Viskerblade - Anbefalinger?
Fra : Per JM Olsen

Dato : 23-11-06 18:50

Hej

Jeg har i dag lært at Benford viskerblade som Harald nyborg sælger ikke er
fem potter pis værd - de er så stive at de hakker og ikke når ruden, således
at der er store områder med vand hvor bladet ikke når ind. Ligeledes så
piver de grusomt.

Hvad skal man købe? Ny gummi? hvor og hvad koster det?
Bosh viskerblade?

Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over
ruden.

Mvh Per
Clevolet Nubira 1.6 SX Stationcar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-06 19:12

Per JM Olsen skriver:

> Hvad skal man købe? Ny gummi? hvor og hvad koster det?
> Bosh viskerblade?

Valeo

> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over
> ruden.

Original VW. De er billigst (dyre).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christopher Stein

Dato : 23-11-06 19:26

Per JM Olsen wrote:
> [...]
> Bosh viskerblade?
>
> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over

Bosch aerotwin er rigtig gode..

jeg koebte mine hos aubu.de

;)

Fra : TDN

Dato : 23-11-06 19:35

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bosh viskerblade?
>
> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over

Jeg har lige haft et sæt Bosch fra Bilka på tilbud til godt 100 kr. Mage til
elendige viskere, efter 2 måneder lavede begge viskerblade striber. Nu har
jeg købt originale Toyotaviskere til knapt 300 kr. og de virker bare godt.
Af uoriginale har jeg haft gode erfaringer med Valeo tidligere.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 19:53

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har jeg købt originale Toyotaviskere til knapt 300 kr. og de virker bare
> godt. Af uoriginale har jeg haft gode erfaringer med Valeo tidligere.

Har måtte sande det samme. Bosch er noget værre skrammel som ikke virkede
over 100 Km/t....så skvobler den her over ruden fordi fartvinden bliver for
kraftig.
Jeg kan kun køre med originale Ford/Motorcraft til 270,-

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 29-11-06 20:54

> Har måtte sande det samme. Bosch er noget værre skrammel som ikke virkede
> over 100 Km/t....så skvobler den her over ruden fordi fartvinden bliver
> for kraftig.

Så er det fordi, du køber den forkerte udgave uden den lille
spoiler, der får viskeren til at lægge helt an mod ruden...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-06 21:02

In article <zzlbh.24809$E02.10084@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> Så er det fordi, du køber den forkerte udgave uden den lille
> spoiler, der får viskeren til at lægge helt an mod ruden...

De hjælper alligevel ikke.. (og ja har dem på min egen bil og de er lige
til at lukke op og skide i. For det første skal jeg ikke betale for
spoiler igen og for det andet er Bosch opreklameret..)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mogens...

Dato : 29-11-06 21:05

> De hjælper alligevel ikke.. (og ja har dem på min egen bil og de er lige
> til at lukke op og skide i. For det første skal jeg ikke betale for
> spoiler igen og for det andet er Bosch opreklameret..)

Det virker nu fint for mig og mine Alfa Romeo'er...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-06 21:10

In article <sJlbh.24810$E02.10163@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker nu fint for mig og mine Alfa Romeo'er...

Mærkeligt.. har et par kammerater som heller ikke er begejstrede for dem.

Hvad er tricket?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mogens...

Dato : 29-11-06 21:14

> Hvad er tricket?

At montere dem korrekt :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-11-06 21:20

In article <0Slbh.24812$E02.10178@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> At montere dem korrekt :)

Satans..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-11-06 21:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad er tricket?

De virker også på min Golf, og også på den forrige Vectra V6'er... tricket
er nok, at du skal have dig en ordentlig bil

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 07:24

In article <456dee4b$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> De virker også på min Golf, og også på den forrige Vectra V6'er... tricket
> er nok, at du skal have dig en ordentlig bil

Selvfølgelig Brian..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-11-06 11:55

Brian wrote:

> tricket er nok, at du skal have dig en ordentlig bil

Det behøver man ikke. De virker osse på min Skoda Felicia

Ebbe

Fra : Brian

Dato : 30-11-06 17:03

Ebbe Kristensen wrote:

> Det behøver man ikke. De virker osse på min Skoda Felicia

Så kan vi koge det ned til et Saab problem - mystery solved!

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 18:37

> Så kan vi koge det ned til et Saab problem - mystery solved!

og Ford problem

og NEEEJ jeg skal ikke til at begynde og stå og vride viskerarmen så man
ændrer fabriksindstillingen af vinkel for blad mod rude.
Jeg køber heller aldrig mere Bosch

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 22:08

In article <456f16b7$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> og NEEEJ jeg skal ikke til at begynde og stå og vride viskerarmen så man
> ændrer fabriksindstillingen af vinkel for blad mod rude.

Jeg har en kammerat der står og vrider og tvinger hans arme rundt som de
nu skal være.. det ser godt nok voldsomt ud og næppe noget aksel
og/eller arm har godt af i længden.. :-/

> Jeg køber heller aldrig mere Bosch

Mine Bosch virkede rigtig godt, altså viskede vandet rigtig godt væk.. i
en 3-4 måneder så begyndte de at trække striber selvom rude og blade var
pinligt rene...

Kæresten kører med de aller tarveligste Alaska på hendes Peugeot og
bortset fra det _kan_ finde på at hoppe en anelse med for lidt vand på
ruden så visker de perfekt rent... til en brøkdel af prisen...

Jeg vælger Alaska næste gang, alternativt Valeo som jeg har rigtig gode
erfaringer med.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-11-06 18:21

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker nu fint for mig og mine Alfa Romeo'er...

Kører du Alfa igen?

MVH Niels

Fra : Mogens...

Dato : 30-11-06 18:41

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kører du Alfa igen?

Nej og burde naturligvis have anvendt imperfektum :)
Jeg kører Renault Scenic og BMW 530d...

Fra : Fam. Olsen

Dato : 01-12-06 14:18

> Nej og burde naturligvis have anvendt imperfektum :)

Ikke for min skyld. Jeg kender alligevel ikke ordet

> Jeg kører Renault Scenic og BMW 530d...

Jeg troede bare lige der var noget jeg havde overset her i gruppen og blev
lidt nysgerrig.

Har selv kigget lidt omkring for at udskifte 146'eren med en 156'er. Men
tiden er vist ikke helt moden endnu.

MVH Niels

Fra : Mogens...

Dato : 01-12-06 18:10

> Ikke for min skyld. Jeg kender alligevel ikke ordet

Datid

> Jeg troede bare lige der var noget jeg havde overset her i gruppen og blev
> lidt nysgerrig.

OK

> Har selv kigget lidt omkring for at udskifte 146'eren med en 156'er. Men
> tiden er vist ikke helt moden endnu.

Jeg er ked af, at Alfa har droppet baghjulstrækket. Derfor må jeg
søge andre veje og finde en bil, der matcher mine idé'er på dét område.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 01-12-06 19:28

> Datid

Det anede mig

> Jeg er ked af, at Alfa har droppet baghjulstrækket. Derfor må jeg
> søge andre veje og finde en bil, der matcher mine idé'er på dét område.

Ja skal du absolut have baghjulstræk så er der jo et problem mht Alfa.
159'eren kan dog fåes som 4x4 men det er jo ikke rigtig baghjulstræk. Den er
også kedeligere at køre i, forhold til en 156'er læste jeg i et blad der
testede den. Den var svær at få til at overstyre.

Var til præsentationsaften af den nye Spider hos Hersild og Heggov for en 14
dage siden. Den var ellers ret nice. Fruen var helt vild. Den duer bare ikke
rigtig med 4 børn.

MVH Niels

Fra : Kasper Christensen

Dato : 29-11-06 21:22

Martin Johansen [6000] skrev:
de er lige til at lukke op og skide i.

Det vil jeg fandme se. Tid og sted?

Sorry kunne ikke lade være.

Mvh

Kasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-06 07:24

In article <456debe8$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

> Martin Johansen [6000] skrev:
> de er lige til at lukke op og skide i.
>
> Det vil jeg fandme se. Tid og sted?
>
> Sorry kunne ikke lade være.

Søndag på Fyn så skal du se...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Møller

Dato : 23-11-06 20:08

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> jeg købt originale Toyotaviskere til knapt 300 kr. og de virker bare godt.

> Af uoriginale har jeg haft gode erfaringer med Valeo tidligere.

Det er nok derfor de er originale til PSA )

Og tro det eller la' vær' THansen har dem i deres sortiment

Møller

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 22:50

It happens that Møller formulated :

> Det er nok derfor de er originale til PSA

Jeg kører med originale købt hos Peugeot - de er ikke særlig gode til
noget som helst :(

"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder

Fra : lindenskov

Dato : 23-11-06 21:37

> [...]

> har jeg købt originale Toyotaviskere til knapt 300 kr. og de virker bare
> godt. Af uoriginale har jeg haft gode erfaringer med Valeo tidligere.

Jeg må tilslutte mig Thomas mht. Bosch viskerblade. Mine er måske 3½ mdr.
gamle, og de laver også striber.

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 23-11-06 19:35

Per JM Olsen wrote:

> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over
> ruden.

Hej,

Jeg har også været på de der 30 kroners thansen viskerblade og de er
heller ikke noget værd.
Jeg vil hellere give 70-100,- for Bosch eller Champion på en
tankstation, de er helt lydløse og holder meget længere.

Hvis du vil spare lidt så kan du købe Champion på http://carlite.dk i 10
styks pakninger.

Mvh.
   Mikael.

Fra : PMH

Dato : 23-11-06 19:46

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bosh viskerblade?
>
> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over
> ruden.

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at købe Bosh.
Jeg har ellers kørt med Bosh viskere de sidste mange år,
men de sidste par gange har jeg været temmelig utilfreds.
For ca. 3 mdr. siden købte jeg og en kammerat hver et sæt
Bosh Twin. Det var en udskrivning på godt 300,- til os hver.
Mine holdt i ca. 1 mdr., så trak de så mange striber at det nærmest
var uforsvarligt at køre med, især i regn om aftenen.
Forleden var jeg med min kammerat ude at køre, og hans var endnu
ringere end mine nåede at blive.

Så vi blev enige om at det var sidste gang der kom til at stå Bosh
på vores viskere.
Jeg købte nogle originale viskere hos peugeot, og har nydt
det lige siden.

Mvh
PMH

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-11-06 19:51

> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over
> ruden.

De billigst fra ALDI, + justere vinklen mod ruden, så hopper de sgu' ingen
steder ;).

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 19:54

jeg køber KUN Valeo.. kan købes hos hoyer og hos thansen hvis du siger du
skal ha valeo..det er det mange biler bliver leveret med fra fabrikken, og
de er lydløse og super kval

Og de koster ikke en bondegård..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-06 20:13

Morten Juel skriver:

> [...]
> skal ha valeo..det er det mange biler bliver leveret med fra fabrikken, og

Med mindre at du skal købe dem til Golf V.

Der koster de 350 kr/sæt. VW i Ålestrup skulle have 302,50 for originale
(og det er svjv også Valeo, men jeg kan da tage fejl).

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-11-06 23:07

Morten Juel wrote:
> [...]
> skal ha valeo..det er det mange biler bliver leveret med fra fabrikken, og

Enig, jeg kører med Valeo købt hos Onkel Højer, og de har da siddet på
bilen 6 måneder uden problemer (ca. 10kkm). Den enes indikator er godt
nok blevet gul men den trækker hverken striber eller noget.

På min gamle bil (golf2) havde jeg også valeo fra højer, og de kunne som
regel fint holde over 1 år (~20kkm)

Men når det er sagt, så er det mindst lige så vigtigt at sørge for at
ruden er ren ellers virker det som om at alle viskere trækker striber.
Min forrude får en omgang Basta vinduesrens (sådan noget skum agtigt)
ca. hver måned (spray på, lad sidde mens sidevinduer/spejle får, tør af
og puds efter med avispapir, så er ruden helt ren). Når man alligevel
har fat i ruden, så tør viskerne af samtidig, der sætter sig også masser
af snask på gummiet.

Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-11-06 08:22

Per JM Olsen wrote:

> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over
> ruden.

Jeg anbefaler Valeo - jeg køber mine hos mekonomen (som jeg også kan
anbefale).

--
vh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-06 09:40

Per JM Olsen wrote:
> Hvad skal man købe? Ny gummi? hvor og hvad koster det?

Valeo hos T. Hansen eller Hoyer Autodele.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Karsten7870

Dato : 24-11-06 12:07

Per JM Olsen wrote:
> [...]
> Bosh viskerblade?
>
> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over

Jeg kan se længere nede i tråden, at Bosh ikke har det bedste ry. Det kunne
jo være, at Bosh solgte viskere som OEM produkt til vorskellige biltyper,
hvor viskerbladene skal opfylde specifikastioner, du ikke nødvendigvis kan
regne med på dem, du køber på en tankstation eller discount.

Hvad der er bedst eller ikke, så har jed tidligere kørt med Bosh på Volvo,
Granada og et par BMW'ere, hvor viskerne holdt et år eller 1½. Nu om dage
får jeg dem (den) bare skiftet i forbindelse med et servicebesøg.

Man skal vel også lige tage det kørte antal km med i betragtning, inden man
helt "slagter" et produkt som dårligt. Det skal i øvrigt også dem, der
ikke - næsten ikke kører - måske 6-8000 km/året. Dér bliver gummiet hårdt
(vejt og vind - klima), så i det tilfælde er udskiftning også nødvendig.

Samtidig, er der meget sand og andet snavs på ruderne, selvfølgelig afhængig
af, hvor man kører, tager det ikke lang tid at "slipe" skuldrerne på
viskerbladet ned, så der netop kommer skriber.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Janner

Dato : 24-11-06 17:07

> [...]
> Bosh viskerblade?
>
> Hvad køber i andre? Jeg gider ikke høre viskerblade der skriger hen over

Champion vandt en test FDM havde for et stykke tid siden , jeg har selv haft
nogen Alaska fra Bilka i knap 12 måneder og de er også ganske gode

/Jan

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-11-06 17:27

"Janner" <NOTVALID@NOTVALID@NOTVALID> wrote in

> Champion vandt en test FDM havde for et stykke tid siden , jeg har
> selv haft nogen Alaska fra Bilka i knap 12 måneder og de er også
> ganske gode

Jeg fik nogle Alaska fra Fakta, de var ikke noget værd - men så billige at
jeg ikke gad brokke mig...

Fra : tinus nielsen

Dato : 25-11-06 10:03

jeg køre med originale ford og dem har jeg kørt med i 1½ år nu og de virker
forsat fint (30.000 km ca)

Fra : Nicolaj C

Dato : 29-11-06 11:03

Fra : Per JM Olsen

Dato : 30-11-06 13:15

Takl for info'erne
Det lader til valget falder på Valeo når der skal skiftes

Mvh Per