Hvor langt mellem hjem og arbejde?
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 00:15

Jeg har fundet en adresse, som frister mig voldsomt til at rive teltpælene
op og flytte - men det vil indebære, at jeg får ca. 45 minutters køretur
(snoet landevej) mellem hjem og arbejdsplads.

Jeg har stort set hele mit liv været forkælet med at bo max. 6-7 km fra
arbejdspladsen.

Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I andre?
Normalt synes jeg det er fedt at køre bil. Jeg stresser af ved det, elsker
køreturene. Og så vidt, så godt.
Jeg ved godt, at ingen andre kan afgøre for mig, om JEG gider det, men jeg
vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at skulle køre ca 45
min for at komme til og fra arbejde.

Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på, hvad
det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel med ca. 400
km.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 00:37

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har stort set hele mit liv været forkælet med at bo max. 6-7 km fra
> arbejdspladsen.

Jeg skifter fra 2*3 km dagligt, til 2*80km ;).

> Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I
> andre? Normalt synes jeg det er fedt at køre bil. Jeg stresser af ved det,
> elsker køreturene.

Jeg skal mod Kbh., så alt i alt tror jeg, jeg er dårligere stillet. Hold op
med at klynk :). Som situationen er pt., vil jeg køre selv, fremfor at
involvere mig med uberegnlige DSB.

> Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på, hvad
> det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel med ca. 400
> km.

Heller ikke jeg, jobbet og udfordringen betyder mere.

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-11-06 01:14

Hej Lisbeth

> Jeg har stort set hele mit liv været forkælet med at bo max. 6-7 km fra
> arbejdspladsen.

Sådan havde jeg det også tidligere 3 km hver vej

> [...]
> vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at skulle køre ca 45

Nu har jeg 45 km hver vej, og det er ok da det tager ca 30 min, jeg er
heldig med motortrafikvej og motorvej det meste af vejen samt at jeg møder
enten kl. 06:30 eller kl 15:00, hvis jeg skulle møde omkring kl 8 ville det
tage 45-60 min at komme ind..

Men det er træls når vinteren falder og alle de forb.... med sommerdæk som
tror at de også kan kører selvom der ligger sne eller være på vejen, i så
fald stiger transport tiden til 1-2,5 time (((( og det selvom jeg møder
kl. 06:30

> Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på, hvad
> det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel med ca. 400
> km.

For mit vedkommene er det ca. halvdelen af brændstof udgifterne jeg får
dækket af fradraget, men ok. jeg kører også kun 10 km/l men det er vel ok
for en stor 4WD.

Det eneste jeg er lidt ærgelig over, er at jeg ikke bare smutter en tur på
job for at fuske eller lave bil, vi har nemlig en lille værksteds klub med
lift und alles.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 03:25

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på,
> hvad det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel

I Danmark har vi altid været lidt forkælede mht. afstande. I USA derimod, er
45 minutter hver vej næsten et minimum. Jeg har selv kørt 30-35 minutter
hver vej på arbejde, og det var ikke noget problem. 45 minutter tror jeg
ville kunne gå, men når vi nærmer os 1 time begynder jeg at melde fra
(kommer selvf an på hvilken bil man har).
Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at 400 km/uge får din nye benzinbil
til at tabe betragteligt i værdi.
Men hvis du planlægger at beholde den, til den har kørt 200.000 km er det
nok ikke det store problem, men ellers har jeg oplevet salgsproblemer med en
benzinbil der har kørt 70.000 km på kun 2 år.

Hilsen Søren

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-11-06 08:57

> I Danmark har vi altid været lidt forkælede mht. afstande. I USA derimod,
> er
> 45 minutter hver vej næsten et minimum. Jeg har selv kørt 30-35 minutter

Arh, pæn generalisering. Med mindre man bor i LA.

Mvh

Morgan (som hader OC)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-06 06:19

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> men jeg vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at
> skulle køre ca 45 min for at komme til og fra arbejde.

Jeg har i ca. 2 år kørt 2x100 km eller ca. 2 x 1,25 time.
Nu kører jeg 2 x 17 km eller 2 x ca. 20 min.

Der skal ske meget før jeg vil køre langt igen...
45 min kan nok liiiige gå, men spørgsmålet er om det går i længden...

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 22-11-06 19:54

> [...]
>
> Der skal ske meget før jeg vil køre langt igen...
> 45 min kan nok liiiige gå, men spørgsmålet er om det går i længden...

copy that. Har de sidste tre år kørt 180km retur til arbejde (ca 2timer og
20min), og jeg er ved at være træt af det. de forrige 9 år kørte jeg 2x45
min (ca 90km ialt) og det var ok.

meen regn i tid og ikke km. Jeg er ret sikker på at I det sjællandske
kommer man ikke 90km på 1time og 10...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-11-06 05:43

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> meen regn i tid og ikke km. Jeg er ret sikker på at I det sjællandske
> kommer man ikke 90km på 1time og 10...
Slet ikke hvis du skal forbi Kbh, jeg skal kun til Roskilde, og klare derfor
80km på den tid. Også kun fordi jeg er gl. Roskilde-bonde, så jeg ved en
smut-vej uden om køen på indfaldsvejen, 10-15 min sparet der ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-06 06:33

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I andre?

Jeg har indtil i sommers været vant til kun at have 20-25 minutter på
arbejde (i de sidste 4½ år kun 5 minuter, eller 10 på cykel). Nu har jeg
45 minutter.

Det er _nok_ for mig. Jeg skal ihvertfald ikke længere, havde 2 uger,
hvor jeg mødte i firmaet hver mogen, det var altså for meget. Heldigvis
har jeg et job, hvor jeg tit kan køre ud hjemmefra, så det hjælper lidt
på det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-11-06 07:59

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg ved godt, at ingen andre kan afgøre for mig, om JEG gider det,
> men jeg vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at
> skulle køre ca 45 min for at komme til og fra arbejde.

Jeg har i nogle år kørt 135-185 km for at komme på arbejde. Heldigvis har
trafikken ikke generet mig pga. tidspunktet på døgnet, det ville da være
noget jeg ville se på i dag. Jeg kan ikke forestille mig Sjællandske
motorveje i myldretiden ville være min kop te :)

> Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på,
> hvad det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel
> med ca. 400 km.

Køb en lille diesel ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 08:10

> Køb en lille diesel ;)

Hvis bilen alligevel skal skiftes, ja. I dag er forskellen diesel/ benz. så
lille, det vist ikke kan svare sig at gældsætte sig bare pga. det?.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-06 15:58

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
>>
> Hvis bilen alligevel skal skiftes, ja. I dag er forskellen diesel/
> benz. så lille, det vist ikke kan svare sig at gældsætte sig bare

En diesel kører noget længere på literen end en benz.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 16:53

meddelelse news:45646566$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

> En diesel kører noget længere på literen end en benz.

jow, jow, men 20 Km/l i en yaris benzin er nu så godt at selv mange
dieselbiler ikke kan være med

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-11-06 16:55

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> [...]
> meddelelse news:45646566$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

> jow, jow, men 20 Km/l i en yaris benzin er nu så godt at selv mange

Aygo, ik'?

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 16:59

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Aygo, ik'?

aygo? hvad er det?

Det er en yaris 1.0, jeg kan ikke huske om den hedder sol eller noget andet.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 17:09

> aygo? hvad er det?
>
> Det er en yaris 1.0, jeg kan ikke huske om den hedder sol eller noget
> andet.

C3, Aygo; Yaris det er ihvertfald en lille pispot hun har, som sagtens kan
hamle op med en diesel ang. forbruget ;). Det skal være meget forslugen
benziner, før besparelsen kan betale afdrag på tilsv. bil med diesel.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 17:15

> C3, Aygo; Yaris det er ihvertfald en lille pispot hun har, som sagtens kan
> hamle op med en diesel ang. forbruget ;)

Halloooo de herrer.... "hun" (hvis det er mig?) har ikke en lille pispotte
som ovennævnte. *G*

Mvh. lisbeth

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-11-06 17:29

[..]

> aygo? hvad er det?
>
> Det er en yaris 1.0, jeg kan ikke huske om den hedder sol eller noget andet.

2005-model, så? Jeg har i hvert fald svært ved at få Yaris II,
1.3'eren over 15 km/l (normeret 16.7), og svjh. er 1.0 normeret til
18.5. Men lille-y (altså Yaris I) er jo ikke større end en Aygo.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 19:50

> [...]
> 1.3'eren over 15 km/l (normeret 16.7), og svjh. er 1.0 normeret til
> 18.5. Men lille-y (altså Yaris I) er jo ikke større end en Aygo.

hæng mig ikke op på det, men jeg mener det er en 2001 model eller sådan
noget. Fruen pendler udelukkende i den, så der er ca. 5% bykørsel 0%
motorvej og 95% alm. hovedvej. Den holder fint de 20 Km/l når hun kører de
90 Km hver dag.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-06 19:50

Tom skriver:

> [...]
> noget. Fruen pendler udelukkende i den, så der er ca. 5% bykørsel 0%
> motorvej og 95% alm. hovedvej. Den holder fint de 20 Km/l når hun kører de

Hey, det kan jeg klare i Golfen, der vejer noget mere og er noget større
(den koster så også _lidt_ mere)

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-11-06 16:32

Fru Toms Yaris er en benzin-bil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-11-06 22:47

"Anders Sørensen" skriver:

> Fru Toms Yaris er en benzin-bil.

Jeg ved det.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-11-06 20:10

> [...]

> noget. Fruen pendler udelukkende i den, så der er ca. 5% bykørsel 0%
> motorvej og 95% alm. hovedvej. Den holder fint de 20 Km/l når hun kører de

Stemmer. 899 kg, samme størrelse motor som Aygo, som vejer 890 og
skulle kunne klare 21.7 km/l.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 17:12

> jow, jow, men 20 Km/l i en yaris benzin er nu så godt at selv mange
> dieselbiler ikke kan være med

Men den solgte jeg for et år siden *G*
Jeg var godt nok glad for den og den er ikke udelukket en anden god gang -
til den tid bare med en kraftigere motor end den gamle jeg havde.

Mvh. lisbeth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 16:56

meddelelse news:45646566$0$49201

> En diesel kører noget længere på literen end en benz.

Der skal køres nogen km for at besparelsen betaler tabet på en benziner +
afdrag på en ny diesel.. Jeg ved Lisbeth har en fin ny C3, 1.4, den køre
faktisk lige så langt/l.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 17:16

> Jeg ved Lisbeth har en fin ny C3, 1.4, den køre faktisk lige så langt/l.

Nope.. hun har en C4 1.6i 16V Advance Prestige.
Og hun er vildt glad for den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 17:27

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 17:30

> Det var det jeg sagde, en pispot :)).

Du skrev en LILLE pispotte! Og en pispotte er det måske - men ikke en lille
en *G*

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 17:44

> Du skrev en LILLE pispotte! Og en pispotte er det måske - men ikke en
> lille en *G*

Alt er som bekendt relativt :).

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 19:13

> Alt er som bekendt relativt :).

Ja.. jeg vil måske påstå om DIN, at den er lille.... men mænd påstår jo, af
og til, at det ikke er størrelsen, der kommer an på *GGGG*

Og så ved jeg ikke, om det er nu jeg skal fortælle historien om musen,
elefanten og den røde sportsvogn....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-11-06 19:44

> Ja.. jeg vil måske påstå om DIN, at den er lille.... men mænd påstår jo,
> af og til, at det ikke er størrelsen, der kommer an på *GGGG*

bestemt ikke, og den har både saft&kraft til en overhaling el 3 ;)..

> Og så ved jeg ikke, om det er nu jeg skal fortælle historien om musen,
> elefanten og den røde sportsvogn....
du kan jo prøve :).

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 08:28

> Køb en lille diesel ;)

Min nuværende bil er ikke engang 2 år gammel og har endnu ikke kørt 30.000
og jeg er vildt glad for den, så den bytter jeg ikke liiiiige med det samme.
Og beslutter jeg at flytte går der mindst et år, før det bliver en
realitet.... skal lige bygge huset først. *S*

Men har tænkt på, at den næste måske skal være en diesel.

tak for budene *S*
Jeg tænker stadig.

Mvh.lisbeth

Fra : Kåre

Dato : 22-11-06 08:06

> [...]
> det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel med ca. 400

Det kommer jo an på så meget.
Har haft kolleger som sagde at det ikke betød noget. De fandt dog hurtigt et
job i den by de boede i alligevel...
Her snakker vi så om 1-1:15 i køretid.

- Er det jobET?
- Har du ofte overarbejde? Overarbejde = stress, når man allerede har nappet
1½ time af ens fritd.
- Er det et fedt hus (det gætter jeg på)
- Har du børn?
- osv

Jeg har selv i en periode brugt 45 min på transport hver vej til arbejde,
pga. at økonomien kun strakte til een bil = konens.
Jeg cyklede så i stedet. Det gik fint i starten. Men efter nogen tid blev
jeg altså trær af den spildte tid...
Har tre børn, et gammelt stort hus der skal renoveres, og et job som kræver
lidt overarbejde i ny og næ.
Det hang rigtig dårligt sammen...
Har nu købt bil 2 igen, og fået foræret 1 time om dagen. Den time gør at jeg
nu har lidt luft.

Jeg tror godt 45 min kan overleves. Men jeg tror også, at de fleste som har
boet langt væk fra arbejde, ikke ville gøre det igen når først de har prøvet
at bo tæt på.

Kåre

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 08:32

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> - Er det jobET?

Ja. Men det er ikke jobbet, der er nyt - jobbet beholder jeg *S*

> - Har du ofte overarbejde?

Nej. Men af og til arbejde til midnat, og SÅ vil jeg hjem.
til gengæld har jeg heller ikke altid fem arbejdsdage på en uge.

> - Er det et fedt hus (det gætter jeg på)

Drømmehuset på drømmegrunden

> - Har du børn?

Ingen børn, der skal køres i vuggestue/børnehave.

Og heller ikke et hus, der skal sættes i stand *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Kåre

Dato : 22-11-06 14:03

> [...]
>
> Drømmehuset på drømmegrunden

> Ingen børn, der skal køres i vuggestue/børnehave.
>
> Og heller ikke et hus, der skal sættes i stand *S*

OK. KØB!
Jeg har kolleger som igennem op mod 10 år har haft samme køretid som du vil
få.
Men det er nok grænsen. Op mod en time så begynder det at være trælst.

mvh
Kåre

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-11-06 09:15

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I andre?
> Normalt synes jeg det er fedt at køre bil. Jeg stresser af ved det, elsker
> køreturene. Og så vidt, så godt.

Det sidste taler jo for at det ikke er så slemt. Selv har jeg ikke
været over ca en halv time, og 45min vil for mig være at strække
den. Selv om det egentlig er ok at sidde lidt og høre radio i fred og
ro.

mvh

Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-11-06 09:33

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I andre?
> Normalt synes jeg det er fedt at køre bil. Jeg stresser af ved det, elsker
> køreturene. Og så vidt, så godt.

Så skulle 45 minutter ikke være noget problem. jeg har sev 40-50
minutter til mit arbejde og jeg er også glad for at køre bil. Faktisk
kan det virke afstressende at sætte sig ud i sin bil og nyde turen
hjem efter en lang arbejdsdag. Jeg tror det er vigtigt at tænke på
køreturen som noget positivt og ikke blot noget der skal overståes.
Jeg er også så heldig at jeg kører sammen med min kone og vi har så
1½ time hver dag til at sidde og snakke sammen - det sætter vi da
meget pris på.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian

Dato : 23-11-06 18:54

Lars Hoffmann wrote:

> Jeg er også så heldig at jeg kører sammen med min kone og vi har så
> 1½ time hver dag til at sidde og snakke sammen - det sætter vi da
> meget pris på.

Hmm... nå, læser hun også med her i gruppen ?

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-11-06 10:21

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at skulle køre ca 45

Jeg har ca. 45 min hver vej. 60 km hver vej, men det er stort set
hovedvej og motorvej.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-11-06 10:26

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg har ca. 45 min hver vej. 60 km hver vej, men det er stort set
> hovedvej og motorvej.

Jeg glemte at skrive at jeg synes ikke det er et problem.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : N & H

Dato : 22-11-06 12:25

Jeg kørte ca 2 x 40 min. på arbejde mest på motorvej. Jeg syntes det var et
mareridt. Først morgen trafikken. Derefter i fuld fart hjem og hente børn.
gør det aldring mere.

/Nicolai

Fra : Henning

Dato : 22-11-06 12:28

On Wed, 22 Nov 2006 00:15:27 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote:

>Jeg har fundet en adresse, som frister mig voldsomt til at rive teltpælene
>op og flytte - men det vil indebære, at jeg får ca. 45 minutters køretur
>(snoet landevej) mellem hjem og arbejdsplads.

Gør op med dig selv - hvad koster din tid? Jeg har kollegaer, som
kører 1½ timer hver morgen og hver aften for at have råd til
drømmehuset ude på landet. Tænk over hvad du giver afkald på de timer
du sidder i bilen. Familie, venner, sport osv. Alt har en prioritet,
har det nye hus højere prioritet end din fritid, så flytter du

Fra : Leonard

Dato : 22-11-06 13:13

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote:

>Jeg har stort set hele mit liv været forkælet med at bo max. 6-7 km fra
>arbejdspladsen.

Jeg blev træt af lang transporttid på mindre end et år.
Men du kan jo lede efter en anden arbejdsplads, det siges at der er
mangel på arbejdskraft i det meste af landet.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-06 13:52

Leonard wrote:

> Men du kan jo lede efter en anden arbejdsplads, det siges at der er
> mangel på arbejdskraft i det meste af landet.

Ja det siger arbejdsgiverne - Akasserne og de arbejdsløse har vist
lidt en anden opfattelse af sagen, eller er det kun i IT branchen det
er sådan ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-06 14:04

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I andre?
> Normalt synes jeg det er fedt at køre bil. Jeg stresser af ved det, elsker
> køreturene. Og så vidt, så godt.

Hvis du godt kan lide at køre bil så bliver køreturen næppe noget
problem. Jeg har 100km til arbejde og jeg kan også godt lide
køreturen, jeg syns det er vældig hyggeligt med 2 timer om dagen med
afslapning i karetten. MEN, ingen roser uden torne, den time det tager
at køre til arbejde og den time der tager at køre hjem igen kan jeg
sagtens bruge på noget andet. Det føles som totalt spild af tid og
det bliver nemt en stressfaktor. Fri kl 17, hjemme kl 18 - og så skal
man jo ordentlig tid i seng så man ikke sover på motorvejen næste
morgen, så der er 4-5 timer til at klare hvad der nu skal klares om
aftenen - incl. indkøb, madlavning osv.

> Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på, hvad
> det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel med ca. 400
> km.

Hvis du går fra ganske få kilometer til mange kilometer så bliver
fradraget jo noget større. Mine 200km/dag giver et fradrag der næsten
kan betale dieselregningen (~25.000kr diesel/år, fradrag på knap
50.000kr). Resten af udgifterne er så "fra egen lomme" - service,
forsikring osv.

Fra : Broegger

Dato : 22-11-06 14:15

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev

<snip>
> [...]
> jeg vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at skulle
> køre ca 45 min for at komme til og fra arbejde.

Du kan jo teste det. Sæt dig i bilen og vent i 40 minuter med radioen
kørende. Når tiden er gået kører du til arbejde. Samme procedure når du
skal hjem. Så kan du jo se hvor længe du gider

Jeg har til dagligt ca 25 min hver vej, og det er dejligt. Et par dage om
ugen har jeg så 110 km hver vej, og det syntes jeg er noget langt.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 17:20

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo teste det. Sæt dig i bilen og vent i 40 minuter
> med radioen kørende. Når tiden er gået kører du til arbejde.
> Samme procedure når du skal hjem. Så kan du jo se hvor
> længe du gider

Det holdt jeg ikke engang til at teste *S*

Der skal være en gulerod forude.

Var i dag ude og kigge igen-igen-igen på byggegrunden. Og når jeg ser den,
er jeg ikke i tvivl. *S*

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-11-06 17:34

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> writes:

> Der skal være en gulerod forude.

Kører bilen hurtigere af det?

Man ser det for sig.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 19:14

> Kører bilen hurtigere af det?

Nej.. men det gør det værd at køre turen *S*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-06 18:47

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Var i dag ude og kigge igen-igen-igen på byggegrunden. Og når jeg ser den,
> er jeg ikke i tvivl. *S*

Hvor er det henne og hvor er det du arbejder ?

(er "lidt" kendt i Århusområdet)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 19:14

> Hvor er det henne og hvor er det du arbejder ?
> (er "lidt" kendt i Århusområdet)

Tør slet ikke sige, hvor det er.... før jeg har købt byggegrunden *GGGG*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-06 19:32

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Tør slet ikke sige, hvor det er.... før jeg har købt byggegrunden *GGGG*

Du kan være ganske rolig. Vi har et hus fra 1923 i Hammel. Vi overvejede
også nybyggeri, men fandt et hus med charme og masser af historie - ikke
på vilkår om jeg vil i et "kedeligt nybygget hus".

Fortæl, fortæl....

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 20:16

> Du kan være ganske rolig. Vi har et hus fra 1923 i Hammel. Vi overvejede
> også nybyggeri, men fandt et hus med charme og masser af historie - ikke
> på vilkår om jeg vil i et "kedeligt nybygget hus".

Vil jeg heller ikke *S*

> Fortæl, fortæl....

Det er i nærheden af dig *S*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-06 22:20

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Vil jeg heller ikke *S*

Hvis du er ræd for de andre så kan du evt gøre det via mail.

> Det er i nærheden af dig *S*

Okay, Viborgvej er en pestillens om morgenen, hvis du arbejder i
midtbyen.

Da vi boede i Hadsten kørte min kone ind til Carl F på hjørnet af
Viborgvej og Ringvejen. 3/4 time var ikke usædvanligt og det samme hjem
(hurtigste vej var ud af viborgcvej og så dreje i Sabro, Randersvej og
motorvej tog længere tid). Det er nu 6 år siden og trafikken er ikke
blevet mindre....

En af mine kammerater bor i Ølsted lige nord for Århus og arbejder inde
ved storcenter nord. Forleden var han lige så længe om at komme hjem som
jeg var (Horsens -> Hammel) - 3/4 time.

Nej, det er ikke fedt at pendle til Århus, med mindre at man kan møde
uden for myldretiden, eller køre tog.

Det skal siges at Hadsten - Århus C med tog er langt hurtigere om
morgenen, end i bil....

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 23:36

> Okay, Viborgvej er en pestillens om morgenen, hvis du arbejder i
> midtbyen.

Det vil nok snarere bliver Silkeborgmotorvej, Voldby, Hammel, Houlbjerg.....

> Nej, det er ikke fedt at pendle til Århus, med mindre at man kan møde
> uden for myldretiden, eller køre tog.

Tog vil ikke være muligt. De dage jeg har sent fri kører sidste tog 10 min.
før jeg har fri fra arbejde - og jeg skal bruge 30 time med en bybus for at
komme ind til hovedbanegården.

> Det skal siges at Hadsten - Århus C med tog er langt hurtigere om
> morgenen, end i bil....

Nogle gange skal jeg møde kl 7 - og da er det nok ikke slemt.

Når jeg skal møde kl. 8 kan jeg godt selv flytte mødetidspunktet både den
ene og anden vej, som det vil passe bedst i forhold til myldretid.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-06 06:19

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Det vil nok snarere bliver Silkeborgmotorvej, Voldby, Hammel, Houlbjerg.....

Voldby ?

Hold dig _langt_ væk fra den.

Jeg kører til Horsens, det foregår Hammel - Låsby - Ry - Skandeborg -
Horsens

> Tog vil ikke være muligt. De dage jeg har sent fri kører sidste tog 10 min.
> før jeg har fri fra arbejde - og jeg skal bruge 30 time med en bybus for at
> komme ind til hovedbanegården.

Det duer ikke

> Nogle gange skal jeg møde kl 7 - og da er det nok ikke slemt.

Ikke så slemt igen

> Når jeg skal møde kl. 8 kan jeg godt selv flytte mødetidspunktet både den
> ene og anden vej, som det vil passe bedst i forhold til myldretid.

Tidligst klokken 9.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 09:58

> Voldby ?
> Hold dig _langt_ væk fra den.

I går kørte jeg ind på firkløveret, så ad motorvejen mod Silkeborg, af ved
Låsby og så ellers nordpå over Hammel og Houlbjerg.

Nu sidder jeg og studerer kortet og tænker: er det ikke bedre at køre ind på
firkløveret, ad motorvejen mod Tilst og så køre mod Volby og drejer ind over
Hammel/Houlbjerg.

Hvor meget vinder jeg mon ved at blæse med de 130 fra firkløveret til Låsby?

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-06 16:19

Lisbeth Jacobsen skriver:

> I går kørte jeg ind på firkløveret, så ad motorvejen mod Silkeborg, af ved
> Låsby og så ellers nordpå over Hammel og Houlbjerg.

Noget af en omvej.

> Nu sidder jeg og studerer kortet og tænker: er det ikke bedre at køre ind på
> firkløveret, ad motorvejen mod Tilst og så køre mod Volby og drejer ind over
> Hammel/Houlbjerg.

NEJ.

Viborgvej er elendig. Ingen overhalningsmuligheder og masser af
by/hastighednedsættelse.

> Hvor meget vinder jeg mon ved at blæse med de 130 fra firkløveret til Låsby?

Tidsmæssigt ikke så meget.

Stressmæssigt en masse, da Låsby -> Hammel er mindre trafikeret end
Tilst -> Hammel, har flere overhalningsmuligheder og ingen byer.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 17:35

> Noget af en omvej.

Hvilken vej ville du vælge for at komme fra Viby til Houlbjerg?

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-06 19:10

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Hvilken vej ville du vælge for at komme fra Viby til Houlbjerg?

En Helikopter.....

Lortevej.... men ring3 (hvis det er det indre Viby så som Coop/Arla/JP),
ud gennem stautrup op til silkeborgvej så er det motorvej til enten
Låsby -> Hammel eller Hadsten -> Laurbjerg og derfra til Houlbjerg.

Låsby -> Hammel er nok bedst.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-11-06 19:39

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Hvilken vej ville du vælge for at komme fra Viby til Houlbjerg?

Sydpå ad motorvejen, på tværvs ved genvejen, nordpå ad E45, af i
Ødum, hjem via Hadsten-Laurbjerg.

Jeg bor selv i Langå, og under et kursus på Crecea, fandt jeg den tur
som den hurtigste hjem. Og om du skal til Houlbjer eller Langå fra
Laurbjerg er nok ret ens.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> -Alt om geocaching

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-06 21:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> overvejede også nybyggeri, men fandt et hus med charme og masser af
> historie - ikke på vilkår om jeg vil i et "kedeligt nybygget hus".

Jeg har en gård med stuehus fra 2005 og ikke på vilkår ville jeg have noget
gammelt lort, som skal holdes ved lige - det har jeg udbygnigerne til...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-06 22:42

Morten Fruergaard skriver:

> Jeg har en gård med stuehus fra 2005 og ikke på vilkår ville jeg have noget
> gammelt lort, som skal holdes ved lige - det har jeg udbygnigerne til...

Tjah, dem der havde huset i 6 år inden vi købte det, gav 600kkr for det.
Han er tømrermester og _alt_ er renoveret til tiptop stand. Udhuset er
væltet og garagen er nybygget.
Vi gav så også 1,3 mill for det...

Så vi har nok cirka lige meget vedligehold på hus og du har mest på
udhus.....

Fra : Niels Pein

Dato : 22-11-06 19:19

"Lisbeth Jacobsen" skrev ...
> [...]
> vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at skulle køre ca 45

Jeg var i den del år vant til 12 minutters kørsel, det meste på motorvej.
Det var fint nok.
Så skiftede jeg arbejde, og fik 50-60 minutters kørsel hver vej. Det var
sådan set heller ikke noget problem i det daglige. Jeg kan også godt lide at
køre.

Men så begyndte jeg at revidere mit liv, og kunne se at der gik simpelthen
for meget tid med kørsel til og fra arbejde. Men jeg kunne godt lide både
mit job og mit hus.
Jeg bad om mere i løn, til et egentlig knap så realistisk niveau. (det kan
jo kompensere for meget Men jeg fik "kun" et par tusinde mere om
måneden.

Så jeg sagde op, fik nyt job og flyttede. Gik et par tusinde ned i løn, men
nu har jeg 4 minutters kørsel og et mindst lige så godt hus. Jobbet er
tillige mindre stressende.
Så det er bare virkelig godt. Jeg vil aldrig bytte tilbage igen. Min fritid
er ikke billigt til salg.
Den tid jeg sparer, kan jeg virkelig mærke. Det er jo næsten 10 timer pr.
uge.

> Og hvad med økonomien. Kørselsfradrag? Jeg har endnu ikke regnet på, hvad
> det betyder for min økonomi at skulle øge den ugentlige kørsel med ca. 400
> km.

Kørselsfradrag dækker ikke udgiften, kun noget af den. Det koster, og der er
ingen grund til at tro, at det skulle blive bedre engang, tvært imod.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-06 21:39

Niels Pein wrote:
> [...]
> (det kan jo kompensere for meget Men jeg fik "kun" et par
> tusinde mere om måneden.
>
> Så jeg sagde op, fik nyt job og flyttede.

Når du nu skulle flytte alligevel, hvorfor flyttede du så ikke hen til dit
gamle arbejde...
Sikkert fordi at det ikke handlede om strækningen til arbejdet, men
arbejdet...

Fra : Niels Pein

Dato : 22-11-06 22:49

"Morten Fruergaard" ...

> Når du nu skulle flytte alligevel, hvorfor flyttede du så ikke hen til dit
> gamle arbejde...
> Sikkert fordi at det ikke handlede om strækningen til arbejdet, men
> arbejdet...

Du formulerer et spørgsmål, men sætter ikke noget spørgsmålstegn. Måske
fordi du selv kommer med et gæt på et svar - som er forkert.

Her er forklaringen:
Det handlede om tidsforbruget, hverken jobbet eller strækningen (ja ok,
strækning og tidsforbrug har jo en sammenhæng, men jeg havde ikke noget imod
køreturen i sig selv, trods kø). Og så lidt økonomi som altid.
Jobbet var inde midt i København, og jeg vil bo i et hus af en rimelig
størrelse på en rimelig grund (god have) og med lukket garage. Min økonomi
var ikke til at finde et ok hus tæt nok på mit tidligere arbejde.

Så hvis jeg ville nedsætte transporttiden til f.eks. 10-15 minutter, og
stadig bo i sådan et hus, så var jeg nødt til at finde arbejde et andet
sted.

<niels-lægger-hobbykniv-og-pap-væk-igen.wav>

--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-06 06:40

Niels Pein wrote:
> <niels-lægger-hobbykniv-og-pap-væk-igen.wav>

Takker... Nu bor jeg heldigvis i den del af landet, hvor man får et 150 kvm
hus fra 2005 med 3 udbygninger og 27.000 kvm jord for langt under 2.000.000
kr., så jeg tænkte slet ikke på, at det kunne være for dyrt, at flytte til
dit gamle arbejde.

Fra : Mogens...

Dato : 23-11-06 22:40

meddelelse news:4565343b$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu bor jeg heldigvis i den del af landet, hvor man får et 150 kvm hus fra
> 2005 med 3 udbygninger og 27.000 kvm jord for langt under 2.000.000 kr.

Det er ikke alle steder, dét er en mulighed...
www.pernillesams.dk/emne.php?emneId=1000028

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-06 06:02

Mogens... wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4565343b$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er ikke alle steder, dét er en mulighed...
> www.pernillesams.dk/emne.php?emneId=1000028

Hehe. Der er nok en der har set fjernsyn...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-06 09:29

Morten Fruergaard wrote:

> Hobby??
>
> Det er sgu landbrug...

Skattevæsenet mener at hvis man ikke kan leve af det så er det
hobbyvirksomhed, landbrugspligt eller ej.
Vi har landbrugspligt, men de vil være kede af en momsreg.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-06 09:30

Morten Fruergaard wrote:

> Ja, men lidt noget andet...
> Jeg har altid været springrytter og bliver ikke andet....
>
> Som jeg altid har sagt: Alle dressurryttere er til mænd...

LOL

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-11-06 11:37

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg har ingen fornemmelse af, om 45 minutter er helt OK. Hvad siger I
> andre?

Jeg synes det kommer meget an på hvordan man kan køre. Hvis en væsentlig del
af de 45 minutter skal tilbringes i en kø, er det ikke sjovt. Men hvis man
kan køre frit, burde det ikke være det store problem.

Ebbe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 12:28

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det kommer meget an på hvordan man kan køre. Hvis en væsentlig
> del af de 45 minutter skal tilbringes i en kø, er det ikke sjovt. Men hvis
> man kan køre frit, burde det ikke være det store problem.

Jeg forventer, at jeg langt de fleste gang kan køre frit - og i en
fantastisk smuk natur, som det vil være herligt at følge. Mine daglige ture
til arbejde foregår i storby - og giver således ikke det store indtryk af
årstider.

Og jeg har besluttet mig for at gøre det. Kan ikke lade være. Hellere gøre
det og fortryde hvad jeg HAR gjort - end lade være og fortryde, at jeg IKKE
gjorde det. Og hvis først andre bygger hus på de grunde, er det jo umuligt
at gøre det om. Så det er NU eller aldrig *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 12:58

Lisbeth Jacobsen presented the following explanation :
> [...]
> gjorde det. Og hvis først andre bygger hus på de grunde, er det jo umuligt at
> gøre det om. Så det er NU eller aldrig *S*

Held og lykke med det - det lyder som om du næppe kommer til at
fortryde det :)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 13:27

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Held og lykke med det - det lyder som om du næppe kommer til at fortryde
> det :)

Hvem ved *S*
Men så er det da prøvet. Og faktisk tror jeg det passer, at det er meget
lidt af det vi rent faktisk gør, vi fortryder. Det er vel snarere alt det vi
ikke vover at kaste os ud i, vi ender med at fortryde.

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 13:36

Lisbeth Jacobsen wrote :
> Det er vel snarere alt det vi ikke vover at kaste os ud i, vi ender med at
> fortryde.

Så sandt, så sandt.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-11-06 13:12

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg forventer, at jeg langt de fleste gang kan køre frit - og i en
> fantastisk smuk natur, som det vil være herligt at følge.

Sådan en vej til arbejde har min kone - og hun elsker det. Det trækker
selvfølgelig heller ikke ned at hun skal ud af byen og derfor den modsatte
vej af stort set alle andre

> [...]
> at jeg IKKE gjorde det. Og hvis først andre bygger hus på de grunde,
> er det jo umuligt at gøre det om. Så det er NU eller aldrig *S*

Held og lykke med projektet. Jeg tror du gør det rigtige.

Ebbe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 13:29

> Held og lykke med projektet. Jeg tror du gør det rigtige.

Tror det også. Familie og venner bakker helt op og synes det er spændende.
Familien i området ligefrem jubler over mine planer om at flytte tættere på
*S*

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-11-06 13:35

Lisbeth Jacobsen has brought this to us :
> Familien i området ligefrem jubler over mine planer om at flytte tættere på
> *S*

Det er jo sådan noget der gør det hele bedre :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-11-06 22:32

Brian wrote:

> Hmm... nå, læser hun også med her i gruppen ?

Nej, hun er jo spanier. Nu jeg tænker over det er det ikke altid jeg
sætter pris på samtalen f.eks mandag morgen på vej til arbejdet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-06 09:38

Mogens... wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4565343b$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er ikke alle steder, dét er en mulighed...
> www.pernillesams.dk/emne.php?emneId=1000028

Der er bare lige et lille problem med den ejendom.......over 20 Ha
kræver grønt bevis

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-11-06 12:51

Der er bare lige et lille problem med den ejendom.......over 20 Ha
kræver grønt bevis

Man kan vel bortforpagte en del til en golfklub?. ;).

Fra : tom jensen

Dato : 24-11-06 13:08

Mogens... wrote:
> [...]
> www.pernillesams.dk/emne.php?emneId=1000028

Der er bare lige et lille problem med den ejendom.......over 20 Ha

hej

men de 27.000 kvm er det ikke også kun 2.7 ha ?

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-06 13:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> kræver grønt bevis
>
> Man kan vel bortforpagte en del til en golfklub?. ;).

I følge landbrugsloven må man slet ikke erhverve den.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-11-06 17:21

>I følge landbrugsloven må man slet ikke erhverve den.

Så må man indgå kompagniskab med en bonde. Så har han også et sted at komme
af med hans gylle ;).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-06 13:28

tom jensen wrote:
> men de 27.000 kvm er det ikke også kun 2.7 ha ?

Øh, der står:

"Pragtejendom med ca. 100 ha."
og
"Arealet der medfølger er knap 100 ha - et smukt område med søer,
remiser og arerjord. Rigeligt stort til et internationalt golfcenter og
lidt til ..."

Så hvor får du det med de 27.000 kvm fra ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-06 18:56

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> og lidt til ..."
>
> Så hvor får du det med de 27.000 kvm fra ?

Det er mig, der "Kun" har 2,7 ha...

Fra : tom jensen

Dato : 24-11-06 19:43

meddelelse news:4567321a$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er mig, der "Kun" har 2,7 ha...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

hej
ja det var mig som læste "lidt*" forkert

og ja ja " kun" 2.7 ha det er nu også nok jord hvis der er græs i det hele
, så skal der slåes noget græs vis der da ikke er en hest eller 2 som
kan ordne det.

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-06 19:55

tom jensen wrote:
> [...]
>
> og ja ja " kun" 2.7 ha det er nu også nok jord hvis der er græs i det
> hele , så skal der slåes noget græs vis der da ikke er en hest

Det er stort set kun græs - der er dog også plads til vores bygninger...

Om vi har 1 hest eller 2 er ikke helt ved siden af...
1 hest og en pony, så det må være 1½ - de kan dog ikke spise alt græsset...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-06 09:54

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Så må man indgå kompagniskab med en bonde. Så har han også et sted at komme
> af med hans gylle ;).

Og hvordan tror du du får ham til at sælge hans halvdel igen ?
Når bønder først en gang har fået fat i jord så sælger de hellere
dere mor end deres jord.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-06 09:58

tom jensen wrote:
> [...]
>
> og ja ja " kun" 2.7 ha det er nu også nok jord hvis der er græs i det hele
> , så skal der slåes noget græs vis der da ikke er en hest eller 2 som

Man siger mindst 1 tdrl. / hest, vi har 2 store folde lige over 1 tdrl.
Så det passer fint til vores 2 heste, da den ene er en shetlænder.

Ialt har vi 4,3 Ha. De 3 Ha er bortforpagtet til markedsprisen + det
halm vi skal bruge til heste + møddingen fjernes ub.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-06 19:11

Christian B. Andresen wrote:
> Man siger mindst 1 tdrl. / hest,

Nemlig. Så vores jord passer godt til de 4 bokse vi har...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-06 09:24

Morten Fruergaard wrote:

> Nemlig. Så vores jord passer godt til de 4 bokse vi har...

Vi har kun 2 bokse, tilgengæld kun 1 år gamle.
Der er ikke lige mulighed for flere uden at jeg får lavet noget ved
gulvet, og desuden så er 2 heste fint nok når man også har 2 små
børn og en ejendom som skal sættes i stand.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-11-06 17:24

Christian B. Andresen wrote:

> Vi har kun 2 bokse, tilgengæld kun 1 år gamle.

Hehe. Mine er 1½ uge gamle...

> Der er ikke lige mulighed for flere uden at jeg får lavet noget ved
> gulvet, og desuden så er 2 heste fint nok når man også har 2 små
> børn og en ejendom som skal sættes i stand.

Jep. Derfor har vi også "kun" 1 hest og 1 pony, dog nok en hest mere på
vej....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-06 09:11

Morten Fruergaard wrote:

> Hehe. Mine er 1½ uge gamle...

OK

> Jep. Derfor har vi også "kun" 1 hest og 1 pony, dog nok en hest mere på
> vej....

Hvilke heste har I ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mogens...

Dato : 29-11-06 17:46

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-11-06 19:26

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-11-06 19:27

Christian B. Andresen wrote:
> Hvilke heste har I ?

Ikke noget særligt lige pt.
Min kone har en 6 års vallak på ca. 168 og jeg har en pony på ca. 89 cm...

Min kone overvejer at finde en anden og jeg overvejer at finde en til mig
selv.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-06 10:28

meddelelse news:456dd106$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>

> Min kone overvejer at finde en anden og jeg overvejer at finde en til mig

Hmmmmm, hvordan skal denne sætning mon læses?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-11-06 10:31

Uffe Bærentsen wrote:

> Hmmmmm, hvordan skal denne sætning mon læses?

Jeg læste dem som om dyreværnet burde orienteres - men andre
fortolkninger er skal muuhlige

--
vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:53

Torben Scheel wrote:

> Jeg læste dem som om dyreværnet burde orienteres - men andre
> fortolkninger er skal muuhlige

Næ.. Så længe dyret ikke lider overlast...

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 20:00

Okay - to advokater søges ))
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:52

Uffe Bærentsen wrote:

> Hmmmmm, hvordan skal denne sætning mon læses?

Som du vil...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-06 08:57

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:52

Christian B. Andresen wrote:

> Hobbylandmænd.
> Det er dem som bor i det som ejendomsmælgerne ynder at kalde enten
> håndværkertilbud eller liebhaverejendomme afhængigt af konjukturene
> på boligmarkedet

Hobby??

Det er sgu landbrug...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-06 08:59

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-06 19:54

Fra : Kate

Dato : 01-12-06 19:55

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote in

> [...]
> men jeg vil nu alligevel gerne høre om andres erfaringer med at
> skulle køre ca 45 min for at komme til og fra arbejde.

For 2 år siden rykkede jeg teltpælene op og flyttede væk. Dengang boede
jeg ca 12 km fra min arbejdsplads, men med det offentlige brugte jeg ca
40 min om morgenen og minimum 1 time om eftermiddagen på transport,
derfor var mit max 1 times kørsel i bil.
Jeg kører fra 20km nordvest for Holbæk til Brønshøj, 80km hver vej og
er ikke træt af det fordi jeg er vildt glad for at bo her.

Noget jeg tog med i regnestykket var, at for at holde mig på en time
hver vej skulle jeg køre udenfor myldretiden, hvilket jeg gør. Jeg har
en meget udvidet flextidsordning så jeg kører hjemmefra kl 5 og kører
fra arbejde inden 14.30, på den måde undgår jeg myldretiden. Dette er
for mig en væsentlig faktor, for havde jeg ikke haft den mulighed var
jeg ikke flyttet så langt væk. De få gange jeg har måttet køre i
myldretiden pga f.eks. kursus, har jeg været tæt på at eksplodere over
at køre 30-50 km/t næsten det halve af vejen.

Jeg har for kort tid siden købt mig en dieselbil og har derfor ikke
helt styr på fradraget indflydelse på min brændstoføkonomi, men da jeg
kørte min ældre benzinbil synes jeg at jeg fik et godt tilskud, men
ikke dækning så jeg det gik i 0, men for mig var det drømmen om at bo
på landet der gik i opfyldelse.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com