Benzinlugt omkring bilen
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 25-11-06 13:08

Her til formiddag da jeg kom ned til 'Rinaen var der en svag lugt af
olie/benzin omkring bilen, og i vandpytterne flød der også lidt olie/benzin.

Det kom tilsyneladende fra et sted omkring motoren (dvs. det er nok ikke
et læk i tanken), men jeg kunne ikke se noget der dryppede.

Nogen idéer til, hvad det kan være?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

www.mzh.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-11-06 14:22

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
>
> Det kom tilsyneladende fra et sted omkring motoren (dvs. det er nok ikke
> et læk i tanken), men jeg kunne ikke se noget der dryppede.

Jeg gætter på at det er benzin - kold olie kan jeg sgu ikke lugte. Kig
efter noget der drypper med tænding på (så benzinpumpen kører). Slanger
- benzinfilter - karburator(?) osv. Husk pulverslukker hvis du forsøger
at starte den.

--
vh
Torben

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 25-11-06 17:26

On 25-11-2006 14:21 Torben Scheel wrote:
> Kig
> efter noget der drypper med tænding på (så benzinpumpen kører).

Der er ikke umiddelbart noget der drypper, men nu er ABS-lampen til
gengæld tændt - mon der er en sammenhæng?

Mikkel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 25-11-06 20:10

On 25-11-2006 17:25 Mikkel Z. Herold wrote:
> Der er ikke umiddelbart noget der drypper, men nu er ABS-lampen til
> gengæld tændt - mon der er en sammenhæng?

Har lige udlæst fejlkoder, og der er en fejl på hjulhastighedsføleren
ved højre forhjul - deraf ABS-lampen.

Jeg har ikke mærket noget til benzinlugt siden i formiddags, så måske
var det nabobilen der lugtede ...

Mikkel

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-11-06 20:18

Mikkel Z. Herold wrote:

> Jeg har ikke mærket noget til benzinlugt siden i formiddags, så måske
> var det nabobilen der lugtede ...

Eller også var det noget kras sprut der blev indtaget ved naboernes fest
i aftes.. men alligevel at pisse på en Carina - næh, hør nu!

--
vh
Torben

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 25-11-06 20:40

On 25-11-2006 20:18 Torben Scheel wrote:
> Eller også var det noget kras sprut der blev indtaget ved naboernes fest
> i aftes.. men alligevel at pisse på en Carina - næh, hør nu!

Hæ-hæ ... Det er jo blasfemisk!

Mikkel

Fra : Lars

Dato : 26-11-06 13:27

Hej Mikkel

Hvis den bliver ved er det din fødeledning (ikke returledningen) den er
formentlig ved at være tæret lige inden motoren, dvs. der hvor den har det
første bøj. Du kan (hvis det er tilfældet) vælge 1. udskifte hele røret
(dyrt, med mindre du kan det hele selv, røret koster ikke meget, det er
arbejdslønnen der trækker op der) eller skærer det over og sætte en stump
gummislange på 9 mm SVJH.

Husk at klodse den op bagtil (hvis det laves på en lift), så der bliver
plads til du kan løsne plastikholderne hele vejen ud til tanken, - ellers
skal du bare til at sætte slange på længere ude (da du jo er nød til at
trække røret ned, for skærer det over) og derved vil du efter al
sandsynlighed lave endnu en lækage. Og ja man må godt den slags for Toyota
(altså bruge gummislange).

/Lars