Er du tilfreds med din Panda?
Fra : Jan

Dato : 26-11-06 10:46

En (ny) Fiat Panda kunne være en mulighed for mig. Især nu hvor
standardmodellen kun koster kr. 105.000,- (og kr. 116.000,- for
udstyrsmodellen).

Det er nok ikke uden grund, at der igennem årerne er blevet solgt så mange
Panda'er, positivt ment. Er du ejer af en Panda, hører jeg gerne om _dine_
erfaringer med den. Især hvis den har nogle år og kilometer på bagen ... Er
kvaliteten i orden, også nogle år efter?

Motorstørrelsen, på kun 60HK, er et af de punkter hvor jeg er forbeholden.
Jeg har prøvekørt den én gang, og synes den virkede lidt død i det, men det
er vel hvad man kan forvente af en billig bil. Ellers virker bilen
umiddelbart "fin og tilgængelig". Men lad mig høre dine kommentarer.

mvh Jan

Fra : Morgan Jones

Dato : 26-11-06 12:04

Fiat er det bilmærke som færrest bilejere køber igen, efter skift af bil.

Nej. Nej. Nej. !!!

Morgan

ps. tidligere punto ejer (fra ny af)

Fra : Bruno

Dato : 26-11-06 15:09

Morgan Jones wrote:
> Fiat er det bilmærke som færrest bilejere køber igen, efter skift af bil.

Det kan der så være mange grunde til, eksemplevis er der mange som
starter med en lille Fiat og som næste bil gerne vil havde noget større.
Og Fiat har jo som bekendt ikke så store biler, altså skifter folk mærke.

> Nej. Nej. Nej. !!!
>
> Morgan
>
> ps. tidligere punto ejer (fra ny af)

Og jeg kender en der er på Punto nr 2 fra ny. Den første kørte 250.000
km+ og blev så totalskadet, hvorefter han købte en PuntoII.

En ældre Fiat kan havde problemer med det elektriske, men ellers er der
vist ikke meget at komme efter. Mht. Panda'en så er det lige netop den
biltype Fiat er verdensmester i, jeg ville da mene der er bedre end de
tilsvarende fra konkurrenterne.

Mvh
Bruno

Fra : Morgan Jones

Dato : 26-11-06 16:52

> Og jeg kender en der er på Punto nr 2 fra ny. Den første kørte 250.000
> km+ og blev så totalskadet, hvorefter han købte en PuntoII.

Jeg købte en Punto II og den blev solgt efter 18 måneder. Havde omkring 25
ting galt med den, og tabte ca. 45.000 på 18 mdr.

Morgan

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 26-11-06 20:03

> Jeg købte en Punto II og den blev solgt efter 18 måneder. Havde omkring
> 25 ting galt med den, og tabte ca. 45.000 på 18 mdr.

vedr tab, så kan det godt være procenten er stor, men kan da max tabe 105k
på en bil til 105k, straks værre med en mere fejlfri toyota til 400k !

Fra : Morgan

Dato : 27-11-06 10:16

Øeh, ja, du har ret, man kan ikke tabe mere end inkøbsprisen, men så
skal du lige lægge værkstedsomkostninger oveni.

Anyways, vi skal til at skifte konens Avensis ud. 2 år gammel. Tab, ca
75.000 (incl parkeringsbuler).

Jeg ved godt hvad jeg syntes er den bedste handel!

morgan :)