Forhjulsleje Peugeot 406
Fra : P&H

Dato : 21-11-06 15:54

Hej
Jeg har en Peugeot 406 fra 96 hvor der kommer en del rumlen/skurren fra
fronten af bilen der forsvinder når der drejes til højre, jeg går ud fra at
det er et forhjulsleje der er slidt, jeg har tænkt på selv at skifte det,
men kræves der special værktøj, jeg kunne tænke mig at det ville være en god
ide med en hydr.presse og trækakslen skal jeg vel ikke have ud ?
Mvh
Per

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-11-06 18:27

"P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Peugeot 406 fra 96 hvor der kommer en del rumlen/skurren fra
> fronten af bilen der forsvinder når der drejes til højre, jeg går ud fra
> at det er et forhjulsleje der er slidt,

Tag ikke fejl, jeg har lige skiftet begge lejer, dog i venstre side.
"Forhjulslejet" ændrede sig ikke når du drejede, det gjorde det heller ikke
på en anden bil jeg havde, mens "baghjul" helt tydeligt forsvandt ved
venstresving.

jeg har tænkt på selv at skifte det,
> men kræves der special værktøj, jeg kunne tænke mig at det ville være en
> god ide med en hydr.presse og trækakslen skal jeg vel ikke have ud ?

Jeg er nu glad for, jeg allierede mig med en mekker, det var ikke just PnP-
var med som "holdvedmontør" ;). Som jeg nødigt ville ligge og rode med i
perlegruset, bla. fordi der skulle bruges mere værktøj end min værktøjskasse
pt. indeholder for at få de gl. af, + en presse som du selv er inde på :(.
Læs i en GDSbog, Haynes el. lign., så du ved hvad du går ind til, der står
også hvilket moment det nye spændes med ;).