"sjov" oplevelse med bil-forhandler.
Fra : mfn

Dato : 25-11-06 20:47

Ok jeg skulle bruge bilen og købte den ved en forhandler. Men hvor meget kan
sådan en fraskrive sig alt ansvar på slutsedlen? Han har skrevet at den
fejler alt muligt vildt og nærmest er en skrotbunke.

Jeg kan nok ikke gøre noget nu jeg har sat underskiften, men er det normalen
med forholdsvist billige biler at forhandlerne gør sådan? Den er synes for
ikke længe siden så hvis den skulle være plummerådden i bunden... og alt
muligt elektrisk står den fejler, hvilket den ikke gør.

Jeg krævede så afslag i prisen og ingen lev-omkostninger hvilket jeg da så
også fik...

Fra : ena

Dato : 25-11-06 20:55

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt elektrisk står den fejler, hvilket den ikke gør.
>
> Jeg krævede så afslag i prisen og ingen lev-omkostninger hvilket jeg da så

Hvad kalger du over - forhandleren har jo påpeget de felj du nævner - at du
så aligevel køber bilen er da dit ansvar - har du underskrevet en slutseddel
hvor der er påpeget mangler så er der intet at gøre

Fra : mfn

Dato : 25-11-06 21:01

> [...]
slutseddel
> hvor der er påpeget mangler så er der intet at gøre

Jamen jeg er skam ikke utilfreds med bilen, blot at han krævede at der
skulle stå mangler på som den ikke har.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-11-06 21:50

> du
> slutseddel
>
> Jamen jeg er skam ikke utilfreds med bilen, blot at han krævede at der
> skulle stå mangler på som den ikke har.

Vil det sige at du har skrevet under på en slutseddel hvorpå der var påført
mangler som bilen ikke har ???

Nogle folk VIL bare gøre det svært for dem selv

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-06 08:38

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen jeg er skam ikke utilfreds med bilen, blot at han krævede at der
> skulle stå mangler på som den ikke har.

Han er ikke forpligtiget til at udbedre de fejl, som du er gjort bekendt
med. Så når han tager sorgen på forskud, og gør den til "vrag", er det fordi
han forventer der kommer fejl, men ikke gider have vrøvl med dig og bilen.

Fra : TDN

Dato : 25-11-06 21:08

> [...]
> muligt elektrisk står den fejler, hvilket den ikke gør.
>
> Jeg krævede så afslag i prisen og ingen lev-omkostninger hvilket jeg da så

Vil det sige du har skrottet Passat'en pga. problemer og købt en anden hvor
der ligefremt er papir på det den fejler alt muligt ????

Jeg fatter ingen ting, jeg troede du ville finde en anden bil uden
problemer. At den er nysynet betyder ikke at den ikke er rådden eller fejler
alt muligt.

Man kan jo håbe på det ikke er så slemt som der står på slutsedlen. Læste du
ikke slutsedlen ? Hvis en forhandler ligefrem oplister fejl må det sgu være
slemt. Håber prisen er sat derefter, så det er ligeså billig som købt ved
privat, hvor du tager den som beset.

Mvh
Thomas

Fra : Morgan Jones

Dato : 26-11-06 09:15

Ja ok, nu er jeg forvirret.

Fra : alexbo

Dato : 25-11-06 21:01

"mfn" skrev

> Jeg kan nok ikke gøre noget nu jeg har sat underskiften, men er det
> normalen
> med forholdsvist billige biler at forhandlerne gør sådan?

Ja, for du har 2 års reklamationsret på de fejl du ikke fik oplyst ved
købet.
Så er bilen nærmest en " købt som beset" bil, hvilket ikke er gangbart, så
opremser forhandleren stort set alle fejl han kan tænke sig, så kan du ikke
klage over dem.

Andre skriver " til ophugning" , men mange bilkøbere bryder sig ikke rigtigt
om at deres "nye" bil er beregnet til ophug.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-06 10:56

> [...]
> muligt elektrisk står den fejler, hvilket den ikke gør.
>
> Jeg krævede så afslag i prisen og ingen lev-omkostninger hvilket jeg da så

Tjae... Forhandleren kan ikke skrive at den er købt uden reklamationsret
(det kan han godt, men det holder ikke i retten)

Den eneste måde forhandleren kan sælge sådan en til en fornuftig pris, er
hvis han garderer sig så godt som muligt mod at du kommer og kræver alt
muligt.

Tommy

Fra : mfn

Dato : 26-11-06 11:31

> Den eneste måde forhandleren kan sælge sådan en til en fornuftig pris, er
> hvis han garderer sig så godt som muligt mod at du kommer og kræver alt
> muligt.

Ja jeg må jo leve med det - for den fejler ikke andet end en defekt elrude,
og jeg fik 5000 i rabat på en bil til 1300 + en en ny radio med. Den er
faktisk en af de pæneste biler jeg har haft gennem tiden . og det er ikke så
lidt efterhånden ;)

Fra : Kasper

Dato : 26-11-06 12:48

Hej,

mfn skrev:
> og jeg fik 5000 i rabat på en bil til 1300 + en en ny radio med.

Så havde jeg sgu også gjort det!! :0)
Overskud: (5000-1300)+(salgspris ny radio)+(skrotpræmie ca. 1000?)

Det er da århundredes handel hehe ;)

Fra : mfn

Dato : 26-11-06 15:49

Det er da århundredes handel hehe ;)

Hov jeg fik vrøvlet der. Den stor til 17900, og fik den for 13 rent - okay
så skulle jeg selv hente pladerne men det var da til at overkomme...