... Jeg tænkte bare det der bliver
"morsomt"... :-/

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Christopher Stein (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 27-11-06 09:38

Martin Johansen [6000] skrev:
> In article <456a9af1$0$3498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> Christopher Stein <cstein@softhome.net> wrote:
>
>> ...hvorefter de begynder på en hasarderet overhaling og må bremse igen
>> med det samme, når de ser de små børn løbe ud foran dem..
>
> Jeg så det så sent som i går.. en bil holder tilbage for en anden i en
> chikane og ham bagved kaster sig ud i en overhaling hvorefter han
> sekundet efter må stå på bremsen... Jeg tænkte bare det der bliver
> "morsomt"... :-/
>

man ville ønske at ham fodgængeren ham bremser op for, er en civilklædt
betjent.. :D

Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 15:43

In article <456aa3ca$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Christopher Stein <cstein@softhome.net> wrote:

> Martin Johansen [6000] skrev:
> > In article <456a9af1$0$3498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> > Christopher Stein <cstein@softhome.net> wrote:
> >
> >> ...hvorefter de begynder på en hasarderet overhaling og må bremse igen
> >> med det samme, når de ser de små børn løbe ud foran dem..
> >
> > Jeg så det så sent som i går.. en bil holder tilbage for en anden i en
> > chikane og ham bagved kaster sig ud i en overhaling hvorefter han
> > sekundet efter må stå på bremsen... Jeg tænkte bare det der bliver
> > "morsomt"... :-/
> >
>
> man ville ønske at ham fodgængeren ham bremser op for, er en civilklædt
> betjent.. :D

Hehe ja - det var dog en bil, men ja.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 16:55

Martin Johansen [6000] skrev:
>> ...hvorefter de begynder på en hasarderet overhaling og må bremse igen
>> med det samme, når de ser de små børn løbe ud foran dem..
> Jeg så det så sent som i går.. en bil holder tilbage for en anden i en
> chikane og ham bagved kaster sig ud i en overhaling hvorefter han
> sekundet efter må stå på bremsen... Jeg tænkte bare det der bliver
> "morsomt"... :-/
>
Håber da at den overhalende fik lov at bakke derfra.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Martin Johansen [600~ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-12-06 17:11

In article <eks7l9$25a2$4@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Martin Johansen [6000] skrev:
> >> ...hvorefter de begynder på en hasarderet overhaling og må bremse igen
> >> med det samme, når de ser de små børn løbe ud foran dem..
> > Jeg så det så sent som i går.. en bil holder tilbage for en anden i en
> > chikane og ham bagved kaster sig ud i en overhaling hvorefter han
> > sekundet efter må stå på bremsen... Jeg tænkte bare det der bliver
> > "morsomt"... :-/
> >
> Håber da at den overhalende fik lov at bakke derfra.

Det kan du tro.. man flettede pænt ind bagved igen og lod være med at
overhale mere på den strækning

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Per Henneberg Kriste~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-11-06 10:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Få dog det nærlys slukket når I holder parkeret eller accepter at
> blive jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i
> det mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> møglys...

Efter at have kørt rundt i Esbjerg rigtig mange år begyndte jeg at
registrere at taxi-folket rent faktisk var begyndt at sætte deres
positionslys på, når de læssede kunder af og på.

Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.

Da jeg kørte taxi i Viborg, skiftede jeg selv om til p-lys, når jeg holdt
stille med kunder af og på. Hvor svært kan det være?

--
Per, Esbjerg



Leonard (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-11-06 10:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
>af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.

Og det var bare skide praktisk.
Bilens lys var styret af gearstangens position, så glemte man aldrig
det rigtige lys.

>Da jeg kørte taxi i Viborg, skiftede jeg selv om til p-lys, når jeg holdt
>stille med kunder af og på. Hvor svært kan det være?

Tilsyneladende svært nok. Desværre tør mekanikerne ikke længere at
ændre på noget som helst i moderne biler, så det der med små praktiske
indretninger opfundet på et lille værksted, det er fortid.

Og da chauffører også bare er almindelige mennesker med et job de ikke
selv har valgt, men bare har fordi det tilfældigvis var det der var da
de kom forbi AF - så er de ligeså dårlige trafikanter som alle andre.

Efter at kørelys blev moderne og lyset tænder automatisk er det ikke
noget bilisterne tænker over. Lyskontakten røres i de fleste tilfælde
slet ikke, mange aner ikke engang hvor den sidder og hvordan den
betjenes. Derfor er der også mange der kører med kort lys på de mørke
landeveje - de gider ikke sidde og holde på pinden, for det lange lys
slukker jo igen når man slipper ... en af dem er nok Knud ...

--
Leonard

Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 11:00


"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse
news:qablm2ht6ed8khbt48actbme8kn0159vcp@4ax.com...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>>Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
>>af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.
>
> Og det var bare skide praktisk.
> Bilens lys var styret af gearstangens position, så glemte man aldrig
> det rigtige lys.
>
Den slags vigtige disposioner tør man ikke overlade til chaufføren.

Lyskontakten røres i de fleste tilfælde
> slet ikke, mange aner ikke engang hvor den sidder og hvordan den
> betjenes.

Bobob, tåbelyset har mange da ingen probs med at fiinde :(.



Leonard (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-11-06 11:26

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Den slags vigtige disposioner tør man ikke overlade til chaufføren.

Nej, jo mere der sker af sig selv, jo mindre skal chaufføren kunne. og
til den løn der tilbydes kan man jo ikke forlnage at få et
selvtænkende individ med i prisen ppå en ratholder.

>Bobob, tåbelyset har mange da ingen probs med at fiinde :(.

Alle dem der kører med det tændt hele tiden aner ikke det er tændt,
det er sikkert fordi sønnen har lånt bilen aftenen før.

--
Leonard

Jørgen M. Rasmussen (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-11-06 13:15


"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse

> Alle dem der kører med det tændt hele tiden aner ikke det er tændt,
> det er sikkert fordi sønnen har lånt bilen aftenen før.
>
?? Så er det SAT... mange bil som har være lånt ud, incl 40t. trucks :(.
Hver 3-4 bil køre med både tåbe og nærlys tændt- uden lovlig grund. Det
sjove er du ikke kommer til at se længere med det tændt, du opnår bare at
genere mere, jvf. trådens emne, fordi det ikke er asymmetrisk som nærlyset.
Tåben som ramte den stakkel på motorvejen 1. gang, kunne meget vel have kørt
med det tændt, når det tilsynelad var en truck.



Aslan (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 27-11-06 12:32

Leonard wrote:
> Og da chauffører også bare er almindelige mennesker med et job de ikke
> selv har valgt, men bare har fordi det tilfældigvis var det der var da
> de kom forbi AF - så er de ligeså dårlige trafikanter som alle andre.

Også en af mine små kæpheste, især når de bliver sat ud for at
konkurrere (med låntilskud) med os andre om de samme få ture. (Torsdag aften
kl. 2000 havde vi ved Århus Taxa ca. 135 biler meldt til på anlægget - 20 af
dem var besatte !!!)

Mvh

Aslan

2005 MB E 320 CDI Avantgardé
2006 MB E 320 CDI Avantgardé
2004 Alfa 156 RST Lusso 2,0 JTS



Per Henneberg Kriste~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-11-06 14:16

Aslan wrote:

> Også en af mine små kæpheste, især når de bliver sat ud for at
> konkurrere (med låntilskud) med os andre om de samme få ture.
> (Torsdag aften kl. 2000 havde vi ved Århus Taxa ca. 135 biler meldt
> til på anlægget - 20 af dem var besatte !!!)

Låntilskud?

Fortæl lidt :)

--
Per, Esbjerg



Aslan (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 27-11-06 17:09

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Låntilskud?

Ja, ja OK!!! min tsavepalde er i stykker: LØN-tilskud!! De små
langtidsledige stakler får et brev fra kommunen om at de skal på
taxa-kursus. Så de får betalt erhvervskørekortet og taxa-kurset. På kurset
bliver de orienteret om, at det er et begreb ude i den virkelige verden der
hedder service og hensyn, hvorefter man går videre i forløbet. De små
stakler bliver så sendt ud på gaden til fast lav løn i prøve-perioden. Når
den er overstået gør de så alt for at kunne løbe skrigende væk fra denne
branche. Tilbage står (sidder) så vi andre og hører om alle de horrible
hændelser, som kunderne har været udsat for (Naturligvis ønsker kunderne da
ikke at klage, eller gøre noget ved opførslen på den lille stakkel, der har
sat deres liv på spil!! (Husk nu liiige at få kvittering med, hvis I bliver
udsat for en dårlig ratholder, så vi har en chance for at få ham smidt ud af
branchen).

Var det uddybende nok???

Aslan



Peter Juul (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 29-11-06 20:11


"Aslan" skrev

De små stakler bliver så sendt ud på gaden til fast lav løn i
prøve-perioden. Når
> den er overstået gør de så alt for at kunne løbe skrigende væk fra denne
> branche.

(helt og aldeles OT) Hvad F****n siger fagforeningen til det ????????

VenHils
Peter
(ikke rød, men glad for min fagforening, der her i byen stopper dens slags
tosserier...)



Aslan (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 30-11-06 01:48

Peter Juul wrote:
> (helt og aldeles OT) Hvad F****n siger fagforeningen til det ????????

> (ikke rød, men glad for min fagforening, der her i byen stopper dens
> slags tosserier...)

Ingenting. SID - nu 3F - var dem, der med taxakonflikten i Århus forværrede
forholdene for chaufførerne, og de nyansatte ved knap nok, at der er noget
der hedder fagforening. Og de små (tidligere
langtidsledige/kontanthjælpsmodtagende) stakler får naturligvis en løn
omkring højeste dagpengesats for arbejde aften/nat/fredag-lørdag nat og
søn-helligdage. Jeps, det er en sjov branche med hårde vilkår, men et skønt
job (jeg mener det!!)

Aslan
lige hjemkommet efter en vagt med en gennemsnitsløn på 87 kr./timen



Peter Juul (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 30-11-06 16:41


"Aslan" skrev

> Peter Juul wrote:
>> (helt og aldeles OT) Hvad F****n siger fagforeningen til det ????????
>
>> (ikke rød, men glad for min fagforening, der her i byen stopper dens
>> slags tosserier...)
>
> Ingenting. SID - nu 3F - var dem, der med taxakonflikten i Århus
> forværrede forholdene for chaufførerne,

Åeh ja.... Der var jo noget med noget DanTaxi i sin tid....

og de nyansatte ved knap nok, at der er noget
> der hedder fagforening. Og de små (tidligere
> langtidsledige/kontanthjælpsmodtagende) stakler får naturligvis en løn
> omkring højeste dagpengesats for arbejde aften/nat/fredag-lørdag nat og
> søn-helligdage. Jeps, det er en sjov branche med hårde vilkår, men et
> skønt job (jeg mener det!!)

Lige præcis... Men nogen burde ta' initiativ til noget overenskomst... Det
kan sgudda ikke passe, at man skal pøle løs kl. r*v om nattem for ingen
penge, selvom man er ny... I Aalborg får alle den samme afregnings%, uanset
anciennitet. At den så er liiiiige lav nok, er en anden snak

> Aslan
> lige hjemkommet efter en vagt med en gennemsnitsløn på 87 kr./timen
VenHils
Peter
(der vist klarede små 125,- i timen i dag.... - Dagvagt i storvogn er ikke
så skidt endda)



Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 16:59

Aslan skrev:
>> Og da chauffører også bare er almindelige mennesker med et job de ikke
>> selv har valgt, men bare har fordi det tilfældigvis var det der var da
>> de kom forbi AF - så er de ligeså dårlige trafikanter som alle andre.
> Også en af mine små kæpheste, især når de bliver sat ud for at
> konkurrere (med låntilskud) med os andre om de samme få ture. (Torsdag aften
> kl. 2000 havde vi ved Århus Taxa ca. 135 biler meldt til på anlægget - 20 af
> dem var besatte !!!)
>
Det er nok fordi det er for tidlig til at de unge mennesker er ved at
tage fra torsdagsbaren oppe på handelsskolen.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Aslan (03-12-2006)
Kommentar
Fra : Aslan


Dato : 03-12-06 21:15

Finn Guldmann wrote:
> Det er nok fordi det er for tidlig til at de unge mennesker er ved at
> tage fra torsdagsbaren oppe på handelsskolen.

Wauvvvv. Jeps det giver kassen. Mellem kl. 0150 og 0215 skal de vel ialt
bruge 50 vogne, og turene slår normalt ikke over 70 kr. ned til byen eller
de nærliggende kollegier. Og husk lige at medregne de timer, der er brugt på
at vente!
(Og jeg medtager heller ikke her noget omkring den udbredte mangel på
almindelig høflig opførsel ved disse blomsten af Danmarks ungdom)

Aslan



Finn Guldmann (03-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-12-06 22:30

Aslan skrev:
> Finn Guldmann wrote:
>> Det er nok fordi det er for tidlig til at de unge mennesker er ved at
>> tage fra torsdagsbaren oppe på handelsskolen.
> Wauvvvv. Jeps det giver kassen. Mellem kl. 0150 og 0215 skal de vel ialt
> bruge 50 vogne, og turene slår normalt ikke over 70 kr. ned til byen eller
> de nærliggende kollegier. Og husk lige at medregne de timer, der er brugt på
> at vente!
>
Mon politisk korrekthed også har slået igennem der?

Da jeg kørte kunne 50 vogne ikke gøre det. Vi kunne tydelig mærke når
skolen gik i gang igen.

> (Og jeg medtager heller ikke her noget omkring den udbredte mangel på
> almindelig høflig opførsel ved disse blomsten af Danmarks ungdom)
>
Visse ting ændrer sig så åbenbart ikke.

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe
næste gang du selv holder og skal skifte venstre baghjul. Så skal vi nok
arrangere at der kommer lastbiler forbi 5 cm (+/-10 cm) fra din bagdel.

Ole Gaarde Kristense~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 27-11-06 14:23

"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse
news:qablm2ht6ed8khbt48actbme8kn0159vcp@4ax.com...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
>
>>Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
>>af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.
>
> Og det var bare skide praktisk.
> Bilens lys var styret af gearstangens position, så glemte man aldrig
> det rigtige lys.
>
>>Da jeg kørte taxi i Viborg, skiftede jeg selv om til p-lys, når jeg holdt
>>stille med kunder af og på. Hvor svært kan det være?
>
Ikke særligt svært så længe det er en mekanisk gearkasse.
Min privatbil - der (naturligvis) er en frikørt taxa har den feature. Dejlig
ting.
Har ladet mig fortælle at det ikke kan eftermonteres på de nye elektroniske
autotomatgearkasser.
Måske skulle man pudse det tyske af og skrive til forslagskassen i Stuttgart
så det kunne komme med i den udstyrspakke der hedder taxipakken.

> Tilsyneladende svært nok. Desværre tør mekanikerne ikke længere at
> ændre på noget som helst i moderne biler, så det der med små praktiske
> indretninger opfundet på et lille værksted, det er fortid.
>
Problemet er nok snarer at bilerne er blevet så moderne at det er mere end
svært at lave sådan noget hvis det ikke sker ab fabrik.

> Og da chauffører også bare er almindelige mennesker med et job de ikke
> selv har valgt, men bare har fordi det tilfældigvis var det der var da
> de kom forbi AF - så er de ligeså dårlige trafikanter som alle andre.
>
Hold da op - det var da en generalisering der ville noget
(at du har ret i nogen tilfælde er der ingen tvivl om )

> Efter at kørelys blev moderne og lyset tænder automatisk er det ikke
> noget bilisterne tænker over. Lyskontakten røres i de fleste tilfælde
> slet ikke, mange aner ikke engang hvor den sidder og hvordan den
> betjenes. Derfor er der også mange der kører med kort lys på de mørke
> landeveje - de gider ikke sidde og holde på pinden, for det lange lys
> slukker jo igen når man slipper ... en af dem er nok Knud ...
>
Jeg synes snarere problemet er at folk ikke kan finde pinden når de skal
blænde ned igen.
Det tager ofte al al for lang tid så vi andre må kigge ned/væk/op for bare
at bevare et minimum af synsevnen.
Det passer jo så meget godt med opfattelsen af at folk ofte koncentrerer sig
om andet end at køre bil når de kører bil.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Leonard (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-11-06 23:37

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote:

>Hold da op - det var da en generalisering der ville noget

Ja, men

>(at du har ret i nogen tilfælde er der ingen tvivl om )

som du selv giver mig ret i er rigtig.
Hvis du kigger på alle chauffører i dag, taxa-, bus-, last-, bude osv.
hvormange procent af dem tror du så , der har valgt jobbet fordi det
er ønskejobbet?


--
Leonard

Ole Gaarde Kristense~ (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 28-11-06 03:27


"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse
news:fvpmm2psc32c5rggbtg6kv8l8o5qos69bo@4ax.com...
>
> som du selv giver mig ret i er rigtig.
> Hvis du kigger på alle chauffører i dag, taxa-, bus-, last-, bude osv.
> hvormange procent af dem tror du så , der har valgt jobbet fordi det
> er ønskejobbet?
>
Jeg tror temmelig mange af lastvognchaufførerne besidder derres ønskejob.
Kan i hvert fald ikke huske hvornår jeg sidst har snakket med en der ikke
var glad for det. Det samme gælder busser.
Mht min egen branche starter de fleste ved en tilfældighed men mange bliver
hængende rigtig længe - mig selv incl. Selv om jeg har andre jern i ilden
holder jeg *aldrig* op med at køre taxa så længe jeg kan holde på et rat og
træde på en speeder.
Jeg er enig med dig i at der sikkert er nogen for hvem livet på vejen ikke
er ønskejobbet. Det er vel i bund og grund også derfor man har 2 begreber.
Chauffør og ratholder. Problemet gør sig forøvrigt gældende i mange andre
brancher.
Hvor mange procent der så har det som ønskejob? Det må blive et skud, men
tror det er over 50%.

Der hvor jeg synes du går galt i byen er med sætningen
Citat: "Og da chauffører også bare er almindelige mennesker med et job de
ikke selv har valgt, men bare har fordi det tilfældigvis var det der var da
de kom forbi AF - så er de ligeså dårlige trafikanter som alle andre." -
citat slut.
Fair nok hvis det er din holdning, men den generalisering kan man altså ikke
lave efter min mening.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 15:45

In article <456aaaaf$0$20260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
> af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.
>
> Da jeg kørte taxi i Viborg, skiftede jeg selv om til p-lys, når jeg holdt
> stille med kunder af og på. Hvor svært kan det være?

Nemlig.. hvor svært kan det være? Jeg kan ikke lade være.. jeg får det
helt "dårligt" hvis jeg ikke skifter til p-lys.. ligesom at køre uden
sele.. jeg kan bare ikke.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Torben Scheel (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-11-06 10:06

Martin Johansen [6000] wrote:
> In article <456aaaaf$0$20260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
>
>> Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
>> af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.
>>
>> Da jeg kørte taxi i Viborg, skiftede jeg selv om til p-lys, når jeg holdt
>> stille med kunder af og på. Hvor svært kan det være?
>
> Nemlig.. hvor svært kan det være? Jeg kan ikke lade være.. jeg får det
> helt "dårligt" hvis jeg ikke skifter til p-lys.. ligesom at køre uden
> sele.. jeg kan bare ikke.
>
You are a saint.

--
vh
Torben

Martin Johansen [600~ (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-11-06 17:27

In article <456bfbe6$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
> > In article <456aaaaf$0$20260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> > "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
> >
> >> Glad var jeg - indtil jeg fandt ud af at det var bilen, der kunne finde ud
> >> af at skifte ned på positionslys, ikke chaufføren.
> >>
> >> Da jeg kørte taxi i Viborg, skiftede jeg selv om til p-lys, når jeg holdt
> >> stille med kunder af og på. Hvor svært kan det være?
> >
> > Nemlig.. hvor svært kan det være? Jeg kan ikke lade være.. jeg får det
> > helt "dårligt" hvis jeg ikke skifter til p-lys.. ligesom at køre uden
> > sele.. jeg kan bare ikke.
> >
> You are a saint.

Det er det sidste folk som kender mig, vil kalde mig.. men okay tak for
de søde ord, jeg elsker også dig...

lol

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Torben Scheel (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-11-06 07:50

Martin Johansen [6000] wrote:
>>>
>> You are a saint.
>
> Det er det sidste folk som kender mig, vil kalde mig..

Ah. Så er det derfor du er nød til at fremhæve det du gør rigtigt

--
vh
Torben

Martin Johansen [600~ (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 29-11-06 12:19

In article <456d2d7b$0$49197$14726298@news.sunsite.dk>,
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
> >>>
> >> You are a saint.
> >
> > Det er det sidste folk som kender mig, vil kalde mig..
>
> Ah. Så er det derfor du er nød til at fremhæve det du gør rigtigt

Nej.. ved du overhovedet hvad jeg mener når jeg skriver som jeg gør? Har
du ikke et eller andet som du er nødt til at gøre/have iorden, før du er
tilpas?

Det handler om vane.. derfor skrev jeg sætningen.. jeg tager sq ikke
sele på fordi det er ved lov.. loven rager mig en høstblomst - jeg gør
alligevel som det passer mig og i 99% af tilfældende er det så inden for
lovens rammer.

Hvis du er typen der tager sele på fordi Bent Betjent siger du skal, så
vil jeg da anbefale dig at gøre det til en personlig vane istedet for...
livet bliver meget lettere når man gør positive ting af vane.

EOD.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Torben Scheel (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-11-06 13:14

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej.. ved du overhovedet hvad jeg mener når jeg skriver som jeg gør? Har
> du ikke et eller andet som du er nødt til at gøre/have iorden, før du er
> tilpas?
>
> Det handler om vane.. derfor skrev jeg sætningen.. jeg tager sq ikke
> sele på fordi det er ved lov.. loven rager mig en høstblomst - jeg gør
> alligevel som det passer mig og i 99% af tilfældende er det så inden for
> lovens rammer.
>
> Hvis du er typen der tager sele på fordi Bent Betjent siger du skal, så
> vil jeg da anbefale dig at gøre det til en personlig vane istedet for...
> livet bliver meget lettere når man gør positive ting af vane.
>
> EOD.
>
Tjah - den løb vist lidt af sporet. Jeg fandt det bare morsomt at du
beskrev at du decideret fik det dårligt hvis du ikke skiftede. Det var
ikke forsøg på personlig hetz - jeg undskylder hvis du opfattede det sådan.

--
vh
Torben


Martin Johansen [600~ (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 29-11-06 13:59

In article <456d79a0$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>,
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Tjah - den løb vist lidt af sporet. Jeg fandt det bare morsomt at du
> beskrev at du decideret fik det dårligt hvis du ikke skiftede.

Hej igen - jeg bryder lige min EOD da jeg synes jeg skylder dig et svar
på denne :)

Det var ikke for at fremstå som en engel jeg skrev det, men det er
seriøst rigtigt.. jeg får det næsten dårligt. Især det med selen jeg kan
simpelthen ikke flytte en bil 2 meter uden at have sele på - det ligger
dybt i mig.

> Det var
> ikke forsøg på personlig hetz - jeg undskylder hvis du opfattede det sådan.

Det var lidt derhenaf i min opfattelse, men alt iorden igen :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Basil (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 27-11-06 15:45

Martin Johansen [6000] forklarede den 27-11-2006:
> Hejsa
>
> Note: Da jeg tog kørekort var det ikke lovpligtigt at sætte pos.lys på
> ved parkering, så ved ikke om det har ændret sig siden 1998..
>
> Men til sagen... Når jeg kører om aftenen, morgenen og andre tidspunkter
> hvor det er mørkt så ser jeg selvmordskanditater overalt.. og hvem er de
> så.. jo det er dem der holder parkeret i vejsiden med fuldt blus på
> nærlyset og render rundt om bilen.. hvad er det lige der foregår oven i
> hovedet på disse personer? Er de trætte af livet? For man kan jo ikke
> rigtig se hvad der foregår rundt om bilen med alt den modlys man får
>
> Jeg kan til nød forstå (men ej acceptere) at lillemor fru Jensen ikke
> ved hvor kontakten er og iøvrigt slet ikke er bevidst om sine handlinger
> med hendes små 10000km hvert 5 år., men at jeg ser lige så mange prof.
> chauffører også skræmmer mig altså lidt.. det gælder bude, lastbilfører,
> taxa'er mv...
>
> Få dog det nærlys slukket når I holder parkeret eller accepter at blive
> jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
> mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> møglys...
>
> Surt opstød fra morgenstunden jeg ved det..

Jeg har tænkt den tanke så uendeligt mange gange, jeg er glad for at en
endelig fik formuleret det for mig.
Kai



Martin Johansen [600~ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-06 16:00

In article <mn.dbb17d6b28da5799.52736@starmail.invalid.co.za>,
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Jeg har tænkt den tanke så uendeligt mange gange, jeg er glad for at en
> endelig fik formuleret det for mig.

Jeg sender regningen.. lol

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Basil (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 27-11-06 16:01

Martin Johansen [6000] skrev den 27-11-2006:
> In article <mn.dbb17d6b28da5799.52736@starmail.invalid.co.za>,
> Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:
>
>> Jeg har tænkt den tanke så uendeligt mange gange, jeg er glad for at en
>> endelig fik formuleret det for mig.
>
> Jeg sender regningen.. lol

10-4
Kai



Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 16:53

Martin Johansen [6000] skrev:
> Hejsa
> Note: Da jeg tog kørekort var det ikke lovpligtigt at sætte pos.lys på
> ved parkering, så ved ikke om det har ændret sig siden 1998..
> Men til sagen... Når jeg kører om aftenen, morgenen og andre tidspunkter
> hvor det er mørkt så ser jeg selvmordskanditater overalt.. og hvem er de
> så.. jo det er dem der holder parkeret i vejsiden med fuldt blus på
> nærlyset og render rundt om bilen.. hvad er det lige der foregår oven i
> hovedet på disse personer? Er de trætte af livet? For man kan jo ikke
> rigtig se hvad der foregår rundt om bilen med alt den modlys man får
> Jeg kan til nød forstå (men ej acceptere) at lillemor fru Jensen ikke
> ved hvor kontakten er og iøvrigt slet ikke er bevidst om sine handlinger
> med hendes små 10000km hvert 5 år., men at jeg ser lige så mange prof.
> chauffører også skræmmer mig altså lidt.. det gælder bude, lastbilfører,
> taxa'er mv...
> Få dog det nærlys slukket når I holder parkeret eller accepter at blive
> jordet ned en dag... og hvis ikke for jeres egen skyld, så da i det
> mindste for de små børn man af og til ser i sidste sekund pga. det
> møglys...
> Surt opstød fra morgenstunden jeg ved det..
>
Lige et enkelt spørgsmål.

Jeg forstår at det er forlyset på bilerne du vil have slukket, men hvor
kan der holde en bil i rabatten med forlyset tændt og det kan genere dig
som modkørende? Du kører da forhåbentlig i den anden side af vejen.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Martin Johansen [600~ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-12-06 17:11

In article <eks7hn$25a2$3@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Lige et enkelt spørgsmål.

Fyr løs.

> Jeg forstår at det er forlyset på bilerne du vil have slukket, men hvor
> kan der holde en bil i rabatten med forlyset tændt og det kan genere dig
> som modkørende? Du kører da forhåbentlig i den anden side af vejen.

Mange steder i Kolding med biler parkeret i vejsiden.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 19:02

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Lige et enkelt spørgsmål.
> Fyr løs.
>> Jeg forstår at det er forlyset på bilerne du vil have slukket, men hvor
>> kan der holde en bil i rabatten med forlyset tændt og det kan genere dig
>> som modkørende? Du kører da forhåbentlig i den anden side af vejen.
> Mange steder i Kolding med biler parkeret i vejsiden.
>
Jeg ved godt at politi i Kolding ikke er på omgangshøjde med
gennemsnittet i landet, men holde de fleste ikke i deres egen
kørselsretning?

Og hvordan kan det så få indflydelse på din kørsel, når du kører den
anden vej?

Der er jo det meste af en vej fra dig og over til dem der holder i
siden.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Brian (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-12-06 17:45

Finn Guldmann wrote:

> Jeg forstår at det er forlyset på bilerne du vil have slukket, men
> hvor kan der holde en bil i rabatten med forlyset tændt og det kan
> genere dig som modkørende? Du kører da forhåbentlig i den anden side
> af vejen.

Du ændrer en meget væsentlig ting i Martin's tekst - du går fra vejside, til
at kalde det rabatten.

I min verden er rabatten noget vi har uden for byerne, hvor vejene oftest er
lidt bredere. Foran bageren er vejen ikke altid bred, og der smider folk jo
gerne deres bil om morgenen.

Lyset fra sådan en bil kan sagtens genere, når det nu ikke længere er smart
at køre med en ordentlig cykellygte, eller spænde en refleks på jakken.

/Brian



Martin Johansen [600~ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-12-06 17:51

In article <4571ad7f$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> I min verden er rabatten noget vi har uden for byerne, hvor vejene oftest er
> lidt bredere. Foran bageren er vejen ikke altid bred, og der smider folk jo
> gerne deres bil om morgenen.

Enig.. og selvom det endda er uden for byen på en bred vej så vil jeg
stadig gerne kunne se hvad der foregår om bilen.. om der render børn, om
der er en hund.. om manden står med en pistol og venter på en Santa Fe..
om... om... ja.

Jeg vil bare gerne have mulighed for at se og kunne reagere på alt inden
for mit synsfelt. Og jeg bliver gal / irriteret når folk forhindrer mig
i det pga. deres egen glemsomhed/dovenskab og så endda tillader sig at
blive sur på mig hvis jeg kipper med lyset...

Det er noget med at feje.. kan ikke huske resten af det berømte ordsprog
som meget få lever op til. For der er jo ingen der skal fortælle dem
noget..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Finn Guldmann (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-12-06 19:05

Brian skrev:
>> Jeg forstår at det er forlyset på bilerne du vil have slukket, men
>> hvor kan der holde en bil i rabatten med forlyset tændt og det kan
>> genere dig som modkørende? Du kører da forhåbentlig i den anden side
>> af vejen.
> Du ændrer en meget væsentlig ting i Martin's tekst - du går fra vejside, til
> at kalde det rabatten.
> I min verden er rabatten noget vi har uden for byerne, hvor vejene oftest er
> lidt bredere. Foran bageren er vejen ikke altid bred, og der smider folk jo
> gerne deres bil om morgenen.
> Lyset fra sådan en bil kan sagtens genere, når det nu ikke længere er smart
> at køre med en ordentlig cykellygte, eller spænde en refleks på jakken.
>
Jeg kan godt følge dig, men det foregår jo på de modkørendes halvdel af
vejen. Hvad har man at gøre der når man kører den anden vej?

Hvis vejen er så smal at det kan blive et problem er det jo ikke lige
den vej man kommer hurtigst på.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Leonard (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-12-06 19:22

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg kan godt følge dig, men det foregår jo på de modkørendes halvdel af
>vejen. Hvad har man at gøre der når man kører den anden vej?

Lyset fra en parkeret bil er der meget længere end lyset fra en
kørende bil.

>Hvis vejen er så smal at det kan blive et problem er det jo ikke lige
>den vej man kommer hurtigst på.

Selvom man kører langsommere fordi det er en smal vej, så er der ingen
grund til ikke at slukke nærlyset og kun have positionslys på, når man
holder stille. Der kan gemme sig meget i mørket.

Den værste jeg så i går aftes, var en lastbil der holdt i venstre side
af en lille vej, lige bred nok til at lastbiler kan passere. De gule
rotorblink på taget var tændt, så man tydeligt var klar over at der
var tale om en parkering, der var unormal og det er jo fint nok.
Chaufføren gik rundt om traileren og var ved at fastgøre presseningen
og gik altså halvdelen af tiden ude midt på vejen. Lastbilen holdt med
fuldt nærlys på toppen af en lille bakke, så ingen der kom imod havde
en chance for at opdage chaufføren inde i den mørke skygge.

--
Leonard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste