/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Væk med vejskilte, lyskryds og andre regul~
Fra : BJ


Dato : 20-11-06 19:23

Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/

Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.


--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
spamsen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 20-11-06 20:36

"BJ" wrote in message
news:4561f282$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
well sorte 'bump' på vejen uden afmærkning kan jeg så ikke få øje på :|

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/

> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i
> Drachten.

den med at trække biler væk hvis de er i vejen, lyder sgu egentlig meget
fair :)

--
vh.
Flemming



Jørgen M. Rasmussen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-11-06 20:41


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4561f282$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>
> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>
Holland?, er det ikke der hash er tilladt?. De "tåger" alligevel alle rundt,
så der er ingen forskel på "med & uden" ;).



Torben Scheel (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-11-06 08:23

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Holland?, er det ikke der hash er tilladt?. De "tåger" alligevel alle rundt,
> så der er ingen forskel på "med & uden" ;).
>

Jules: So, tell me again about the hashbars?
Vincent: Okay, what you wanna know?
Jules: Hash is legal there right?
Vincent: Yeah, it's legal, but it ain't a hundred percent legal. I mean,
you can't walk into a restaurant, roll a joint and start puffin' away.
You're only supposed to smoke in your home or certain designated places.
Jules: And those are hashbars?
Vincent: It breaks down like this: it's legal to buy it, it's legal to
own it, and, if you're the proprietor of a hash bar, it's legal to sell
it. It's legal to carry it, but that doesn't really matter 'cause - get
a load of this - if you get stopped by the cops in amsterdam, it's
illegal for them to search you. I mean, that's a right the cops in
amsterdam don't have.
Jules: [Laughing] I'm going, that's all there is too it, I'm fucking going
Vincent: Yeah baby, you'd digg it the most.

--
vh
Torben

Kim Frederiksen (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 21-11-06 11:06

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4562a95f$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jules: So, tell me again about the hashbars?
> Vincent: Okay, what you wanna know?
> Jules: Hash is legal there right?
> Vincent: Yeah, it's legal, but it ain't a hundred percent legal. I mean,
> you can't walk into a restaurant, roll a joint and start puffin' away.
> You're only supposed to smoke in your home or certain designated places.
> Jules: And those are hashbars?
> Vincent: It breaks down like this: it's legal to buy it, it's legal to own
> it, and, if you're the proprietor of a hash bar, it's legal to sell it.
> It's legal to carry it, but that doesn't really matter 'cause - get a load
> of this - if you get stopped by the cops in amsterdam, it's illegal for
> them to search you. I mean, that's a right the cops in amsterdam don't
> have.
> Jules: [Laughing] I'm going, that's all there is too it, I'm fucking going
> Vincent: Yeah baby, you'd digg it the most.
>

Yea!!! Stor scene fra en stor film.

mvh.
Kim Frederiksen



Ukendt (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-06 00:40

BJ wrote:
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>
> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.

Jeg er en smule skeptisk på at det ville kunne lade sig gøre med den danske
trafikmentalitet, men idéen er RIGTIG interessant. Jeg har altid været
fortaler for at bruge øverste etage i trafiken og vise hensyn, i stedet for
at rette sig blindt efter regler.

mvh.
Kim Frederiksen



BJ (21-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-11-06 01:17


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:45623cd9$0$829$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>
> Jeg er en smule skeptisk på at det ville kunne lade sig gøre med den
> danske trafikmentalitet, men idéen er RIGTIG interessant. Jeg har altid
> været fortaler for at bruge øverste etage i trafiken og vise hensyn, i
> stedet for at rette sig blindt efter regler.

Jeg tror faktisk, det kunne fungere (vi har en gang været et venlig
folkefærd og kendt som et sådan..;))

Dette siger det jo meget godt (og kan også overføres til andet i vort
nuværende samfund):"
"De mange regler fratager os muligheden for selv at overveje, hvad vi skal
gøre i trafikken. Vi mister simpelthen evnen til en social ansvarlig
opførsel. Jo flere regler vi møder, jo mere svinder det personlige ansvar,"
forklarer den hollandske trafikforsker Hans Monderman til Spiegel Online."


--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Frodo Nifinger (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 21-11-06 02:15

BJ wrote:
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>
> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.

Det ligner faktisk italienske tilstande.
Der gør man ikke så meget i skilte, og trafikken er tæt, meget tæt stort set
overalt i Lazio, hvor jeg var på ferie i september.
Det er forbløffende at se, hvor enkelt det fungerer. Man skal lige læne sig
tilbage og glemme alt om roadrage og hidsen sig op. Man tager det i det
tempo, det kommer.
Men så fungerer det faktisk. Selv i Rom, hvor trafikken er tættere end tæt,
går det aldrig helt i stå.

Det glider på en tilbagelænet og venlig måde. Man tager og giver plads.
Når man kommer hen til et kryds med vigepligt, j aså stopper man og
orienterer sig. Derefter bestemmer man sig for, hvilken bil man vil køre ud
foran og klemme sig ind foran, og følger beslutningen. 4-5 andre biler
følger efter, og den valgte bil holder venligt tilbage for dem, inden han
igen lukker hullet. På samme måde gir man lidt plads til andre ved at holde
lidt afstand til forankørende.

Pudsigt nok, så er de fleste lyskryds slukkede i Italien eller i hvert fald
i Lazio. De er simpelthen for langsomme og giver trafikpropper.

Til gengæld gør de heller ikke så meget i vejskilte, og jeg ville nødigt
prøve at finde rundt uden min elskede GPS dernede.

Min kone turde ikke køre i Italien. Nu er hun faktisk glimrende bag et rat.
Jeg har i hvert fald ikke noget imod at sidde ved siden af. Men hold op,
hvor bilen ændrer hendes temperament. Hun blir simpelthen aggressiv. Skælder
ud på folk (selvf. inde bag ruden for selv de mindste kørefejl, og
tolerencen er det sq småt med. Folk, der ikke kan finde ud af at blænde ned
får ret hurtigt det lange blink og ret længe i forhold til mig, der godt
nok, når det blir for meget, gir dem et ultrakort blink med lygterne.

Hendes fingre blir også iskolde, fordi hun spænder for meget. Til trods for
at hun godt kan lide at køre bil, så kan man se, at det stresser hende.
Det er noget, man hyppigt ser i trafikken, sjovt nok for det kan da ikke
betale sig at hidse sig op.
Slap lidt af og vær lidt tilgivende over for mindre kørefejl hos andre, og
man kommer frem mindre stresset og afslappet.

Den italienske kørestil tvinger en til en mere afslappet holdning til andre,
og man falder nok ned, for det nytter simpelthen ikke at insistere på sin
ret, for så kommer man ikke ud af stedet.
Enten vil en billist som fruen lære det og slappe mere af og gi andre plads,
eller også får hun en hjerneblødning af stresset eller opgiver at køre bil.

Jeg tror faktisk, den italienske kørestil kunne være gavnlig her, men jeg
vil godt nok helst undvære den trafiktæthed, som de har dernede. Men jeg
befandt mig som en fisk i vandet på vejene dernede, men ok, jeg skulle
heller ikke på arbejde og jeg havde min Bettina (Gps'en opkaldt efter
Bettina der ringer til VejDirektoratet på Tjenesten/P3) til at vise vej.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Torben Scheel (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 21-11-06 08:25

BJ wrote:
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>
> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>
>
Hvad er der galt med oriantalske bazarer? Han lyder lidt forskrækket ham
Michael Schreckenberg.

--
vh
Torben

BJ (21-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-11-06 12:15


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4562a9d9$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>>
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>>
>> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>>
>>
> Hvad er der galt med oriantalske bazarer?

Der findes ingen "Ordnung"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Torben Scheel (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 22-11-06 08:43

BJ wrote:

>> Hvad er der galt med oriantalske bazarer?
>
> Der findes ingen "Ordnung"..;)
>
Spørg efter det, og du får et specialtilbud på alt det ordnung du kan
drikke

--
vh
Torben

Finn Guldmann (25-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-11-06 12:41

Torben Scheel skrev:
>> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
> Hvad er der galt med oriantalske bazarer? Han lyder lidt forskrækket ham
> Michael Schreckenberg.
>
Det er ikke bazaren det er galt med, det er tysk trafikkultur.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Jørgen M. Rasmussen (24-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-11-06 13:00


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4561f282$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>
> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>
Men itfa uheld, er færdselsloven vel ikke ophævet?. Dvs.
Forsikringsselskaberne ændre ikke policy, vigepligt er stadig vigepligt?.



BJ (24-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-11-06 13:06


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4566de79$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
>>
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
>>
>> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>>
> Men itfa uheld, er færdselsloven vel ikke ophævet?. Dvs.
> Forsikringsselskaberne ændre ikke policy, vigepligt er stadig vigepligt?.

Nej, der hersker ikke anarki, men alm. sund fornuft, hensyntagen samt
færdselsloven.

Jeg ved godt, det er en vanskelig pille at sluge og en helt uvant situation
for dig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jørgen M. Rasmussen (25-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-11-06 08:25


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt, det er en vanskelig pille at sluge og en helt uvant
> situation for dig..
>
Jeg har ingen probs, køre altid som jeg færdes blandt aber ;). Men forsik.
selskaber har nok sin mening om, hvem som skal tage hensyn itfa. uheld,
betale ;). I den branche er der ikke noget som hedder "hensyn", burde, sund
fornuft, konduite etc..- "DU overholdt ikke din vigepligt, ti kendes for
ret"....... :( .



Finn Guldmann (25-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-11-06 12:37

BJ skrev:
> Væk med vejskilte, lyskryds og andre reguleringer.
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4090154/
> Jeg kan da fortælle, det er uproblematisk at køre i Drachten.
>
Jeg kan godt lide sidste afsnit:
"Tyske bilister er vænnet til reglerne. Hvis man fjerner alle regler,
vil myldretid i de europæiske byer forvandles forvandles til en
orientalsk bazar," mente trafikforskeren Michael Schreckenberg fra
universitetet i Duisburg."

Mon de så småt er ved at opdage fejlene i deres trafik dernede?


--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Jørgen M. Rasmussen (25-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-11-06 13:51


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ek99to$7cd$2@newsbin.cybercity.dk...

> "Tyske bilister er vænnet til reglerne. Hvis man fjerner alle regler, vil
> myldretid i de europæiske byer forvandles forvandles til en orientalsk
> bazar," mente trafikforskeren Michael Schreckenberg fra universitetet i
> Duisburg."
>
> Mon de så småt er ved at opdage fejlene i deres trafik dernede?
>
..Hva' den af?, man får ørene tudet fulde af at, tysken køre åååså godt, og
viser sååå meget hensyn ;). Færdselsloven som bliver brugt til at fastslå
skyldssprgs itfa. uheld, bliver jo ikke ændret. Bortset fra at i bazaren er
der så meget styr på kaoset, at det glider alligevel, måske ikke hurtigt og
effektivt, men alligevel.

>
> --
> MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
> øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
> at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
> arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

På det områder er vi sgu' også enige.



Finn Guldmann (25-11-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-11-06 14:30

Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> "Tyske bilister er vænnet til reglerne. Hvis man fjerner alle regler, vil
>> myldretid i de europæiske byer forvandles forvandles til en orientalsk
>> bazar," mente trafikforskeren Michael Schreckenberg fra universitetet i
>> Duisburg."
>> Mon de så småt er ved at opdage fejlene i deres trafik dernede?
> .Hva' den af?, man får ørene tudet fulde af at, tysken køre åååså godt, og
> viser sååå meget hensyn ;). Færdselsloven som bliver brugt til at fastslå
> skyldssprgs itfa. uheld, bliver jo ikke ændret. Bortset fra at i bazaren er
> der så meget styr på kaoset, at det glider alligevel, måske ikke hurtigt og
> effektivt, men alligevel.
>
Prøv at sende en enkelt tysk bilist ind i bazaren.

>> MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
>> øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
>> at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
>> arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.
> På det områder er vi sgu' også enige.
>
Så er den ikke skudt helt ved siden af.

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se
at få muldvarpeskinnet op af lommen og deltage i uddannelse af den
arbejdskraft de efterspørger. Så ville meget være anderledes.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste