Polo fra 98 med få km eller Polo fra 00 me~
Fra : md72

Dato : 20-11-06 11:51

Hej

Jeg står overfor et køb af en Polo. men er kommet i tvivl om jeg skal
vælge en polo med få eller mange kilometer?

Valget står mellem en Polo 1,4 fra 98 der har kørt 70.000 eller en
Polo 1,4 75HK fra 00 (ny model) der har kørt 183.000. Begge biler
koster omkring 75.000 og er af samme stand.

Hvis der kun kigges på kilometer hvad er så det bedste valg, og hvor
mange km er der engentlig i en 1,4 motor?

/Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-11-06 12:48

md72 wrote:
> [...]

> Hvis der kun kigges på kilometer hvad er så det bedste valg, og hvor
> mange km er der engentlig i en 1,4 motor?

Valget vil jeg lade andre om - men vi har en i husstanden med 255.000 km på
klokken, den har kørt fejlfrit siden vi fik den for et par år siden ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 13:40

"md72" <mdurin@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er jo ikke kun motoren der har kørt km - det har resten af bilen jo
også.
De fleste biler kan køre mange km uden problemer, men man må nok forvente at
den lidt oftere skal på værksted.

Om du skal tage den ene eller den anden, syntes jeg kommer meget an på dit
eget kørselsbehov. Hvis du kun kører 8000 om året så tag den med mange km,
hvis du derimod kører 30000 km om året, så ville jeg nok vælge den anden.
Personligt? Jeg ville tage 98'eren, hvis den er uden rust og ellers har det
udstyr du gerne vil ha... (jeg kører 25/år)
Mvh Tommy

Fra : frbi

Dato : 20-11-06 22:28

Konens Polo 1,4 1998 med 115000 km på bagen, er lige blevet repareret med
bl.a nye lejer i gearkassen. Det kostede 10000 kr og er ikke en ualmindelig
reparation på 6n motorerne.