Lakering af kofanger - pris ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-11-06 16:24

Hej gruppe,

Et forbasket fjols har haft nærkontakt med bagkofangeren på Octaviaen.....
Der er kommet en del ridser på et område på størrelse med en flad
tallerken - disse kunne måske poleres væk, men der er desværre også et
område på kanten af kofangeren, hvor malingen er slået af.
Der er ingen buler eller revner i selve kofangeren.
Jeg har kigget lidt efter firmaer som ChipsAway - men de opererer jo ikke
her i det sønderjydske...
En traditionel autolakerer vil vel lakere hele kofangeren eller ?
Hvad koster en sådan omgang - bilen har metallak ? - altså med regning, moms
og det hele ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-11-06 16:49

Andreas M. Hansen wrote:

> En traditionel autolakerer vil vel lakere hele kofangeren eller ?

Ikke nødvendigvis.

> Hvad koster en sådan omgang - bilen har metallak ? - altså med regning, moms
> og det hele ?

En gut glemte at kigge sig for og åbnede døren da jeg kørte forbi,
det gav den her skade: http://hs235.dk/kofangerskade/DSCF0017.JPG

En kraftig ridse på ca. 2 cm
(http://hs235.dk/kofangerskade/DSCF0014.JPG) og en revne på 13-15cm.
Den kraftige skramme er lappet så pænt at det er usynligt selvom jeg
ved hvor den var, revnen i lakken er også lappet pænt men kan dog
spottes hvis man kigger godt efter (mest fordi lakken er ujævn på
stedet).

Det tog lakeren 2 forsøg fordi han efter første forsøg havde
efterladt en lille skramme som han tilsyneladende havde gjort klar til
lakering men glemt at lakere - og revnen var malet over med en
"neglelak"...

Prisen for første forsøg var mellem 2500kr og 3000kr (jeg husker ikke
præcist) og det var incl. rabat til forsikringen (svjh 800kr).
Eftersom forsikringen betalte er det lavet efter alle kunstens regler.
Så skal det gøres ved en autolakerer bliver det hurtigt dyrt - men
jeg går så også ud fra det er kvalitetsarbejde, det ser også sådan
ud.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-11-06 18:51

> [...]
> En traditionel autolakerer vil vel lakere hele kofangeren eller ?
> Hvad koster en sådan omgang - bilen har metallak ? - altså med regning,

Min den lokale ville have 1500+´moms for kofangeren til min Leon som er
sølv.
Der skulle alle lister og diller daller pilles af så han kun fik kofangeren

Det var med regning und alles.

/Dennis

Fra : Brian

Dato : 24-11-06 21:52

> [...]

> En traditionel autolakerer vil vel lakere hele kofangeren eller ?
> Hvad koster en sådan omgang - bilen har metallak ? - altså med regning,

For sjo spurgte jeg lige... 1000,- hvis det er "orange", og det er excl.
afmontering osv... så med papirer løber det hurtigt op.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-11-06 22:26

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> For sjo spurgte jeg lige... 1000,- hvis det er "orange", og det er excl.
> afmontering osv... så med papirer løber det hurtigt op.
Gav sidste år 1.000,- + moms for at få lakeret en ny bagkofanger til en
Mondeo. Kofangeren var frisk fra fabrik, og selvfølgeligt ikke monteret.

/Martin

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-11-06 06:52

Hej igen,

Jeres svar bekræfter min antagelse - at prisen jo nok kommer til at ligge
meget tæt på min selvrisiko...
- Nå, jeg må vente til jeg kan få konsulteret mit værksted, eller får fundet
en anden løsning - jeg har da fundet ud af at der er en ChipsAway lige syd
for grænsen, så ham skal jeg da også have ringet til.

Andreas M. Hansen