Film i forreste side ruder ?
Fra : Autocadster

Dato : 26-11-06 02:11

Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga.
solfilm i forreste side ruder ?

Autocadster / 2620

Fra : Klaus G.

Dato : 26-11-06 03:50

> Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga. solfilm
> i forreste side ruder ?
Normalt vil man bare få en bøde... Men til f.eks. streetrace bruger politiet
tit nul-tollerence, og så kan de nemt finde på at kalde en bil til syn...

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-11-06 07:38

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga. solfilm
> i forreste side ruder ?

Hvis en betjent har mistanke om mere end blot "sorte" sideruder, vil han
oftest udkrive en synsindkaldelse.

--
MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-06 08:50

Autocadster wrote:
> Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga.
> solfilm i forreste side ruder ?

Kender et par stykker som er stoppet med det.

den ene gang = bøde
2 andre gange = bøde + afmontering af solfilmen på stedet.

Fra : Basil

Dato : 26-11-06 08:49

Autocadster har bragt dette til verden:
> Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga. solfilm i
> forreste side ruder ?

Du risikerer at andre folk ikke kan orintere sig i trafikken, og kan
derfor være skyld i uheld.
Det er meget værre end den lille bøde og synsindkaldelsen.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 09:48

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga. solfilm
> i forreste side ruder ?

Hmmm, jeg ville nødig komme til at køre en blød trafikant ned hvis jeg havde
sådan noget film siddende på ruderne....jeg kunne forestille mig at den
håndhævende ordensmagt ikke ville tage med fløjlshandsker og at det næppe
var gjort med en lille bøde eller synsindkaldelse

--
Tom

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-11-06 10:23

> [...]
> den håndhævende ordensmagt ikke ville tage med fløjlshandsker og at det
> næppe var gjort med en lille bøde eller synsindkaldelse

Og ikke nok med at filmen nedsætter lysgennemgangen; flere af dem giver også
forvrængninger !
Det ligner lidt en dårligt konverteret film fra USA - mudder og noget, der
ligner små digitale firkanter.
Ikke godt for orienteringen...

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-06 10:37

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også forvrængninger !
> Det ligner lidt en dårligt konverteret film fra USA - mudder og noget, der

Men det giver street-respekt, derfor køre de biler fx. også med tåbelyset
tændt 24/365 ;).

Fra : Autocadster

Dato : 26-11-06 10:38

Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
> [...]
> forvrængninger !
> Det ligner lidt en dårligt konverteret film fra USA - mudder og noget, der

Det jeg har i er næsten helt sort set udefra, men er næsten
gennemsigtigt indefra... betjenten der stoppede mig måtte også indrømme
at det ikke var galt indefra og derfor fik jeg bare lov til at
fortsætte uden bøde eller noget...

Autocadster / 2620

Fra : Kent Nielsen

Dato : 26-11-06 10:53

> [...]
> galt indefra og derfor fik jeg bare lov til at fortsætte uden bøde eller

Nå, så er han da ikke sin løn værd.

Kent Nielsen

Fra : TDN

Dato : 26-11-06 11:09

> [...]
> galt indefra og derfor fik jeg bare lov til at fortsætte uden bøde eller

Muligt men hvordan er gennemsynet i mørke ? Jeg satte noget af de lidt
mørkere på de bagerste sideruder af hensyn mit barn. Nu i den mørke tid hvor
det er mørkt når man kører om morgenen og igen når man skal hjem kunne jeg
sgu næsten ikke se ud af ruderne så jeg har taget det af igen.

Mvh
Thomas

Fra : Møller

Dato : 26-11-06 11:29

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> det er mørkt når man kører om morgenen og igen når man skal hjem kunne jeg
> sgu næsten ikke se ud af ruderne så jeg har taget det af igen.

Er der nogle at de lysdæmpende film, der også er af typen:
"antisplintfilm", for så er de hamrende ulovlig på alle ruder der ikke er
af lamineret glas

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-11-06 11:33

In article <4569679d$0$49195$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> det er mørkt når man kører om morgenen og igen når man skal hjem kunne jeg
> sgu næsten ikke se ud af ruderne så jeg har taget det af igen.

Så havde du valgt en forkert film.. vi har tonede ruder ab fabrik i
vores og der kan man _sagtens_ se ud om aftenen..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : TDN

Dato : 26-11-06 11:42

> Så havde du valgt en forkert film.. vi har tonede ruder ab fabrik i
> vores og der kan man _sagtens_ se ud om aftenen..

> [...]

Det er da klart man ikke sælger en bil med tonede ruder man ikke kan se ud
igennem når det er mørkt.

Den film jeg havde i hed dark grey/dark smoke, jeg kan ikke finde % på den.
Den er købt i en biludstyrsforretning og er mig bekendt ikke ulovlig.

Mvh
Thomas

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-11-06 15:24

> Så havde du valgt en forkert film.. vi har tonede ruder ab fabrik i
> vores og der kan man _sagtens_ se ud om aftenen..

Jeg har også tonede ruder ab fabrik, og ser næsten ingen forskel mellem de
tonede ruder og ikketonede ruder.
Min spørgsmål er, om det er glasset som er farvet, eller om der vitterligt
er lagt film på ruderne fra fabrikkens side?

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-06 16:36

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> Min spørgsmål er, om det er glasset som er farvet, eller om der
> vitterligt er lagt film på ruderne fra fabrikkens side?

Hvis det er "rigtigt", så er det ruderne der er tonet.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-11-06 21:09

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min spørgsmål er, om det er glasset som er farvet, eller om der vitterligt
> er lagt film på ruderne fra fabrikkens side?

Ved nogle ruder er de laminatfilmen der er tonet.

--
MVH Hans

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-11-06 14:11

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> wrote in message

> [...]
> galt indefra og derfor fik jeg bare lov til at fortsætte uden bøde eller

Jamen du må jo leve godt med det når du kører en cyklist ned der ikke har en
chance for at se hvor fuld du er bag dine tunede ruder i t-hansen slæden..

suk børn..

Fra : Autocadster

Dato : 27-11-06 18:14

Alkoholikeren Flemming Lynggaard viste d. 27-11-2006 sit sande jeg:

> Jamen du må jo leve godt med det når du kører en cyklist ned

Du viser med dette indlæg hvor intelligent du er (IKKE er) jeg kører
ikke nogen ned for jeg kan se og kan også køre bil...

> der ikke har en chance for at se hvor fuld du er

Hvad taler du om din klaphat... tror der skete et mindre antal
spritulykker hvis det blot var et spørgsmål om hvad en cykelist
kan/kunne se på en billist

> suk børn..

Bliv dog ædru fjols...

Hvad dig angår så er det EOD

Autocadster / 2620

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-06 11:23

> [...]
> galt indefra og derfor fik jeg bare lov til at fortsætte uden bøde eller

Ja, der var du så heldig.
En stor del af problemet er at andre trafikanter ikke kan se dig (om du har
set dem osv)
I Aalborg var der for snart 5 år siden) en med fil i de forreste ruder der
kørte en dame på cykel ned - og politiet (og retten) vurderede at (den
ulovlige) film var medvirkende faktor. Han blev idømt både ubetinget
frakendelse af kørekortet (tror det var 2 el 3 år) og 2 mdr fængelsstraf+
samfundstjeneste.
Jeg tror ikke han kører med solfilm igen....

Mvh Tommy

Fra : Autocadster

Dato : 28-11-06 20:53

Den 28-11-2006, skrev TBJ:
> [...]

> samfundstjeneste.
> Jeg tror ikke han kører med solfilm igen....

Den dom ville jeg da godt se noget mere om... for umiddelbart kan den
vist ikke køres ind via færseldsloven og lur mig om der ikke var noget
andet oven i...

Autocadster / 2620

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-11-06 16:24

Autocadster wrote:
> Er det kun bøder man risikerer eller kan bilen kaldes til syn pga.
> solfilm i forreste side ruder ?

Problemet ligger vel mere i at din bil ikke vil være lovlig og den dag
du så er ude for et uheld kan det være at forsikringen ikke dækker
(ej heller dit erstatningskrav).

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann